Να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους που δούλεψαν στη δακοκτονία από τον περασμένο Ιούλη μέχρι τα μέσα του Οκτώβρη, απαιτεί η ΚΟ Λέσβου του ΚΚΕ. Οπως καταγγέλλει, «οι εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί τα 2/3 των ημερομισθίων που έχουν εργαστεί, αφού η κυβέρνηση και η Περιφέρεια δεν έχουν καταβάλει τα οφειλόμενα στην εταιρεία που είχε αναλάβει τη δακοκτονία». Υπενθυμίζει ακόμα ότι το ΚΚΕ και η «Λαϊκή Συσπείρωση» «έχουν αντιταχθεί στο να ανατεθεί η δακοκτονία σε εργολάβο και ζητούν να γίνεται από την Περιφέρεια όπως γινόταν παλαιότερα». Η ΚΟ Λέσβου σημειώνει ότι «η χρηματοδότηση για τη δακοκτονία από την αντιαγροτική πολιτική της κυβέρνησης μειώθηκε σταδιακά φτάνοντας στα 1,2 εκ. από 2,7 εκ. ευρώ που ήταν παλαιότερα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα του αποτελέσματος, την επάρκεια των συνεργείων και τη συχνότητα των ψεκασμών».
Δίωρη στάση εργασίας (1 - 3 μ.μ.) αποφάσισε το Σωματείο Εργαζομένων στον «Αγιο Σάββα» για τα προεκλογικά εγκαίνια σήμερα στο Κέντρο Ημερήσιας Νοσηλείας (ΚΗΝ), στο πρώην 6ο Θεραπευτήριο του ΙΚΑ, το οποίο συγχωνεύτηκε με τον «Αγιο Σάββα». Το Σωματείο καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 1.30 μ.μ. στο ΚΗΝ στην οδό Ασωπίου (κοντά στη «Σόνια»). Οπως καταγγέλλει, η επαναλειτουργία του ΚΗΝ - αντί να γίνει με μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού - γίνεται με την απόσπαση 30 νοσηλευτών από άλλα νοσοκομεία, τα οποία είναι ήδη γονατισμένα απ' τις ελλείψεις. Η μετατροπή του 6ου Θεραπευτηρίου ΙΚΑ σε ΚΗΝ άρχισε τον Οκτώβρη του 2012 και έγινε με χορηγία του Ιδρύματος Λάτση.
Καμπανάκι κινδύνου για τα περιστατικά που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή ναυτεργατών και επιβατών
Τα απανωτά ναυτικά ατυχήματα τις τελευταίες μέρες, μαρτυρούν υποσυντήρηση των πλοίων, ενώ άλλα στάλθηκαν από τις ναυτιλιακές εταιρείες να ταξιδέψουν μεσοπέλαγα με σφοδρότατη θαλασσοταραχή. Χτες έμεινε ακυβέρνητο από μηχανική βλάβη το φορτηγό πλοίο «LADY GAIA» με σημαία Ιταλίας στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Ανδρου, με 12 αλλοδαπούς ναυτεργάτες. Μέχρι και χτες το απόγευμα αναμενόταν να ρυμουλκηθεί στο κοντινότερο λιμάνι, αν στο μεταξύ το πλήρωμα δεν αποκαθιστούσε τη βλάβη.
Προχτές το απόγευμα το 35χρονο ακτοπλοϊκό πλοίο «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» παρουσίασε βλάβη στο δεξί βαρούλκο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να σηκώσει άγκυρα και να αποπλεύσει από το λιμάνι του Αθηνιού στη Σαντορίνη. Την Τρίτη το πρωί το φορτηγό πλοίο «MARE» με σημαία Αγ. Βικεντίου εξέπεμψε «SOS», ενώ ταξίδευε στη θαλάσσια περιοχή Κολυμπάρι Χανίων, με 6 ναυτεργάτες πλήρωμα. Στην περιοχή έπνεαν άνεμοι έντασης ως και 10 μποφόρ. Το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο και παραλήφθηκε από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού.
Τη νύχτα της 12ης Γενάρη το επιβατηγό πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΠΗΛΙΑΝΗ» προσάραξε με την πίσω δεξιά πλευρά σε βράχο δυτικά της νησίδας Γυαλί στη Νίσυρο και του απαγορεύτηκε ο απόπλους. Τέλος, στις 11 Γενάρη το υδροπτέρυγο «F/D XVΙΙ» παρουσίασε μηχανική βλάβη, ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από Πόρο προς Πειραιά, με έντεκα επιβάτες. Αναγκάστηκε να πάει στην Υδρα για να αποβιβάσει τους επιβάτες. Το ίδιο υδροπτέρυγο είχε παρουσιάσει μηχανική βλάβη και πριν από ένα μήνα.
Στο μεταξύ, στην Ελλάδα βρίσκονται από χτες οι πρώτες τρεις σοροί των συνολικά εννιά Ελλήνων επιβατών που βρήκαν τραγικό θάνατο, όταν στις 28/12 ξέσπασε πυρκαγιά στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC». Πρόκειται για τους Γεράσιμο Καζαντζίδη, Κωνσταντίνο Κουφόπουλο και Νικόλαο Παράσχη.
Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, η νεκροψία που έγινε στις τρεις σορούς έδειξε ότι απεβίωσαν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα λόγω πνιγμού, αλλά και εξαιτίας του «σοκ» που υπέστη ο οργανισμός τους όταν έπεσαν στην παγωμένη θάλασσα. Στο Πρίντεζι συνεχίζονται οι προσπάθειες της ιταλικής πυροσβεστικής να ερευνήσει τα γκαράζ του πλοίου, ενώ μέχρι τώρα έχουν ελεγχθεί δύο επίπεδα που δεν είχαν «πειραχτεί» από τη φωτιά.
Σε κατάληψη των γραφείων της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης ΑΕ, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, προχώρησαν χτες το πρωί τευτλοκαλλιεργητές και τευτλοεξαγωγείς (μηχανάτορες), απαιτώντας οριστική απάντηση για το πότε θα πληρωθούν τα χρήματα που τους οφείλει η εταιρεία από την τελευταία καμπάνια. Συνολικά, η ΕΒΖ οφείλει 18 εκατ. ευρώ σε 4.000 τευτλοπαραγωγούς, που παρέδωσαν συνολικά 532.000 τόνους τεύτλα. Η ΕΒΖ είχε δεσμευθεί ότι θα τους πληρώσει το 60% των χρωστούμενων από χρήματα που θα χορηγήσει η Τράπεζα Πειραιώς, δεσμεύοντας ως ενέχυρο χιλιάδες τόνους έτοιμης ζάχαρης, στο σιλό του εργοστασίου στο Πλατύ Ημαθίας. Οπως όμως καταγγέλλουν αγρότες και εργαζόμενοι, αυτή η μεθόδευση σηματοδοτεί το κλείσιμο και του τελευταίου εργοστασίου της επιχείρησης. Οπως λένε, «αν σφραγιστεί το σιλό, τότε θα είμαστε οριστικά ζημιωμένοι». Στους αγρότες οφείλονται επιπλέον χρήματα από το πρόγραμμα ολοκληρωμένης διαχείρισης της τευτλοκαλλιέργειας. Το μεσημέρι πραγματοποίησαν παρέμβαση στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας και ζήτησαν τη στήριξη στον αγώνα τους για να πληρωθούν όσα τους οφείλονται και να μην δοθεί οριστικό τέλος στην τευτλοκαλλιέργεια στη χώρα μας. Τη Δευτέρα 19 Γενάρη, στις 9 το πρωί, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της ΕΒΖ στο Πλατύ Ημαθίας προγραμματίζουν συγκέντρωση στα γραφεία της ΕΒΖ, στη Θεσσαλονίκη.
Στη συνέχεια, ζητάνε και τα «ρέστα» από την Ενωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), επειδή - όπως γράφουν - οι εκπρόσωποί της «έλαμψαν διά της απουσίας τους» από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, σε συνεδρίαση που αφορούσε την υπόθεση της ναυτικής τραγωδίας! Η βρωμιά τους δεν πιάνει πουθενά. Οι ναυτεργάτες ξέρουν ότι ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, από την πρώτη στιγμή που εκδηλώθηκε η φωτιά στο πλοίο, αποκάλυψαν με συγκεκριμένα στοιχεία την κατάφωρη παραβίαση των κανόνων αξιοπλοΐας στο πλοίο. Στη συνέχεια, με συνέντευξη Τύπου, ανέδειξαν με νεότερα στοιχεία τις εγκληματικές ευθύνες των εφοπλιστών, της κυβέρνησης και της ΕΕ.
Τα ίδια επανέλαβε και ο Αν. Νταλακογιώργος, όχι την ίδια μέρα, αλλά δύο μέρες μετά από την τραγωδία και ενώ είχε βουίξει ο τόπος από τις αποκαλύψεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ότι το καράβι είχε αποπλεύσει με προβλήματα στην πυρασφάλεια και στη στεγανότητα, με μειωμένη οργανική σύνθεση. Δήλωσε στις 30 Δεκέμβρη στο ραδιοσταθμό «Κόκκινο»: «Αναφορικά με την εκδήλωση της φωτιάς και τα αίτιά της καθώς και το πώς λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, ασφάλειας αλλά και η όλη επιχείρηση για τη διάσωση των επιβατών μετά το SOS, είναι πρόωρο να διατυπώσουμε κρίσεις και σχόλια».