Σάββατο 29 Απρίλη 2000 - Κυριακή 30 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Οικολογικά Xsara από την CITROEN

Την υβριδική οικογένειά της διευρύνει η CITROEN με το Xsara Dynactive. Το αυτοκίνητο συνδυάζει επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση της τάξης του 35% και τις εκπομπές CO2. Το Dynactive διαθέτει δυο κινητήρες. Εναν θερμικό 75 ίππων και έναν ηλεκτρικό 34 ίππων, που συνδέονται στον ίδιο πρωτεύοντα άξονα του αυτόματου κιβωτίου Autoactive. Ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιείται σε ανοιχτές διαδρομές, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται αυτόματα στην πόλη, όπου εξοικονομεί και ενέργεια στις επιβραδύνσεις που χρησιμεύει ως γεννήτρια. Την επιλογή του κινητήρα κάνει μια ηλεκτρονική μονάδα, η οποία καταγράφει τον τρόπο οδήγησης του οδηγού και λειτουργεί ανάλογα.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στον γνωστό κινητήρα του Xsara και το κιβώτιο και έχει μέγιστη ροπή 130 Nm στις 2.000 σαλ. Η μπαταρία βρίσκεται στο πίσω μέρος κάτω από το πάτωμα και αποτελείται από 14 monobloch των 12V το καθένα με ονομαστική τάση 168V. Ο επιλογέας έχει πέντε θέσεις ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει αυτή της μηδενικής εκπομπής καυσαερίων που απλά μεταφράζεται σε ηλεκτροκίνηση. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 170 χλμ. και τα 0-100 έρχονται σε 12,6 δευτερόλεπτα.

Σίλβερστοουν - Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1
Κούλχαρντ - Μακλάρεν εντός έδρας νίκη

Associated Press

Με απόλυτη επικράτηση της Μακλάρεν - Μερσέντες ολοκληρώθηκε το γκραν πρι του Σίλβερστοουν. Οι Βρετανοί γιόρτασαν τόσο τη νίκη της ομάδας όσο και αυτή του Ντέιβιντ Κούλχαρντ. Ο Σκοτσέζος κατάφερε να κερδίσει εντός έδρας για δεύτερη συνεχόμενη φορά, κάνοντας τους φίλους της Μακλάρεν ευτυχείς και δηλώνοντας εμπράκτως ότι μόνο τύποις είναι το νούμερο 2 της ομάδας. Η Φεράρι από την πλευρά της ατύχησε στη στρατηγική, που της είχε χαρίσει τρεις σερί νίκες, αλλά παρηγορήθηκε με την τρίτη θέση του Σουμάχερ που προηγείται σταθερά στη βαθμολογία.

Ο αγώνας ξεκινούσε με μια μάλλον ανέλπιστη πολ-ποζίσιον της Φεράρι με τον Βραζιλιάνο Μπαρικέλο. Ο ταλαντούχος οδηγός της κόκκινης ομάδας κατάφερε να μείνει στον αγώνα μέχρι τον 35ο γύρο, όταν βγήκε από το δρόμο. Ορισμένοι του καταλογίζουν λάθος, ενώ πληροφορίες μιλούσαν και για προβλήματα που του δημιούργησαν τα υδραυλικά. Ο Σουμάχερ - που ούτως ή άλλως δεν είναι και ο καλύτερος στις εκκινήσεις - ξεκινώντας με μια βαρύτερη Φεράρι, λόγω της τακτικής του ενός πιτ-στοπ, έπεσε στην όγδοη θέση.

Οι Κούλχαρντ και Χάκινεν, με τη Μερσέντες να έχει λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας, κατάφεραν μάλλον εύκολα να επικρατήσουν κερδίζοντας τις δύο πρώτες θέσεις. Ο Κούλχαρντ δήλωσε ότι του φαίνονται απίστευτες οι δύο συνεχόμενες νίκες στο Σίλβερστοουν, αλλά υπενθύμιζε ταυτόχρονα τη βαθμολογική διαφορά που τους χωρίζει από τον Σουμάχερ.


Associated Press

Εξαιρετικός ήταν ο αγώνας και για τη Γουίλιαμς BMW. Ο Ραλφ Σουμάχερ και ο εικοσάχρονος Τζέισον Μπάτον πήραν την 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Ειδικά για τον Μπάτον επιβεβαιώνονται όλοι έτσι πίστεψαν στο ταλέντο του και στην κρίση του γερο-Γουίλιαμς που εμπιστεύτηκε ένα παιδί. Την εξάδα συμπλήρωσε ο Γιάρνο Τρούλι με την Τζόρνταν. Στη βαθμολογία ο Σουμάχερ προηγείται με 34 βαθμούς έναντι 14 που έχει ο Κούλχαρντ. Η Φεράρι έχει απόσταση 17 βαθμών από τη Μακλάρεν. Επόμενο γκραν πρι το Ισπανικό, που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Βαρκελώνης στις 7 Μαΐου.

Opel Astra Coupe
Ιταλικό ντιζάιν - γερμανική ποιότητα

Τον απόλυτο συνδυασμό επιχειρεί η Opel με το Astra Coupe. Εμπιστεύεται το επιτυχημένο σχήμα του Astra στα χέρια του «μάγου» Bertone, προσφέροντας έτσι τη γερμανική ποιότητα και το ιταλικό ντιζάιν σε ένα θελκτικό πακέτο

Η Opel, έχοντας σταματήσει την παραγωγή του Calibra από το 1997, είχε ένα κενό στην γκάμα της και μάλιστα σε έναν τομέα που έχει γράψει μεγάλη ιστορία. Ο Bertone είχε να αντιμετωπίσει έναν έντονο ανταγωνισμό, ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να διατηρήσει το βασικό σχήμα. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που παραπέμπει στο Astra Χάτσμπακ, αλλά καταφέρνει να ξεχωρίζει χάρη σε κάποιες λεπτομέρειες. Προβολείς, μάσκα, προφυλακτήρες, καθώς και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο είναι οι πλέον ορατές διαφορές. Το πλαίσιο έχει παραμείνει το ίδιο, όπως και το μεταξόνιο και το μετατρόχιο. Σχεδόν όλο το υπόλοιπο Coupe χρησιμοποιεί διαφορετικά τμήματα από αυτά του Astra. Φυσικά, ενισχύσεις υπάρχουν όπου κρίθηκε αναγκαίο, όπως π.χ. οι θόλοι των αναρτήσεων ή τα μαρσπιέ. Το Coupe έχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το γνωστό μας Astra, αφού καλείται να αντιμετωπίσει και ισχυρότερα φορτία. Η γκάμα των κινητήρων θα προσφέρει από 115 έως 190 άλογα. Η ανάρτηση διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις και το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτροϋδραυλικά υποβοηθούμενο. Ο συνδυασμός ιπποδύναμης, ανάρτησης και διεύθυνσης δίνει μία αίσθηση πολιτισμένου Coupe και όχι ενός απόλυτου εργαλείου επιδόσεων. Προσφέρει έτσι άνεση και επιδόσεις, απευθυνόμενο σε οδηγούς που δεν είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν για χατίρι του «γκαζιού» ένα ξεκούραστο, γρήγορο ταξίδι.


Η συμπεριφορά στο δρόμο, σε συνδυασμό με τα καλά φρένα - 4 δισκόφρενα, τα εμπρός, αεριζόμενα και στάνταρ ABS - δεν προβληματίζει ούτε στα όρια, διατηρώντας το φιλικό χαρακτήρα που σαφέστατα επιδίωξε η Opel.

Το εσωτερικό είναι ποιοτικό χωρίς να προκαλεί και λεπτομέρειες όπως τα περιγράμματα χρωμίου στα όργανα και το τιτάνιο στην κονσόλα, θα εκτιμηθούν περισσότερο με το πέρασμα του χρόνου, παρά με την πρώτη ματιά. Στη σύντομη γνωριμία μας με το αυτοκίνητο στη Σαρδηνία κρίναμε ικανοποιητική την πλευρική στήριξη των καθισμάτων, καθώς και την πρόσβαση στις πίσω θέσεις. Στη χώρα μας το Astra Coupe αναμένεται το φθινόπωρο με κινητήρες 1.800 και 2.000 κ.εκ. Ο 2,2 νέος κινητήρας μάλλον δε θα εισαχθεί, αφού σκοντάφτει στην ελληνική φορολογία. Ο 1.800άρης θα έρθει δυναμωμένος στους 125 ίππους, ενώ ο 2λιτρος τούρμπο αποδίδει 190 άλογα. Η τιμή θα ξεκινά περίπου από τα 8.200.000 δρχ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ