Τρίτη 17 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Τι δεν έγραψε το «μαύρο κουτί»

Ο εντοπισμός και η ανέλκυση του «μαύρου κουτιού» από το ναυάγιο του SEA DIAMOND, είναι βέβαιο ότι ελάχιστα θα διαταράξει το σκηνικό της συγκάλυψης που από κοινού έστησαν και στήνουν κυβέρνηση και πλοιοκτήτρια εταιρεία. Τα όποια στοιχεία θα μπορούσαν να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα που οδηγούν στην αποκάλυψη των πραγματικών ενόχων για το ναυάγιο, θα παραμείνουν, με τη μια ή την άλλη πρόφαση και δικαιολογία, εφτασφράγιστο μυστικό. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, τα όποια δεδομένα αποκαλυφθούν και δοθούν στη δημοσιότητα θα είναι ενταγμένα στη συνολικότερη προσπάθεια ενοχοποίησης του πληρώματος και στήριξης της βολικής εκδοχής ότι όλα οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος.

Υπάρχουν ωστόσο πράγματα που δε γράφτηκαν στο «μαύρο κουτί», δείχνουν όμως ξεκάθαρα ποιος είναι αυτός που έθεσε σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή 1.600 περίπου επιβατών και μελών του πληρώματος. Ποιος είναι αυτός που προετοιμάζει τα επόμενα ναυάγια, έχοντας μόνο μπούσουλα το κέρδος. Για παράδειγμα, το «μαύρο κουτί» δεν έχει καταγράψει ότι ο μεγαλοεφοπλιστής Λουίζος, μετασκευάζοντας το καράβι, είχε αλλοιώσει τα στεγανά του προκειμένου να εξασφαλίσει παραπάνω ωφέλιμο χώρο, δηλαδή επιπλέον κέρδη από την αξιοποίησή του. Δεν έχει καταγράψει ότι, όπως αποκάλυψε ο «Ρ», οι δυο Γάλλοι, πατέρας και κόρη, έμεναν σε καμπίνα κάτω από τα ίσαλα του πλοίου, σε χώρο στεγανής υποδιαίρεσης, που κατακλύστηκε με νερό από την πρώτη στιγμή της πρόσκρουσης.

Το «μαύρο κουτί» δεν έχει καταγράψει επίσης ότι τα σωστικά μέσα του πλοίου ήταν ανεπαρκέστατα. `Η ότι η σύνθεση και οι συνθήκες δουλιάς του πληρώματος, αποτέλεσμα των κατάπτυστων εγκριτικών πράξεων, με τις οποίες φιλοδώρησαν τους εφοπλιστές οι κυβερνήσεις τους, ήταν απαγορευτικά για τον αποτελεσματικό συντονισμό της διάσωσης και θα μπορούσαν να είχαν αποβεί μοιραία αν οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν τόσο ευνοϊκές. Το «μαύρο κουτί» δεν κατέγραψε ακόμα ότι για όλα τα παραπάνω, τόσο ο «αυστηρός» Νορβηγικός Νηογνώμονας, όσο και οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ, έκαναν τα στραβά μάτια και εφοδίασαν το πλοίο με τα κατάλληλα πιστοποιητικά. `Η ότι η κυβέρνηση της ΝΔ χάρισε στον εφοπλιστή 10 εκατομμύρια ευρώ από τις οφειλές του στο ΝΑΤ, ενισχύοντας τα ασύλληπτα υπερκέρδη του.

Είναι σίγουρο ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν στοιχεία πολύ πιο ουσιαστικά και κρίσιμα από το ποιος έδωσε την εντολή να μετακινηθεί το άδειο πλοίο ή πόση είναι η αποζημίωση και ποιος τη δικαιούται. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι, αν τη Μ. Πέμπτη στην περιοχή της Σαντορίνης δεν επικρατούσε μπουνάτσα, ή το ατύχημα γινόταν στα ανοιχτά και ήταν βράδυ, σήμερα θα μιλούσαμε για εκατόμβη νεκρών. Πραγματικοί ένοχοι, συνεπώς, ήταν και παραμένουν αυτοί που δεν κατέγραψε και δεν μπορεί να καταγράψει κανένα «μαύρο κουτί»: οι εφοπλιστές, η κερδοσκοπική τους δίψα και ανάγκη, τα κόμματα που τους υπηρετούν και πολύμορφα τους στηρίζουν. Εκεί πρέπει να στραφεί η οργή όλων. Γιατί όσο οι εφοπλιστές κάνουν κουμάντο στη θάλασσα, η ζωή, η ασφάλεια και τα δικαιώματα ναυτεργατών και επιβατών θα βρίσκονται υπό διαρκή απειλή και κίνδυνο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ