Και νέες «διευκρινίσεις» από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, για το ΕΤΑΚ, από το οποίο ευνοημένοι είναι οι μεγαλοϊδιοκτήτες
Αρχισαν ήδη να καταφθάνουν στους φορολογούμενους τα «ραβασάκια» της εφορίας, που στέλνει το υπουργείο Οικονομικών καλώντας τους μικροϊδιοκτήτες να πληρώσουν - για πρώτη φορά από φέτος - το λεγόμενο «ενιαίο τέλος ακινήτων» (ΕΤΑΚ). Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, που επιβαρύνει παραπέρα τη μικρή ακίνητη περιουσία, η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να καλύψει τόσο το κενό που δημιουργήθηκε από την κατάργηση του φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ) όσο και την απώλεια των φορολογικών εσόδων που δημιούργησαν οι πολιτικές μείωσης της φορολογίας των κερδών των μεγάλων επιχειρήσεων.
Το βέβαιο είναι πως με τη ρύθμιση αυτή, οι μεγαλοϊδιοκτήτες θα πληρώνουν από φέτος πολύ λιγότερους φόρους για τη μεγάλη ακίνητη περιουσία που κατέχουν. Για παράδειγμα, ιδιοκτήτης (άγαμος, φυσικό πρόσωπο) με ακίνητα αντικειμενικής αξίας 2 εκατ. ευρώ με το ΦΜΑΠ θα πλήρωνε 13.463 ευρώ. Από φέτος με την εφαρμογή του «ενιαίου τέλους» ο φόρος συρρικνώνεται στα 1.700 ευρώ, που σημαίνει ελάφρυνση της τάξης των 11.763 ευρώ ή 87,4%! Πολύ μεγαλύτερα ποσά θα γλιτώσουν οι ισχυρότεροι. Σε αυτό το πλαίσιο αρκετοί μικροϊδιοκτήτες θα αναπληρώσουν και με το παραπάνω για τους λίγους ισχυρούς.
Η κυβέρνηση παρά την έλλειψη των αναγκαίων υποδομών και στην πρεμούρα να συγκεντρώσει τους φόρους, έσπευσε να αποστείλει τα ειδικά εκκαθαριστικά σημειώματα στα οποία υπάρχουν πληθώρα «λαθών». Ετσι από τα γρανάζια της Εφορίας αναγκάζονται να περάσουν για μια ακόμη φορά εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι για «λάθη» και παραλείψεις της κυβέρνησης και του φοροεισπρακτικού μηχανισμού.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει δικά τους «λάθη», όπως τη φορολόγηση πρώτης κατοικίας σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, επικαλείται το σχεδιασμό και τη μορφή των φορολογικών εντύπων για την ακίνητη περιουσία (Ε9). Εκτός από αυτό έρχονται τώρα να διαπιστώσουν και λάθη των φορολογουμένων στις δηλώσεις των εντύπων Ε9, τέτοια που τους είναι αδύνατη η επεξεργασία των στοιχείων και η επιβολή τυχόν φόρων.
Παρά το γεγονός ότι ήδη είχαν εντοπίσει τις ανακολουθίες και τα προβλήματα, έσπευσαν να εφαρμόσουν το λεγόμενο «ενιαίο τέλος ακινήτων».
Ο υφυπουργός Αντ. Μπέζας επιχείρησε να τα «μπαλώσει» δίνοντας νέες διευκρινίσεις και εκδίδοντας 2 νέες υπουργικές αποφάσεις.
Συγκεκριμένα:
Αποτυχημένη προσπάθεια του Β. Αργύρη, στα Φάρσαλα, να παρουσιάσει το ΠΑΣΟΚ σαν όψιμο υπερασπιστή των συμφερόντων των μικρομεσαίων αγροτών
Τον υπερασπιστή της αγροτιάς, προσπάθησε να παραστήσει ο Β. Αργύρης, μιλώντας σε συγκέντρωση αγροτών στα Φάρσαλα, θεωρώντας ότι ο αγροτικός κόσμος της περιοχής, «τρώει κουτόχορτο» και «καταπίνει λωτούς», ώστε να μην αντιλαμβάνεται την ΠΑΣΟΚική κοροϊδία σε βάρος του και να ξεχνάει το «μεγάλο κακό» που του προκάλεσε η αντιαγροτική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, την οποία και ο ίδιος ο Β. Αργύρης διαχειρίστηκε, άμεσα, ως μέλος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Πατώντας στην αντιαγροτική πολιτική της ΝΔ, που είναι ίδια και απαράλλαχτη μ' αυτήν του ΠΑΣΟΚ, θέλησε να «το παίξει» μαχητής των συμφερόντων της αγροτιάς. Ποιος; Αυτός που, με μεγάλο ζήλο και θαυμαστή συνέπεια, υπηρέτησε την πολιτική μαζικού ξεκληρίσματος των μικρομεσαίων αγροτών στη χώρα μας.
Σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Λάρισας της ΠΑΣΥ, «υπενθυμίζει» στον Β. Αργύρη, ότι επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ:
Και η ανακοίνωση συνεχίζει: Ποια η διαφορά εκείνης της πολιτικής με τη σημερινή που ως κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης το ΠΑΣΟΚ ευαγγελίζεται; Απολύτως τίποτα. Ισα - ίσα έγινε χειρότερη γιατί, ως γνήσιο τέκνο της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας, το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να φορτώσει τα βάρη της κρίσης στις πλάτες των φτωχών και αδύνατων που είναι η πλειοψηφία της αγροτιάς, δηλαδή οι μικρομεσαίοι αγρότες.
Σε τι διαφέρει επί της ουσίας η πολιτική του ΠΑΣΟΚ από εκείνη της ΝΔ σε σχέση με το βαμβάκι, το καλαμπόκι, τα τεύτλα, τον καπνό, τα σιτηρά, την κτηνοτροφία, τις υποδομές, τη λειψυδρία κλπ.; Εχουν αλλάξει την πολιτική τους σε σχέση με την ΚΑΠ, τη νέα ΚΑΠ, τον έλεγχο υγείας που προωθεί άμεσα η ΕΕ; Φυσικά, ΟΧΙ.
Η ανακοίνωση της Γραμματείας Λάρισας της ΠΑΣΥ καταλήγει: Ο μόνος δρόμος για αλλαγή της κατάστασης είναι η δραστηριοποίηση των Αγροτικών Συλλόγων, η συσπείρωση γύρω από την ΠΑΣΥ, το δυνάμωμα των Ομοσπονδιών που ανήκουν στην ΠΑΣΥ και ο οργανωμένος αγώνας με σαφή πλαίσιο και προσανατολισμό ενάντια στα μονοπώλια, τις πολυεθνικές και τις πολιτικές της ΕΕ, για ριζική ανατροπή αυτής της κατάστασης.
Στο τέλος της βρίσκεται η εκκαθάριση των εισοδημάτων έτους 2007, μετά και την αποστολή της 14ης παρτίδας. Από το σύνολο των 5,4 εκατ. δηλώσεων που έχουν εκκαθαριστεί μέχρι τώρα, προκύπτει μέσο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα (ανά φορολογική δήλωση) περίπου 16.700 ευρώ ή μόλις 1.190 ευρώ το μήνα.
Για τα χρεωστικά εκκαθαριστικά (28,9% στο σύνολο) αναλογεί επιπλέον φόρος ύψους 2.150 ευρώ, ενώ για τα πιστωτικά προκύπτει μέση επιστροφή φόρου 690 ευρώ.
Οι πρόσθετοι φόροι - μετά τις επιστροφές στους δικαιούχους - ξεπερνούν τα 2,4 δισ. ευρώ.
Πρόγραμμα συνεργασίας υπέγραψαν χτες η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) με τη ρωσική Αεροναυπηγική Βιομηχανία «IRKUT». Η συνεργασία αφορά την ανάθεση κατασκευής στην ΕΑΒ μερών του πυροσβεστικού αεροσκάφους «Μπεριέφ» και ηλεκτρονικών υποσυστημάτων διαφόρων τύπων αεροσκαφών. Επίσης, η ΕΑΒ θα εξουσιοδοτηθεί ως Κέντρο Συντήρησης του αεροσκάφους στη διεθνή αγορά, ενώ συνεργασία θα υπάρξει και για το νέο επιβατικό αεροσκάφος MC-21 9 (στο σχεδιασμό και στην κατασκευή μερών του, χωρίς να αποκλείεται και επιχειρηματική συμμετοχή).
Η συμφωνία παρουσιάστηκε νωρίτερα από τον υπουργό Ανάπτυξης Χ. Φώλια και τον ομόλογό του Ρώσο υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Β. Χριστένκο, στο υπουργείο Ανάπτυξης. Αν και ο Ελληνας υπουργός επισήμανε - απαντώντας σε σχετική ερώτηση - ότι για την υλοποίησή της συμφωνίας δεν είναι απαραίτητος όρος η προμήθεια του πυροσβεστικού αεροπλάνου από την Ελλάδα, στην ανακοίνωση της ΕΑΒ αναφέρεται πως η συνεργασία «θα τεθεί σε ισχύ σε περίπτωση επιλογής του αεροσκάφους αυτού από το Ελληνικό Δημόσιο». Ο Β. Χριστένκο, από την πλευρά του, συνέδεσε το εύρος της συνεργασίας με τη ζήτηση του αεροσκάφους τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Συνεργασία αναμένεται να υπάρξει και στο φαρμακευτικό τομέα, με ανταλλαγή τεχνογνωσίας και κοινές εταιρείες έρευνας και παραγωγής.