Αναδιαμόρφωση του Αναδημιουργού
Το νέο RAV 4 είναι γρηγορότερο, πιο οικονομικό, καλύτερο στημένο για την άσφαλτο και κορυφαίο σε ποιότητα κατασκευής. Η νέα σχεδίαση του RAV 4 είναι σε διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν του προηγούμενου μοντέλου και δεν έχει ως στόχο να διαφοροποιείται, αλλά να αρέσει. Χωρίς να είναι κραυγαλέο λοιπόν, το νέο RAV 4 έχει διατηρήσει μια μάλλον μικρή σχέση με τον προκάτοχό του, διαθέτει περισσότερες καμπύλες, τονισμένους προβολείς, ενώ απουσιάζουν και τα πλαϊνά πλαστικά προστατευτικά. Αυτή η απουσία δεν είναι τυχαία και έχει να κάνει με τον περισσότερο ασφάλτινο προσανατολισμό του νέου RAV 4.
Ο κινητήρας των δύο λίτρων διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα της γενιάς WT-i αποδίδοντας 150 ίππους στα 6.000 σ.α.λ. Αυτή η απόδοση δημιουργεί την καλύτερη αναλογία βάρους - ισχύος στην κατηγορία. Η μέγιστη ροπή είναι 192 Nm/4.000 σ.α.λ., η κίνηση μεταδίδεται συνεχώς και στους τέσσερις τροχούς και το κιβώτιο είναι 5 σχέσεων, ενώ εναλλακτικά προσφέρεται και ένα αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι κορυφαίες για την κατηγορία. Η τελική φθάνει τα 185 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 δευτερόλεπτα, ενώ και η κατανάλωση στα 8,8 λίτρα ανά 100 χλμ. στον «ευρωπαϊκό» μεικτό κύκλο οδήγησης κρίνεται ικανοποιητική. Στα πλεονεκτήματα του κινητήρα, το μικρότερο βάρος και οι κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις. Οι φίλοι της εκτός δρόμου κίνησης θα αναζητήσουν το κλείδωμα του διαφορικού, όμως δε θα το βρουν. Οι άνθρωποι της Toyota πιστεύουν ότι η συνεκτική σύζευξη είναι εξίσου αποτελεσματική, τουλάχιστον για το χαρακτήρα του RAV 4.
Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, η Toyota προσπάθησε να μειώσει τους κινδύνους με πλευρικές και εμπρός κολόνες, απορροφητικά υλικά, διπλούς αερόσακους, ζώνες με προεντατήρες, ενώ τα καθίσματα διαθέτουν το σύστημα WIL, που μειώνει τις δυνάμεις που ασκούνται στον αυχένα, αν υπάρξει σύγκρουση και έχει ως αποτέλεσμα την παλινδρόμηση της κεφαλής. Πλευρικοί αερόσακοι δεν τοποθετούνται διότι δε θεωρήθηκαν αναγκαίοι, λόγω του ύψους του αυτοκινήτου.
Το RAV 4 διατίθεται με δύο αμαξώματα 3θυρο και 5θυρο και 3 διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού. Από τη σύντομη οδηγική επαφή μας με το αυτοκίνητο στη Χίο, μείναμε ικανοποιημένοι. Το νέο μοντέλο διαθέτει αρκετά πλεονεκτήματα, ώστε να δικαιολογεί και την τιμή του, που ξεκινά από τα 9.448.000, ενώ οι μόνες γκρίνιες που ακούσαμε ήταν για τη φαρδιά κολόνα της τρίθυρης έκδοσης, που μειώνει την ορατότητα των πίσω επιβατών.