ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Γενάρη 2009
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΛΑΡΚΟ
Νέο βήμα συντονισμένου αγώνα

Κινητοποίηση στην Αθήνα την επόμενη Τρίτη, 20 Γενάρη, μετά από την αποφασιστική παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων

Ξεχωριστή αξία είχε η κινητοποίηση που οργάνωσε στη ΛΑΡΚΟ στις 5 Γενάρη το ταξικό συνδικάτο του κλάδου στη Φθιώτιδα
Ξεχωριστή αξία είχε η κινητοποίηση που οργάνωσε στη ΛΑΡΚΟ στις 5 Γενάρη το ταξικό συνδικάτο του κλάδου στη Φθιώτιδα
Μεγάλη σημασία για το συντονισμό του αγώνα όλων των εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ έχει η κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, την Τρίτη 20 Γενάρη, όπως κατέληξαν οι εργαζόμενοι που ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό της εταιρείας σε χτεσινή Γενική Συνέλευση, στην οποία συμμετείχαν και εργαζόμενοι από τις εργολαβίες.

Η απόφαση πάρθηκε μετά από την αποφασιστική παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων (τόσο του Συνδικάτου Μετάλλου Φθιώτιδας, όσο και της παράταξης του ΕΑΜ που δραστηριοποιείται στο σωματείο των μονίμων), αλλά και την κατακραυγή που έχει ξεσηκώσει η στάση την οποία επέδειξε μέχρι σήμερα το επιχειρησιακό σωματείο, στη διοίκηση του οποίου συμμετέχουν ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ. Ανήσυχοι για τις εξελίξεις που σηματοδοτούν οι 120 απολύσεις στις εργολαβίες τις οποίες ανακοίνωσε η διοίκηση της ΛΑΡΚΟ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, οι εργαζόμενοι καταδίκασαν χτες την επανάπαυση και την ηττοπάθεια που καλλιεργούν οι συμβιβασμένες δυνάμεις, επικροτώντας, ταυτόχρονα, την αγωνιστική δράση που ανέπτυξαν ενάντια στα αντεργατικά σχέδια οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ.

«Εμείς ξέρουμε ότι κάποιοι ήταν στην πύλη και αντέδρασαν στις απολύσεις και κάποιοι όχι», είπε ένας από τους εργαζόμενους. Χαρακτηριστικό της στάσης που επιλέγει η διοίκηση του σωματείου απέναντι στην κλιμάκωση της αντεργατικής επίθεσης είναι άλλωστε ότι - όπως ακούστηκε στη ΓΣ - ενώ από τον Νοέμβρη οι εργαζόμενοι είχαν καταλήξει να προχωρήσουν σε τρεις 24ωρες απεργίες, το σωματείο δεν έκανε τίποτα για την υλοποίηση της απόφασής τους.

Στον αντίποδα, οι ταξικές δυνάμεις πρωτοστατούν σταθερά στην οργάνωση του αγώνα όλων των εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ ενάντια όχι μόνο στα σχέδια για μαζικές απολύσεις, αλλά και κόντρα στην πολιτική που προδιαγράφει αβέβαιο το μέλλον της εταιρείας και μαζί των εργατών. Ετσι και χτες, πρότειναν την άμεση κινητοποίηση των εργαζομένων, χωρίς καμιά καθυστέρηση, την οργάνωση της πάλης, ώστε να γίνει υπόθεση όλου του λαού της περιοχής, τη συγκρότηση Επιτροπής Αγώνα με τη συμμετοχή των εργαζομένων από το μόνιμο προσωπικό, τα εργολαβικά συνεργεία, όσων δουλεύουν με μπλοκάκια δελτία παροχής υπηρεσιών κτλ.

«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΑΕ»
Συνεχίζει να καλύπτει εφοπλιστικές αυθαιρεσίες

Παρά το γεγονός ότι του έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα να διενεργεί ελέγχους και να εκδίδει πιστοποιητικά

Πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που είναι άγνωστο κατά πόσο έχουν ισχύ και κυρίως αν ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση των πλοίων εξακολουθεί να εκδίδει ανενόχλητη η ιδιωτική εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ», με την κάλυψη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, παρά το γεγονός ότι με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τις 4 Αυγούστου δεν έχει δικαίωμα να διενεργεί ελέγχους και να εκδίδει πιστοποιητικά σε πλοία με κοινοτική - και κατά συνέπεια ελληνική - σημαία, επειδή δεν πληροί τα ανάλογα κριτήρια.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΕΝ αποκρύβουν ποια ακριβώς είναι αυτά τα κριτήρια που δεν πληροί ο «Νηογνώμονας», όπως προέκυψε μετά από έλεγχο που διενήργησε στην ιδιωτική εταιρεία η Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επίσης από το ΥΕΝ δε δίνονται σαφείς πληροφορίες για το γεγονός ότι απορρίφθηκε και η έφεση που είχε υποβάλει ο «Νηογνώμονας» στο Πρωτοδικείο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κατά της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Πιστοποιητικό χωρίς αυτοψία!

Πιο συγκεκριμένα η ιδιωτική εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ» στις 29 Δεκέμβρη εξέδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο 37χρονο ακτοπλοϊκό πλοίο «ΜΑΡΙΝΑ», το οποίο είχε πρόσκρουση με δύναμη στον προβλήτα του λιμανιού της Κάσου. Είναι εξακριβωμένο ότι το πιστοποιητικό εκδόθηκε χωρίς να γίνει αυτοψία στο πλοίο. Το «ΜΑΡΙΝΑ» αμέσως μετά την πρόσκρουση βγήκε έξω από το λιμάνι, όπου και παρέμεινε για 3 ώρες, περιμένοντας το πιστοποιητικό από τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» το οποίο και εκδόθηκε. Και με βάση αυτό, του δόθηκε άδεια να συνεχίσει το ταξίδι του για Σαντορίνη.

Την περασμένη Παρασκευή το μεσημέρι, το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ», με 13 ναυτεργάτες πλήρωμα, κατά τη διάρκεια του πλου του προς τις εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή Ακρα Κόγχης στη Σαλαμίνα. Δημιουργήθηκε ρήγμα στη Νο 5 δεξαμενή έρματος. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου «μέχρι επιθεώρησής του από τον παρακολουθούντα Νηογνώμονα», που είναι ο «Ελληνικός», «και προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης». Το θέμα είναι ότι το πλοίο αυτό πρέπει να επισκευαστεί. Και δημιουργείται το ερώτημα: Ποιος θα παρακολουθήσει τις εργασίες και θα βεβαιώσει ότι είναι αξιόπλοο;

Αμεση παρέμβαση από το ΚΚΕ

Το πρόβλημα με τον «Ελληνικό Νηογνώμονα», και το πόσο είναι εκτεθειμένες και οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που τον ιδιωτικοποίησαν, τον μετέτρεψαν σε παρακλάδι του εφοπλιστικού κεφαλαίου πλήττοντας την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και κάλυψαν και καλύπτουν την αναξιοπιστία του, έχει φέρει στη Βουλή το ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσαν την περασμένη Παρασκευή 6 βουλευτές του.

Ενώ χτες 7 βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν αίτηση κατάθεσης εγγράφων στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αναστ. Παπαληγούρα. Τον καλούν να καταθέσει στη Βουλή «την αλληλογραφία του ΥΕΝ από και προς τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τα αποτελέσματα των τελευταίων ελέγχων των επιθεωρητών της που διενεργήθηκαν το Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη του 2006, το 2007 και 2008, συμπεριλαμβανομένων και των παρατηρήσεων που είχαν επιβληθεί στον "Ελληνικό Νηογνώμονα ΑΕ", όπως και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο έχει σχέση με την αξιολόγηση του "Ελληνικού Νηογνώμονα ΑΕ" τα τελευταία τέσσερα χρόνια».

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

«ΑΤΤΙΚΑΤ»: Απλήρωτοι εδώ και δύο μήνες (Νοέμβρης - Δεκέμβρης) είναι οι εργάτες της κατασκευαστικής «ΑΤΤΙΚΑΤ» στο τμήμα της Εγνατίας, Κρανιά Γρεβενών - Παναγιά. Η εργοδοσία χρωστάει ακόμα τα αναδρομικά του 2008, ενώ χωρίς σέρβις (λάστιχα κλπ.) είναι και τα φορτηγά της εταιρείας, με αποτέλεσμα κάθε δρομολόγιο να είναι κίνδυνος - θάνατος για τους οδηγούς. Σύμφωνα με το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, χτες έγινε εργατικό ατύχημα, όταν το φορτηγό της «ΑΤΤΙΚΑΤ» κλείστηκε από αυτοκίνητα που έρχονταν από το αντίθετο ρεύμα κι ο οδηγός Μουχάμετ Χαμάντι αναγκάστηκε να το ρίξει σε χαντάκι. Από τύχη και μόνο δεν υπήρξαν θύματα.

ΕΥΑΘ: Κατάληψη επ' αόριστον στα κεντρικά γραφεία της ΕΥΑΘ ΑΕ ξεκίνησαν από χτες οι υπάλληλοι, με αίτημα την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας και προσλήψεις για την κάλυψη των αναγκών. Σε απαράδεκτη ανακοίνωσή της, η ΕΥΑΘ εκβιάζει πως αν πραγματοποιηθούν τα αιτήματα των εργαζομένων, θα επιβαρυνθούν αναγκαστικά με πρόσθετη φορολογία οι καταναλωτές.

ΓΓ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: Τη συνέχιση του καθεστώτος ομηρίας των 80 συμβασιούχων, στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, προανήγγειλε ο νέος υπουργός Πολιτισμού, Αντ. Σαμαράς. Οι εργαζόμενοι δουλεύουν με συμβάσεις μιας μέρας εδώ και καιρό, ενώ με το νέο χρόνο τους πήραν τις κάρτες εργασίας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συνεχίσουν να δουλεύουν. Ο υπουργός Πολιτισμού τους ανακοίνωσε ότι θα καταθέσει τροπολογία στη Βουλή που θα προβλέπει πως θα συνεχίσουν να δουλεύουν με το ίδιο καθεστώς ομηρίας και το 2009. Ομως, έστω και με αυτό το καθεστώς, μέχρι να εγκριθεί η τροπολογία, οι εργαζόμενοι βρίσκονται κυριολεκτικά ξεκρέμαστοι.

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: 48ωρη απεργία ξεκίνησε χτες το προσωπικό στη Βιβλιοθήκη του Πολυτεχνείου, διεκδικώντας το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία. Ενα τμήμα του προσωπικού στη Βιβλιοθήκη, 21 εργαζόμενοι, απασχολείται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίες έληξαν στις 31 Δεκέμβρη 2008 και αν το υπουργείο Παιδείας δεν ανανεώσει τις συμβάσεις τους θα απολυθούν. Στον «αέρα» βρίσκονται ακόμα 15 συμβασιούχοι που απασχολούνται σε άλλους τομείς. Την απόφαση για την απεργία έχουν πάρει οι τρεις Σύλλογοι μόνιμου και εργαστηριακού προσωπικού και οι συμβασιούχοι.

SEA DIAMOND: Με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Παπούλια θα συναντηθεί σήμερα στο μεσημέρι η Συντονιστική Επιτροπή που έχουν συγκροτήσει φορείς της Σαντορίνης με σκοπό να διώξουν από την θάλασσα του νησιού τους το ναυαγισμένο κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» της εταιρίας ΛΟΥΗΣ. Αμέσως μετά θα συναντηθούν και με τον πρόεδρο της Βουλής Δ. Σιούφα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ