«Σε πολλές στρατιωτικές βάσεις και εγκαταστάσεις που ανήκουν και/ή χρησιμοποιούνται από τις Ενοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ, η μόλυνση είναι τόσο σοβαρή που έχουν χαρακτηριστεί περιοχές "υπεραποταμίευσης" (Superfund) από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, πράγμα που σημαίνει ότι είναι από τις πιο επικίνδυνες περιοχές της χώρας που χρειάζονται άμεσο και εντατικό καθαρισμό. Σύμφωνα με το υπουργείο Αμυνας των ΗΠΑ, υπάρχουν πάνω από 600 τέτοιες στρατιωτικές περιοχές (...) Οι επικίνδυνες χημικές ουσίες (...) περιλαμβάνουν: (...) τολουόλιο, (...) ξυλένιο (σ.σ. άλλη ονομασία για το ξυλόλιο). Η τοξικότητα αυτών των ουσιών είναι αναμφισβήτητη και η εμμονή και η συσσώρευσή τους στον οργανισμό πρέπει να προκαλεί σημαντική ανησυχία. Οι χημικές αυτές ουσίες συσσωρεύονται και παραμένουν επίσης στο περιβάλλον, με δυνατότητα μεταφοράς σε μεγάλες αποστάσεις μακριά από τα σημεία εκπομπής». Τα παραπάνω περιέχονται σε ιστοσελίδα των ΗΠΑ, που συγκεντρώνει καταγγελίες Αμερικανών στρατιωτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας εξαιτίας της έκθεσής τους σε επικίνδυνες χημικές ουσίες. Σημειωτέον ότι το ξυλόλιο - σύμφωνα με σχετικούς οδηγούς - χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων ως βελτιωτικό καύσης στα στρατιωτικά καύσιμα (π.χ. αεροπορική κηροζίνη JP-4, JP-5, JP-8) και για ειδικές βαφές (π.χ. για στρατιωτικά οχήματα).
Σαν πολλές συμπτώσεις να μαζεύτηκαν, λοιπόν, με όσα η κυβέρνηση αρνείται να απαντήσει σε ερωτήματα του ΚΚΕ. Οπως για τη μεταφορά εύφλεκτων, επικίνδυνων υλικών σε αεροπορικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις της Λάρισας, που παραχώρησαν οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ στους Αμερικανούς. Θυμίζουμε ότι πρόσφατα, βουλευτές του ΚΚΕ είχαν ρωτήσει τους αρμόδιους υπουργούς τι είδους καύσιμα αξιοποιούνται για αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη ΜΕΑ ΜΟ-9 Reaper και RQ-4 GlobalHawk. Από πού και πώς τα προμηθεύονται και τι είδους μέτρα ασφαλείας λαμβάνονται κατά τη μεταφορά των καυσίμων σε μια τόσο κοντινή απόσταση από τον οικιστικό ιστό της Λάρισας. Αν αξιοποιούνται ή αξιοποιήθηκαν την περίοδο της σύγκρουσης στα Τέμπη ή μέχρι σήμερα οι σιδηροδρομικές υποδομές ή άλλοι τρόποι μεταφοράς τέτοιων καυσίμων για τα αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Τι άλλα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά μεταφέρουν οι ΗΠΑ στην αεροπορική βάση της Λάρισας. Θυμίζουμε επίσης την αποκάλυψη του «Ριζοσπάστη» ότι στην 110 ΠΜ οι Αμερικανοί έχουν δρομολογήσει την κατασκευή «εργαστηρίου ελέγχου υγρών καυσίμων για δειγματοληπτικούς ελέγχους». Οπότε τα ερωτήματα παραμένουν και αυξάνονται. Και καλά θα κάνει η κυβέρνηση, αντί να επιστρατεύει διάφορους σαχλούς με ειδικότητα στη συγκάλυψη των ΝΑΤΟικών εγκλημάτων, να δώσει απαντήσεις: Σε περίπτωση που δεν το έχουν καταλάβει, οι εκατοντάδες χιλιάδες που βγαίνουν στους δρόμους αυτές τις μέρες αποτελούν την καλύτερη «εγγύηση» ότι η αλήθεια δεν θα συγκαλυφθεί!
Στα τέλη του 2024, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, είχε βρεθεί στον Εβρο για να εγκαινιάσει... την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο. Καμάρωνε τότε ότι η κυβέρνηση αποδεικνύει «έμπρακτα τη δέσμευσή μας για τη στήριξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, δημιουργώντας τις βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Επενδύουμε σε έργα που όχι μόνο διευκολύνουν τις μεταφορές, αλλά και ενώνουν ανθρώπους, περιοχές, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες τους». Και πρόσθετε πως η γραμμή θα αναβαθμιστεί περαιτέρω. Πραγματικά, η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, με προϋπολογισμό 868 εκατ. ευρώ (από το σύνολο των σιδηροδρομικών έργων, ύψους 1 δισ. που βρίσκονται σε εξέλιξη) και με εκτιμώμενη ολοκλήρωση τον Δεκέμβρη του 2028. Η γραμμή θα αποτελέσει μέρος του Διαδρόμου «Sea2Sea», για τη διασύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα και τον Δούναβη. Το ποιες μεταφορές διευκολύνονται, ποιοι άνθρωποι ενώνονται και ποιες ανάγκες καλύπτονται, δεν χωράει καμιά αμφισβήτηση. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι κατά την τελευταία ΝΑΤΟική άσκηση «Steadfast Dart 25», τα επιβατικά δρομολόγια σταμάτησαν εντελώς σ' αυτό το τμήμα, για να περνάνε ανενόχλητα τα τρένα με το αμερικανικό πολεμικό υλικό.