Το ότι εφοπλιστές - κυβέρνηση - ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν κάνει κολεγιά σε συνθήκες καπιταλιστικής απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, συνολικά των θαλάσσιων μεταφορών, είναι γνωστό. Προκειμένου μάλιστα ο ένας να δουλέψει για τα συμφέροντα του άλλου και όλοι μαζί για τα κέρδη των εφοπλιστών, δεν κρατάνε ούτε τα προσχήματα. Το παράδειγμα με την παράταση της περιορισμένης αναγνώρισης στην ιδιωτική εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ» από την ΕΕ και την κυβέρνηση για 17 ακόμα μήνες, με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι αποκαλυπτικό, όσο και εξοργιστικό.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρχικά είχε αρνηθεί να χορηγήσει στην ιδιωτική εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ» παράταση της περιορισμένης αναγνώρισής της, δηλαδή να διενεργεί ελέγχους και να χορηγεί πιστοποιήσεις πλοίων για τη συμμόρφωσή τους με τις διεθνείς συμβάσεις, σχετικά με την ασφάλεια στη θάλασσα και την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης. Ετσι, η αναγνώριση της εταιρείας «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ» και το δικαίωμά της να διενεργεί ελέγχους και πιστοποιήσεις είχε παύσει από τις 4/8/2008.
Οι λόγοι που επικαλέστηκε τότε η Κομισιόν ήταν η χαμηλή ποιότητα των κανόνων και του συστήματος εκπαίδευσης και ελέγχου επιθεωρητών του συγκεκριμένου Νηογνώμονα, η έλλειψη σεβασμού στις απαιτήσεις συμμόρφωσης με τους ελέγχους και των ίδιων των κανόνων και των διαδικασιών του, η χρησιμοποίηση επιθεωρητών μη αποκλειστικής απασχόλησης, καθώς και το γεγονός της συχνής κράτησης από τις Λιμενικές Αρχές πλοίων για λόγους που συνδέονται με τα πιστοποιητικά που τους είχε χορηγήσει η εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ».
Ολα τα παραπάνω επιβεβαίωναν τις τεκμηριωμένες καταγγελίες της ΠΕΜΕΝ και του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ,» ότι αυτή η εταιρεία ελέγχεται ουσιαστικά από τους εφοπλιστές, οι οποίοι είναι ταυτόχρονα ελεγκτές και ελεγχόμενοι σε ό,τι αφορά την αξιοπλοΐα των πλοίων τους. Οπως αποδεικνύεται όμως, το αυτί των πολιτικών εκπροσώπων του κεφαλαίου δεν ιδρώνει ακόμα και όταν πρόκειται για την ίδια τη ζωή και την ασφάλεια στη θάλασσα. Ετσι, μετά την παρέμβαση της κυβέρνησης της ΝΔ και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χορήγησε 17μηνη παράταση στην εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ», αν και στην ίδια την απόφασή της επισημαίνει ότι αυτή η εταιρεία συνεχίζει να μην πληροί τα κριτήρια και δεν έχει διορθώσει καμία από τις παραπάνω παραλείψεις και παραβάσεις των κανόνων λειτουργίας της! Δηλαδή, της δίνουν το ελεύθερο ανενόχλητη να πιστοποιεί την αξιοπλοΐα των διάφορων υπέργηρων και επικίνδυνων καραβιών που μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες και ναυτεργάτες σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Μέχρι το επόμενο «ΣΑΜΙΝΑ», όποτε όλοι αυτοί που σήμερα καλύπτουν τέτοιες καραμπινάτες αντεργατικές αντιλαϊκές πρακτικές θα βγουν να χύσουν μαύρο δάκρυ για τα θύματα ενός ναυαγίου που οι ίδιοι δημιούργησαν.
Τη στιγμή που οι μικρομεσαίοι κτηνοτρόφοι της χώρας βρίσκονται λίγο πριν την εγκατάλειψη της παραγωγικής τους δραστηριότητας, εξαιτίας της αχαλίνωτης αύξησης του κόστους παραγωγής και της ταυτόχρονης μείωσης των τιμών που απολαμβάνουν στα προϊόντα τους, οι υποτιθέμενοι εκφραστές των... συμφερόντων τους, πραγματοποιούν αδιέξοδες συναντήσεις με την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, «διεκδικώντας» αιτήματα και λύσεις που κάθε άλλο παρά να λύσουν το πρόβλημα μπορούν. Αιτήματα, «άσφαιρα», που κινούνται από τη λογική της διαχείρισης - πάγωμα δανείων για 3 χρόνια ή μερικές ψευτοενισχύσεις - έως την πλήρη κοροϊδία - «ουσιαστικό έλεγχο» της αγοράς για τον... περιορισμό της δράσης των καρτέλ - έτσι όπως εκφράζονται από τον Σύνδεσμο Ελληνικής Κτηνοτροφίας και την Πανελλήνια Ενωση Κτηνοτρόφων. Δίνοντας απλώς την ευκαιρία στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και στην κυβέρνηση της ΝΔ συνολικά, να έχουν να λένε ότι «σκύβουν πάνω από τα προβλήματα των παραγωγών». Και όλα αυτά, τη στιγμή που η πολυεθνική εταιρεία «VIVARTIA» (ΔΕΛΤΑ) έχει ανακοινώσει ότι θα σταματήσει να παραλαμβάνει γάλα από τους αγελαδοτρόφους της Β. Ελλάδας, με την επίκληση του... υψηλού κόστους, με τις άλλες εταιρείες να ετοιμάζονται να ακολουθήσουν το παράδειγμά της και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρά τις... «μάχες» του Ελληνα υπουργού, να αρνείται το παραμικρό μέτρο στήριξής τους. Η λύση της φτωχομεσαίας αγροτιάς δεν μπορεί να είναι άλλη, παρά η συστράτευσή της με την ΠΑΣΥ, η καταδίκη των αγροτο-πατέρων και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου και η σύγκρουσή της με την πολιτική των μονοπωλίων.
Τόσο ο ίδιος ο Τοπολάνεκ όσο και η κυβέρνησή του πρωτοστατούν στην αντικομμουνιστική υστερία στην Τσεχία αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της ποινικοποίησης της πολιτικής δράσης της Κομμουνιστικής Ενωσης Νεολαίας, αλλά και στην παραχάραξη της Ιστορίας, ενώ έχει εφαρμόσει σημαντικά αντιλαϊκά και αντιδημοκρατικά μέτρα στη χώρα, προωθώντας παράλληλα και την ιδιωτικοποίηση όσων κρατικών επιχειρήσεων είχαν απομείνει.
Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει την ανησυχία των Ευρωπαίων αξιωματούχων κυρίως σε ό,τι αφορά τη διαδικασία επικύρωσης της Συνθήκης της Λισαβόνας, παρά τις όποιες διαβεβαιώσεις για πλήρη εμπιστοσύνη στην εκπλήρωση των καθηκόντων της Τσεχίας στην Προεδρία της ΕΕ.
Εν αναμονή του σχηματισμού νέας κυβέρνησης, που σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί εφικτό τότε η χώρα θα οδηγηθεί σε πρόωρες εκλογές, ένα είναι σίγουρο. Οποια κυβέρνηση και αν ακολουθήσει, αν το λαϊκό κίνημα της Τσεχίας δεν αντεπιτεθεί, δε συγκρουστεί με τα μονοπώλια που κυριαρχούν μετά την ανατροπή του σοσιαλισμού και την παλινόρθωση του καπιταλισμού, δεν πρόκειται να υπάρξει φιλολαϊκή διέξοδος.