Επομένως, μπορεί να ακούγεται ωραία η σχετική δήλωση του προέδρου του ΣΥΝ, με την οποία κάλεσε την «κυβέρνηση να "τραβήξει φρένο" στο ευρωλεωφορείο», αλλά μια σειρά ερωτήματα παραμένουν: «Φρένο» στο ευρωλεωφορείο σημαίνει και «φρένο» σε όλους τους «επιβαίνοντες»; Μα, ο ΣΥΝ συμφωνεί με αρκετούς εξ αυτών και, μάλιστα, ήταν και είναι ανάμεσα σ' εκείνους που πατούν το γκάζι. `Η, μήπως, έχουν την αυταπάτη ότι το «όχημα» της ΕΕ είναι ένα παιδικό παιχνίδι και, μάλιστα, της κατηγορίας των μετατρέψιμων..;
Πολύ στενοχωρήθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης, Δ. Σιούφας, που οι έμποροι της Θεσσαλίας προχώρησαν στο κλείσιμο των καταστημάτων τους - η συμμετοχή στην κινητοποίηση ήταν καθολική - διαμαρτυρόμενοι κατά της κυβέρνησης για το θέμα του ωραρίου. Και ευρισκόμενος στην Καρδίτσα, που είναι και η εκλογική του περιφέρεια, έκανε δηλώσεις, υποστηρίζοντας ότι οι κινητοποιούμενοι ...αδικούν την κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία νοιάζεται και κοπιάζει για το καλό τους! Ταυτόχρονα, εξέφρασε το παράπονό του που, αν και επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ οι ΕΒΕ αντιμετώπιζαν πολλά προβλήματα - όπως «συνάφεια», φορολογία κ.ά. - εντούτοις δεν προχωρούσαν σε ανάλογες κινητοποιήσεις.
Εχει έναν «παραπονιάρικο» τρόπο που μιλάει ο Δ. Σιούφας, όταν επιχειρεί να δικαιολογήσει την αντιλαϊκή και φιλομονοπωλιακή πολιτική της κυβέρνησης, την οποία υπηρετεί, αλλά κάποτε θα πρέπει να καταλάβει πως ο λαός «δε σηκώνει παράπονα» και, μάλιστα, από εκείνους που τον αδικούν και τον κάνουν να υποφέρει...
Αποκαλυπτική για το ποιος ωφελείται τελικά από τα πολυδιαφημισμένα προγράμματα της ΕΕ για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης σε «ευαίσθητες» κατηγορίες του πληθυσμού, όπως οι γυναίκες, οι νέοι και τα Ατομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), ήταν πρόσφατη ημερίδα της Αναπτυξιακής Σύμπραξης «Επιχειρηματικότητα για όλους», στην οποία, σημειωτέον, καλούσε και η λεγόμενη Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.
Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των δράσεων της «Αναπτυξιακής Σύμπραξης», η οποία ιδρύθηκε στις 21.5.2002 από 16 φορείς (από τον ΟΑΕΔ, τη λεγόμενη Εθνική Συνομοσπονδία ΑμεΑ, Τράπεζες και άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις). Σύμφωνα με αυτά, η «Σύμπραξη» χρηματοδοτήθηκε με 2.540.000 ευρώ (κατά 75% από ευρωενωσιακούς πόρους και 25% από εθνικούς) και στο διάστημα αυτό «κατάφερε» τη δημιουργία μόλις 15 επιχειρήσεων πανελλαδικά(!) που επιδοτήθηκαν από τον ΟΑΕΔ με 23.477 ευρώ εκάστη. Τα υπόλοιπα 2.187.845 ευρώ (!!!) δόθηκαν για την πληρωμή των «στελεχών» των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη «Σύμπραξη», για ταξίδια στο εξωτερικό και την πληρωμή εξωτερικών συνεργατών. Και μη βιαστεί κανείς να πει ότι το πρόβλημα είναι η «κακοδιαχείριση» κάποιων «κακόβουλων στελεχών». Εδώ μιλάμε για «πανηγύρι» κανονικό, με τα χρήματα και των Ελλήνων εργαζομένων, όπου δίνει και παίρνει το φαγοπότι βιομηχάνων, «στελεχών» και κάθε λογής παρατρεχάμενων, πάντα στο όνομα της «ανάπτυξης» και της αύξησης της «απασχόλησης»...
Με «ελαφρά πηδηματάκια» φαίνεται πως την κάνει ο όμιλος «INTERSONIC» από το εργοστάσιο παραγωγής αναλογικών και ψηφιακών μέσων «Ο Μ. Ρ. Europ ΑΒΕΕ» στη Θήβα, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι. Οι ιδιοκτήτες του ομίλου αφήνουν πίσω τους χρέη 40 εκατομμυρίων ευρώ και, βέβαια, δε φεύγουν «φτωχοί», αφού η κυβέρνηση φρόντισε να τους ...προικίσει με επιδοτήσεις ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ, στα πλαίσια ευρωενωσιακού προγράμματος για τις υψηλές τεχνολογίες. Ως νέοι ενδιαφερόμενοι για το εργοστάσιο -το οποίο σημειωτέον είναι υπερσύγχρονο- εμφανίζονται τώρα ο Δ.Ο. Λαμπράκη και ένας ακόμα όμιλος Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, στον οποίο, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, ανήκει και η αθλητική εφημερίδα «Σπορτ Τάιμ».
Το αναφέρουμε για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί κατανοούμε απόλυτα την ανησυχία των 225 εργαζομένων που απέμειναν στο εργοστάσιο και τους φόβους τους ότι αυτές οι ...αλλαξοδουλιές βάζουν σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας στην επιχείρηση. Και, δεύτερον, γιατί οι ιδιοκτήτες της «INTERSONIC» αποτελούν ένα ακόμα παράδειγμα «επενδυτών», που γέμισαν τις τσέπες τους με ζεστό χρήμα των Ελλήνων εργαζομένων και τώρα φεύγουν ανενόχλητοι, αφήνοντας πίσω τους χρέη και τους εργαζόμενους «επί ξύλου κρεμάμενους». Αυτά, προς γνώση και συμμόρφωση όλων των εργαζομένων και ανέργων, που στηρίζουν τις ελπίδες τους για δουλιά στην αδρή επιδότηση των εργοδοτών.
Πεισματικά αρνείται ο ΟΣΕ να ικανοποιήσει το πάνδημο αίτημα των Λαρισαίων για υπογειοποίηση ή απομάκρυνση των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται από το κέντρο της πόλης, κόβοντάς την στη μέση. Για να δικαιολογήσει, δε, την άρνησή του επικαλείται το υψηλό κόστος των έργων που απαιτούνται, χωρίς όμως να παρουσιάζει κάποια αντικειμενική και εμπεριστατωμένη μελέτη, που θα καθορίζει το κόστος, αλλά και θ' αναδεικνύει τα τεράστια οφέλη που θα φέρει η λύση του προβλήματος.
Ο ΟΣΕ κρατάει όρθιο το «τείχος» της Λάρισας, παρά τα σοβαρά και ανυπέρβλητα προβλήματα που δημιουργούνται στο κυκλοφοριακό - σ' αυτό οφείλονται και πολλά από τα θανατηφόρα ατυχήματα που γίνονται, κατά καιρούς, στις αφύλακτες διαβάσεις - αλλά και στην κοινωνική συνοχή των κατοίκων, καθώς για τις συνοικίες είναι δύσκολη η συγκοινωνία με το κέντρο.
Βεβαίως, οι αρμόδιοι του Οργανισμού ενεργούν μ' αυτό τον προκλητικό τρόπο, έχοντας τη στήριξη της κυβέρνησης και εκμεταλλευόμενοι την αδράνεια και την υποχωρητικότητα της Νομαρχιακής και Δημοτικής Αρχής, που ανήκουν στη ΝΔ. Επομένως, την υπόθεση πρέπει να πάρει στα χέρια του ο λαός της Λάρισας, που ξέρει ν' αγωνίζεται και μπορεί με την πάλη του να επιβάλει τη θέλησή του...
Πρόσφατα, η «Σύγχρονη Εποχή» κυκλοφόρησε την εξαιρετικά πολύτιμη, πρωτότυπη, με φωτογραφικά ντοκουμέντα, ιστορική μελέτη του (580 σελ.) «Κάτω από τις σημαίες του Λαϊκού Στρατού (Ελληνες μόνιμοι αξιωματικοί στις τάξεις του Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού - ΕΛΑΣ»), προλογισμένη από τον συναγωνιστή του Αλέκο Παπαγεωργίου (συνταγματάρχης ε.α). Με πολύχρονη έρευνα ο Δ. Κάιλας κατέγραψε τα ονόματα, τα βιογραφικά στοιχεία και τα τεκμήρια μαχών και άλλων αγώνων 1.240 ανώτατων αξιωματικών (όπως ο Στέφανος Σαράφης), μεσαίων και κατώτερων, οι οποίοι διοίκησαν και εμψύχωσαν 90.000 ενεργούς αντάρτες και περισσότερους από 50.000 του εφεδρικού ΕΛΑΣ, ο οποίος, ήδη, το καλοκαίρι του 1943 είχε απελευθερώσει τα 3/5 της Ελλάδας (σ.σ. έτσι για να ξέρουμε τη μόνη και πάσα αλήθεια για το ποιος τη λευτέρωσε).
Οσο, όμως, και να επικρίνει ο Σουδανός Πρόεδρος το «ψήφισμα» ως «άδικο και μεροληπτικό», το βέβαιο είναι πως και αυτός, με τη σειρά του, έπεσε στη δίνη των ιμπεριαλιστικών συμφερόντων, που εστιάζονται (και...) στο δυτικό τμήμα της χώρας του, το οποίο - ας σημειωθεί - είναι, ανάμεσα στα άλλα, πλούσιο σε μεγάλα κοιτάσματα πετρελαίου, ουρανίου, χαλκού.
Η αντίδρασή του, από την άλλη, στο νέο ψήφισμα του ΟΗΕ δεν είναι άνευ ουσίας. Παρά τις δεδομένες ευθύνες της, από το 1989, ισλαμικής κυβέρνησής του έναντι του σουδανικού λαού, ο Μπασίρ βλέπει τη χώρα του να ακολουθεί, τρόπον τινά, την τύχη του Ιράκ. Αλλωστε, πριν από την εισβολή και κατοχή στο Ιράκ, δεν είχε προηγηθεί το εμπάργκο και η δημιουργία «απαγορευμένης ζώνης»; Ετσι και σήμερα στο Νταρφούρ, όπου τα σουδανικά πολεμικά αεροσκάφη δε θα πετούν πάνω απ' το δυτικό τμήμα της χώρας, δίχως την έγκριση του ΟΗΕ...