ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 2 Ιούνη 2000
Σελ. /48
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ
Σιωπηρό παρασκήνιο

Σε αναμονή ενόψει της σύγκλησης της ολομέλειας της Ιεράς Συνόδου στις 6 Ιούνη, είναι η ηγεσία της Εκκλησίας περιμένοντας κάποια κίνηση από την κυβέρνηση, που θα ανοίξει το δρόμο για διαπραγμάτευση εφ' όλης της ύλης, με αφορμή το θέμα των ταυτοτήτων. Σύμφωνα δε με όλες τις ενδείξεις, η Εκκλησία μάλλον εγκαταλείπει το δρόμο της δικαστικής - διά της προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας - διεκδίκησης της αναγραφής του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητας και προκρίνει άλλες πιο πολιτικές μορφές.

Το άγονο μια τέτοιας προσπάθειας προδικάζει και η επιστημονική νομική επιτροπή της Εκκλησίας. Σύμφωνα με τον Αντ. Ρουπακιώτη, πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, που προΐσταται της επιτροπής αυτής, η επιτροπή «ομόφωνα γνωμοδότησε και συμβουλεύει τον αρχιεπίσκοπο πρώτον να μην προσφύγει η Εκκλησία στα δικαστήρια για τα ζητήματα των ταυτοτήτων, δεύτερον ότι η υπόθεση των ταυτοτήτων ανήκει αποκλειστικά στην πολιτεία και στα όργανά της».

Από την πλευρά της κυβέρνησης ο υπουργός Τύπου Δ. Ρέππας στις χτεσινές δηλώσεις του, θέλησε να προσπεράσει τα όσα είπε προχτές ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, επαναλαμβάνοντας τις θέσεις της κυβέρνησης ότι η απόφαση για τη μη αναγραφή του θρησκεύματος, στηρίζεται σε νόμο που έχει ψηφιστεί από τη Βουλή. Ο υπουργός Τύπου μίλησε για κανόνες της Ελληνικής Δημοκρατίας που «πρέπει να γίνονται από όλους σεβαστοί». Και πρόσθεσε: «Ο καθένας έχει το δικό του ρόλο». Αναφορικά δε με το ρόλο της Εκκλησίας είπε: «Θεωρούμε ότι η Εκκλησία έχει συγκεκριμένο πνευματικό, θρησκευτικό και κοινωνικό ρόλο και, πάντως, δεν ασκεί πολιτική εξουσία. Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, δηλαδή, σαν πολιτικός συνομιλητής».

Αντιπαραθέτοντας δε τις σχέσεις κυβέρνησης - κομμάτων έναντι των σχέσεων κυβέρνησης - Εκκλησίας σημείωσε ότι «με τα πολιτικά κόμματα έχουμε μια προνομιακή σχέση, στο πλαίσιο της πολιτικής αντιπαράθεσης», ενώ με την Εκκλησία «δεν έχουμε πολιτική αντιδικία». Και πρόσθεσε: «Η Εκκλησία έχει το δικό της ρόλο, ο οποίος είναι διακριτός από το ρόλο της πολιτείας. Ασκεί τα καθήκοντά της σε αυτό το πλαίσιο. Δεν είναι δυνατόν η πολιτεία να είναι συνομιλητής της Εκκλησίας για θέματα, τα οποία δεν αφορούν την Εκκλησία, τα οποία αφορούν μόνο την πολιτεία».

Ιεροκήρυξ του φανατισμού, κήνσωρ του αντικομμουνισμού

Είναι γνωστό ότι ο εκκλησιαστικός σκοταδισμός συνδυάζεται σχεδόν πάντα με τον αντικομμουνισμό. Αυτός ο συνδυασμός όταν μεταφέρεται στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνος. Δείγμα του αποτελεί το άρθρο ενός ιερωμένου - καθηγητή Μέσης Εκπαίδευσης, του πρωτοπρεσβυτέρου Πολύκαρπου Τύμπα, που δημοσιεύτηκε σε τοπική εφημερίδα των Τρικάλων και αναφέρεται στο θέμα της τιμωρίας του μαθητή Βασίλη Σιδέρη, επειδή αρνήθηκε να πάρει μέρος σε θρησκευτική εκδήλωση που έγινε σε ημέρα σχολικής αργίας. Και τι δε γράφει ο ιερωμένος εκπαιδευτικός. Οτι «αν ο μαθητής δεν ήθελε, κάθ' ο δικαίωμά του, να πάρει μέρος σε θρησκευτικές, ή εθνικές εκδηλώσεις (εκκλησιασμό, συμμετοχή σε λιτανεία κλπ.), λόγω πεποιθήσεων, ή ιδεολογίας, όφειλε ο πατέρας του, όταν τον έγραψε στο Σχολείο, να πει στον Διευθυντή του Σχολείου ότι ο γιος του είναι άπιστος, ή άθεος, ή μάρτυρας του Ιεχωβά και επομένως να απαλλαγεί από παρόμοιες εκδηλώσεις και υποχρεώσεις του. Εφ' όσον δηλώνει Χριστιανός Ορθόδοξος κακώς έπραξε και αρνήθηκε να πάρει μέρος στην εκπροσώπηση του Σχολείου του στη συγκεκριμένη θρησκευτική εκδήλωση».

***

Οτι «τι λόγο έχουν οι "καταγγελίες" της ΚΝΕ, του Συνδικάτου Οικοδόμων και οποιουδήποτε άλλου στην τιμωρία ενός μαθητή; Το θέμα αφορά μόνο το Σχολείο και τους γονείς του. Ομιλεί η ΚΝΕ για "παιδαγωγικές αντιλήψεις", για κατάργηση ατομικών ελευθεριών (!!!) του μαθητή και για δημοκρατία. Πρέπει να γνωρίζει ότι ο πολύς κόσμος στην πατρίδα μας δε δέχεται μαθήματα δημοκρατίας, συμπεριφοράς από την ΚΝΕ. Μπορούν να μας πουν οι αρμόδιοί της σ' ένα κομμουνιστικό καθεστώς - σαν αυτό που γνώρισαν οι λαοί στο παρελθόν - ποια τιμωρία θα επέβαλε ο γυμνασιάρχης στο μαθητή που θα ηρνείτο να εκτελέσει κάποια εντολή του Σχολείου του, αν, μάλιστα, η συμπεριφορά του ήταν ανάλογη, δηλαδή απαράδεκτη».

Οτι «το σχολείο για να σταθεί στα πόδια του και εκπληρώσει την αποστολή του θέλει κανονισμούς και πειθαρχία και προ παντός ιδανικά. Και όταν λέμε ιδανικά εννοούμε: Θρησκεία (=Ορθοδοξία), Πατρίδα (=Ελλάδα), Οικογένεια (= Χριστ. Οικογένεια). Οταν αυτά υπάρχουν βρίσκουν νόημα και η Ελευθερία και η Παιδεία και τα ατομικά δικαιώματα. Μαθητές χωρίς ιδανικά όσο "άριστοι" και αν είναι στα μαθήματά μας είναι άχρηστοι αν μη τι άλλο».***

Δε νομίζουμε ότι χρειάζεται να απαντήσουμε στον ιεροκήρυκα του θρησκευτικού φανατισμού και κήνσορα του αντικομμουνισμού. Αλλωστε «ο καθείς εφ' ω ετάχθη»...


Π. Ρ.

Σήμερα από τον «902» TV

Παρακολουθήστε από την τηλεόραση του «902», σήμερα Παρασκευή 2/6:

Στις 19.00 «Ενα βιβλίο, μια ιστορία»

Ο Θανάσης Παπαρήγας μας παρουσιάζει το βιβλίο «Οικονομικές κρίσεις στην Ελλάδα 1830 - 1857», μέσα από μια ενδιαφέρουσα συνομιλία με τον συγγραφέα - αναπληρωτή καθηγητή Πάντειου Πανεπιστημίου Θεόδωρο Σακελλαρόπουλο.

Στις 20.00 θα μεταδοθεί η ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα στη Βουλή, στα πλαίσια της προ ημερησίας διάταξης συζήτησης, για την Ολυμπιάδα του 2004.

Στις 22.00 στα πλαίσια της καθημερινής, πολιτικής, ενημερωτικής εκπομπής «Προεκτάσεις» , ο Κ. Καραχάλιος συνομιλεί με τον Στέφανο Λουκά, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, με θέμα: «Οι τελικές εκτιμήσεις της ΚΕ του ΚΚΕ για το εκλογικό αποτέλεσμα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ