Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Τα χειρότερα έρχονται για λιμενεργάτες και ναυτεργάτες

Πολυεθνικές, οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι και οι ντόπιοι και Ευρωπαίοι εργατοπατέρες «συζητούν» αυτές τις μέρες στην Αθήνα για την παραπέρα διείσδυση του κεφαλαίου στο στρατηγικό τομέα των Μεταφορών

Εφοπλιστές, εκπρόσωποι πολυεθνικών εταιρειών μεταφορών, μαζί με τους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους έχουν μαζευτεί στην Ελλάδα και ετοιμάζονται να «ξεσκίσουν» ό,τι έχει απομείνει από τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, των εργαζομένων στα λιμάνια και συνολικά στις μεταφορές, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Ολο αυτό το «συνονθύλευμα», από την ΙΤF (Διεθνής Ενωση Μεταφορών) και την πλειοψηφία της ΠΝΟ, που είναι επιπλέον και οι επίσημοι τροφοδότες του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος, μέχρι τους πολιτικούς εκπροσώπους των εφοπλιστών, από χτες «έπιασε δουλειά», αναπτύσσοντας δραστηριότητες, όπως το διεθνές διήμερο συνέδριο που ξεκίνησε στον ΟΛΠ ΑΕ, η σημερινή συνάντηση του γενικού γραμματέα της ΙΤF με συνδικαλιστικές οργανώσεις των μεταφορών και η διημερίδα που θα γίνει με διοργανωτή τον ΙΜΟ (Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό) την Παρασκευή και το Σάββατο.

Τα όσα προετοιμάζονται αναδεικνύουν επιτακτική την ανάγκη οι εργαζόμενοι στη χώρα μας και διεθνώς να ενισχύσουν τον ταξικό πόλο. Σ' αυτή την κατεύθυνση οι ταξικές δυνάμεις της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ συναντώνται αύριο στις 12.30 μ.μ. στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ με τον Jose Manuel Oliveira, πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μεταφορών (TUI Transport), τμήμα της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας.

Υψιστη αρχή η κερδοφορία του κεφαλαίου

Χτες το πρωί στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΟΛΠ ΑΕ άρχισε το διήμερο συνέδριο «Ο Ρόλος των Λιμένων ως Κόμβων Επικοινωνίας μεταξύ Χερσαίων και Θαλάσσιων Μεταφορών», το οποίο συνδιοργανώνουν το Τμήμα Μεταφορών της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Τις εργασίες άνοιξε με την ομιλία του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αν. Παπαληγούρας, ενώ βασικοί ομιλητές μεταξύ άλλων ήταν η Εύα Μόλναρ, διευθύντρια του Τμήματος Μεταφορών της Οικονομικής Επιτροπής, ο Χu Zuyuan, υφυπουργός Μεταφορών της Κίνας, η Anna Wypich-Namiotko, υφυπουργός Υποδομών της Πολωνίας, η Ernest Noka, αναπληρωτής υπουργός Δημοσίων Εργων, Μεταφοράς και Τηλεπικοινωνιών της Αλβανίας, ο David Cockroft, γενικός γραμματέας της ΙΤF, και άλλοι.

Ο υπουργός στην ομιλία του κατέθεσε τα διαπιστευτήριά του στους μονοπωλιακούς ομίλους των μεταφορών χαρακτηρίζοντας ανάπτυξη μέγιστου βαθμού της ναυτιλίας και των λιμανιών την «πρόσφατη απόφαση για παραχώρηση των Εμπορευματικών Σταθμών των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε εταιρείες διαχείρισης τερματικών σταθμών διεθνούς εμβέλειας». Δηλαδή, στην κινεζική πολυεθνική εταιρεία «Cosco» και το παρακλάδι της που πήρε το ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης.

Ενώ χαρακτήρισε «ανάπτυξη» το ότι η πολυεθνική γίνεται ο κυρίαρχος του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας, με ό,τι σημαίνει αυτό για όλους τους εργαζόμενους. Ειδικά οι εργαζόμενοι του λιμανιού διώκονται μαζικά και ήδη αντικαθίστανται με εργαζόμενους χαμηλόμισθους χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις. Αυτή την κατάσταση και αυτό το καθεστώς αξίωσε ο γγ της ΙΤF να υπερασπιστούν οι εργαζόμενοι μιλώντας, όταν πήρε το λόγο, για «συνεργασία» μεταξύ των «κοινωνικών εταίρων»!

Διαβουλεύσεις των εργατοπατέρων

Σήμερα, ο γενικός γραμματέας της ΙΤF, με το γενικό γραμματέα της ETF (Ευρωπαϊκή Ενωση Μεταφορών) και με τους υπόλοιπους συνδικαλιστές της εργατικής αριστοκρατίας, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους, θα καθορίσουν ένα «πρόγραμμα εργασίας» για να διεισδύσουν τα πλοκάμια τους σε νέες χώρες, πέρα από αυτές όπου έχουν έδρα. Να σημειωθεί ότι αυτές οι «συνδικαλιστικές» οργανώσεις και μαζί τους η πλειοψηφία της ΠΝΟ -που είναι μέλος τους - προωθούν έναντι αδράς αμοιβής τις σημαίες ευκαιρίας, δηλαδή τους εργάτες χωρίς δικαιώματα. Συγκεκριμένα, υπογράφουν συμβάσεις με τα ανασφάλιστα πλοία (μπλε κάρτα) για να ταξιδεύουν αυτά ελεύθερα, ενισχύοντας έτσι το διεθνές δουλεμπορικό κύκλωμα σε βάρος των ναυτεργατών.

Η ETF συμφώνησε με την Ενωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA) το κατάπτυστο κείμενο «Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006», το οποίο όχι μόνο δεν κατοχυρώνει την ίση αμοιβή για ίση εργασία πάντα με βάση τους καλύτερους όρους, αλλά δεν καθορίζει ούτε κατώτερο μισθό! Οσο για την ΠΝΟ, τα τελευταία γεγονότα με τις παράνομες ακινητοποιήσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων από τους εφοπλιστές και το μαζικό πέταγμα των ναυτεργατών στη στεριά, και μάλιστα χωρίς να πληρωθούν, την ξεγυμνώνουν πλήρως. Συμμετέχει συνειδητά στο οργανωμένο σχέδιο που εκτυλίσσεται σε βάρος τους για τη σύνθλιψη των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Τελευταία της συμπαιγνία, αυτή με το ΥΕΝ για το ακτοπλοϊκό πλοίο «ΠΡΕΒΕΛΗ», όπου λόγω υποτιθέμενης βλάβης πήγαν να απολύσουν μαζικά τους ναυτεργάτες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ