Santa Fe & Grandeur XG - Δύο από τα μοντέλα υψηλού κυβισμού της Hyundai, για τα οποία προβλέπεται αύξηση πωλήσεων κατά το 2003 |
Στο τέλος του προηγούμενου χρόνου, οι Hyundai και ΚΙΑ κατέγραψαν συνολικές πωλήσεις 2,75 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Τα 1,24 εκατ. αυτοκίνητα διατέθηκαν στην εγχώρια αγορά της Ν. Κορέας και 1,51 εκατ. αποτελούν εξαγωγές. Το 2003 αναμένεται ότι θα εστιάσουν τη δραστηριότητά τους στις διεθνείς αγορές, δεδομένου ότι οι εγχώριες πωλήσεις αναμένονται να μειωθούν λόγω του αυστηρού κυβερνητικού ελέγχου στον προσωπικό δανεισμό και την κατάργηση φοροαπαλλαγών στα αυτοκίνητα.
Ο στόχος των 36,8 δισ. ευρώ αντιπροσωπεύει αύξηση ύψους 13,6 %, σε σχέση με τον όγκο των πωλήσεών τους και 13% σε επίπεδο εσόδων. Ταυτόχρονα, πάντως, έχουν αυξηθεί κατά 49%, σε σύγκριση με πέρσι, οι οικονομικοί πόροι που θα διατεθούν στους τομείς έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων.
Ο πρόεδρος του ομίλου Hyundai Motor, Chung Moo Koo, δήλωσε: «Σκοπεύουμε να αυξήσουμε την παραγωγή στα εργοστάσιά μας εκτός Κορέας αυτό το χρόνο, προκειμένου να ενδυναμώσουμε το παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεών μας, με απώτερο στόχο να είμαστε μέσα στους πέντε μεγαλύτερους κατασκευαστές μέχρι το 2010».
Με μια δίλιτρη έκδοση εμπλουτίστηκε η γκάμα της Laguna II, βραβευμένης με πέντε αστέρια στον τομέα της ασφάλειας
Ο κινητήρας βασίζεται σε εκείνον που εξοπλίζει το Vel Satis και το Avantime, προσφέροντας περισσότερη ζωντάνια και διαθέτοντας βελτιστοποιημένη καμπύλη ροπής και ισχύος. Ο υπερσυμπιεστής είναι διπλής εισόδου (Twin Scroll) και επιτρέπει τη βελτιστοποίηση της απόδοσης περιορίζοντας την «ανακύκλωση των καμένων καυσαερίων». Για την αθόρυβη λειτουργία φροντίζει ο σφόνδυλος διπλής μάζας (DVA) που μειώνει το θόρυβο του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, καθώς και ο μετατοπιστής φάσης του εκκεντροφόρου και ο ειδικός τεντωτήρας του ιμάντα χρονισμού μειώνουν τους θορύβους. Ο νέος κινητήρας δίνει μέγιστη ταχύτητα 218 χλμ./ώρα και φθάνει τα 1.000 μ. από στάση σε μόλις 29,4 δευτερόλεπτα καταναλώνοντας μόνο 8,2 λ./100χλμ. σε μεικτό κύκλο. Πριν το τέλος του χρόνου, αυτός ο νέος κινητήρας θα συνδυαστεί με το αυτόματο/ σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Proactive 5 σχέσεων. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι διαθέτει τις ίδιες αναρτήσεις με τις εκδόσεις 3.0V6 και 2.2 dCi.
Το ESP, διαθέτει μια επιπλέον λειτουργία ελέγχου υποστροφής. Περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις και το σύστημα αυτό επεμβαίνει σε περίπτωση ξαφνικής απώλειας της πρόσφυσης από πολύ έντονη υποστροφή η οποία μπορεί να προκληθεί είτε από ένα ελιγμό έκτακτης ανάγκης είτε από κάποιο ελιγμό που δεν ενδείκνυται για την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Επιδρώντας στη ροπή του κινητήρα και φρενάροντας έναν ή και περισσότερους τροχούς, επαναφέρει το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία. Σε περίπτωση σημαντικής υποστροφής, το σύστημα αυτό επιτρέπει τη σημαντική επιβράδυνση του αυτοκινήτου ενεργοποιώντας ταυτόχρονα τα φρένα και στους δύο τροχούς (τους πλευρικούς στο εσωτερικό της ακτίνας της στροφής ή τους εμπρός, ανάλογα με το βαθμό υποστροφής). Αυτή η διόρθωση συνοδεύεται από αυτόματο άναμμα των φώτων στοπ, ώστε να μην αιφνιδιάζονται τα αυτοκίνητα που ακολουθούν. Το πρόγραμμα ηλεκτρονικής σταθεροποίησης ESP συμπληρώνεται από σύστημα αντιολίσθησης ASR κατά τις φάσεις της εκκίνησης και της επιτάχυνσης σε περίπτωση χαμηλών συνθηκών πρόσφυσης.
Πιστή στην παράδοση που δημιούργησε στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, η Laguna II προσφέρει ένα νέο σύστημα ρύθμισης των εμπρός προσκέφαλων, το οποίο είναι ακόμα απλούστερο στη χρήση. Η ρύθμιση προς τα επάνω γίνεται φυσικά ανυψώνοντας το προσκέφαλο. Για να κατέβει, αρκεί να απασφαλιστεί το χειριστήριο στο ένα κάθετο αξονάκι και επιτυγχάνεται με ακρίβεια η επιθυμητή θέση.
Το επάνω μέρος του ταμπλό υιοθετεί μια νέα υφή σαγρέ «Cougar» κάτι που συνδυάζεται με τα υπόλοιπα εξαρτήματα της καμπίνας, τα οποία έχουν επίσης αναβαθμιστεί όσον αφορά τα χρώματα και τα υλικά τους. Οι ζώνες ασφαλείας διαθέτουν επίσης διαφορετική ύφανση η οποία τους προσδίδει ομαλή υφή και τις καθιστά πιο εύκαμπτες κάτι που με τη σειρά του ευνοεί την ταχύτητα και την ποιότητα της περιέλιξης.
Οι εσωτερικές επενδύσεις έχουν τροποποιηθεί ανάλογα με το κάθε επίπεδο εξοπλισμού. Για τους φίλους της sport έκδοσης «Dynamique», η εμφάνιση παραμένει αναλλοίωτη. Η νέα εσωτερική επένδυση από δέρμα αλκαντάρα αναπτύχθηκε ειδικά για την έκδοση 2.OT, αλλά διατίθεται επίσης στον προαιρετικό εξοπλισμό στα επίπεδα εξοπλισμού «Dynamique». Σε συνδυασμό με τα πλαίσια θυρών από δέρμα «Elan», ενισχύει το σπορ χαρακτήρα της Laguna II.