Κυριακή 19 Νοέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Σούπερ Celica 192 ίππων!

Μια σούπερ Celica υψηλών επιδόσεων παρουσίασε η Toyota. Η T-Sport αποτελεί απόγονο των αγωνιστικών Toyota και φιλοδοξεί να σταθεί αντάξια της δόξας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, του αμερικανικού Champ Car, του Λεμάν ή της εισόδου των Ιαπώνων στη Φόρμουλα 1

Για να ικανοποιήσει αυτές τις φιλοδοξίες η Toyota έχει ανεβάσει τον 1.800άρη κινητήρα στους 192 ίππους και έχει ενσωματώσει στο VVT-i και ένα L και έτσι έχουμε ένα σύστημα VVTL-i, που σημαίνει μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος βαλβίδων. Η μεταβολή του βυθίσματος, δύο σταδίων, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος στις υψηλές στροφές που έχει διαμορφωθεί στους 192 ίππους στις 7.800 σ.α.λ., ενώ και η ροπή είναι 180Nm στις 6.800 σ.α.λ.

Χάρη στην αυξημένη ισχύ, αλλά και στο πυκνής κλιμάκωσης -ειδικά εξελιγμένο για την Τ-Sport- κιβώτιο 6 σχέσεων, η επιτάχυνση για τα 0-100 έρχεται σε 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική έχει ανέβει στα 225 χλμ/ώρα. Η Toyota υποστηρίζει ότι παρόλο το δυνάμωμα, το Celica εξακολουθεί να είναι ευκολοδήγητο και οικονομικό.

Στις μηχανολογικές αλλαγές συμπεριλαμβάνονται βαλβίδες μεγαλύτερης διαμέτρου και ένα επιπλέον έκκεντρο στον εκκεντροφόρο, ώστε να επιτυγχάνεται η αύξηση του βυθίσματος των βαλβίδων πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. όταν και ενεργοποιείται αυτό το πρόσθετο έκκεντρο. Για την ενεργοποίηση χρησιμοποιείται ένας υδραυλικός πίρος που κλειδώνει μετά τις 6.000 σ.α.λ..

Βελτιώσεις έχουν γίνει και στις αναρτήσεις, ώστε η T-Sport να «βάζει» τις επιδόσεις της με ασφαλή τρόπο στο δρόμο. Η ρύθμιση είναι πιο σφιχτή, ενώ μια βαλβίδα γραμμικού ελέγχου έχει τοποθετηθεί στα γόνατα Μακφέρσον αυξάνοντας την κλίση στις χαμηλές ταχύτητες, μειώνοντάς την αντίστοιχα στις υψηλές, ενώ λιγότερο ελαστικοί είναι και οι σύνδεσμοι της ανάρτησης. Τα φρένα αποτελούνται από δυο αεριζόμενους δίσκους 275 χιλ. εμπρός και δυο δίσκους 265 χιλ. πίσω, καθώς και ABS και EBD (ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης).


Η T-Sport διαφοροποιείται διακριτικά από την απλή Celica χάρη στο λογότυπο που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου δεσπόζει η βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος αεροτομή. (Μόνο για την T-Sport και δυο νέα χρώματα γκρι - μεταλλικό και μπλε - μαύρο). Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές και μόνο οι γνώστες θα αντιληφθούν τη διαφορά χάρη στο κοντέρ που μετρά πλέον έως τα 260 χλμ. και το στροφόμετρο που ανεβαίνει έως και τις 9.000 σ.α.λ. Η Celica T-Sport διατίθεται στην καλύτερα εξοπλισμένη έκδοση με τιμή κοντά στα 11 εκατομμύρια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ