Αναδιαμόρφωση του Αναδημιουργού
Το νέο RAV 4 είναι γρηγορότερο, πιο οικονομικό, καλύτερο στημένο για την άσφαλτο και κορυφαίο σε ποιότητα κατασκευής. Η νέα σχεδίαση του RAV 4 είναι σε διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν του προηγούμενου μοντέλου και δεν έχει ως στόχο να διαφοροποιείται, αλλά να αρέσει. Χωρίς να είναι κραυγαλέο λοιπόν, το νέο RAV 4 έχει διατηρήσει μια μάλλον μικρή σχέση με τον προκάτοχό του, διαθέτει περισσότερες καμπύλες, τονισμένους προβολείς, ενώ απουσιάζουν και τα πλαϊνά πλαστικά προστατευτικά. Αυτή η απουσία δεν είναι τυχαία και έχει να κάνει με τον περισσότερο ασφάλτινο προσανατολισμό του νέου RAV 4.
Ο κινητήρας των δύο λίτρων διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα της γενιάς WT-i αποδίδοντας 150 ίππους στα 6.000 σ.α.λ. Αυτή η απόδοση δημιουργεί την καλύτερη αναλογία βάρους - ισχύος στην κατηγορία. Η μέγιστη ροπή είναι 192 Nm/4.000 σ.α.λ., η κίνηση μεταδίδεται συνεχώς και στους τέσσερις τροχούς και το κιβώτιο είναι 5 σχέσεων, ενώ εναλλακτικά προσφέρεται και ένα αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι κορυφαίες για την κατηγορία. Η τελική φθάνει τα 185 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 δευτερόλεπτα, ενώ και η κατανάλωση στα 8,8 λίτρα ανά 100 χλμ. στον «ευρωπαϊκό» μεικτό κύκλο οδήγησης κρίνεται ικανοποιητική. Στα πλεονεκτήματα του κινητήρα, το μικρότερο βάρος και οι κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις. Οι φίλοι της εκτός δρόμου κίνησης θα αναζητήσουν το κλείδωμα του διαφορικού, όμως δε θα το βρουν. Οι άνθρωποι της Toyota πιστεύουν ότι η συνεκτική σύζευξη είναι εξίσου αποτελεσματική, τουλάχιστον για το χαρακτήρα του RAV 4.
Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, η Toyota προσπάθησε να μειώσει τους κινδύνους με πλευρικές και εμπρός κολόνες, απορροφητικά υλικά, διπλούς αερόσακους, ζώνες με προεντατήρες, ενώ τα καθίσματα διαθέτουν το σύστημα WIL, που μειώνει τις δυνάμεις που ασκούνται στον αυχένα, αν υπάρξει σύγκρουση και έχει ως αποτέλεσμα την παλινδρόμηση της κεφαλής. Πλευρικοί αερόσακοι δεν τοποθετούνται διότι δε θεωρήθηκαν αναγκαίοι, λόγω του ύψους του αυτοκινήτου.
Το RAV 4 διατίθεται με δύο αμαξώματα 3θυρο και 5θυρο και 3 διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού. Από τη σύντομη οδηγική επαφή μας με το αυτοκίνητο στη Χίο, μείναμε ικανοποιημένοι. Το νέο μοντέλο διαθέτει αρκετά πλεονεκτήματα, ώστε να δικαιολογεί και την τιμή του, που ξεκινά από τα 9.448.000, ενώ οι μόνες γκρίνιες που ακούσαμε ήταν για τη φαρδιά κολόνα της τρίθυρης έκδοσης, που μειώνει την ορατότητα των πίσω επιβατών.
Στις 18 Ιούλη 2000 στο Λονδίνο, έγινε ο τερματισμός του δυσκολότερου αγώνα αυτοκινήτων στον αιώνα μας
Οι 101 αγωνιζόμενοι είχαν εκκινήσει την 1η Μάη 2000, από τη Γέφυρα του Πύργου του Λονδίνου με θαυμαστά αυτοκίνητα -Αντίκες και Κλασικά - ιστορικά. Ταξίδεψαν διασχίζοντας την Ευρώπη και την Ελλάδα (πέρασαν από Θεσ/κη στις 5/5) προς Τουρκία, Γεωργία, Κασπία Θάλασσα, Τουρκμενιστάν, Ουζμπεκιστάν, Κιρκιστάν, Καζαχστάν, Μογγολία. Ετρεξαν το Δρόμο του Μεταξιού, περνώντας για πρώτη φορά στην ιστορία την έρημο Τακλιμακάν από Νότο προς Βορρά, διέσχισαν μέρος της ερήμου Κόμπι, με προορισμό του αγώνα το Πεκίνο.
Από εκεί όσοι άντεξαν (και ήταν μόνο 44!) μετέβησαν με αεροπλάνα στο Ανκοραντζ της Αλάσκας, απ' όπου ξεκίνησε η διαδρομή προς Καναδά και ΗΠΑ, περνώντας τα Βραχώδη Ορη, με προορισμό τη Νέα Υόρκη.
Ο αγώνας συνεχίστηκε στα παράλια της Αφρικής (έφτασαν με αεροπλάνα), πέρασαν την Καζαμπλάνκα, άγγιξαν την έρημο Σαχάρα και, μέσω Μαρόκου, Ισπανίας και Γαλλίας, κατέληξαν στο Λονδίνο, απ' όπου εκκίνησαν πριν 80 μέρες!
Η μοναδική ε λληνική συμμετοχή ανήκει στον κ. Στέλιο Βαρθολομαίο, πρόεδρο του ΣΙΣΑ, που αγωνίστηκε με ελληνοϊταλική συμμετοχή. Η συμμετοχή των Στέλιου Βαρθολομαίου και Φράνκο Τσιριμίνα, Νο 17 του αγώνα με Fiat Milleccento Gabrio του 1948, κατέκτησε τη 2η θέση στην Κατηγορία μέχρι 2.000 κυβικά!
Χορηγός της ελληνοϊταλικής συμμετοχής, για το μεγαλύτερο ποσοστό των εξόδων: Ο Δήμος του Παλέρμο Ιταλίας!
Ηρωική προσπάθεια Παπαδημητρίου, που τερμάτισε στην 21η θέση με υψηλό πυρετό
Οι νικητές |
Από κει και μετά ο Γκρόνχολμ έπρεπε να οδηγήσει ταχύτερα από τον Κόλιν Μακ Ρέι με το Φορντ Φόκους, κάτι που κατάφερε αφού στο τέλος ήταν γρηγορότερος κατά 14.5 δευτερόλεπτα. Ο Γκρόνχολμ χαρακτήρισε την επικράτηση δύσκολη, το αποτέλεσμα φανταστικό όπως και το αυτοκίνητο και προειδοποίησε ότι θέλει να νικήσει και στη Φινλανδία όπου έχει τρέξει 10 φορές και το γνωρίζει καλά.
Στη βαθμολογία για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ο Μπερνς προηγείται με 4 βαθμούς του Γκρόνχολμ ενώ στους κατασκευαστές η Σουμπαρού είναι μόλις ένα βαθμό μπροστά από τη Φορντ που εκτός του Μακ Ρέι είδε και τον Σάινθ να ανεβαίνει στο βάθρο των νικητών.
Η Νέα Ζηλανδία είχε και ελληνικό ενδιαφέρον αφού συμμετείχε ο πρωταθλητής μας Γιάννης Παπαδημητρίου, ο οποίος έτρεξε με υψηλό πυρετό και οξεία βρογχίτιδα, καταφέρνοντας να τερματίσει στην 21η θέση. Επόμενος αγώνας για το ελληνικό δίδυμο Παπαδημητρίου-Πετρόπουλου και το Σουμπαρού Ιμπρέζα της TEXACΟ Rally Team στην Κύπρο στις 7 του Σεπτέμβρη.
Ο Παπαδημητρίου τερμάτησε 21ος παρά τον υψηλό πυρετό του |