ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Τα χειρότερα έρχονται για λιμενεργάτες και ναυτεργάτες

Πολυεθνικές, οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι και οι ντόπιοι και Ευρωπαίοι εργατοπατέρες «συζητούν» αυτές τις μέρες στην Αθήνα για την παραπέρα διείσδυση του κεφαλαίου στο στρατηγικό τομέα των Μεταφορών

Εφοπλιστές, εκπρόσωποι πολυεθνικών εταιρειών μεταφορών, μαζί με τους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους έχουν μαζευτεί στην Ελλάδα και ετοιμάζονται να «ξεσκίσουν» ό,τι έχει απομείνει από τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, των εργαζομένων στα λιμάνια και συνολικά στις μεταφορές, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Ολο αυτό το «συνονθύλευμα», από την ΙΤF (Διεθνής Ενωση Μεταφορών) και την πλειοψηφία της ΠΝΟ, που είναι επιπλέον και οι επίσημοι τροφοδότες του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος, μέχρι τους πολιτικούς εκπροσώπους των εφοπλιστών, από χτες «έπιασε δουλειά», αναπτύσσοντας δραστηριότητες, όπως το διεθνές διήμερο συνέδριο που ξεκίνησε στον ΟΛΠ ΑΕ, η σημερινή συνάντηση του γενικού γραμματέα της ΙΤF με συνδικαλιστικές οργανώσεις των μεταφορών και η διημερίδα που θα γίνει με διοργανωτή τον ΙΜΟ (Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό) την Παρασκευή και το Σάββατο.

Τα όσα προετοιμάζονται αναδεικνύουν επιτακτική την ανάγκη οι εργαζόμενοι στη χώρα μας και διεθνώς να ενισχύσουν τον ταξικό πόλο. Σ' αυτή την κατεύθυνση οι ταξικές δυνάμεις της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ συναντώνται αύριο στις 12.30 μ.μ. στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ με τον Jose Manuel Oliveira, πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μεταφορών (TUI Transport), τμήμα της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας.

Υψιστη αρχή η κερδοφορία του κεφαλαίου

Χτες το πρωί στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΟΛΠ ΑΕ άρχισε το διήμερο συνέδριο «Ο Ρόλος των Λιμένων ως Κόμβων Επικοινωνίας μεταξύ Χερσαίων και Θαλάσσιων Μεταφορών», το οποίο συνδιοργανώνουν το Τμήμα Μεταφορών της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Τις εργασίες άνοιξε με την ομιλία του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αν. Παπαληγούρας, ενώ βασικοί ομιλητές μεταξύ άλλων ήταν η Εύα Μόλναρ, διευθύντρια του Τμήματος Μεταφορών της Οικονομικής Επιτροπής, ο Χu Zuyuan, υφυπουργός Μεταφορών της Κίνας, η Anna Wypich-Namiotko, υφυπουργός Υποδομών της Πολωνίας, η Ernest Noka, αναπληρωτής υπουργός Δημοσίων Εργων, Μεταφοράς και Τηλεπικοινωνιών της Αλβανίας, ο David Cockroft, γενικός γραμματέας της ΙΤF, και άλλοι.

Ο υπουργός στην ομιλία του κατέθεσε τα διαπιστευτήριά του στους μονοπωλιακούς ομίλους των μεταφορών χαρακτηρίζοντας ανάπτυξη μέγιστου βαθμού της ναυτιλίας και των λιμανιών την «πρόσφατη απόφαση για παραχώρηση των Εμπορευματικών Σταθμών των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε εταιρείες διαχείρισης τερματικών σταθμών διεθνούς εμβέλειας». Δηλαδή, στην κινεζική πολυεθνική εταιρεία «Cosco» και το παρακλάδι της που πήρε το ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης.

Ενώ χαρακτήρισε «ανάπτυξη» το ότι η πολυεθνική γίνεται ο κυρίαρχος του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας, με ό,τι σημαίνει αυτό για όλους τους εργαζόμενους. Ειδικά οι εργαζόμενοι του λιμανιού διώκονται μαζικά και ήδη αντικαθίστανται με εργαζόμενους χαμηλόμισθους χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις. Αυτή την κατάσταση και αυτό το καθεστώς αξίωσε ο γγ της ΙΤF να υπερασπιστούν οι εργαζόμενοι μιλώντας, όταν πήρε το λόγο, για «συνεργασία» μεταξύ των «κοινωνικών εταίρων»!

Διαβουλεύσεις των εργατοπατέρων

Σήμερα, ο γενικός γραμματέας της ΙΤF, με το γενικό γραμματέα της ETF (Ευρωπαϊκή Ενωση Μεταφορών) και με τους υπόλοιπους συνδικαλιστές της εργατικής αριστοκρατίας, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους, θα καθορίσουν ένα «πρόγραμμα εργασίας» για να διεισδύσουν τα πλοκάμια τους σε νέες χώρες, πέρα από αυτές όπου έχουν έδρα. Να σημειωθεί ότι αυτές οι «συνδικαλιστικές» οργανώσεις και μαζί τους η πλειοψηφία της ΠΝΟ -που είναι μέλος τους - προωθούν έναντι αδράς αμοιβής τις σημαίες ευκαιρίας, δηλαδή τους εργάτες χωρίς δικαιώματα. Συγκεκριμένα, υπογράφουν συμβάσεις με τα ανασφάλιστα πλοία (μπλε κάρτα) για να ταξιδεύουν αυτά ελεύθερα, ενισχύοντας έτσι το διεθνές δουλεμπορικό κύκλωμα σε βάρος των ναυτεργατών.

Η ETF συμφώνησε με την Ενωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA) το κατάπτυστο κείμενο «Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006», το οποίο όχι μόνο δεν κατοχυρώνει την ίση αμοιβή για ίση εργασία πάντα με βάση τους καλύτερους όρους, αλλά δεν καθορίζει ούτε κατώτερο μισθό! Οσο για την ΠΝΟ, τα τελευταία γεγονότα με τις παράνομες ακινητοποιήσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων από τους εφοπλιστές και το μαζικό πέταγμα των ναυτεργατών στη στεριά, και μάλιστα χωρίς να πληρωθούν, την ξεγυμνώνουν πλήρως. Συμμετέχει συνειδητά στο οργανωμένο σχέδιο που εκτυλίσσεται σε βάρος τους για τη σύνθλιψη των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Τελευταία της συμπαιγνία, αυτή με το ΥΕΝ για το ακτοπλοϊκό πλοίο «ΠΡΕΒΕΛΗ», όπου λόγω υποτιθέμενης βλάβης πήγαν να απολύσουν μαζικά τους ναυτεργάτες.

ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αλλοι 200 με μερική απασχόληση

Την αντίθεσή της στην εφαρμογή επιχειρησιακού σχεδίου για πρόσληψη 200 εργατών και εργατριών με το καθεστώς της μερικής απασχόλησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης εκφράζει η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία, με αφορμή τη σχετική συζήτηση στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης. Η ΔΑΣ υπογραμμίζει πως η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, αντί να προσλάβει μόνιμο προσωπικό σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα όπως αυτό του πρασίνου, που θα εκπαιδευτεί και θα αποκτήσει την εμπειρία που χρειάζεται, προχωρά σε πρόσληψη συμβασιούχων μερικής απασχόλησης. Η ΔΑΣ καταγγέλλει ακόμα ότι η πλειοψηφία του Συλλόγου εργαζομένων στο δήμο και των υπολοίπων σωματείων, όχι μόνο δε λέει κουβέντα ενάντια στη διοίκηση, αλλά σαμποτάρει και κάθε προσπάθεια διεκδίκησης.

Με άλλη ανακοίνωσή της, η ΔΑΣ ζητάει να αποτιμηθούν σε χρήματα οι πρόσθετες παροχές των εργαζομένων, όπως προβλέπεται από τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ) και τη νομοθεσία. Σημειώνει ότι η διοίκηση του Δήμου δεν εφαρμόζει τους συγκεκριμένους όρους των ΣΣΕ, δεν έχει εφαρμόσει τη σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), και συνεχίζει τους παράνομους διαγωνισμούς με προμηθευτές ειδών ένδυσης και προστασίας των εργαζομένων. Η πλειοψηφία στη διοίκηση του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης ΔΑΚΕ, ΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, δεν έχουν πάρει ακόμα θέση για το θέμα.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Διαγκωνίζονται για τις επιδοτήσεις

Με σαπάκια όπως το «Παναγιά Τήνου» (φωτ.) ή το «Δημητρούλα», εφοπλιστές και κυβέρνηση ετοιμάζονται να στήσουν εκ νέου το πανηγύρι των επιδοτήσεων σε βάρος ναυτεργατών και νησιωτών
Με σαπάκια όπως το «Παναγιά Τήνου» (φωτ.) ή το «Δημητρούλα», εφοπλιστές και κυβέρνηση ετοιμάζονται να στήσουν εκ νέου το πανηγύρι των επιδοτήσεων σε βάρος ναυτεργατών και νησιωτών
Δημοσιεύτηκε χτες ο δημόσιος διαγωνισμός για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές αμέσως έβγαλαν «τα μαχαίρια» για το ποιος θα πάρει το μεγαλύτερο μερίδιο από τις χοντρές επιδοτήσεις, δηλαδή το «ζεστό χρήμα» που τους δίνει η κυβέρνηση της ΝΔ - μετά από εκείνη του ΠΑΣΟΚ - για να ταξιδεύουν τα «σαπάκια» τους. Να σημειωθεί ότι από το 2000 έως σήμερα 2008, έχουν εισπράξει επιδοτήσεις ύψους 226.822,254 ευρώ! Ομως, τα νησιά παραμένουν ακάλυπτα. Οι ναυτεργάτες μέσα σε καθεστώς βίας, τρομοκρατίας και παραβίασης των Συλλογικών τους Συμβάσεων, «φτύνουν αίμα» για να έχουν εν πλω τα σαπιοκάραβα, και οι επιβάτες πληρώνουν χρυσό ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι.

Είναι χαρακτηριστικό του «αλληλοφαγώματος» των εφοπλιστών ότι αμέσως με τη δημοσίευση του διαγωνισμού, ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας Απ. Βεντούρης έστειλε δήλωση με την οποία εμφανίζεται τιμητής των νησιωτών (!) καταγγέλλοντας τη διαδικασία για αδιαφάνεια. Ισχυρίζεται ότι ο διαγωνισμός ευνοεί την εταιρεία ΣΑΟΣ και ότι είναι «συνέχιση ενός καθεστώτος που καθημερινά υποβαθμίζει την ελληνική ακτοπλοΐα και την οδηγεί στον αφανισμό. Συνέχιση ενός καθεστώτος που καταδικάζει τους ίδιους τους νησιώτες πολίτες σε επιλογές πλοίων τύπου "ΣΑΟΣ" και τύπου "Δημητρούλας"»! Ενώ εξαπολύει νέες απειλές. Ο Απ. Βεντούρης μέσω της εταιρείας του ΣΙ ΛΙΝΚ έχει εισπράξει και ο ίδιος για τα σαπάκια του, τύπου «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», επίσης χοντρά λεφτά.

Το μόνο που αποδεικνύεται και από αυτήν την υπόθεση είναι το αδιέξοδο αυτής της πολιτικής που αναδεικνύει το εφοπλιστικό κεφάλαιο σε κράτος εν κράτει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η ανάγκη της συσπείρωσης δυνάμεων με τις ταξικές δυνάμεις, οργανωμένος αγώνας για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ