ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 23 Αυγούστου 2008
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ - ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ»
Ηταν θέμα χρόνου να συμβεί το φονικό

Κλιμάκιο της ΠΕΜΕΝ βρέθηκε χτες στο καράβι και διαπίστωσε εγκληματικές ελλείψεις σε μέτρα ασφάλειας για ναυτεργάτες και επιβάτες

Το ράουλο της φωτογραφίας βρίσκεται κολλημένο σε βάση έτοιμη να αποκολληθεί από το κατάστρωμα!
Το ράουλο της φωτογραφίας βρίσκεται κολλημένο σε βάση έτοιμη να αποκολληθεί από το κατάστρωμα!
Τις εγκληματικές ελλείψεις στο σαπιοκάραβο «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ», όπου προχτές ένας 49χρονος ναυτεργάτης αποκεφαλίστηκε όταν το ράουλο του κάβου ξεκόλλησε από τη βάση του (!) στο λιμάνι του Γυθείου, αλλά και τις τεράστιες ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας «HELLENIC SEAWAYS», του «Ελληνικού Νηογνώμονα» του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, του ΥΕΝ και της κυβέρνησης, φέρνει στο φως η έρευνα που έκανε στο πλοίο κλιμάκιο της ΠΕΜΕΝ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Σάββα Τσιμπόγλου, όταν αυτό κατέπλευσε χτες το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά. Στο συνδικαλιστικό κλιμάκιο συμμετείχε και ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην καταγγελία που απέστειλαν στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον αρχηγό του Λιμενικού, τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, διαπίστωσαν πως: Η συγκόλληση στη βάση του ράουλου που έσπασε και σκότωσε το ναύτη ήταν πρόχειρα φτιαγμένη. Η διαπίστωση αυτή αφήνει έκθετο το ΥΕΝ, το οποίο από την πρώτη στιγμή και διαρκώς ισχυριζόταν πως αποκόπηκε ο πρυμναίος κάβος. Βέβαια, αν ομολογούσε την αλήθεια, θα έπρεπε το πλοίο να μείνει στο λιμάνι του Γυθείου και αυτό προφανώς θα ήταν πλήγμα για την εταιρεία. Ετσι το πλοίο έφυγε, έστω κι αν εγκυμονούσε κινδύνους για ναυτεργάτες και επιβάτες. Επίσης, όπως διαπίστωσε η ΠΕΜΕΝ, οι βάσεις που εδράζονται τα ράουλα, απ' όπου περνούν οι κάβοι, είναι διαβρωμένες και πρόχειρα συγκολλημένες.

Η κατάσταση αυτή, τονίζεται στην καταγγελία, εγκυμονεί άμεσο κίνδυνο για τη ζωή των ναυτεργατών, αφού μπορεί να υπάρξει κι άλλο ατύχημα στο ίδιο σημείο και για την ίδια αιτία. Είναι προφανές ότι χρειάζεται να απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου από τον Πειραιά, να αντικατασταθούν τα φθαρμένα ελάσματα και να ελεγχθεί συνολικά η αξιοπλοΐα του πλοίου. «Σας καθιστούμε υπεύθυνους, καταλήγει η καταγγελία και απαιτούμε να προβείτε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για να εξασφαλιστούν οι κανόνες ασφαλείας της ζωής των ναυτεργατών και των επιβατών».

Ενοχη η φιλεφοπλιστική πολιτική

Στη φωτογραφία διακρίνεται η βάση χωρίς το ράουλο που αποκολλήθηκε και σκότωσε το ναυτεργάτη
Στη φωτογραφία διακρίνεται η βάση χωρίς το ράουλο που αποκολλήθηκε και σκότωσε το ναυτεργάτη
Σε κοινή ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ επισημαίνουν ότι ο άδικος χαμός του ναύτη Μιχάλη Κοκώνη αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στη μεγάλη αλυσίδα των εργοδοτικών εγκλημάτων σε βάρος των εργαζομένων. Αναδεικνύεται ότι η αντιλαϊκή πολιτική της ανταγωνιστικότητας, της αύξησης των κερδών του κεφαλαίου της ΕΕ, που από κοινού συνδιαμορφώνουν και υλοποιούν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου με τους εφοπλιστές, είναι άκρως επικίνδυνη για τη ζωή των ναυτεργατών, των επιβατών, γενικότερα των εργαζομένων.

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, μετά από τις συνεχείς ναυτικές τραγωδίες που συγκλόνισαν τη διεθνή κοινή γνώμη (δεξαμενόπλοιο «SAILOR», «IRON ANTONIS», «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» «SEA DIAMOND» «FRIENDSHIP GAS»), στις οποίες έχασαν τη ζωή τους δεκάδες ναυτεργάτες, εργαζόμενοι, επιβάτες στα πλοία, όχι μόνο δεν πήραν κανένα μέτρο ενίσχυσης των κανόνων ασφαλείας των πλοίων, αλλά αντίθετα έδωσαν στους εφοπλιστές την κρατική εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμονας» για να ελέγχουν οι ίδιοι οι εφοπλιστές την αξιοπλοΐα των πλοίων τους.

Ενάντια στο κεφάλαιο και τους πλασιέ του

Εγκυμονούν, τονίζουν, τεράστιοι κίνδυνοι για την προστασία και την ασφάλεια της ζωής των επιβατών και των εργαζομένων στα πλοία με την κυβέρνηση της ΝΔ, τον υπουργό και υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να λειτουργούν ως ατζέντης - πλασιέ των εφοπλιστικών συμφερόντων. Μεθοδεύουν νέο πακτωλό επιδοτήσεων των ακτοπλοϊκών εταιρειών μέσα από την αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος που γίνεται από τους μηχανισμούς της ΕΕ, με το φαιδρό επιχείρημα ότι δήθεν θα κρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα οι τιμές των εισιτηρίων των επιβατών.

Τέλος, καλούν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους να δυναμώσουν την πάλη τους για να παρθούν άμεσα μέτρα για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων στα καράβια, σε όλους τους τόπους δουλειάς. Να κλιμακώσουν την πάλη τους ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ, των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, να διεκδικήσουν ασφαλή, σύγχρονα πλοία με μειωμένα εισιτήρια κατά 50% και δρομολόγια σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΕΣ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ
Σταμάτησαν τις εργασίες σε καράβι - φέρετρο

Το συνεργείο δούλευε με ακατάλληλο εξοπλισμό σε επικίνδυνη δεξαμενή

Ακόμα δε στέγνωσε το αίμα των οκτώ νεκρών εργατών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και εφοπλιστές και εργολάβοι εξακολουθούν, με τις πλάτες των αρμοδίων, να παίζουν κορόνα - γράμματα τις ζωές των εργατών. Μόλις προχτές, μεικτή επιτροπή ελέγχου με συνδικαλιστές των ταξικών σωματείων πραγματοποίησε έλεγχο στο υπό σημαία Σαουδικής Αραβίας γκαζάδικο «APS CO-iv» που επισκευάζεται στο Πέραμα.

Οι δεξαμενές του πλοίου είχαν κριθεί ακατάλληλες και ο χημικός Ναυτιλίας δεν είχε δώσει άδεια για χρήση φλόγας. Κι όμως, το συνεργείο ΓΕΝΕ ΕΠΕ, με εργοδότη τον Αγγελο Πλατή, έβαλε μέσα στις δεξαμενές δέκα περίπου εργαζόμενους με φορητό φωτισμό μη αντιεκρηκτικού τύπου. Αν δηλαδή η λάμπα, από οποιοδήποτε λάθος έσπαγε, οι εργαζόμενοι θα ανατινάζονταν στον αέρα όπως επανειλημμένα με τον ίδιο τρόπο έχουν σκοτωθεί εργάτες μέσα στα αμπάρια.

Ο τεχνικός Ασφαλείας Λευτέρης Τσαπάκης, που βρισκόταν πάνω στο πλοίο και γνώριζε τόσο ότι οι δεξαμενές ήταν ακάθαρτες όσο και πως ο χημικός Ναυτιλίας δεν είχε εκδώσει άδεια, δεν εμπόδισε τις εργασίες και ουσιαστικά «έπαιξε» με δέκα ανθρώπινες ζωές! Η μεικτή επιτροπή διέκοψε τις εργασίες μέχρι να αντικατασταθεί ο φωτισμός με αντιεκρηκτικού τύπου και κάλεσε τους υπεύθυνους σε απολογία μέσα σε πέντε μέρες στο ΚΕΠΕΚ.

Και αυτό το «περιστατικό», που αποτελεί καθημερινότητα, αποδεικνύει ποιοι είναι οι δολοφόνοι στη Ζώνη του Περάματος και κάνει επιτακτικό το αίτημα των σωματείων να προχωρήσει το ΥΕΝ στη δημιουργία κρατικού Σώματος τεχνικών Ασφαλείας, που θα ορίζονται με λίστα ή κλήρωση και όχι να είναι υπάλληλοι του εφοπλιστικού κεφαλαίου όπως είναι σήμερα. Τα σωματεία της Ζώνης απαιτούν την άμεση και παραδειγματική τιμωρία όλων όσοι συναινούν στη δολοφονία των εργαζομένων και συνεχίζουν τον αγώνα για συνεχείς ελέγχους στους χώρους δουλειάς και πίεση προς κάθε κατεύθυνση ώστε να εφαρμοστούν ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και να μπει φραγμός στην ασυδοσία.

ΚΚΕ
Επικίνδυνη η κατάσταση στη θάλασσα

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Σε ανακοίνωσή του για την επικίνδυνη κατάσταση στην ακτοπλοΐα για ναυτεργάτες και επιβάτες, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει σε ανακοίνωσή του:

«Το ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του αδικοχαμένου ναύτη Μιχάλη Κοκώνη που έχασε τη ζωή του εργαζόμενος στο πλοίο "ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ", χτες (προχτές) στο λιμάνι του Γυθείου. Η οργή των ναυτεργατών είναι απολύτως δικαιολογημένη. Πρόκειται για ένα ακόμα αποτρόπαιο εφοπλιστικό έγκλημα, για ένα ακόμα θύμα στο βωμό του κέρδους, γιατί αυτό το πλοίο όπως και δεκάδες άλλα, είναι παλιό, ασυντήρητο και επικίνδυνο. Συνυπεύθυνη και συνένοχη είναι η κυβέρνηση. Το ΚΚΕ καταγγέλλει πως αυτό το σαπιοκάραβο που δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας επιδοτείται με χρήματα του ελληνικού λαού (2,7 εκατ. ευρώ το χρόνο). Αντί να αποσυρθεί, συνεχίζει τα δρομολόγιά του, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια ναυτεργατών και επιβατών.

Η κατάσταση που έχουν διαμορφώσει οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για λογαριασμό των εφοπλιστών έχει ως αποτέλεσμα τη ληστεία, την ταλαιπωρία των επιβατών και είναι επικίνδυνη για την ασφάλειά τους. Το δικαίωμα του ελληνικού λαού σε φθηνές, σύγχρονες και ασφαλείς θαλάσσιες συγκοινωνίες, τα δικαιώματα των ναυτεργατών βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση και με τα συμφέροντα των εφοπλιστών και με την πολιτική που τα υπηρετεί. Χρειάζεται συστράτευση για την ανατροπή της, για να γίνουν τα πλοία λαϊκή περιουσία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ