Κυριακή 6 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΓΚΑΖΙΕΣ

Ενα από τα πιο παράδοξα στην ιστορία του αθλητισμού ήταν η συμμετοχή της Τζαμάικας στο Bobsleigh, στο έλκηθρο χιονιού υψηλών ταχυτήτων. Τώρα το όνειρο των Τζαμαϊκανών απέκτησε το Fiat Doblo ως επίσημο αυτοκίνητο της Τζαμαϊκανής Ομοσπονδίας Bobsleigh και τρία κατάλληλα προσαρμοσμένα Doblo φόρεσαν τα χρώματα της σημαίας της Τζαμάικα, με στόχο να συνοδεύουν τους αθλητές στις αγωνιστικές τους υποχρεώσεις για όλη τη σεζόν.Το πολυχρηστικό αυτό όχημα, που από τη μέρα που πρωτοεμφανίστηκε έχει συμπληρώσει ήδη 100.000 πωλήσεις , ενώ στην Ελλάδα, η διάθεση των νέων εκδόσεων θα ξεκινήσει από το Μάρτη του 2002. Πρόκειται για τον δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα 1.600 κ.ε., ο οποίος αποδίδει 103 ίππους στις 5.750 στροφές/λεπτό και μέγιστη ροπή 145 Nm.

***

Μπορεί να παράγεται στην Ιταλία αλλά στον κόσμο του διαδικτύου αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο για τους φανατικούς Ιάπωνες φίλους της Alfa Romeo. Ετσι η δημοπράτηση μέσω Διαδικτύου της πρώτης Alfa 156 GTA που θα βγει στην παραγωγή την επόμενη χρονιά και την οποία παρακολούθησαν 20.000, ενώ τελικά συμμετείχαν 50, κατέληξε στον Tadashi Sengoku. Ο Ιάπωνας ιατρός έκανε την υψηλότερη προσφορά για την Alfa GTA «νούμερο 0001» ο οποίος είναι ήδη κάτοχος δύο άλλων Alfa Romeo (μιας Alfa 164 Q4 και μιας Alfa Spider). Πρόκειται για ένα μοντέλο με σπορ αεροδυναμική γραμμή, μεγαλύτερους προφυλακτήρες και φουσκωμένα φτερά, που εξοπλίζεται με έναν νέο 24βάλβιδο κινητήρα V6 3.2 λίτρων που αποδίδει 250 ίππους, και με ζάντες αλουμινίου που προορίζονται αποκλειστικά γι' αυτό. Η γεωμετρία και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι διαφορετικές, τα φρένα πιο ισχυρά, το σύστημα διεύθυνσης ακόμη πιο άμεσο, ενώ τα νέα χειροκίνητα και ημιαυτόματα κιβώτια Selespeed χρησιμοποιούν τεχνολογία που προέρχεται από τη Formula 1.

RENAULT TRAFIC
ΦΟΡΤΗΓΑΚΙ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Το Renault Trafic εκλέχθηκε ως van of the year 2002, από εικοσαμελή ομάδα Ευρωπαίων δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου, που επί μία εβδομάδα πέρασαν από «ακτινογραφία» τόσο το Renault Trafic, όσο και τα συνυποψήφια Opel Combo, Ford Transit και Fiat Doblo. To Trafic συγκέντρωσε 115 βαθμούς, ενώ το Combo -που ακολούθησε- ήταν αρκετά μακριά με 34 βαθμούς.

Το νέο Trafic κυκλοφορεί στο εμπόριο από το Σεπτέμβρη στην Ευρώπη και διατίθεται σε 33 διαφορετικές εκδόσεις και δύο διαφορετικά μεταξόνια. Το ωφέλιμο φορτίο είναι από 1.000 έως και 1.200 κιλά, ενώ τα διαφορετικά αμαξώματα είναι τέσσερα. Οι βασικοί κινητήρες είναι ο 1.900 κ.εκ. turbo diesel common rail, με απόδοση 80 ή 100 ίππους και ο δίλιτρος δεκαεξαβάλβιδος βενζινοκινητήρας των 120 ίππων. Στα συν του trafic η σχεδιαστική πρόβλεψη για την αποφυγή μικροσυγκρούσεων, αλλά και τα μεγάλα διαστήματα που απαιτούνται μεταξύ των servis, που φθάνουν τα 30.000 χλμ. Ενα από τα δυνατότερα σημεία του van της Renault αποτελεί το σύστημα φρεναρίσματος, που ακινητοποιεί το φορτηγάκι γρηγορότερα από όλα του ανταγωνισμού, αφού σύμφωνα με τη μέτρηση AMS χρειάζονται 43 μέτρα για να σταματήσει με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα.

Η Renault αναδεικνύεται για τρίτη συνεχόμενη φορά κορυφαίος κατασκευαστής επαγγελματικών αυτοκινήτων και ελπίζει σε διπλασιασμό των πωλήσεων στον συγκεκριμένο κλάδο, περνώντας από το 8% του 2000, στο 14% το 2003.

Το Trafic αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Renault και της General Motors, συνεργασία που ξεκίνησε το 1996 και απέδωσε το Trafic αλλά και το Opel Vivaro με το οποίο μοιράζονται όχι μόνο τον τίτλο, αλλά και το εργοστάσιο παραγωγής, που δεν είναι άλλο από αυτό της GM στο Λούτον της Μεγάλης Βρετανίας. Η ετήσια παραγωγή και για τα δύο φθάνει τα 86.000 αυτοκίνητα το χρόνο.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΠΟΛΟΝΙΑ
Εντυπωσιακό το Fiat Stilo Abarth Rally

Η ξεχωριστή αυτή έκδοση βασίζεται στην κανονική έκδοση Stilo 1.8 16v, αλλά έχει υποστεί τις απαραίτητες βελτιώσεις ώστε να συμβαδίζει με τα διεθνή στάνταρ της FIAT. Η κυριότερη διαφορά από την κανονική έκδοση βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Ο χωρητικότητας 1747κ.εκ. κινητήρας έχει μεγαλύτερη ισχύ από την αρχική των 133 ίππων, και πλέον αποδίδει 157 ίππους στις 6900 σ.α.λ.

Το σύστημα μετάδοσης της κανονικής έκδοσης καλύπτει πλήρως τα αυξημένα φορτία του ισχυρότερου κινητήρα, μόνο που σε αυτή την περίπτωση οι σχέσεις μετάδοσης είναι πιο κοντές. Ο συμπλέκτης είναι μονόδισκος αγωνιστικού τύπου, κατασκευασμένος από μείγμα μετάλλου και κεραμικού υλικού. Η ανάρτηση έχει υποστεί ενισχύσεις σε κάποια μέρη, ενώ θα διατίθεται με δύο ρυθμίσεις: ασφάλτινη και εκτός δρόμου. Τα αμορτισέρ προέρχονται από τη γνωστή Bilstein, ενώ τα ελατήρια είναι της Eibach.

Διαφορετικών διαστάσεων τροχοί χρησιμοποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες του αγώνα. Στην άσφαλτο τοποθετούνται τροχοί 7x17 ιντζών, ενώ για τους χωμάτινους αγώνες 6x15ιντζών.

Τα φρένα έχουν αεριζόμενους δίσκους στους μπροστινούς τροχούς και απλούς δίσκους στους πίσω, ενώ η κατανομή της πίεσης πέδησης ρυθμίζεται από τον οδηγό. Το χειρόφρενο είναι και αυτό υδραυλικό.

Το αμάξωμα του Stilo Abarth Rally είναι ενισχυμένο με roll bar, ενώ υπάρχει ενσωματωμένο σύστημα πυρόσβεσης, διακόπτης για την αποκοπή της παροχής ρεύματος, καθώς και αγωνιστικά καθίσματα μπάκετ με ζώνες πέντε σημείων.

Ολος ο εξοπλισμός συμβαδίζει με τους κανονισμούς της FIAΤ, καθιστώντας το Stilo Abarth Rally έτοιμο για συμμετοχή σε διεθνείς αγώνες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ