Κυριακή 23 Μάρτη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2002
Οδηγικά όνειρα: Dukati 999

Τη δημοφιλέστερη μοτοσικλέτα ανέδειξαν, και φέτος οι αναγνώστες του περιοδικού ΜΟΤΟ, σε μια ψηφοφορία που συμμετείχαν πάνω από 5000 αναγνώστες. Η αγαπημένη των περισσοτέρων αποδείχτηκε για το 2002 η DUKATI 999. Μια μοτοσικλέτα που σίγουρα ενεργοποιεί οδηγικά όνειρα. Scooter της χρονιάς το SUZUKI BURGMAN 650, παπί της χρονιάς το KAWASAKI Kaze-R, enduro της χρονιάς το HUSABERG FE, on-off της χρονιάς SUZUKI V STROM, εμπορικότερη μοτοσικλέτα ΥΑΜΑΗΑ TDM 900.

Το αρνητικό βραβείο «Στραβή Μπιέλα» οι αναγνώστες το απένειμαν στην Κυβέρνηση για τη συνολική της στάση απέναντι στη μοτοσικλέτα (διαχωριστικά λεωφορειόδρομων, κατασχέσεις μοτοσικλετών όσων δε φορούν κράνος, parking μοτοσικλετών, κράνη με ΦΠΑ 18% και όχι 4% κλπ.).

Από την πλευρά της η συντακτική ομάδα του περιοδικού απένειμε βραβείο στον Βαγγέλη Λέκκα, τον πρώτο Ελληνα μοτοσικλετιστή που αποζημιώθηκε από το ελληνικό Δημόσιο για κακοτεχνίες του οδοστρώματος, στον Θοδωρή Γαζούλη για τη συνολική του προσφορά στη μοτοσικλέτα (νομικός σύμβουλος της ΜΟΤΟΕ) και στον Παναγιώτη Σιδέρη για την επιτυχημένη διοργάνωση αγώνων σε πανελλήνιο, πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο στη χώρα μας. Αγωνιζόμενοι της χρονιάς ανακηρύχτηκαν οι Ηλίας Μικές (Supermoto Cup), Γιώργος Ηλιόπουλος (MX 125) και Βασίλης Ορφανός (Rally Paris-Dakar). Το βραβείο τεχνολογίας το απένειμαν στη HONDA για τη μοτοσικλέτα CRF 450-R. Αρνητικό βραβείο «Τρύπιο Πιστόνι» απένειμαν στη ΜΟΤΟΕ για την απαράδεκτη διοργάνωση της Πανελλήνιας Συγκέντρωσης Μοτοσικλετιστών.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της έκθεσης μοτοσικλέτας 2003, έγινε κλήρωση για την ανάδειξη τυχερών, που κέρδισαν μεγάλα δώρα συνολικής αξίας 12.500 ευρώ, μεταξύ αυτών μια YAMAHA FAZER 600.

TOYOTA
Νέο ευρω-Avensis

H Toyota είναι μια από τις ελάχιστες εταιρίες που αντιμετωπίζουν το μέλλον με αισιοδοξία σε αυτούς τους δύσκολους και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καιρούς. Η αισιοδοξία στηρίζεται στη διαρκή ανάπτυξη και στην κατάκτηση όλο και μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά. Με την ευκαιρία της παρουσίασης του νέου Avensis, ο Andrea Formica, αντιπρόεδρος της Toyota Motor Europe, τόνισε τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της ιαπωνικής εταιρίας, και αυτό μάλλον δεν αποτελεί ένα λεκτικό σχήμα αλλά μια πραγματική επιλογή. Φτάνει μια ματιά στο Avensis, και ο ευρωπαϊκός χαρακτήρας του μοντέλου γίνεται σαφέστατος. Το αυτοκίνητο, αν και το απερχόμενο μοντέλο εξακολουθεί να έχει μια πολύ καλή εμπορική πορεία, σε Ελλάδα και Ευρώπη, είναι ριζικά διαφορετικό, κάτι που δικαιολογείται από το σχεδιασμό που έγινε στη Γαλλία και την κατασκευή που πραγματοποιείται στην Αγγλία. Σε όσους υποθέτουν ότι η εμφάνιση του νέου Avensis θα μπορούσε να καθυστερήσει, η απάντηση είναι πως η φιλοδοξία της Toyota είναι να αποτελέσει «έναν σοβαρό παίκτη» στην αγορά της Ευρώπης και προφανώς οι στόχοι είναι πολύ υψηλοί (800.000 Avensis στην Ευρώπη έως το 2005). Εξωτερικά το νέο μοντέλο δε θυμίζει τον προκάτοχό του, με τα εμπρός φωτιστικά σώματα να ακολουθούν «τετράγωνη» αισθητική και τα πίσω φώτα να εισχωρούν στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Η αεροδυναμική σχεδίαση είναι εμφανής με τις μπροστινές κολόνες να έχουν μεγάλη κλίση, δίνοντας συντελεστή αντίστασης 0,28 για την τετράθυρη και την πεντάθυρη και 0,29 για τη SW έκδοση. Ακολουθώντας την τάση της εποχής, το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το απερχόμενο, με το μήκος να φτάνει τα 4,63 μέτρα (από 4,52), το πλάτος τα 1,76 (από 1,71) και το ύψος τα 1,48 μέτρα (από 1,43). Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,7 μέτρα, επτά εκατοστά μεγαλύτερο, προσφέροντας αυξημένους εσωτερικούς χώρους. Στο εσωτερικό, τόσο η σχεδίαση όσο και η εργονομία ακολουθούν γνωστές συνταγές, με ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και το πακέτο ασφαλείας, το οποίο περιλαμβάνει αερόσακο για τα ...γόνατα του οδηγού, που παρέχει επιπλέον προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των αερόσακων σε εννέα. Δάπεδο και αναρτήσεις είναι νέες, με την πίσω ανάρτηση να δανείζεται τα διπλά ψαλίδια της Celica. Οι βασικοί κινητήρες είναι VVT-i και δοκιμασμένοι, με αυτόν των 1.600 κ.εκ. να αποδίδει 110 ίππους και τον μεγαλύτερο των 1.800 να είναι ισχυρότερος κατά 19 ίππους, φτάνοντας τους 129. Τροποποιήσεις υπάρχουν στο σύστημα διεύθυνσης και στην ηλεκτρική μεταβλητή υποβοήθηση, ενώ στο σύστημα πέδησης κυριαρχούν οι δίσκοι, αεριζόμενοι οι μπροστινοί και φυσικά το ABS με EBD. Η συνολική εικόνα του νέου μοντέλου πείθει ότι μπορεί να φιλοδοξεί για έναν ρόλο πρωταγωνιστή στην κατηγορία D, κατηγορία που επηρεάζει καθοριστικά την πορεία κάθε εταιρίας. Το στοίχημα και για την Toyota δεν είναι αν το αυτοκίνητο είναι καλό ή όχι. Περισσότερο μετράει η υποστήριξη στη μετά την πώληση περίοδο για τον αγοραστή, και η αξιοπιστία της Toyota αποτελεί μια πολύ καλή βάση εκκίνησης για εμπορική καριέρα. Αρα αυτό που μένει να κερδηθεί είναι η μάχη των τιμών. Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τα 19.650 ευρώ για την τετράθυρη έκδοση των 1.600 κ.εκ. και από 22.980 ευρώ για τη sedan των 1.800 κ.εκ. Με τον μεγάλο κινητήρα θα είναι και το μόνο διαθέσιμο αμάξωμα, ενώ για τον 1.600άρη θα υπάρχουν και οι επιλογές του πεντάθυρου και του Station Wagon. Οι εκδόσεις εξοπλισμού των 1.600 κ.εκ. θα είναι δύο, οι Avensis και Avensis Sol, ενώ στα 1.800 κ.εκ. μόνο στο επίπεδο Sol. Η βασική έκδοση των 1.600 κ.εκ. περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τέσσερα δισκόφρενα, ABS με EBD, εννέα αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, κεφαλής, γονάτων οδηγού), ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, εμπρός-πίσω, ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα οδηγού, ηχοσύστημα με κασετόφωνο, CD και οκτώ ηχεία, χειριστήρια ηχοσυστήματος ενσωματωμένα στο τιμόνι, air condition, ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και ράγες οροφής και πίσω αεροτομή στις εκδόσεις wagon. H πολυτελέστερη έκδοση, η Sol, εκτός των παραπάνω, περιλαμβάνει ηλεκτρικούς, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, προβολείς ομίχλης και μπροστινούς υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και κεντρική ψηφιακή οθόνη στην οποία αναγράφονται πληροφορίες για την ταχύτητα, την εσωτερική και εξωτερική θερμοκρασία και τη λειτουργία του ηχοσυστήματος.






Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ