Εργατική τάξη μπροστά! Στο Μέτωπο της αντεπίθεσης, για την κοινωνική απελευθέρωση
Εργάτριες, εργάτες
Ανεργοι, συνταξιούχοι
Σας καλεί τώρα, χωρίς άλλη καθυστέρηση, να σηκώσετε αγωνιστικό τείχος για να προλάβετε τα χειρότερα. Να συγκροτήσετε πανεργατικό, παλλαϊκό μέτωπο για το δικαίωμα στην εργασία, στην κοινωνική ασφάλιση, για δημόσια και δωρεάν παιδεία, υγεία και πρόνοια. Για δημοκρατικά δικαιώματα, ιδιαίτερα στα εργοστάσια και στις επιχειρήσεις.
Στην αυγή του νέου αιώνα το ΚΚΕ σάς καλεί να κρατήσετε ψηλά το κεφάλι, να μην υποταχθείτε. Να ακολουθήσετε το δρόμο των πλούσιων αγωνιστικών παραδόσεων της εργατικής τάξης, το δρόμο της αντίστασης στις επιλογές του κεφαλαίου, της εναντίωσης στον ιμπεριαλισμό και στα μονοπώλια.
Ο ιμπεριαλισμός, όχι μόνο δεν μπορεί, ούτε θέλει να λύσει τα προβλήματα της ανθρωπότητας, αλλά και την οδηγεί σε βαθύτερη κρίση, σε πολέμους για αλλαγή συνόρων, για το μοίρασμα των αγορών και την αύξηση των κερδών της πλουτοκρατίας.
Οι λαοί είναι αυτοί που πληρώνουν ακριβά την καπιταλιστική βαρβαρότητα. Αυξάνεται η σχετική και η απόλυτη εξαθλίωση μεγάλων τμημάτων της εργατικής τάξης. Νέες ζώνες φτώχειας έχουν εμφανιστεί. Η κρίση αξιών, η χειραγώγηση της γνώσης, του πολιτισμού, η καταστροφή του περιβάλλοντος, όλο και πιο έντονα αφήνουν τα σημάδια τους στη ζωή των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.
Οι δυνάμεις του κεφαλαίου συγκεντρώνουν σε παγκόσμιο επίπεδο πρωτοφανή κέρδη και εξουσία. Ολο και πιο φανερή γίνεται η αντίφαση της εποχής: Από τη μια, να αναπτύσσονται οι τεράστιες κατακτήσεις του ανθρώπινου πολιτισμού, που δίνουν νέες δυνατότητες για ελευθερία και ευημερία και απ' την άλλη η εργατική τάξη, τα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα, να υφίστανται την ένταση της εκμετάλλευσης, την εξαθλίωση, την ανεργία.
Οι εργαζόμενοι έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο δρόμους. `Η θα υποταχθούν στην απάνθρωπη παγκοσμιοποίηση της ΟΝΕ και θα πουν «ναι» στο σάρωμα των δικαιωμάτων τους, ή θα ακολουθήσουν το δρόμο της ταξικής πάλης, θα κάνουν όραμά τους την ανατροπή της κυριαρχίας και της εξουσίας των μονοπωλίων, την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, τη λαϊκή εξουσία, τη λαϊκή οικονομία.
Εργάτες, εργάτριες
Νέοι, νέες
Αυτός είναι ο μόνος δρόμος και για την απόσπαση επιμέρους κατακτήσεων.
Εργάτες, εργάτριες
Τώρα, χωρίς καθυστέρηση, πριν χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος, μπορεί και πρέπει ν' αρχίσει η αντίστροφη πορεία.
Ζήτω η Εργατική Πρωτομαγιά
ΑΘΗΝΑ, ΑΠΡΙΛΗΣ 2000
Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
«Ορκο» συνέχισης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που χαράκτηκε όταν το Σεπτέμβρη του 1997 ψηφίστηκε ο νόμος 2525, έδωσε κατά τις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου. Μέσα από τα γενικόλογα περί του «σημαντικού ρόλου της παιδείας», που θα «προετοιμάζει τον ενεργό πολίτη, να διαμορφώνει ήθος και προσωπικότητα, να διαφυλάττει τη γλώσσα, να "μπολιάσει" στις σύγχρονες απαιτήσεις το ήθος και το έθος των παραδόσεων...» και άλλα βαρύγδουπα, με έντεχνο τρόπο προωθείται η απρόσκοπτη συνέχιση της ίδιας πολιτικής. Της πολιτικής που διώχνει τα παιδιά από το Λύκειο και προωθεί το μοντέλο μαθητή και καταρτίσιμου, που θα ανταποκρίνεται στο μοντέλο του απασχολήσιμου, που απαιτεί η οικονομία και η αγορά της ΟΝΕ και του κεφαλαίου.
Χωρίς να πάρει θέση για τα υπαρκτά προβλήματα και τα μεγάλα αδιέξοδα που δημιούργησε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και χωρίς να παρεκκλίνει από την πολιτική αυτή, ο υπουργός Παιδείας προέβη σε δηλώσεις, που στους μαθητές που αυτόν τον καιρό προετοιμάζονται εξαντλητικά για τον εξεταστικό μαραθώνιο και τους γονείς τους, που έχουν χρυσοπληρώσει τη γιγάντωση της παραπαιδείας, φαντάζουν μόνο ως δημαγωγικές. Κατά τα άλλα δεσμεύτηκε ότι ως το 2001 θα μπουν όλα τα σχολεία στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ, λες και αυτό είναι που θα συμβάλει στην ολόπλευρη μόρφωση. Εξίσου δημαγωγική και εκτός τόπου και χρόνου ειδικά για τα χιλιάδες παιδιά που κατέφυγαν στα υποβαθμισμένα, δεύτερης κατηγορίας ΤΕΕ, είναι η δήλωση ότι αυτά «αποτελούν ίσως το πιο δραστήριο τμήμα του εκπαιδευτικού συστήματος, γιατί αντιστοιχούν στον πιο ζωτικό και κρίσιμο τομέα της οικονομικής, βιομηχανικής και κοινωνικής ανάπτυξης» και το «άνω ποταμών» ότι «τα προγράμματα σπουδών υποστηρίζονται από εξίσου αναβαθμισμένα σχολικά εγχειρίδια», όπως βάφτισε τις φωτοτυπίες και τα CDs.
Ο υπουργός Παιδείας έδωσε και δείγματα γραφής για τον «εθνικό διάλογο» που πρέπει να διεξαχθεί στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, τη διαρκή επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, αλλά και με τη ΓΣΕΕ, το ΤΕΕ, τη ΓΣΕΒΕΕ, τη ΓΕΣΑΣΕ και τον ΣΕΒ. Οπως προέκυψε άλλωστε και από τις συναντήσεις που είχε το απόγευμα της Τρίτης με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, δεν προτίθεται να παρεκκλίνει από τη «μεταρρύθμιση» και ζητά από τους εκπαιδευτικούς να συναινέσουν σε αυτή την πολιτική.
Αναφερόμενος στο Ενιαίο Λύκειο, μίλησε για ριζική αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών και αυστηρή αξιολόγηση των βιβλίων και του διδακτικού υλικού, στο πλαίσιο όμως πάντα της «μεταρρύθμισης». Ο υπουργός Παιδείας έδωσε όμως και μια πρόγευση για νέα μέτρα που ήδη προωθούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την υλοποίηση νέου θεσμικού πλαισίου για τις μεταπτυχιακές σπουδές και την οικονομική, ακαδημαϊκή και διοικητική αυτοτέλεια των Πανεπιστημίων, που θα αποτελέσει προθάλαμο για την ιδιωτικοποίησή τους.