Κυριακή 25 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΑΥΣΤΡΙΑΣ
Σουμάχερ ο άφλεκτος

Ούτε η φωτιά, ούτε οι δύο αποτυχημένες εκκινήσεις δε στάθηκαν ικανές να σταματήσουν το Σουμάχερ στην Αυστρία. Ο 6ος αγώνας του πρωταθλήματος, ανήκε ολοκληρωτικά στον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, ο οποίος πέτυχε την τρίτη του συνεχόμενη νίκη και έκανε τους πάντες να θεωρούν πως μόνο η κακοτυχία θα του στερήσει και το φετινό τίτλο, που αν τελικά τον κερδίσει, θα τον καταστήσει απόλυτο κυρίαρχο σε ολόκληρη την ιστορία του σπορ

Ο Σούμι στο πρώτο πιτ στοπ είδε τη Φεράρι του να αρπάζει φωτιά κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού. Τόσο ο οδηγός όμως όσο και οι υπόλοιποι της ομάδας, κράτησαν την ψυχραιμία τους. Ο Γερμανός ξαναμπήκε στον αγώνα έχοντας χάσει περισσότερα από είκοσι δευτερόλεπτα, όμως αυτό δεν τον εμπόδισε να πετύχει την 67η νίκη της καριέρας του, και φαίνεται πως κυνηγά τον εαυτό του. Το έκτο πρωτάθλημα θα του εξασφαλίσει τη μοναξιά στον θρόνο του πλέον πολυνίκη οδηγού στην ιστορία της Φόρμουλα 1, μια θέση που μοιράζεται με το θρύλο της δεκαετίας του '50 Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.

Υπάρχει αντίπαλος; Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Κίμι Ραϊκόνεν μοιάζει ικανός για όλα. Ομως κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει το νεαρό της ηλικίας και την ομάδα. Η δεύτερη θέση που κατέκτησε πανάξια στην Αυστρία, τού εξασφάλισε την παραμονή στην κορυφή μέχρι το επόμενο GP, όμως η διαφορά μεταξύ της Φεράρι του Σουμάχερ και της Μακλάρεν του Ραϊκόνεν ήταν τεράστια. Ο μικρός αντιστάθηκε στις συνεχόμενες επιθέσεις του Μπαρικέλο, αλλά το ταλέντο από μόνο του δε φθάνει. Ο ένας μήνας που φημολογείται πως χρειάζεται μέχρι την παρουσίαση του νέου - ίσως περισσότερο ανταγωνιστικού - μονοθέσιου της Μακλάρεν στον Καναδά, πιθανότατα σημαίνει πως ο Σουμάχερ θα έχει πάρει κεφάλι στη βαθμολογία και ο ταλαντούχος Ραϊκόνεν θα πρέπει να κυνηγάει τον πολύπειρο πρωταθλητή που θα έχει το λογικό πλεονέκτημα.

Μια ακόμη καθοριστική παράμετρος στη μάχη αποδεικνύεται ο ρόλος των Μπαρικέλο και Κούλθαρντ. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της Φεράρι δεν πετυχαίνει και τα καλύτερα αποτελέσματα. Με το αυτοκίνητό του να είναι εμφανώς ταχύτερο από του νεαρού Φιλανδού, δεν κατάφερε να τον προσπεράσει, επιτρέποντάς του έτσι την κατάκτηση της δεύτερης θέσης, ενώ ο ίδιος περιορίστηκε στην τρίτη. Αν ο Μπαρικέλο είχε καταφέρει να προσπεράσει, ο Σουμάχερ θα φιγουράριζε στην κορυφή της βαθμολογίας. Οι δικαιολογίες ότι και αυτός έχασε χρόνο στα πιτς, χάνουν το νόημά τους όταν αναλογιστεί κανείς τι πέτυχε ο ομόσταυλός του Μίχαελ Σουμάχερ.


Από την άλλη ο Κούλθαρντ που μας είχε συνηθίσει σε μια ιδιαίτερα μαχητική συμπεριφορά, μοιάζει σοκαρισμένος από το γεγονός ότι ο Ραϊκόνεν είναι ταχύτερος στα δοκιμαστικά, και εμφανίζεται επιρρεπής στα λάθη. Από την άλλη η Γουίλιαμς BMW δε φαίνεται ικανή να αντέξει στα χέρια του ταχύτατου πάντα Μοντόγια. Ο Κολομβιανός που έδειχνε ικανός να απειλήσει τον Σουμάχερ, εγκατέλειψε - για μια ακόμη φορά - και μάλιστα όταν οδηγούσε τον αγώνα. Η αξιοπιστία αποδεικνύεται η αχίλλειος πτέρνα της ομάδας, και σίγουρα τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα απογοητεύουν όχι μόνο τους φίλους της, αλλά και όλους τους φιλάθλους που προσδοκούσαν έναν ανταγωνιστικό αντίπαλο για τη Φεράρι και ένα πρωτάθλημα με απρόβλεπτη εξέλιξη. Η εγκατάλειψη του Μοντόγια επηρέασε γενικότερα την εξέλιξη του αγώνα, αφού ο Ραϊκόνεν γλίστρησε στα λάδια που χύθηκαν στην πίστα όταν έσπασε ο κινητήρας της Γουίλιαμς.

Η εκκίνηση αποδείχτηκε πολλή δύσκολη υπόθεση στην αυστριακή πίστα. Τα μονοθέσια ξεκίνησαν τρεις φορές, εξαιτίας του προβλήματος που παρουσιάστηκε στο σύστημα εκκίνησης της Τογιότα του Κριστιάνο Ντα Μάτα. Τελικά μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες, ο αγώνας ξεκίνησε για να διακοπεί μετά από δύο γύρους όταν μπήκε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, αφού στον πρώτο γύρο η Μινάρντι του Γιος Φερστάπεν έμεινε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.


Τις αξιοπρεπείς εμφανίσεις συνέχισε ο Βρετανός Τζέισον Μπάτον της BAR, που τερμάτισε τέταρτος, ενώ τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Ντέιβιντ Κούλθαρντ, Ραλφ Σουμάχερ, Μαρκ Ουέμπερ και Γιάρνο Τρούλι.

Τα συμπεράσματα του αγώνα δεν είναι θετικά για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Η Ρενό και η Τογιότα δεν μπορούν να δείξουν την απαραίτητη σταθερότητα, αλλά ούτως ή άλλως δεν περίμενε κανείς να πρωταγωνιστήσουν. Η Μακλάρεν από την άλλη πλευρά χρειάζεται οπωσδήποτε το νέο μονοθέσιο και κάποιες πληροφορίες έλεγαν πως η προγραμματισμένη εμφάνισή του για τον Καναδά θα επισπευστεί ώστε να είναι έτοιμο στο Μονακό όπου είναι και ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος. Η Γουίλιαμς τέλος εκτός των προσπαθειών για τη βελτίωση στον τομέα της αξιοπιστίας όπου πάσχει ο κινητήρας της BMW, μάλλον χρειάζεται και κάποιο ευχέλαιο αφού φαίνεται πως ακόμη και όταν όλα πηγαίνουν καλά, κάτι στραβώνει και χάνεται ό,τι έχει κερδηθεί.

Η βαθμολογία όπως έχει διαμορφωθεί μετά το GP Αυστρίας

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Βαθμοί

1

K. Raikkonen

McLaren

40

2

M.Schumacher

Ferrari

38

3

R. Barrichello

Ferrari

26

4

F. Alonso

Renault

25

5

D. Coulthard

McLaren

23

6

R. Schumacher

Williams

20

7

J.P. Montoya

Williams

15

8=

G. Fisichella

Jordan

10

8=

J. Trulli

Renault

10

10

J. Button

BAR

08

11

H.H. Frentzen

Sauber

07

12

M. Webber

Jaguar

04

13=

J.Villeneuve

BAR

03

13=

C.Da Matta

Toyota

03

15=

N. Heidfeld

Sauber

01

15=

R. Firman

Jordan

01

Βαθμολογία Κατασκευαστών

1

Ferrari

64

2

McLaren

63

3=

Renault

35

3=

Williams

35

5=

Jordan

11

5=

BAR

11

7

Sauber

08

8

Jaguar

04

9

Toyota

03



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ