ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Αυγούστου 2008
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Τα μεθεόρτια αποκαλύπτουν το στόχο

Περισσότεροι πελάτες για τους εμπόρους της γνώσης

ICON

Τα ...μεθεόρτια της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση σηματοδοτούνται από τη μια με την έναρξη του «πανηγυριού» για τους κάθε λογής εμπόρους της γνώσης και από την άλλη από το βραχνά του υπέρογκου κόστους της εκπαίδευσης για τις λαϊκές οικογένειες είτε τα παιδιά τους πέτυχαν σε κάποια σχολή, είτε όχι.

Τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές και έντυπες διαφημίσεις ιδιωτικών ΙΕΚ, κολεγίων και Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών «δίνουν και παίρνουν» από προχτές, ενώ την εμφάνισή τους έκαναν και διαφημίσεις για φοιτητικά και καταναλωτικά δάνεια!

Πλασιέ των κολεγίων ο υπουργός

Το σήμα για τα πανηγύρια των κάθε λογής ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων έδωσε από χτες ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, που ως πλασιέ των κολεγίων, δήλωσε στο ραδιοσταθμό «Flash» ότι οι νέοι που μένουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης «έχουν εναλλακτικές διαδρομές, άλλωστε γι' αυτό το λόγο βάλαμε τάξη και στο χάος που επικρατούσε στο χώρο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης και τώρα γνωρίζουν από ποιο δρόμο μπορούν να φτάσουν σε εργασία κυρίως στην ελεύθερη αγορά». Και για να μη μείνει αμφιβολία ότι εννοεί τα ιδιωτικά κολέγια και ΚΕΣ, πρόσθεσε: «... βεβαίως υπάρχουν τα κολέγια που έχουν θεσμοθετηθεί και τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών που είναι καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία τα οποία επίσης φιλοδοξούν να καλύψουν αυτό το κενό. Η συνύπαρξη του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα δεν πρέπει να δαιμονοποιείται, όπως σε όλες τις προηγμένες χώρες θα πρέπει να συλλειτουργεί»!

Χιλιάδες παιδιά εκτός και κενές θέσεις

Eurokinissi

Η πελατεία που σπρώχνει ο υπουργός Παιδείας στους εμπόρους της γνώσης ανέρχεται σε τουλάχιστον 40.952 νέους (11.769 που πήραν μέρος στις πανελλαδικές, αλλά δεν κατέθεσαν μηχανογραφικό δελτίο και άλλοι 29.183 που κατέθεσαν μηχανογραφικό δελτίο αλλά δεν εισάγονται).

Επίσης, εμφανίζεται για άλλη μια χρονιά το φαινόμενο των κενών θέσεων σε κάποια πανεπιστήμια (κυρίως σε τμήματα Ιταλικών, Ισπανικών και Γερμανικών Φιλολογιών) και σε πάρα πολλά ΤΕΙ, ειδικά της περιφέρειας. Από τις θέσεις που προσφέρονταν σε όλες τις σχολές του μηχανογραφικού, υπολογίζονται γύρω στις 18.500 αυτές που μένουν κενές και από αυτές οι 17.411 είναι στα ΤΕΙ.

Τόσο οι κενές θέσεις, όσο και ο μεγάλος αριθμός των νέων που δεν εισάγονται οφείλονται από τη μια στο ανούσιο και άδικο μέτρο της «βάσης του 10» και από την άλλη στην απλόχερη σπορά ανώτατων Τμημάτων σε πόλεις και χωριά της περιφέρειας, χωρίς υποδομές και ουσιαστικά χωρίς επιστημονικό αντικείμενο. Η φοίτηση σ' αυτά τα Τμήματα, που δημιουργήθηκαν τόσο από το ΠΑΣΟΚ όσο και από τη ΝΔ, συνεπάγεται τεράστιο κόστος διαμονής, σίτισης και σπουδών, ενώ η επαγγελματική προοπτική που προσφέρουν είναι έως και ανύπαρκτη. Ετσι, οι υποψήφιοι δεν τα επιλέγουν!

Το ότι το κόστος σπουδών σε απομακρυσμένες περιοχές αποθαρρύνει τους υποψηφίους φάνηκε επίσης από τις αυξομειώσεις των βάσεων, καθώς οι μεγαλύτερες μειώσεις εμφανίζονται σε Τμήματα της επαρχίας.

Κρίνονται οι πολιτικές δυνάμεις

Είναι, λοιπόν, τουλάχιστον υποκριτικές οι αντιδράσεις του ΠΑΣΟΚ για τις κενές θέσεις, τη στιγμή που οι δικές του κυβερνήσεις έσπειραν τα περισσότερα από αυτά τα Τμήματα που φυτοζωούν τώρα. Αποδεικνύεται όμως και η υποκρισία του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και όσων υποστηρίζουν τη θέση περί «ελεύθερης πρόσβασης», αφού και πάλι τα Τμήματα αυτά δε θα επιλέγονταν από τους υποψηφίους και δεκάδες χιλιάδες νέοι θα γίνονταν και πάλι «πελάτες» για τους ιδιώτες σχολάρχες, αφού θα «κόβονταν» μετά το πρώτο έτος. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του υπουργού Παιδείας για το θέμα του «εξεταστικού»: «Είναι θέμα όμως πολιτικής απόφασης ή κοινωνικής συναίνεσης το αν το φίλτρο αυτό θα βρίσκεται πριν από την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια ή μέσα σ' αυτά. Γι' αυτό το λόγο ξεκινά ο διάλογος για την αναμόρφωση του συστήματος, εντός του έτους».

Το ΚΚΕ έχει ξεκαθαρίσει ότι η συζήτηση για το «εξεταστικό» είναι άγονη και παραπλανητική, εφόσον δεν αγγίζει την ουσία της εκπαίδευσης στο σχολείο, την ανύπαρκτη αλλά αναγκαία επαγγελματική εκπαίδευση, την απαιτούμενη σήμερα ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, αλλά και το «μετά», το δικαίωμα όλων στη δουλειά. Παράλληλα όμως, το ΚΚΕ έχει κάνει πρόταση και για ένα λιγότερο οδυνηρό σύστημα που θα μπορούσε να ισχύσει σήμερα, με «μεταλυκειακές» εξετάσεις σε 2-3 μαθήματα για κάθε επιστημονική κατεύθυνση, που θα μπορούσαν να φτάσουν έως τα 4-5 εάν ο υποψήφιος επιθυμεί πρόσβαση στο σύνολο των επιστημονικών κατευθύνσεων. Αυτό το σύστημα θα πρέπει να εξασφαλίζει απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμεί ο υποψήφιος, κατοχύρωση βαθμολογίας, ιδιαίτερη μέριμνα και για εργαζόμενους και παιδιά ειδικών κατηγοριών (μειονότητες, ΑμΕΑ, φτωχών λαϊκών στρωμάτων), ενώ η ευθύνη της διαδικασίας θα πρέπει να ανήκει στο υπουργείο Παιδείας με τη συμβολή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Θα αντιπαλέψουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο»

Παρέμβαση της ΣΕΑΑΝ στη συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή

Την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την Ειδική Αγωγή ζήτησε χτες ο X. Χουρδάκης, πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά τη διάρκεια ακρόασης φορέων ενόψει της ψήφισης του νομοσχεδίου.

Ο Χ. Χουρδάκης υπενθύμισε ότι η απαίτηση για την απόσυρση του νομοσχεδίου διατρανώθηκε με διαδηλώσεις «όχι μόνο για τα παρά πολλά αρνητικά που αυτό περιέχει αλλά και για αυτά που δεν αναφέρει». Ενημέρωσε την Επιτροπή ότι ο μαθητικός πληθυσμός της χώρας που έχει ανάγκη ειδικής εκπαίδευσης ανέρχεται στις 200.000 και αυτή τη στιγμή σε κάποια από τις δομές της ειδικής αγωγής είναι ενταγμένα μόλις 15.000 παιδιά. Ο πρόεδρος τόνισε ότι η κατάσταση συνεχώς χειροτερεύει και είναι χαρακτηριστικό ότι και τα παιδιά που τέλειωσαν κάποιο σχολείο, στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άνεργοι.

Κρίνοντας τις διατάξεις του νομοσχεδίου είπε ότι αυτό δεν απαλλάσσει το γονιό από τις ανάγκες της εκπαίδευσης και αποκατάστασης του παιδιού και ανέφερε ότι όχι μόνο δεν ισχύουν τα όσα λέγονται για δημόσια και δωρεάν παιδεία αλλά θα έχουμε ένταση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, με αποτέλεσμα ο γονιός να πουλάει ολοένα και περισσότερο ό,τι έχει και δεν έχει προκειμένου να φροντίσει το παιδί του.

Ολα τα παραπάνω, υπογράμμισε ο Χ. Χουρδάκης, είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και της ανταγωνιστικότητας που προωθούν οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις και για αυτό το λόγο το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν παίρνει διορθώσεις. «Να γιατί εμείς σαν Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων και το αγωνιστικό γονεϊκό κίνημα δεν πήγαμε στο συγκεκριμένο διάλογο, γιατί θεωρούμε ότι μέσα από την πάλη των αναπήρων μαζί με τους εργαζόμενους και τους αγωνιστές εκπαιδευτικούς του ΠΑΜΕ με τους οποίους ήμασταν προχτές στο δρόμο, θα αντιπαλέψουμε το συγκριμένο νομοσχέδιο» κατέληξε ο Χ. Χουρδάκης.

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Πρύτανης με αποχή των φοιτητών...

Πραγματοποιήθηκαν χτες, ύστερα από τέσσερις αναβολές, οι πρυτανικές εκλογές στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Ομως, η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών δε συμμετείχε, δε νομιμοποίησε το νόμο - πλαίσιο (όπως και στην πλειοψηφία των ιδρυμάτων όπου έγιναν εκλογές) αφού μέχρι και τις 12 το μεσημέρι είχαν ψηφίσει μόνον 20 φοιτητές, κύρια μέλη των ΔΑΠ - ΠΑΣΠ, σε σύνολο 2.400 ενεργών φοιτητών. Εκείνη την ώρα, ομάδα 7 - 8 κουκουλοφόρων εισέβαλε στην αίθουσα και με καδρόνια κατέστρεψε τις κάλπες των φοιτητών και τα ψηφοδέλτια όσων είχαν ήδη ψηφίσει.

Σύμφωνα με καταγγελίες φοιτητών, άλλη ομάδα («φουσκωτών») καθ' όλη τη διάρκεια των εκλογών βρίσκονταν στο χώρο του Πανεπιστημίου φωτογραφίζοντας όσους πλησίαζαν στις αίθουσες όπου διεξαγόταν η εκλογική διαδικασία. Το γεγονός προκάλεσε ένα μικροεπεισόδιο όταν φοιτητές τους ζήτησαν να αποχωρήσουν από το χώρο.

Πρόβλημα δημιουργήθηκε, επίσης, μεταξύ των υποψήφιων για την Πρυτανεία, όταν η Εφορευτική Επιτροπή μαζί με το νομικό σύμβουλο αποφάσισαν να μετρήσει ένας φάκελος με ψηφοδέλτιο φοιτητή που «σώθηκε» από την επίθεση, με σκοπό να επικυρωθεί, απλώς, το αποτέλεσμα.

Ο Ιωακείμ Γρυσπολάκης επανεκλέχτηκε πρύτανης με ποσοστό 51,8% έναντι 48,2% του Γιάννη Φίλη.

ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ
Να απεξαρτηθούν από την Εκκλησία, κράτος και σχολεία

Την άμεση και πλήρη αλληλοαπεξάρτηση Εκκλησίας - κράτους, Εκκλησίας - σχολείου ζητάει με υπόμνημά του στον υπουργό Παιδείας και όλους τους αρμόδιους φορείς, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Νίκαιας και σχολικός σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννης Βαγενάς.

Την αναγκαιότητα αυτή φέρνει ξανά στην επιφάνεια το γεγονός πως δύο μαθητές από Γυμνάσια της Νίκαιας έμειναν ανεξεταστέοι στο μάθημα των θρησκευτικών, παρότι είναι αλλόθρησκοι. Και αυτό, όπως σημειώνεται στο υπόμνημα, είναι η κορυφή ενός παγόβουνου...

Παράλληλα, κάνοντας αναφορά στην εξελικτική ψυχολογία, σημειώνεται πως η αγωγή και καλλιέργεια της όποιας θρησκευτικής συνείδησης, στην ηλικία που κυριαρχεί το συναίσθημα κι αδυνατεί ακόμα η κριτική σκέψη, δημιουργεί ένα ισχυρό συναισθηματικό ρίζωμα στη συνείδηση του παιδιού. Τόσο ισχυρό που, όταν το άτομο μεγαλώσει και διαπιστώνει κριτικά ότι η εξωτερική πραγματικότητα δεν ερμηνεύεται με βάση αυτή τη συνείδηση, προτιμά να παραμορφώνει τον εξωτερικό κόσμο για να τον ευθυγραμμίσει με τη συνείδησή του παρά να αλλάξει εσωτερικά.

Σήμερα, τονίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, υπάρχουν τμήματα και τάξεις ολόκληρες όπου η πλειοψηφία των μαθητών είναι αλλόθρησκοι και αρκετά σχολεία που έχουν σε όλες τις τάξεις λίγους ή περισσότερους αλλόθρησκους. Επίσης, οι οικονομικοί μετανάστες, όπου Γης, βρίσκονται σε αδυναμία να διατρανώσουν το πιστεύω τους, είτε γιατί φοβούνται είτε γιατί εκτιμούν ότι η προσωρινή παράκαμψη εξυπηρετεί καλύτερα το ένστικτο της αυτοσυντήρησης.

Παράλληλα, ο Γ. Βαγενάς ζητά τη διδασκαλία της Εθνικής Αντίστασης στα σχολεία με βάση την ιστορική αλήθεια και στην έκταση που πρέπει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ