Σε πανελλαδική κινητοποίηση προχωρούν το Σάββατο 29 Μάρτη οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με ραντεβού στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Θα ακολουθήσει πορεία προς το Μέγαρο Μαξίμου, όπου έχει ζητηθεί να συναντηθούν με τον πρωθυπουργό.
Οι εκπαιδευτικοί θέτουν τα μεγάλα ζητήματα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών τους, της δουλειάς και ζωής με αξιοπρέπεια, του αυταρχισμού απέναντι σε όσους υπερασπίζονται το σχολείο ενάντια στις πολιτικές της κατηγοριοποίησης και της υποβάθμισης. Διεκδικούν μέτρα ασφάλειας και υγιεινής στις σχολικές μονάδες με άμεσους τεχνικούς ελέγχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων και του κράτους, άμεσα μέτρα για την κάλυψη όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό σε όλες τις σχολικές μονάδες. Υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς τουλάχιστον 20% και επαναφορά 13ου - 14ου μισθού. Αμεση παύση των διώξεων και των πειθαρχικών.
Στο παραπάνω κάλεσμα του ΔΣ της ΔΟΕ ανταποκρίνεται η ΟΛΜΕ, καλώντας στο πανελλαδικό συλλαλητήριο. «Στις 29 Μαρτίου δίνουμε σαφές μήνυμα στην κυβέρνηση πως οι εκπαιδευτικοί είμαστε αποφασισμένοι/ες να υπερασπίσουμε τη δημόσια εκπαίδευση, τη δουλειά μας και τις ζωές μας. Να υπερασπιστούμε το δικαίωμα μαθητών/τριών κι εκπαιδευτικών να έχουν την κοινωνία και το σχολείο που αρμόζει στις ανάγκες τους», τονίζουν οι δύο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.
Εκπαιδευτικά σωματεία σε όλη τη χώρα καλούν στην κινητοποίηση. Τη συμμετοχή τους προετοιμάζουν οι εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης. Για το συλλαλητήριο στην Αθήνα η αναχώρηση θα γίνει στις 4 το πρωί του Σαββάτου από τον Λευκό Πύργο. Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στο κάλεσμά της αναφέρει μεταξύ άλλων: «Οπως φωνάξαμε μαζί με τους μαθητές μας, τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους στις 28 Φλεβάρη, έτσι φωνάζουμε και τώρα. Οπως δείξαμε τη δύναμη του οργανωμένου λαού, έτσι συνεχίζουμε και τώρα. (...) Δεν συναινούμε στο "μπάζωμα" του ρόλου του εκπαιδευτικού! Δεν θα επιτρέψουμε οι ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών για την Παιδεία να θεωρούνται κόστος! Το χρέος των εκπαιδευτικών στις 29 του Μάρτη είναι ένα: Το μάθημα να γίνει στον δρόμο του αγώνα!».
«Θέλουμε γερά και ασφαλή σχολεία, όχι στο webex και την κοροϊδία», βροντοφώναξαν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο Κρήτης, στη διάρκεια πρόσφατης συγκέντρωσης διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν στην πλατεία Αγίου Νικολάου, διεκδικώντας την αντιμετώπιση των κτιριακών προβλημάτων του σχολείου τους, που παραμένει κλειστό εδώ και μια βδομάδα, λόγω καθίζησης του πατώματος.
Οι συγκεντρωμένοι πορεύθηκαν προς το κτίριο της Διεύθυνσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, όπου κατέθεσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους και απαίτησαν να ξεκινήσουν άμεσα τα μαθήματα διά ζώσης.
Στο πλευρό τους βρέθηκαν ο Μανώλης Συντυχάκης, βουλευτής του ΚΚΕ, και ο Δημήτρης Βρύσαλης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Οι συγκεντρωμένοι έδωσαν νέο αγωνιστικό ραντεβού σήμερα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου.
Ανακοίνωση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών»
Eurokinissi |
Θυμίζουμε ότι το ΙΒ είναι ένα διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών για τις Β' και Γ' Λυκείου, που διδάσκει έξι ενότητες μαθημάτων στα Αγγλικά και μετά από ξεχωριστές δικές του εξετάσεις - εποπτεύονται από έναν διεθνή οργανισμό που εδρεύει στην Ελβετία - οδηγεί σε απολυτήριο, το οποίο αναγνωρίζεται από πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο. Στη χώρα μας μέχρι τώρα προσφερόταν σε 21 ιδιωτικά σχολεία και το επέλεγαν μαθητές που αποφάσιζαν να φύγουν μετά το σχολείο για πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Τώρα η κυβέρνηση φέρνει το πρόγραμμα από τον Σεπτέμβρη του 2025 πιλοτικά σε 15 Πρότυπα, Πειραματικά, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια, με προοπτική να γενικευτεί μέχρι το 2028 - 2029 σε όλα τα δημόσια Λύκεια. Βέβαια, η γενίκευση αυτή του προγράμματος δεν σημαίνει ότι θα αφορά μόνο αυτούς που θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό, αφού όπως έχει δηλώσει ο πρώην υπουργός Παιδείας θα ανοίξουν θέσεις και στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια για κατόχους IB, ενώ ήδη έχει θεσμοθετηθεί η δυνατότητα εισαγωγής με αυτό και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια (παραρτήματα, όπως τα λέει η κυβέρνηση).
Το πρόγραμμα θα είναι προαιρετικό, για όσους θέλουν να το επιλέξουν, και το υπουργείο Παιδείας έχει δηλώσει επίσης ότι θα το παρέχει δωρεάν.
Στην πράξη, μαζί με τους πολλούς και διαφορετικούς τύπους σχολείων που έχουμε ήδη (Γενικά, ΕΠΑΛ, Πρότυπα, Ωνάσεια, Πειραματικά, στο μέλλον και Αθλητικά κ.ο.κ.) θεσμοθετούνται πλέον και διαφορετικοί τύποι πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, και όλα αυτά συνδυάζονται βέβαια με το πόσο μπορεί ο καθένας να χρηματοδοτήσει από την τσέπη του αυτήν την προσπάθεια. Γιατί πρέπει να σημειώσουμε ότι στα μεγάλα φροντιστήρια υπάρχουν ήδη προγράμματα που απευθύνονται σε αυτούς που επιλέγουν το IB, υπάρχουν προγράμματα προετοιμασίας για τις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα, τώρα φτιάχνονται αντίστοιχα προγράμματα για τις εξετάσεις των Ωνάσειων κ.ο.κ.
Παράλληλα παραμένει ανοιχτή η συζήτηση για θεσμοθέτηση και «Εθνικού Απολυτηρίου», που όπως είχε περιγράψει παλιότερα η κυβέρνηση, πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις θα μετρούν για την απόκτησή του (άρα και για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση) και οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου, κάνοντας έτσι το Λύκειο ακόμα πιο σκληρό, ανταγωνιστικό και υποταγμένο στη διαδικασία της πρόσβασης.
Η εισαγωγή του ΙΒ στα σχολεία «αποτελεί μια σοβαρή αντιεκπαιδευτική εξέλιξη, στην οποία χρειάζεται να αντιταχθεί το σύνολο της σχολικής κοινότητας (ΕΛΜΕ, μαθητές και γονείς)», τονίζει σε ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι πρόκειται για μια προσπάθεια να υλοποιηθούν με πιο γρήγορο ρυθμό τα μέτρα και οι προτάσεις του ΟΟΣΑ, που στοχεύουν στη διαφοροποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, καθώς επίσης στην ακόμα μεγαλύτερη πολυδιάσπαση των προγραμμάτων σπουδών αλλά και - για πρώτη φορά - των απολυτηρίων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σε σχετική ανακοίνωσή της η ΑΣΕ επισημαίνει ακόμα: «Πρόκειται για ένα μέτρο με το οποίο θα ενισχυθούν οι αλλαγές που θα διαμορφώσουν ένα ακόμα πιο ευνοϊκό περιβάλλον για το σχολείο των λίγων και εκλεκτών, και εχθρικό για την πλειοψηφία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Για την επιλογή των συγκεκριμένων σχολείων το υπουργείο επικαλέστηκε το υψηλό ποσοστό επιτυχίας αυτών των σχολείων στις πανελλήνιες εξετάσεις (80%), όχι για να αναγνωρίσει τις καταστροφικές συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής στην Εκπαίδευση αλλά για να μεταθέσει την ευθύνη για την κατάσταση του δημόσιου σχολείου στους ίδιους τους μαθητές. Με αυτόν τον τρόπο, τους χρεώνει τα αποτελέσματα ενός εκπαιδευτικού συστήματος που βασίζεται στις ανισότητες και επιλέγει συνειδητά να προσφέρει ουσιαστική μόρφωση μόνο σε λίγους.
Η κυβέρνηση με το συγκεκριμένο μέτρο διασφαλίζει για μια μικρή μειοψηφία μαθητών πρόσβαση σε αναβαθμισμένα σχολεία, με εξασφαλισμένες σπουδές και σχεδόν εγγυημένη είσοδο στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Μοναδικό ουσιαστικό προαπαιτούμενο: Οι γονείς τους να διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα είτε να πληρώνουν φροντιστήρια από το Δημοτικό, για την είσοδο σε Πρότυπα δημόσια σχολεία, είτε να καλύπτουν τα υψηλά δίδακτρα ενός ιδιωτικού σχολείου.
Για τη μεγάλη πλειοψηφία η πολιτεία επιφυλάσσει καθημερινότητα με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, υποβαθμισμένες υποδομές - παγωμένες αίθουσες, επικίνδυνα κτίρια, υποτυπώδη εργαστήρια, ανύπαρκτα υλικά - και διδασκαλία στη βάση ξεπερασμένων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Σε αυτό το σκηνικό προστίθεται ο εξαντλητικός αγώνας των πανελλαδικών εξετάσεων, ως μοναδική δίοδος προς τα ΑΕΙ.
Αν μάλιστα εμφανιστεί κάποιος χορηγός (π.χ. Ιδρυμα Ωνάση) να "ενισχύσει" ένα σχολείο, του παραχωρείται de facto δημόσια περιουσία, ενώ μαθητές και γονείς καλούνται να ευγνωμονούν και να υποτάσσονται στον ευεργέτη - ιδιώτη».
«Η θεσμοθέτηση του ΙΒ δεν στοχεύει στη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων - τις διευρύνει και τις μονιμοποιεί. Από τη μία, η πλειονότητα των μαθητών θα συνεχίσει να αγωνίζεται μέσα σε συνθήκες εντεινόμενου ανταγωνισμού για μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω των πανελλαδικών. Από την άλλη, μια προνομιούχα ομάδα θα αποκτά πρόσβαση στα ΑΕΙ μέσω διετούς προγράμματος λυκειακού τύπου (Β' και Γ' Λυκείου) και εξετάσεων υπό την εποπτεία ιδιωτικού οργανισμού με έδρα στη Γενεύη.
Ετσι η Εκπαίδευση γίνεται ακόμα πιο ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα και πεδίο ταξικών διακρίσεων, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα κάθε οικογένειας. Δημιουργούνται προγράμματα σπουδών και εκπαιδευτικές διαδρομές πολλαπλών ταχυτήτων, που οδηγούν σε έναν όλο και πιο αδυσώπητο ανταγωνισμό, λίγες ευκαιρίες για τους πολλούς και οικονομική αιμορραγία για όσους προσπαθούν μόνοι να εξασφαλίσουν αξιοπρεπή μόρφωση για τα παιδιά τους.
Επιπλέον, η εισαγωγή του ΙΒ στα δημόσια σχολεία της χώρας μας εγείρει σοβαρά ζητήματα εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Η εφαρμογή του προγράμματος απαιτεί τη διδασκαλία από εκπαιδευτικούς με εξειδικευμένα προσόντα, οι οποίοι πρέπει να είναι κατάλληλα καταρτισμένοι για να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν έχει λάβει καμία πρωτοβουλία για την κατάρτιση των καθηγητών, αλλά έχει παραμελήσει την ουσιαστική επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών εδώ και πολλά χρόνια.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να καταδικάσουν αυτήν την αρνητική εξέλιξη και να απαιτήσουν την άμεση ακύρωση της εφαρμογής του ΙΒ στα δημόσια σχολεία.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων όπου προγραμματίζεται η ίδρυση τμημάτων ΙΒ να πάρουν αποφάσεις αντίθεσης σε αυτήν την κατεύθυνση.
Η αντίσταση και ο αγώνας για την υπεράσπιση της δημόσιας Εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των μαθητών είναι υπόθεση όλων μας!», καταλήγει η ΑΣΕ.
Ανακοίνωση της ΚΝΕ προς τους φοιτητές και τις φοιτήτριες
«Τον 21ο αιώνα είναι σύγχρονο και ρεαλιστικό να οργανωθεί η οικονομία και η κοινωνία στη βάση της ικανοποίησης των σύγχρονων λαϊκών αναγκών», τονίζει καλώντας τους να γνωρίσουν την ΚΝΕ και την ανατρεπτική πρόταση του ΚΚΕ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Ολοι εμείς, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες...
που αναζητούμε απαντήσεις στο "κάτι πρέπει να αλλάξει" για να ζήσουμε όπως μας αξίζει, σε μια κοινωνία χωρίς εγκλήματα, πολέμους και εκμετάλλευση
Να δυναμώσουμε τη διεκδίκηση μέσα από τους Φοιτητικούς μας Συλλόγους. Να μην αφήσουμε την κυβέρνηση και την εγκληματική της πολιτική να πάρει ανάσα! Να στοχεύσουμε τον πραγματικό μας αντίπαλο, το σύστημα της εκμετάλλευσης, να βρούμε "οξυγόνο" σε μια νέα κοινωνία, τον σοσιαλισμό.
Τίποτα δεν είναι όπως πριν! Ολα αλλάζουν με τον λαό και τη νεολαία στον δρόμο του αγώνα! Μπροστά στα μάτια μας αναδείχθηκε η τεράστια δύναμη του λαού, όταν παίρνει την κατάσταση στα χέρια του, όταν αγωνίζεται συλλογικά και οργανωμένα. Αυτός ο αγώνας είναι που στριμώχνει την κυβέρνηση και όχι οι βολικές κοκορομαχίες και show στη Βουλή που συμβάλλουν στον αποπροσανατολισμό και τη συγκάλυψη. Συνεχίζουμε τον αγώνα με τους Φοιτητικούς μας Συλλόγους, μαζί με τα σωματεία, τους συγγενείς των θυμάτων και όλο τον λαό για:
Τον λαό στους δρόμους τρέμουν η κυβέρνηση και τα κόμματα του συστήματος που μας θέλουν στο περιθώριο. Ετσι, αφού δεν κατάφεραν να μας τρομοκρατήσουν, τώρα προσπαθούν να μας παγιδεύσουν!
Η κυβέρνηση της ΝΔ διαστρεβλώνει το μήνυμα των διαδηλώσεων παρουσιάζοντάς το ως εντολή για να "συνεχίσει πιο αποφασιστικά" την πολιτική που οδήγησε στα Τέμπη. Προσπαθεί να ξεπλύνει τη βάρβαρη πολιτική της με αλλαγές υπουργών.
Το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ και η Νέα Αριστερά ξεπλένουν την πολιτική του κέρδους και της Ευρωπαϊκής Ενωσης που οδήγησε στα Τέμπη, την οποία υπηρέτησαν από κυβερνητικές θέσεις. Δεν θέλουν να αποκαλυφθεί η αλήθεια, γιατί έχουν ευθύνες για τη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να γίνουν "Μητσοτάκηδες" στη θέση του Μητσοτάκη για να συνεχίσουν την ίδια εγκληματική πολιτική. Το σύστημα προωθεί διάφορα μονοπρόσωπα κόμματα, όπως του Βελόπουλου - πρώην στελέχους της ΝΔ - και της Ζωής Κωνσταντοπούλου - πρώην στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ. Προκλητικά ηγούνται στην ψηφοθηρική εκμετάλλευση της λαϊκής οργής με διάφορα, βολικά για τη ΝΔ, show στη Βουλή και στις κάμερες, μακριά από τους αγώνες της νεολαίας. Ολοι όσοι μας θέλουν χωρίς δικαιώματα φοβούνται την οργανωμένη διεκδίκηση. Ανησυχούν στο ενδεχόμενο να πάρει ανατρεπτική τροπή η δράση του λαού και της νεολαίας!
Τώρα είναι ώρα να κάνουμε αυτό που φοβούνται! Συνεχίζουμε "μέχρι το τέρμα"!
Μεγαλώνουμε τη δυσπιστία και την αμφισβήτηση απέναντι στην κυβέρνηση, στην Ευρωπαϊκή Ενωση, στα κόμματα του συστήματος, στο αστικό κράτος και τους θεσμούς του.
Δυναμώνουμε ένα ενιαίο, πανελλαδικό κίνημα ώστε να ενωθούν οι αγώνες των φοιτητών, των εργαζομένων, των αγροτών και των μαθητών, σε σύγκρουση με την πολιτική που μετράει τις ζωές μας ως κόστος.
Βελτιώνουμε τους συσχετισμούς στους Φοιτητικούς Συλλόγους. Με αγωνιστικούς και δραστήριους συλλόγους, που θα υπερασπίζονται τους φοιτητές και όχι την πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ. Εγγύηση για αυτό είναι η ενίσχυση της "Πανσπουδαστικής ΚΣ", στέλνοντας ξανά στη δεύτερη θέση την κυβερνητική ΔΑΠ - ΝΔΦΚ.
Συμμετέχουμε ενεργά στη συλλογική διεκδίκηση για:
Σύγχρονες, ασφαλείς, αποκλειστικά δημόσιες μεταφορές. Ενα σύγχρονο αποκλειστικά δημόσιο και πραγματικά δωρεάν Πανεπιστήμιο. Κρατική χρηματοδότηση της Παιδείας στο ύψος των αναγκών μας. Πτυχία με αξία και δουλειά με δικαιώματα στο αντικείμενο που σπουδάζουμε. Πανεπιστήμια ανοιχτά στις κοινωνικές ανάγκες, κλειστά στην πολεμική μηχανή του ΝΑΤΟ.
Η πολιτική του κέρδους κρύβεται πίσω από όλα τα εγκλήματα στη ζωή μας. Οι μεταφορές αποτελούν εμπόρευμα για να κερδοφορούν οι επιχειρήσεις και τα μέσα προστασίας της ανθρώπινης ζωής θυσιάζονται για να αυξηθούν τα κέρδη.
Ολες οι κυβερνήσεις, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, κινήθηκαν διαχρονικά στις ίδιες "ράγες", βάζοντας την υπογραφή τους στις πολιτικές επιλογές που οδήγησαν στα Τέμπη.
Η εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο και τη σφαγή των λαών, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, έχει μετατρέψει τα τρένα σε μια κινούμενη "βόμβα", με επικίνδυνα πολεμικά υλικά να μεταφέρονται στα κρυφά, χωρίς κανένα μέτρο ασφάλειας. Η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στις καταγγελίες για το αν η έκρηξη στα Τέμπη οφείλεται σε πολεμικά καύσιμα που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία για τις στρατιωτικές βάσεις του ΝΑΤΟ στη Λάρισα.
Η "δικαιοσύνη" τους κρίνει με βάση τους άδικους νόμους που ψηφίζουν τα κόμματα του συστήματος. Γι' αυτό θεωρεί "νόμιμο" να κυκλοφορούν τα τρένα χωρίς συστήματα ασφάλειας. "Νόμιμη" και η ασυλία των υπουργών, με τους νόμους που ψήφισαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ. "Νόμιμος" και ο διορισμός της ηγεσίας των δικαστών από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Οι κατευθύνσεις της ΕΕ για την "απελευθέρωση" - ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων οδηγούν σε "Τέμπη".
Μέσα σε 2 χρόνια: 2.980 σιδηροδρομικά δυστυχήματα και 1.844 νεκροί. Μηδέν ευρώ για ασφαλείς μεταφορές - 800 δισ. για πολεμικές δαπάνες.
Απέναντί μας έχουμε ένα σύστημα: Τον καπιταλισμό! Είναι το οικονομικό σύστημα που βασίζεται στην εκμετάλλευση των εργαζομένων, στο οποίο οι επιχειρηματικοί όμιλοι κυνηγάνε το μέγιστο κέρδος, χωρίς να διστάζουν να διαπράττουν οποιοδήποτε έγκλημα για να το πετύχουν. Είναι το σημερινό, σάπιο και διεφθαρμένο κράτος, με τους θεσμούς του. Είναι η ΕΕ, το ΝΑΤΟ και όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα. Αυτό το σύστημα δεν μπορεί να διορθωθεί και να γίνει φιλολαϊκό!
Το σύνθημα "`Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας" αποτυπώνει το πραγματικό πολιτικό και κοινωνικό δίλημμα της εποχής μας. Για να ζήσουμε και για να ικανοποιήσουμε τα όνειρά μας, είναι προϋπόθεση η σύγκρουση με την πολιτική που στηρίζει τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, με το εχθρικό κράτος, με τον καπιταλισμό. Δεν είναι λύση η αναζήτηση κάποιου καλύτερου "διαχειριστή" ή ορισμένες αλλαγές προσώπων που θα συνεχίσουν την ίδια πολιτική.
Τον 21ο αιώνα είναι σύγχρονο και ρεαλιστικό να οργανωθεί η οικονομία και η κοινωνία στη βάση της ικανοποίησης των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
Με κοινωνική ιδιοκτησία μπορεί ο πλούτος που παράγεται να ανήκει στους πολλούς. Μόνο έτσι οι Μεταφορές, η Ενέργεια, η Παιδεία, η Υγεία κ.ά. θα είναι κοινωνικά αγαθά, όχι εμπορεύματα.
Σε αυτό το έδαφος, με τον ενιαίο επιστημονικό Κεντρικό Σχεδιασμό, μπορεί η επιστήμη και η τεχνολογία, όλες οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας να τεθούν στην υπηρεσία των αναγκών του λαού.
Με τον εργατικό έλεγχο μπορούν οι εργαζόμενοι να αποφασίζουν, να έχουν λόγο πάνω στο τι γίνεται και η φωνή τους να ακούγεται.
Μπορούμε να αντικαταστήσουμε τους σάπιους θεσμούς του σημερινού κράτους με νέους, της εργατικής εξουσίας. Με τους εργαζόμενους πρωταγωνιστές, που θα αποφασίζουν με τα συμβούλια και τις συνελεύσεις τους, με εκπροσώπους εργαζόμενους, αιρετούς και ανακλητούς. Αυτή είναι η πραγματική δημοκρατία για τους πολλούς και όχι η σημερινή δικτατορία του κεφαλαίου.
Αυτή η κοινωνία καταργεί την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, ξεριζώνοντας την αιτία που οδηγεί σε πολέμους, φτώχεια και προσφυγιά. Απελευθερώνει τις σύγχρονες δυνατότητες της εποχής μας και γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στο πώς θα μπορούσαμε να ζούμε και πώς ζούμε.
Πολύ πιο δυνατό ΚΚΕ, για: