ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Μονόδρομος ο ενιαίος και συντονισμένος αγώνας

Περιοδεία του Σπ. Χαλβατζή στα γραφεία της «Ολυμπιακής» στη λεωφόρο Συγγρού

Από τη συζήτηση που είχε χτες ο Σπ. Χαλβατζής με εργαζόμενους της «ΟΑ»
Από τη συζήτηση που είχε χτες ο Σπ. Χαλβατζής με εργαζόμενους της «ΟΑ»
Την ανάγκη ενιαίου και συντονισμένου αγώνα από όλη την εργατική τάξη ενάντια στις κεντρικές επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που υποστηρίζουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου, επισήμανε ο Σπ. Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, κατά την περιοδεία του στα γραφεία της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) στη Λεωφόρο Συγγρού.

Στην ομιλία του προς τους εργαζόμενους, ο Σπ. Χαλβατζής υπογράμμισε ότι αυτοί που έχουν την πρώτη και κύρια ευθύνη για την κατάσταση στην ΟΑ (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) ανερυθρίαστα σήμερα επιχειρούν να ρίξει ο ένας τα βάρη στον άλλον, ενώ αποδέχονται πλήρως την πολιτική της ΕΕ, αποδέχονται δηλαδή την πορεία συρρίκνωσης, διάλυσης και ιδιωτικοποίησης του ομίλου ΟΑ, συκοφαντώντας ταυτόχρονα την κύρια παραγωγική δύναμη της εταιρείας, που είναι οι εργαζόμενοι. Η πορεία υποβάθμισης, υπονόμευσης και συρρίκνωσης του ομίλου ΟΑ δεν είναι ουρανόπεμπτη, τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής. Στηρίζεται - πρόσθεσε - σε συγκεκριμένες πολιτικές και αποφάσεις που έχουν ληφθεί από το 1992 με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ. Γι' αυτό και την υπόθεση της ΟΑ πρέπει να τη δούμε διαχρονικά, από το 1994, όταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ εφάρμοζαν τα λεγόμενα «προγράμματα εξυγίανσης» της ΟΑ, για να φτάσουμε στο σήμερα που μας λένε ότι «η κατάσταση δεν πάει άλλο», ενώ είναι σε πλήρη εξέλιξη οι διεργασίες ιδιωτικοποίησης και οι διαπραγματεύσεις με διάφορους επιχειρηματίες, τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής. Υπενθύμισε ότι το ΚΚΕ εδώ και πάνω από δέκα χρόνια έχει καταθέσει τη δική του ολοκληρωμένη πρόταση για ενιαίο και 100% δημόσιο τομέα όλων των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων και των αερομεταφορών, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του ελληνικού λαού και πρωτίστως τις ανάγκες των εργαζομένων, παρέχοντας ασφαλείς, σύγχρονες, γρήγορες και φτηνές μεταφορές. Με την επισήμανση ότι η γενική στρατηγική της ΕΕ είναι η ύπαρξη 3 - 4 αεροπορικών κολοσσών στην Ευρώπη, ο Σπ. Χαλβατζής υπογράμμισε ότι στις κεντρικές πολιτικές επιλογές των Βρυξελλών δε συμφωνούν μόνο ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο ΣΥΝ που έχει ψηφίσει τη Συνθήκη του Μάαστριχτ. «Οταν συμφωνείς στο οικοδόμημα, όταν συμφωνείς στο κεντρικό πλαίσιο, το να διαφοροποιείσαι στο τι χρώμα θα βαφτούν οι τοίχοι, δεν έχει καμία σημασία. Σημασία έχει ο σκελετός, το οικοδόμημα. Και σ' αυτό το οικοδόμημα συμφωνεί και ο ΣΥΝ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σπ. Χαλβατζής. Κατήγγειλε τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης να τεμαχίσει τους εργαζόμενους ανά κλάδο, ώστε ν' αρχίσει έτσι πιο εύκολα το πετσόκομμά τους, ενώ για τα προγράμματα «εθελουσίας εξόδου», υπογράμμισε ότι το πρώτο έγκλημα έγινε στον ΟΤΕ όπου η ηγεσία του συνδικαλιστικού κινήματος «πρόδωσε τη νέα βάρδια της εργατικής τάξης, πούλησε τα παιδιά της, γιατί πήραν κάποια μπόνους, αλλά οι νέοι εργαζόμενοι στον Οργανισμό δουλεύουν με ελαστικές σχέσεις εργασίας και πετσοκομμένα δικαιώματα και κατακτήσεις».

Καταλήγοντας ο Σπ. Χαλβατζής υπογράμμισε με έμφαση ότι για το ΚΚΕ δεν αρκεί η πάλη μόνο ενάντια στις αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους, για τον ελληνικό λαό, από την πολιτική της ΕΕ, αλλά απαιτείται πάλη για ριζική ανατροπή, για αλλαγή πολιτικής, για αλλαγή εξουσίας. Σ' αυτόν τον αγώνα καλεί το ΚΚΕ τον ελληνικό λαό και δεσμεύεται ότι με όλες του τις δυνάμεις θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή και θα στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων.


ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
Μεγάλες ανατιμήσεις και τον Αύγουστο

Σε διψήφια ποσοστά κινήθηκαν οι αυξήσεις στις τιμές των βιομηχανικών ειδών (τιμές που πουλάνε οι βιομήχανοι στους χονδρεμπόρους τα εμπορεύματά τους) και τον προηγούμενο μήνα Αύγουστο. Οι αυξημένες τιμές των βιομηχανικών εμπορευμάτων, που μετακυλίονται από το εμπορικό κύκλωμα στη λιανική κατανάλωση - εκτός από τη συμβολή τους στη διόγκωση του πληθωρισμού - θα επιβαρύνουν παραπέρα και τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς των εργαζομένων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία σε ετήσια βάση (Αύγουστος 2008 προς Αύγουστο 2007) σημείωσε αύξηση 11,2%, έναντι αυξήσεων 1,2% και 6,7% που είχαν σημειωθεί τις αντίστοιχες περιόδους των δύο προηγούμενων χρόνων. Μάλιστα, οι αυξήσεις για την εσωτερική αγορά (αυτών που καταναλώνονται στην Ελλάδα) φτάνουν το 12%, έναντι 8,9% για την εξωτερική (εξαγόμενα).

Από τη σύγκριση των δεικτών Αύγουστος 08 προς Ιούλη 08 (εξέλιξη από μήνα σε μήνα), προκύπτει μείωση 1,3%, η οποία αποδίδεται στην αντίστοιχη μείωση που παρουσίασαν οι τιμές των ενεργειακών εμπορευμάτων. Τα δύο προηγούμενα χρόνια και την αντίστοιχη περίοδο, είχαν σημειωθεί αυξήσεις της τάξης του 0,1% και 0,4%, αντίστοιχα. Τέλος, από τη σύγκριση των μέσων επιπέδων (Σεπτέμβρης 2007 - Αύγουστος 2008 προς Σεπτέμβρη 2006 - Αύγουστος 200) προκύπτει αύξηση 9,2%, έναντι αυξήσεων 1,6% και 7,6% που είχαν σημειωθεί τα δύο προηγούμενα δωδεκάμηνα.


«ΕΝΩΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ»
Με κινητοποιήσεις η ανατροπή του σχεδίου διάλυσης

Την κήρυξη 48ωρης απεργίας στην «Ολυμπιακή», πρότεινε η Κίνηση, αλλά οι πλειοψηφίες των πρωτοβάθμιων σωματείων επέλεξαν τις «ήπιες» μορφές αντίδρασης

Την κήρυξη 48ωρης απεργίας για αύριο και μεθαύριο, που συζητείται στη Βουλή η τροπολογία της κυβέρνησης για τις διαδικασίες εκκαθάρισης του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και το μέλλον των 8.000 εργαζομένων που θα απολυθούν, πρότειναν οι εκπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Συνεργασίας» (ΕΣΚ) κατά τη χτεσινή συνεδρίαση των πρωτοβάθμιων σωματείων της ΟΑ.

Τα στελέχη της ΕΣΚ πρότειναν, παράλληλα, να υπάρξει κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων ενάντια στο σχέδιο κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη διάλυση και ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας του ομίλου ΟΑ. Θέμα απεργιακών κινητοποιήσεων έθεσαν και οι πρόεδροι της Ενωσης Ιπταμένων Συνοδών - Φροντιστών (ΕΙΣΦ) και του Σωματείου Ανυψωτικών Μηχανημάτων. Η πρόταση για απεργιακές κινητοποιήσεις απορρίφθηκε από τις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στα πρωτοβάθμια σωματεία, οι οποίες συντάχθηκαν με την 0ΣΠΑ για πιο «ήπιες» μορφές κινητοποιήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα στη 1 μ.μ., οι εργαζόμενοι στον όμιλο ΟΑ, με τη συμμετοχή και εργαζομένων από τον ΟΣΕ, έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών. Μεθαύριο Πέμπτη, η ΓΣΕΕ συγκαλεί σύσκεψη με τη συμμετοχή της ΟΣΠΑ και των Εργατικών Κέντρων των Νομών όπου λειτουργούν αεροδρόμια.

Στο μεταξύ, πριν καλά - καλά προκηρυχτούν οι διαγωνισμοί (σήμερα αναμένεται η δημοσίευσή τους στον οικονομικό και διεθνή Τύπο) για την επιλογή «επενδυτών» που θα αναλάβουν το πτητικό έργο, την Τεχνική Βάση και την επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, ο ανταγωνιστής της ΟΑ, η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία «Aegean» έσπευσε χτες να ανακοινώσει ότι ενισχύει το δίκτυό της από τις αρχές του ερχόμενου Νοέμβρη, με δυο νέους προορισμούς προς Παρίσι και Ντίσελντορφ, καθώς και με νέες πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς Μόσχα, ενώ, παράλληλα, αυξάνει τη συχνότητα των πτήσεων προς Λονδίνο.

Αξίζει να επισημανθεί και η χτεσινή ανακοίνωση των τεχνικών της ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ), η οποία εκδόθηκε πριν την ανακοίνωση της «Aegean». Στην ανακοίνωση της ΕΠΤΑΟΑ, η απάντηση στο ερώτημα «ποιοι ωφελούνται από το κλείσιμο της Ολυμπιακής», συνοδεύεται από τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της γερμανικής «Lufthansa», ο οποίος τον Οκτώβρη του 2005, εγκαινιάζοντας τότε τη συνεργασία με την «Aegean», είχε δηλώσει ότι μετά το κλείσιμο της ΟΑ, τα δρομολόγιά της του εσωτερικού θα τα αναλάβει η «Aegean», ενώ τα δρομολόγιά της του εξωτερικού θα τα αναλάβει η «Lufthansa»!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ