Ενα από τα πολλά, πανομοιότυπα non paper που κυκλοφορούν σε ελληνικές ιστοσελίδες για «τα ψέματα που έχουμε πιστέψει για την Ουκρανία», αμφισβητεί τη δράση φασιστικών ομάδων στη χώρα. Για να μην υπάρχει μάλιστα καμιά αμφιβολία σχετικά με την «πηγή» του συγκεκριμένου non paper, ο ρόλος του ΝΑΤΟ περιγράφεται σαν να μην υπήρξε ποτέ και πουθενά στην Ουκρανία! Ετσι, στις 8 Μάρτη, σε ανάρτησή του στο twitter με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας (τι ευαισθησία!!!), ο επίσημος λογαριασμός του ΝΑΤΟ έκανε «τιμητική» αναφορά στις γυναίκες των ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων. Πώς τα έφερε όμως η ζωή και στην εικονογράφηση της ανάρτησης επέλεξε μια γυναίκα που στη στολή της, μαζί με το εθνόσημο της Ουκρανίας, ήταν διακριτό το ναζιστικό σύμβολο του «Μαύρου ήλιου». Το ΝΑΤΟ κατέβασε την ανάρτηση μετά από τις αντιδράσεις χρηστών. Την ίδια μέρα, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο NEXTA (ειδικεύεται σε θέματα της Ανατολικής Ευρώπης και δεν το λες και «ρωσόφιλο»...), στην Ουκρανία έφτασαν εκτοξευτές χειροβομβίδων NLAW, μαζί με εκπαιδευτές από το ΝΑΤΟ. Στην ανάρτησή του στο twitter, το NEXTA αναφέρει ότι «το σύνταγμα Αζόφ ήταν το πρώτο που έμαθε για τα νέα όπλα»! Μιλάμε δηλαδή για το γνωστό νεοναζιστικό τάγμα που ευθύνεται για φρικιαστικά εγκλήματα και σε βάρος Ελλήνων ομογενών, το οποίο, όπως ομολογείται, εξοπλίζεται και εκπαιδεύεται από το ΝΑΤΟ! Το ΝΑΤΟικό ψέμα έχει κοντά ποδάρια και «βγάζει μάτι» στον παράλληλο πόλεμο της προπαγάνδας, που έχει κι αυτός στο στόχαστρο τους λαούς.
«Για τις ανατιμήσεις στα καύσιμα και στην Ενέργεια, τα παράπονά σας στον Πούτιν», λένε μεταξύ σοβαρού και αστείου υπουργοί και στελέχη της κυβέρνησης, για να πετάξουν από πάνω τους την ευθύνη για την απογείωση των τιμών, που πλέον είναι αδύνατο να πληρωθούν από τα λαϊκά νοικοκυριά. Οι «πολεμικές» ανατιμήσεις ήρθαν να προστεθούν σ' αυτές του τελευταίου εξαμήνου, τις οποίες η κυβέρνηση απέδιδε και τότε στις «διεθνείς συγκυρίες» και συγκεκριμένα στον υψηλό πληθωρισμό ως «παγκόσμιο φαινόμενο». Το βάρος των τιμολογίων - φωτιά και η αύξηση της χονδρικής του ρεύματος κατά 400% μέσα σε έναν χρόνο είχε κάνει ήδη δυσβάσταχτη τη ζωή για εκατομμύρια λαϊκά νοικοκυριά. Αυτή η τάση συνεχίστηκε και επιταχύνθηκε με τον πόλεμο.
Από πού κι ως πού όμως η κυβέρνηση περνιέται για «αθώα του αίματος»; Μήπως δεν είναι τα πακέτα στήριξης των επιχειρηματικών ομίλων από το κράτος και την ΕΕ που απογείωσαν τον πληθωρισμό και ακρίβυναν τα πάντα; Μήπως δεν είναι η στρατηγική της «απελευθέρωσης» και της πράσινης ανάπτυξης που κάνει το ρεύμα πανάκριβο εμπόρευμα; 'Η μήπως έπεσε από τον ουρανό ο πόλεμος, που προσθέτει το ένα «καπέλο» μετά το άλλο στις τιμές; Δεν είναι αποτέλεσμα των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και σχεδίων, όπου είναι χωμένη και η χώρα μας ως τα μπούνια; Για την ακρίβεια ο μόνος που δεν ευθύνεται είναι ο λαός, που την πληρώνει όμως με χίλιους τρόπους. Γι' αυτό, καμιά ανοχή στον αποπροσανατολισμό και στον εφησυχασμό που καλλιεργεί η κυβέρνηση, για να περάσει άβρεχτη. «Ανάσα» από την ακρίβεια είναι τα μέτρα που διεκδικούν σωματεία και φορείς για την ενίσχυση του εισοδήματος και την κατάργηση των φόρων στα καύσιμα και στα αγαθά πρώτης ανάγκης. Απάντηση είναι να πληρώσει το κεφάλαιο και όχι ο λαός.
«Βασιλικότερη» των... γραπτών διακηρύξεων της Συνόδου των Ευρωπαίων ομολόγων της εμφανίστηκε η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη. Αναφερόμαστε φυσικά στο επίσημο δελτίο Τύπου που εξέδωσε το υπουργείο Πολιτισμού τη Δευτέρα το βράδυ σχετικά με τις αποφάσεις που υιοθετήθηκαν από τους υπουργούς Πολιτισμού, Οπτικοακουστικών Μέσων και Μέσων Ενημέρωσης της ΕΕ σχετικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία, και μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν έχει υπάρξει επίσημη διάψευσή του με αντίστοιχο δελτίο Τύπου.
Συγκεκριμένα, στο δελτίο του υπουργείου σημειωνόταν πως «οι υπουργοί Πολιτισμού, Οπτικοακουστικών Μέσων και Μέσων Ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης τόνισαν ότι πρέπει να διακοπούν οι σχέσεις της ΕΕ με πολιτιστικούς οργανισμούς της Ρωσίας, καθώς η τέχνη χρησιμοποιείται ως όργανο προπαγάνδας. Επίσης, πρέπει να κλείσουν στις ευρωπαϊκές χώρες τα ΜΜΕ τα οποία ελέγχονται από τη Ρωσία». Οσο κι αν ψάξαμε όμως στη διακήρυξη των υπουργών, τέτοια φράση δεν υπήρχε πουθενά. Οι υπουργοί εξέφρασαν την ετοιμότητα της ΕΕ να παράσχει υποστήριξη σε ιδρύματα που είναι πρόθυμα να υποδεχθούν Ουκρανούς καλλιτέχνες και δημοσιογράφους, όπως επίσης στη χρήση οποιουδήποτε διαθέσιμου ευρωπαϊκού προγράμματος, όπως αναφέρει και ο χτεσινός «Ριζοσπάστης».
Δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι πρόκειται απλά για λάθος του γραφείου Τύπου του υπουργείου, όπως έσπευσε η υπουργός να δηλώσει. Απλά, για άλλη μια φορά η ελληνική κυβέρνηση και μέσα από το υπουργείο Πολιτισμού δεν διστάζει με κάθε τρόπο να υπεραμυνθεί και να προβάλει την ενεργότερη εμπλοκή της στην ιμπεριαλιστική διένεξη.
Βέβαια, η μη επίσημη αναφορά σε κείμενο της ΕΕ δεν σημαίνει ότι κάτι τέτοιο δεν γίνεται στην πράξη, ή ότι δεν αποτελεί επίσημη απόφαση της ΕΕ. Π.χ. είναι απόφαση της ΕΕ, στο πλαίσιο της κλιμάκωσης της αντιπαράθεσης με τη Ρωσία, να απαγορεύσει τη μετάδοση του περιεχομένου του ρωσικού τηλεοπτικού δικτύου «Russia Today» και του ειδησεογραφικού πρακτορείου «Sputnik» στις χώρες της ΕΕ. Μπορεί να μην το γράφουν στη Διακήρυξη οι υπουργοί, αλλά το έχει ήδη πράξει η επίσημη εφημερίδα της ΕΕ και ήδη εφαρμόζεται.
Παράλληλα, η μεγάλη πλειοψηφία των κινηματογραφικών φεστιβάλ και άλλες επίσημες πολιτιστικές διοργανώσεις στις χώρες της ΕΕ μποϊκοτάρουν ρωσικά καλλιτεχνικά δημιουργήματα και απαγορεύουν τη συμμετοχή Ρώσων καλλιτεχνών. Πολλές απ' αυτές τις διοργανώσεις μάλιστα δεν διστάζουν με τον πλέον ωμό και απροκάλυπτο τρόπο να ζητάνε από Ρώσους καλλιτέχνες δηλώσεις νομιμοφροσύνης και αποκήρυξης του σημερινού ρωσικού καθεστώτος, θυμίζοντας εποχές μακαρθισμού... Γι' αυτό και πάει πολύ η στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ στη Διακήρυξη των υπουργών Πολιτισμού, χωρίς να αναφέρει λέξη για το πώς ουσιαστικά χρησιμοποιείται και ο Πολιτισμός σε αυτήν την ιμπεριαλιστική σύγκρουση, που σίγουρα βρίσκεται πολύ μακριά από τον πραγματικό του ρόλο...