Κυριακή 8 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
DΑΕWOO TACUMA
Εξευρωπαϊσμένος πολυμορφικός Κορέατης

Ευρωπαϊκό προφίλ επέλεξε για το πρώτο της πολυμορφικό μοντέλο η Daewoo, διατηρώντας όμως το μεγάλο πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής, που βοήθησε στην καθιέρωση της κορεατικής βιομηχανίας

Αν δίπλα στο κόστος του Tacuma αντιπαρατεθεί ένα ευρύχωρο εσωτερικό και μια αποδεκτή ποιότητα κατασκευής, τότε συμπεραίνει κανείς ότι και το νέο μοντέλο μπορεί να αποτελέσει μια δελεαστική πρόταση, ιδίως για όσους δεν αγοράζουν με βάση την «ούγια», αλλά τις προσωπικές τους ανάγκες. Εξάλλου το Tacuma σημαίνει... ανέμελος τρόπος ζωής, και σε τέτοιους ανθρώπους απευθύνεται. Ανθρώπους που δε θα ασχοληθούν με το περιτύλιγμα, αλλά με το περιεχόμενο.

Το νέο μοντέλο ανήκει στην κατηγορία των πολυμορφικών (MPV), μια κατηγορία που κερδίζει διαρκώς έδαφος στην Ευρώπη. Την ανάγκη για ένα ευρωπαϊκό χαρακτήρα κατανόησαν πλήρως οι Κορεάτες και ζήτησαν τη βοήθεια του διάσημου οίκου Πινινφαρίνα για τη σχεδίαση του εξωτερικού τμήματος, του στούντιο Ιταλντιζάιν για τη σχεδίαση των εσωτερικών χώρων και της Πόρσε για τη σχεδίαση των αναρτήσεων.

Για την εξέλιξη του Tacuma επενδύθηκε το ποσό των 190 εκατ. δολαρίων και χρειάστηκαν 25 μήνες. Στο διάστημα αυτό διανύθηκαν 2 εκατ. χλμ. δοκιμών σε χώρες με διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες και πραγματοποιήθηκαν 120 επιτυχημένες δοκιμές πρόσκρουσης.

Στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου δεσπόζουν τα τριγωνικού σχήματος φωτιστικά σώματα και η μεγάλη μάσκα με χρωμιωμένο πλαίσιο, θυμίζοντας το Λάνος. Το χαρακτηριστικό V του καπό δίνει ένα πιο νεανικό χαρακτήρα, ενώ στο πλαϊνό τμήμα ξεχωρίζουν δυο ακμές, με πιο χαρακτηριστική αυτή που ξεκινά από τη βάση του μπροστινού φαναριού και εκτείνεται μέχρι το πίσω τμήμα. Το παρμπρίζ έχει μεγάλη κλίση όπως επιβάλουν οι σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις, ενώ οι ράγες στην οροφή, ενισχύουν τον πολυμορφικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα πλαϊνά τζάμια έχουν σχήμα σταγόνας αλλά προσφέρουν ικανοποιητική ορατότητα. Η πίσω πόρτα είναι μεγάλη και καταλήγει στο μέσον περίπου του προφυλακτήρα για να διευκολύνεται η φορτο-εκφόρτωση των αποσκευών. Τα φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί κάθετα, ακριβώς δίπλα στο παρ-μπριζ.


Στο εσωτερικό έχουν επιλεγεί σκούρα χρώματα, τόσο στις υφασμάτινες ταπετσαρίες όσο και στα πλαστικά μέρη και στο ταμπλό, που είναι καλής ποιότητας, όπως και το φινίρισμα.

Η εργονομία του Tacuma είναι η αναμενόμενη και οι διάφοροι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι στις σωστές θέσεις, ενώ ο πίνακας με τα μεγάλα αναλογικά όργανα είναι ευανάγνωστος. Τα καθίσματα είναι μεγάλα, αλλά παρέχουν μέτρια πλευρική στήριξη. Το κάθισμα του οδηγού δέχεται οκτώ εναλλακτικές ρυθμίσεις (υπάρχει και ρύθμιση για τη στήριξη της μέσης), διαθέτει αναδιπλούμενο μπράτσο, ενώ, όπως και αυτό του συνοδηγού, μπορεί προαιρετικά να εφοδιαστεί και με σύστημα θέρμανσης. Το κάθισμα του συνοδηγού διατίθεται και με δυνατότητα περιστροφής κατά 180 μοίρες.

Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα 50:50 (προαιρετικά η 3η σειρά καθισμάτων) και μπορούν να αναδιπλωθούν ανεξάρτητα.

Δύο 12βολτες πρίζες και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, συρτάρια, χώροι αποθήκευσης στο δάπεδο των πίσω καθισμάτων και πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων τονίζουν τον πολυχρηστικό χαρακτήρα του Tacuma προσφέροντας στον κάθε επιβάτη τουλάχιστον μια θήκη ποτηριού και στον οδηγό θήκη για τα γυαλιά του.

Το μεταξόνιο, φθάνει τα 2,6 μέτρα, κι έχει σαν αποτέλεσμα οι εσωτερικοί χώροι να είναι άνετοι, ακόμη και εάν φιλοξενηθούν πέντε άτομα.

Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι 347 λίτρα και τριπλασιάζεται στα 1.425 όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, ενώ φθάνει τα 1.847 λίτρα όταν τα εμπρός μετακινηθούν!

Το Tacuma κατασκευάστηκε με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας (NCAP), τόσο στην πρόληψη των ατυχημάτων, όσο και στην προστασία που παρέχει στους επιβάτες σε μια πιθανή σύγκρουση.

Το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να διανέμει τις δυνάμεις που αναπτύσσονται προς τα δεξιά, αριστερά και κάτω, προστατεύοντας περισσότερο τους εμπρός επιβάτες. Οι ενισχυμένες κεντρικές κολόνες και οι δοκοί στις πόρτες δημιουργούν έναν κλωβό ασφαλείας. Το Tacuma διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό δύο αερόσακους, ενώ προαιρετικά μπορεί να διατεθεί και με τετρακάναλο ABS που υποστηρίζεται με ΕΒD (ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης). Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα και ψαλίδια βάσης εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, και είναι σχεδιασμένες από την Πόρσε. Ο βασικός κινητήρας είναι ένα σύνολο 1,8 λίτρων με απόδοση 104 ίππων, ενώ θα υπάρξει και ένας δίλιτρος 129 ίππων. Οι επιλογές στα κιβώτια είναι ένα χειροκίνητο πεντατάχυτο ή ένα αυτόματο τεσσάρων σχέσεων. Δεν αποκλείεται στο άμεσο μέλλον να υπάρξει και ένας κινητήρας των 1,6 λίτρων.

Η τιμή της βασικής έκδοσης (1,8 SE) θα ξεκινά περίπου από τα 5.100.000 δρχ. με εξοπλισμό που περιλαμβάνει κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, δύο αερόσακους και ερκοντίσιον.

NISSAN ALMERA CHALLENGE
Γρήγορη... πρόκληση

Ενα νέο Almera, το Challenge, έτοιμο να αντιμετωπίσει την «πρόκληση» των γρήγορων οδηγών, παρουσίασε η Nissan - Sporteam της Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Ο 16βάλβιδος κινητήρας υπέστη τις «περιποιήσεις» των μηχανικών και αποδίδει πλέον 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις παρουσιάζουν ανάλογη βελτίωση, με την τελική να φθάνει τα 200 χλμ./ώρα, ενώ επιταχύνει από 0-100 σε 11,5. Κυριότερες αλλαγές και υπεύθυνες για την αύξηση της απόδοσης, η αλλαγή ολόκληρης της εξάτμισης, επεμβάσεις στο σύστημα τροφοδοσίας και διαφορετικές ρυθμίσεις στις οποίες κατέληξαν οι μηχανικοί της Νικ. Ι. Θεοχαράκης.

Οι αναρτήσεις -γόνατα Mac Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω- διαθέτουν πλέον πιο σκληρά ελατήρια της Eibach και αμορτισέρ της Monroe. Το πιο σπορτίβ στήσιμο ολοκληρώνουν τα φαρδύτερα ελαστικά, διαστάσεων 185/65 R15''. Τα φρένα αποτελούνται από τέσσερις δίσκους, οι εμπρός αεριζόμενοι, οι οποίοι ελέγχονται από ένα διαγώνιο σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης. Προαιρετικά διατίθεται το εξελιγμένο ABS της Bosch 53, το οποίο συνδυάζεται με το EBD (Ηλεκτρονικός Κατανεμητής Πέδησης) και το Brake Assist (Υποβοήθηση Φρένου), το οποίο είναι και το πρώτο σύστημα αυτού του τύπου που τοποθετείται σε αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Το Almera διαθέτει ενεργητικά προσκέφαλα, σύστημα Προστασίας κεφαλής και θώρακα, ενώ το πακέτο της παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το σύστημα παιδικού καθίσματος ISOFIX που εξασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά των παιδιών. Αερόσακος οδηγού - συνοδηγού, προεντατήρες ζωνών ασφαλείας, πλευρικοί δοκοί ασφαλείας, immobilizer, υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ' ύψος, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες και air condition είναι τα βασικότερα στοιχεία του εξοπλισμού στο Almera Challenge. Για όσους θέλουν το δικό τους Challenge να ξεχωρίζει, διατίθενται ζάντες αλουμινίου και μια μεγάλη αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος. Οι τιμές του Challenge ξεκινούν από τα 4.815.000 δρχ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ