Σάββατο 4 Μάη 2002 - Κυριακή 5 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
FORD FOCUS ST 170
Το αρνάκι που έγινε λύκος

H Ford μια εταιρία με μεγάλη αγωνιστική παράδοση και ξεχωριστή ιστορία στα σπορ αυτοκίνητα παρουσίασε μια γρήγορη έκδοση του Focus, το 2λιτρο ST 170! Δύναμη και μάλιστα από τις χαμηλές στροφές, εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, σπορ στήσιμο, τεράστια φρένα, και κυρίως εύκολο στο οδήγημα, το ST 170 αποτελεί μια πρόταση που σίγουρα θα συγκινήσει όσους ζητούν το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις. Η Ford επέλεξε να μη δώσει στο νέο της δημιούργημα επιθετική εμφάνιση και γι' αυτό δύσκολα θα το ξεχωρίσει κανείς από ένα νορμάλ αδελφάκι του. Οι αλλαγές αφορούν περισσότερο το εσωτερικό με τα καθίσματα μπάκετ και το λευκό φόντο στο ταμπλό των οργάνων. Η μετάλλαξη πάντως του οικογενειακού Focus σε εργαλείο έχει συντελεστεί κάτω από το καπό, όπου η μετατροπή έχει γίνει από το τμήμα προετοιμασίας ειδικών οχημάτων της Ford, το SVO (Special Vehicle Engineering). Ο κινητήρας έχει πιο άγριους εκκεντροφόρους, μεταβλητού χρονισμού για την εισαγωγή, με μεταβλητού μήκους αυλούς (μικροί για επιδόσεις ψηλά - μακρύτεροι για δύναμη χαμηλά). Οι βαλβίδες εισαγωγής είναι κι αυτές μεγαλύτερες σε διάμετρο (33,5 χλστ) με σκληρότερα ελατήρια σε όλες, μαζί με φαρδύ χταπόδι στην εξάτμιση και τον πρώτο - μεταλλικό - καταλύτη 90 εκ. μετά από την εξαγωγή, για καλύτερη εκπνοή. Παράλληλα, καλύπτει και τις προδιαγραφές καυσαερίων «Euro 4». Διαφορετικός είναι και ο ζυγοσταθμισμένος στρόφαλος με δυνατότερες, σφυρήλατες μπιέλες και καλύτερα πιστόνια, βολάν διπλής μάζας, πιο δυνατό συμπλέκτη και φυσικά ανάλογη τροφοδοσία και πιο ελεύθερο φίλτρο. Αυτές οι αλλαγές αποδίδουν 43 άλογα παραπάνω από την απλή έκδοση ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στους 173 στις 7.000 σ.α.λ, ενώ πολλή ροπή υπάρχει σχεδόν με το ρελαντί. Συγκεκριμένα η μέγιστη τιμή είναι 196 Nm στις 5.500 στροφές, αλλά το 85% εμφανίζεται ήδη από τις 2.200 στροφές! Οι αναρτήσεις ξανασχεδιάστηκαν ως προς τη γεωμετρία και τα υλικά. Τα ελατήρια είναι σκληρότερα, τα αμορτισέρ είναι διαμέτρου 27χλστ., ενώ η αντιστρεπτική ράβδος παραμένει ίδια. Οι ζάντες είναι αλουμινένιες 17'' x 7'' και τα δισκόφρενα των 300 χλστ. εμπρός και των 280 πίσω. Ολα αυτά βέβαια κοστίζουν και ανεβάζουν την τιμή στα 8,6 εκατομμύρια δραχμές (για να καταλαβαινόμαστε), τιμή τίμια αλλά όχι χαμηλή.

Τέσσερα στα πέντε ο Σουμάχερ

Απόλυτος κυρίαρχος, κατέκτησε την τέταρτη νίκη του στα πέντε φετινά γκραν πρι, δείχνοντας μάλιστα, με τη διαφορά που δημιούργησε, ότι όλοι οι άλλοι μπορούν να ελπίζουν μόνο σε κάποια ατυχία του Γερμανού παγκόσμιου πρωταθλητή

Από την πρώτη στροφή, ο Michael Schumacher έδειξε ότι και στην Ισπανία θα έπιανε τον ταύρο από τα κέρατα. Ο Σούμι πέτυχε αυτήν τη νίκη, που ήταν η 57η στην καριέρα του, οδηγώντας το εφεδρικό μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας, διότι το κανονικό μονοθέσιο παρουσίασε πρόβλημα υδραυλικών. Αυτή η παράμετρος καταδεικνύει και τη διαφορά του νέου μονοθεσίου της Ferrari από τα άλλα, τα οποία σαφέστατα υπολείπονται σε δύναμη. Η Ferrari βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, με διαφορά τέτοια που είναι δύσκολο να καλυφθεί, δημιουργώντας ήδη έναν προβληματισμό για την εξέλιξη, που χωρίς ανταγωνισμό δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον. Πάντως, ο αγώνας δεν ξεκινούσε στη Βαρκελώνη με τους καλύτερους οιωνούς για την ιταλική ομάδα. Ο Rubens Barrichello δεν ξεκίνησε ποτέ, αφού στο γύρο σχηματισμού χάλασαν τα ηλεκτρικά του επιλογέα ταχυτήτων. Η ατυχία του δεύτερου οδηγού της Ferrari δεν πτόησε τον Γερμανό πρωταθλητή, που ξεκίνησε και παρέμεινε πρώτος. Οι οδηγοί της Williams προσπάθησαν να τον κυνηγήσουν, μα ο Σουμάχερ απομακρυνόταν, καταρρίπτοντας συνεχώς το ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Ο αδελφός του, μάλιστα, Ralf Schumacher, που ακολουθούσε στη δεύτερη θέση, οδήγησε τόσο οριακά με αποτέλεσμα να καταστρέψει το κάτω μέρος της Williams, ν' αλλάξει δύο φορές το ρύγχος της και στο τέλος να εγκαταλείψει από βλάβη στον κινητήρα. Ο άλλος οδηγός της Williams, ο Juan - Pablo Montoya, παρά τα προβλήματα στους ανεφοδιασμούς, τερμάτισε δεύτερος, αρκετά πίσω (35 δευτερόλεπτα) από τον Σουμάχερ. O David Coulthard τερμάτισε τρίτος, πραγματοποιώντας τον καλύτερο φετινό του αγώνα, αφού ξεκίνησε έβδομος και έδωσε σκληρό αγώνα ιδίως με τον Jenson Button. Εκπληκτική ήταν η απόδοση των κινητήρων της Ferrari -περσινής έκδοσης - των Sauber. Ο Nick Heidfeld τερμάτισε τέταρτος με την Sauber που έδειξε πολύ δυνατή, ενώ ο Felipe Massa, πέμπτος, δείχνοντας και δείγματα του ταλέντου του, όταν με ψυχραιμία ξεπέρασε μια δύσκολη στιγμή με τους Jenson Button και H. H. Frentzen. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσε ο H. H. Frentzen, που ξεπέρασε τα αεροδυναμικά προβλήματα της Arrows.


Ο «Σούμι» οδηγεί... (δεξιά), ο Μοντόγια
Ο «Σούμι» οδηγεί... (δεξιά), ο Μοντόγια "τρέχει" για την 2η θέση (κάτω αρισρερά) και ο Κούλθαρντ αλολουθεί τρίτος(κάτω δεξιά)





Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ