Σάββατο 29 Απρίλη 2000 - Κυριακή 30 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τακτική «μαλακής» επιβολής της ίδιας πολιτικής

«Ορκο» συνέχισης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που χαράκτηκε όταν το Σεπτέμβρη του 1997 ψηφίστηκε ο νόμος 2525, έδωσε κατά τις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου. Μέσα από τα γενικόλογα περί του «σημαντικού ρόλου της παιδείας», που θα «προετοιμάζει τον ενεργό πολίτη, να διαμορφώνει ήθος και προσωπικότητα, να διαφυλάττει τη γλώσσα, να "μπολιάσει" στις σύγχρονες απαιτήσεις το ήθος και το έθος των παραδόσεων...» και άλλα βαρύγδουπα, με έντεχνο τρόπο προωθείται η απρόσκοπτη συνέχιση της ίδιας πολιτικής. Της πολιτικής που διώχνει τα παιδιά από το Λύκειο και προωθεί το μοντέλο μαθητή και καταρτίσιμου, που θα ανταποκρίνεται στο μοντέλο του απασχολήσιμου, που απαιτεί η οικονομία και η αγορά της ΟΝΕ και του κεφαλαίου.

Χωρίς παρεκκλίσεις

Χωρίς να πάρει θέση για τα υπαρκτά προβλήματα και τα μεγάλα αδιέξοδα που δημιούργησε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και χωρίς να παρεκκλίνει από την πολιτική αυτή, ο υπουργός Παιδείας προέβη σε δηλώσεις, που στους μαθητές που αυτόν τον καιρό προετοιμάζονται εξαντλητικά για τον εξεταστικό μαραθώνιο και τους γονείς τους, που έχουν χρυσοπληρώσει τη γιγάντωση της παραπαιδείας, φαντάζουν μόνο ως δημαγωγικές. Κατά τα άλλα δεσμεύτηκε ότι ως το 2001 θα μπουν όλα τα σχολεία στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ, λες και αυτό είναι που θα συμβάλει στην ολόπλευρη μόρφωση. Εξίσου δημαγωγική και εκτός τόπου και χρόνου ειδικά για τα χιλιάδες παιδιά που κατέφυγαν στα υποβαθμισμένα, δεύτερης κατηγορίας ΤΕΕ, είναι η δήλωση ότι αυτά «αποτελούν ίσως το πιο δραστήριο τμήμα του εκπαιδευτικού συστήματος, γιατί αντιστοιχούν στον πιο ζωτικό και κρίσιμο τομέα της οικονομικής, βιομηχανικής και κοινωνικής ανάπτυξης» και το «άνω ποταμών» ότι «τα προγράμματα σπουδών υποστηρίζονται από εξίσου αναβαθμισμένα σχολικά εγχειρίδια», όπως βάφτισε τις φωτοτυπίες και τα CDs.

Ο υπουργός Παιδείας έδωσε και δείγματα γραφής για τον «εθνικό διάλογο» που πρέπει να διεξαχθεί στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, τη διαρκή επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, αλλά και με τη ΓΣΕΕ, το ΤΕΕ, τη ΓΣΕΒΕΕ, τη ΓΕΣΑΣΕ και τον ΣΕΒ. Οπως προέκυψε άλλωστε και από τις συναντήσεις που είχε το απόγευμα της Τρίτης με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, δεν προτίθεται να παρεκκλίνει από τη «μεταρρύθμιση» και ζητά από τους εκπαιδευτικούς να συναινέσουν σε αυτή την πολιτική.

Αναφερόμενος στο Ενιαίο Λύκειο, μίλησε για ριζική αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών και αυστηρή αξιολόγηση των βιβλίων και του διδακτικού υλικού, στο πλαίσιο όμως πάντα της «μεταρρύθμισης». Ο υπουργός Παιδείας έδωσε όμως και μια πρόγευση για νέα μέτρα που ήδη προωθούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την υλοποίηση νέου θεσμικού πλαισίου για τις μεταπτυχιακές σπουδές και την οικονομική, ακαδημαϊκή και διοικητική αυτοτέλεια των Πανεπιστημίων, που θα αποτελέσει προθάλαμο για την ιδιωτικοποίησή τους.


Μ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ