Σάββατο 6 Γενάρη 2001 - Κυριακή 7 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ανανεωμένο και χρωμιωμένο Mazda 323

Σε ένα περιορισμένο λίφτινγκ του 323 προχώρησε η Mazda. Οι εμφανέστερες αλλαγές αφορούν τη μάσκα, όπου έχει χρησιμοποιηθεί αρκετό χρώμιο, ενώ ξανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας. Οι προστατευτικές λωρίδες που ήταν μαύρες είναι πλέον βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος. Το αμάξωμα έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 5 εκατοστά, κάτι που δε γίνεται όμως άμεσα αντιληπτό, αφού οφείλεται στο μεγάλωμα των προφυλακτήρων. Και αν στο επίπεδο των εντυπώσεων τα πράγματα δεν είναι ιδιαίτερα ξεχωριστά, κάτω από το καπό οι αλλαγές είναι ουσιαστικές. Ο κινητήρας των 1.324 κ.εκ. έχασε 3 ίππους φθάνοντας τους 72 αντί για τους 75, κάτι που έγινε για να βελτιωθεί η ελαστικότητα. Οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό στοιχείο του 323, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 15.3'' και η τελική να φθάνει τα 162 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση είναι «λογική» με 7,4 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μεικτό κύκλο. Για τον κινητήρα των 1.500 κ.εκ. οι αλλαγές είναι πιο σημαντικές, αφού αυξήθηκε η χωρητικότητα κατά 100 κ.εκ., και η απόδοση ανέβηκε από τους 90 στους 100 ίππους. Για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο η απόδοση του 1.600άρη είναι στα 95 άλογα για λόγους που έχουν να κάνουν με τη χρήση των προδιαγραφών καυσαερίων. Από τις τιμές ισχύος γίνεται σαφές ότι η επιλογή του 1.600άρη κινητήρα, είναι η ενδεδειγμένη, αφού το αμάξωμα μήκους 4,250 εκ. ζυγίζει 1.155 κιλά.

Στο εσωτερικό για τους λάτρεις της λεπτομέρειας θα διατίθεται δερμάτινο τιμόνι της Νatdi, ενώ τα λευκά όργανα στη σπορ έκδοση θα φωτίζονται με κόκκινο χρώμα για να μην επηρεάζεται η όραση τη νύχτα. Το 323 θα ποντάρει την καλή πορεία του στα παραδοσιακά χαρίσματά του, όπως η αξιοπιστία και η οδική συμπεριφορά. Η Mazda θα εφοδιάσει με πλήρη εξοπλισμό ακόμα και τη βασική έκδοση, ενώ για τις τιμές δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές οι προθέσεις. Το ανανεωμένο 323 αναμένεται εντός των πρώτων μηνών του 2001 και θα διατίθεται σε 4θυρα και 5θυρα αμαξώματα.

ΓΚΑΖΙΕΣ

Η ΕΝΩΣΗ φέρνει τη δύναμη αλλά όχι πάντα... Ο γάμος πολυδιαφημίστηκε αλλά η χασούρα 20 δισ. δολαρίων σε δύο χρόνια δε δικαίωσε τις προσδοκίες. Η γερμανοαμερικανική συνύπαρξη της Ντέξλερ - Κράισλερ δεν αποτελεί γάμο από κεραυνοβόλο έρωτα αλλά από συμφέρον. Το κοινό συμφέρον όμως, ίσως οδηγεί σε διαζύγιο κοινή συναινέσει, αφού οι «κουμπάροι» δηλαδή οι μέτοχοι, καταλογίζουν δεκάδες λάθη στα επιτελεία και αμφισβητούν το αν η συμμαχία θα αποβεί τελικά προς όφελος των δύο πλευρών.

ΕΠΕΙΣΕ τους ειδικούς αλλά μάλλον δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά με τους απλούς οδηγούς. Το Α2 της Audi συγκίνησε με την πρωτοποριακή του σχεδίαση και τις κατασκευαστικές μεθόδους, τους «ειδικούς δημοσιογράφους» αλλά όπως ισχυρίζεται η εταιρία, η διαφημιστική καμπάνια δεν έχει πείσει τους αγοραστές. Αποτέλεσμα η παραγωγή να απέχει πολύ από τους στόχους. Η Audi πάντως υποστηρίζει, ότι η ψαλίδα μεταξύ στόχων και παραγωγής οφείλεται και σε έντονα προβλήματα ποιότητας.

ΑΝΤΙΘΕΤΑ με την Audi, τέτοια προβλήματα στο να πείσει τους αγοραστές δε φαίνεται να αντιμετωπίζει η Peugeot. Το νέο 206 cc, το μικρό κάμπριο-κουπέ έχει κατακτήσει τις καρδιές 18 χιλιάδων αγοραστών που ήδη το έχουν παραγγείλει, ενώ ημερησίως το εργοστάσιο δέχεται περίπου 200 νέες αιτήσεις. Η αυξημένη ζήτηση οδηγεί στο ενδεχόμενο αύξησης της παραγωγής ενώ η παράδοση μέχρι στιγμής υπολογίζεται για την ώρα, 3 μήνες μετά την παραγγελία.

ΕΝΑ ΝΕΟ ΤΥΠΟ ελαστικού εξελίσσει η Continehtal. Στόχος, το καλύτερο και ασφαλέστερο φρενάρισμα. Τα νέα λάστιχα θα συνδυαστούν με δύο συστήματα ηλεκτροϋδραυλικών φρένων και ευστάθειας. Αποτέλεσμα, να ασκείται η ιδανική δύναμη επιβράδυνσης σε κάθε τροχό και η μείωση των κλίσεων και των ταλαντώσεων. Σε μετρήσεις που έγιναν με 2 πανομοιότητα Golf, τα νέα ελαστικά χρειάστηκαν 29,44 μ. για να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο από τα 100 χλμ./ώρα, κάτι που μεταφράζεται σε 10 μέτρα μείωση στην απόσταση ακινητοποίησης.

ΤΗΝ «ΕΝΟΧΟΠΟΙΟΥΝ» για πολλές αμαρτίες που λαμβάνουν χώρα στα μυαλά των ανδρών. Πρόκειται για την Κλόντια Σίφερ που τώρα κατηγορείται και για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Η Γερμανίδα καλλονή ποζάρει ιδιαίτερα ελαφρά ενδεδυμένη, σε αφίσα αλυσίδας πολυκαταστημάτων που κοσμεί τους δρόμους της πατρίδας της. Αποτέλεσμα, η έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης των οδηγών στο δρόμο που όπως δήλωσαν δεν πάτησαν φρένο ή δεν σταμάτησαν σε κόκκινο αφού η προσοχή ήταν στραμμένη στην Κλόντια. Δε λείπουν δε και οι περιπτώσεις αποκαθήλωσης της αφίσας για «ιδιωτική χρήση».

Νέο πιο χαμογελαστό Matiz

Μετά από μόλις δύο χρόνια παρουσίας η Daewoo αποφάσισε να ανανεώσει το Matiz. Το πετυχημένο κορεάτικο μικρό απέκτησε ένα χαμόγελο χάρη στο καπό, που σύμφωνα με τους σχεδιαστές βελτίωσε και την αεροδυναμική. Τα εμπρός φωτιστικά ξανασχεδιάστηκαν, ενώ τα πίσω οβάλ φωτιστικά και φλας βρίσκονται πλέον στην προέκταση του καπό. Νέοι είναι και οι προβολείς ομίχλης καθώς και ο εμπρός προφυλακτήρας που αποτελεί μία ενότητα με την εισαγωγή αέρα. Ο προφυλακτήρας είναι μαύρος όπως τα πλαϊνά προστατευτικά. Στο πίσω μέρος η επανασχεδίαση του προφυλακτήρα μετέφερε τη θέση για την πινακίδα στο μέσον του καπό, ενώ σχηματίζει γωνιά με τα φωτιστικά.

Στο εσωτερικό έγιναν βελτιώσεις στο φωτισμό του ταμπλό, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι πλέον βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος. Το μικρό της Daewoo απέκτησε ένα από τα προσόντα μεγαλύτερων μοντέλων, το λεγόμενο foot rest δηλ. τη θέση ξεκούρασης του αριστερού ποδιού. Οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων μεταφέρθηκαν στις πόρτες, ενώ η κεντρική κονσόλα απέκτησε δύο θέσεις για ποτήρια. Οι θέσεις μικροαντικειμένων έχουν αυξηθεί τονίζοντας ακόμη περισσότερο τον πολυμορφικό χαρακτήρα του Matiz.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά παραμένουν ως έχουν, με τον οικονομικό κινητήρα των 800 κ.εκ. και την ισχύ των 52 ίππων. Το Matiz προσφέρεται σε δύο εκδόσεις και πέντε επίπεδα εξοπλισμού και συνοδεύεται με εγγύηση 3 ετών ή 100.000 χλμ. Στη βασική έκδοση περιλαμβάνονται φιμέ τζάμια, και imobilizer με τις επιλογές χρώματος να φθάνουν τις δέκα. Η οικονομικότερη έκδοση ξεκινά από τα 2.285.000 δρχ.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ