Κυριακή 8 Σεπτέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Opel Meriva
Νέο Συμπαγές πολυμορφικό

Το Meriva, ένα πενταθέσιο μονοκάμπινο όχημα, που ακολουθεί τη βασική φιλοσοφία του επιτυχημένου επταθέσιου Zafira και επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα της πολυμορφικότητας εσωτερικού, παρουσίασε η Opel. Χάρη στη φιλοσοφία «FlexSpace» του εσωτερικού του, το πενταθέσιο Meriva μετατρέπεται - σε ελάχιστο χρόνο και χωρίς την αφαίρεση καθισμάτων - σε ένα άνετο τετραθέσιο, στο οποίο οι δύο πίσω επιβάτες απολαμβάνουν την ευρυχωρία ενός sedan μεσαίας κατηγορίας, διατηρώντας άφθονο χώρο για τις αποσκευές. Ως πενταθέσιο, το Meriva έχει χωρητικότητα περίπου 490 λίτρων για τις αποσκευές, ξεπερνώντας τις προδιαγραφές ενός τυπικού συμπαγούς αυτοκινήτου. Με λίγες απλές κινήσεις μετατρέπεται σε διθέσιο van που μπορεί να μεταφέρει φορτία μήκους σχεδόν 1,70 μέτρων, ενώ η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης ξεπερνά τα 1.300 λίτρα.

Παρόλο που αυτό το μονοκάμπινο όχημα έχει μήκος ακριβώς 4.042 χιλιοστών, το μεταξόνιό του είναι 2.630 mm - μόλις 64 mm μικρότερο από αυτό του Zafira. Ως προς το πλάτος (1.694 mm) και το ύψος (1.624 mm) η διαφορά με το μεγάλο αδερφό του Meriva είναι μόλις 48 ή 56 mm αντίστοιχα. Οπτικά, το Meriva εκφράζει τη σχεδιαστική γλώσσα που η Opel χρησιμοποίησε πρόσφατα στο νέο Vectra. Αντλεί την ισχύ του από ζωηρούς πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, με κυβισμό από 1,6 μέχρι 1,8 λίτρα, και απόδοση ισχύος από 55 kW (75 hp) μέχρι 92 kW (125 hp).


Το νέο Opel Meriva θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στα τέλη Σεπτέμβρη και θα λανσαριστεί στην Ευρώπη την άνοιξη του 2003.

Από ρεκόρ σε ρεκόρ ο Σουμάχερ

Ο άνθρωπος των ρεκόρ Μίκαελ Σουμάχερ

Sportidea

Ο άνθρωπος των ρεκόρ Μίκαελ Σουμάχερ
Τη δέκατη φετινή του νίκη κατέκτησε στην πίστα του μαγευτικού Σπα ο Μίχαελ Σουμάχερ, επιτυγχάνοντας ένα ακόμη ιστορικό ρεκόρ, το οποίο μόνο απ' τον ίδιο και μόνο φέτος θα μπορούσε να καταρριφθεί. Τέτοια απόλυτη επικράτηση με τόσες νίκες σε μια σεζόν δεν έχει προηγούμενο, και μάλλον δε θα έχει και επόμενο. Αν συνυπολογιστεί δε ότι έχουμε άλλα τρία γκραν πρι μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος, και ο Σουμάχερ μπορεί να ξανακερδίσει τότε γίνεται αντιληπτό το μέγεθος του επιτεύγματος.

Στο Σπα, όπου και η μεγαλύτερη πίστα του πρωταθλήματος, ο μεγάλος Γερμανός πιλότος ήταν αλάνθαστος και χρειάστηκε 1 ώρα, 21 λεπτά και 20,634 δευτερόλεπτα. Ο Σουμάχερ δεν αρκέστηκε στην 64η νίκη της καριέρας του, αλλά πέτυχε και τον ταχύτερο χρόνο, ίσως για να υπενθυμίσει σε όλους ότι είναι ακόμη αρκετά πεινασμένος για πρωτιές. Η νίκη, βέβαια, ιδίως στη Φόρμουλα 1 είναι πάντα προϊόν συλλογικής δουλιάς, και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η ήδη πρωταθλήτρια ομάδα της «Φεράρι» είδε για άλλη μια φορά τα μονοθέσιά της να πετυχαίνουν το «1-2», αφού στη δεύτερη θέση βρέθηκε με διαφορά 1,997 δευτερόλεπτα από τον team-mate του ο Ρ. Μπαριτσέλο. Είναι, ίσως, η πρώτη φορά που ένας τόσο αποδοτικός κινητήρας, είναι ταυτόχρονα και τόσο αξιόπιστος, κάτι που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό τη φετινή θριαμβευτική πορεία της «Φεράρι».

Ενας ακόμη θρίαμβος για τη «Φεράρι» στην πίστα του Σπα

Sportidea

Ενας ακόμη θρίαμβος για τη «Φεράρι» στην πίστα του Σπα
Στα αγωνιστικά τώρα, όπου ο Σουμάχερ έκανε τη μοναχική του διαδρομή προς τη νίκη, ξεχώρισε ο Μπαριτσέλο, που, αν και ξεκίνησε από την τρίτη θέση, κατάφερε, μερικές στροφές μετά την εκκίνηση, να αφήσει πίσω του τον Κ. Ραϊκόνεν, τον οποίο προσπέρασε στο δεύτερο γύρο και ο Χ.Π. Μοντόγια. O Μοντόγια κατάφερε να διατηρήσει την τρίτη θέση, ύστερα από σκληρή αναμέτρηση, ειδικά στους τελευταίους γύρους με τον Ντ. Κούλθαρντ. Αξιοσημείωτο είναι ότι, ενώ δύο κορυφαίοι πιλότοι μάχονταν για το καλύτερο, οι «Φεράρι» των Σουμάχερ και Μπαριτσέλο τερμάτιζαν μακράν, με μια διαφορά μεγαλύτερη των 18 δευτερολέπτων.

Η απόλυτη κυριαρχία του Σουμάχερ μοιραία στρέφει το ενδιαφέρον στη μάχη των άλλων οδηγών. Μπαριτσέλο και Μοντόγια χωρίζουν επτά βαθμοί, ενώ μόλις δύο βαθμούς πιο πίσω βρίσκεται ο Ραλφ Σουμάχερ, o οποίος τερμάτισε στην πέμπτη θέση στο Βελγικό GP. Στην τέταρτη θέση πλασαρίστηκε ο Ντ. Κούλθαρντ, ενώ ο Ραϊκόνεν, παρά την εντυπωσιακή του εμφάνιση στα χρονομετρημένα, στάθηκε μάλλον άτυχος, αφού από την αρχή φάνηκε να αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα, και τελικά εγκατέλειψε στον 35ο γύρο. Την εξάδα συμπλήρωσε για λογαριασμό της «Τζάγκουαρ» - «Κόσγουορθ» ο Ε. Ιρβάιν.

Τα μονοθέσια της «Τογιότα» τερμάτισαν στην έβδομη και την ένατη θέση, παρ' όλο που οι Μ. Σάλο και Α. Μακ Νις δε θα αγωνίζονται με την ιαπωνική ομάδα, την επόμενη χρονιά. Εντυπωσιακός ήταν ο Ζ. Βιλνέβ, που τερμάτισε στην όγδοη θέση, αφού πραγματοποίησε μια σειρά από προσπεράσματα. Απογοήτευση στις «Μινάρντι» και «Ρινό», αφού δεν κατάφεραν ούτε έναν τερματισμό, αλλά ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα για την «Αροους», η οποία λόγω των οικονομικών προβλημάτων δε συμμετείχε για δεύτερη συνεχόμενη φορά, και μάλλον οι μέρες της στα γκραν πρι έχουν τελειώσει.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ