ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Ιούνη 2000
Σελ. /64
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ανοιχτό το ενδεχόμενο πώλησης πλειοψηφικού πακέτου!

Στο ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» σε ποσοστό και πάνω από το 50%, μαζί με το «μάνατζμεντ», είναι αποφασισμένη να προχωρήσει η κυβέρνηση, που επέλεξε για σύμβουλο της ιδιωτικοποίησης την εταιρία «Κρέτιντ Σουίς Φερστ Μπόστον», στην οποία έχει αναθέσει και το νέο κύκλο πώλησης μετοχών του ΟΤΕ.

Αυτό προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, είπε ότι στο διεθνή διαγωνισμό που θα προκηρυχτεί για την πώληση πακέτου μετοχών της ΟΑ, θα περιλαμβάνεται και όρος για την πώληση και δεύτερου πακέτου μετοχών σε ποσοστό που θα ανακοινωθεί όταν αποφασιστεί. «Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα για το δεύτερο ποσοστό και αν θα ξεπεράσει το 51%», συμπλήρωσε ο υπουργός.

Σήμερα πρόκειται να συνεδριάσει το ΔΣ της ΟΑ στο οποίο πιθανότατα θα ανακοινωθεί και επίσημα η αποχώρηση των Βρετανών «μάνατζερ», οι οποίοι για 11 μήνες παραμονής στην εταιρία, εισέπραξαν 1,3 δισ. δραχμές, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να ζητήσουν και αποζημίωση, καθώς η σύμβαση προβλέπει αμοιβή 3,5 δισ. δρχ. σε διάστημα 30 μηνών! Και μπορεί η κυβέρνηση να κάνει λόγο για «συναινετικό διαζύγιο», οι νομικές υπηρεσίες της ΟΑ έχουν έτοιμο το κείμενο καταγγελίας της σύμβασης σε περίπτωση που οι Βρετανοί εγείρουν αξίωση αποζημίωσης.

Τεράστιο έγκλημα χαρακτηρίζουν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) τη διαχείριση των Βρετανών της «Σπίντγουιν» και ζητούν την παύση όλου του ΔΣ της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», επειδή «συγκατένευσε άκριτα σε όλες ανεξαιρέτως τις αποφάσεις της βρετανικής ομάδας», που προκάλεσαν δυσβάστακτες οικονομικές ζημιές στον εθνικό αερομεταφορέα.

Σε ανοιχτή τους επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας ζητούν ν' αρχίσει άμεσα διάλογος, επισημαίνοντας ότι οι θέσεις και οι προτάσεις των εργαζομένων μπορούν να δώσουν διέξοδο και προοπτική στην ΟΑ. «Στη σημερινή φάση, τυχόν τετελεσμένες αποφάσεις ή τελεσίγραφα οιασδήποτε υφής, εκτός του ότι αποτελούν παραχάραξη της δημοκρατικής δεοντολογίας, θα θεωρηθούν από το σύνολο των εργαζομένων στην ΟΑ ως υποδεικνυόμενες από γνωστά μεγάλα κερδοσκοπικά συμφέροντα, που επιδιώκουν το διαμελισμό του εθνικού αερομεταφορέα», τονίζεται στην επιστολή της ΟΣΠΑ, η οποία καταλήγει ως εξής: «Πιστεύουμε ότι και εσείς θεωρείτε ως βάση των αποφάσεών σας το δημόσιο χαρακτήρα του εθνικού αερομεταφορέα, καθώς και τη διασφάλιση των εργασιακών, κοινωνικών και οικονομικών δικαιωμάτων των εργαζομένων».

«Προκλητικά απαράδεκτη» χαρακτηρίζει το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) την επίθεση του υπουργού Πολιτισμού, Θ. Πάγκαλου, ενάντια στους εργαζόμενους του εθνικού αερομεταφορέα, υπογραμμίζοντας ότι η χρονική σύμπτωση των δηλώσεών του («να απολυθούν όλοι οι εργαζόμενοι», «δολοφόνοι συνδικαλιστές» κά), με αντίστοιχες απόψεις αρθρογράφων, γνωστού συγκροτήματος, γεννά εύλογα ερωτηματικά. Οι εκπρόσωποι του ΕΚΑ τονίζουν ότι ο κ. Πάγκαλος αντί να προσπαθεί να ενοχοποιήσει τους εργαζόμενους για την απαξίωση της ΟΑ, οφείλει ως μέλος της κυβέρνησης, να ζητήσει ευθύνες στις κυβερνητικές αποφάσεις που παρέδωσαν τον εθνικό αερομεταφορέα στα συμφέροντα της «Μπρίτις Αιργουέις» για να οδηγήσει την ΟΑ σε συρρίκνωση και χρεοκοπία. Τέλος, ζητούν από την κυβέρνηση να καταδικάσει τις δηλώσεις Πάγκαλου, ενώ δηλώνουν ότι το σύνολο των εργαζομένων της Αθήνας δε θα επιτρέψει να απαξιώνονται εργαζόμενοι στο όνομα εξυπηρέτησης κάποιων συμφερόντων...

ΝΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η λαϊκή παρέμβαση θα περιορίσει την ασυδοσία της MOTOR-OIL

Ο Δήμος Αγ. Θεοδώρων και η Νομαρχία Κορίνθου διευκολύνουν την κυβέρνηση να εγκρίνει  επέκταση του διυλιστηρίου

Το διυλιστήριο της MOTOR-OIL το 1996, όταν αποκαλύφθηκε μεγάλης έκτασης ρύπανση στο Σαρωνικό. Τώρα της δίνουν άδεια να ρυπαίνει ακόμη περισσότερο...
Το διυλιστήριο της MOTOR-OIL το 1996, όταν αποκαλύφθηκε μεγάλης έκτασης ρύπανση στο Σαρωνικό. Τώρα της δίνουν άδεια να ρυπαίνει ακόμη περισσότερο...
«Μόνο με τη λαϊκή παρέμβαση θα περιοριστεί η ασυδοσία της MOTOR-OIL». Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Κορινθίας του ΚΚΕ, με αφορμή την άδεια που της δόθηκε για νέα επέκταση των εγκαταστάσεών της, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η περιοχή να μετατραπεί σε σεληνιακό τοπίο.

Η 25χρονη λειτουργία της MOTOR-OIL - επισημαίνεται στην ανακοίνωση - έχει συνδεθεί με τις βίαιες απαλλοτριώσεις γης για την επέκτασή της, τις σοβαρότατες ρυπάνσεις της θάλασσας, τη μόλυνση του εδάφους και την καθημερινή ρύπανση της ατμόσφαιρας. Κάτω από τον αδυσώπητο πόλεμο με τις άλλες πολυεθνικές, «εκσυγχρονίζεται» και επεκτείνεται στην παραγωγή νέων και περισσότερο κερδοφόρων προϊόντων, αδιαφορώντας προκλητικά για την υγεία των κατοίκων, το περιβάλλον και για τη γενικότερη υποβάθμιση της περιοχής.

Οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις - τονίζει η ΝΕ Κορινθίας - με τη φιλομονοπωλιακή πολιτική τους, δεν πήραν κανένα μέτρο και δεν επέβαλαν κανέναν έλεγχο στη λειτουργία του διυλιστηρίου. Κάνουν τα στραβά μάτια, υποκύπτουν σε κάθε αξίωση και διευκολύνουν με κάθε τρόπο την ασύδοτη λειτουργία της MOTOR-OIL, στο όνομα, δήθεν, της ανάπτυξης και της απασχόλησης. Στην ίδια λογική κινούνται μέχρι σήμερα οι νομαρχιακές αρχές και η πλειοψηφία των δημοτικών αρχών των Αγ. Θεοδώρων. Ο δήμαρχος και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου των Αγίων Θεοδώρων, ο νομάρχης και το Νομαρχιακό Συμβούλιο γνωμοδότησαν θετικά για το νέο εκσυγχρονισμό-επέκταση της MOTOR-OIL. Παρά την ομολογία τους ότι δεν μπορούν να κρίνουν τις περιβαλλοντικές και άλλες επιπτώσεις της επέκτασης. Παρά την ομολογία του εκπροσώπου του διυλιστηρίου, ότι οι μετρήσεις της ρύπανσης γίνονται από ιδιωτική εταιρία πλήρως ελεγχόμενη από τη MOTOR-OIL. Παρά την κοινή παραδοχή ότι το διυλιστήριο λειτουργεί ως κράτος εν κράτει.

Συνεργεία της MOTOR-OIL αντλούν πετρέλαιο από την αμμουδιά των Αγίων Θεοδώρων. Μια άνευ προηγουμένου ρύπανση που αποκάλυψε ο «Ρ»
Συνεργεία της MOTOR-OIL αντλούν πετρέλαιο από την αμμουδιά των Αγίων Θεοδώρων. Μια άνευ προηγουμένου ρύπανση που αποκάλυψε ο «Ρ»
«Με την απόφασή τους - επισημαίνεται στην ανακοίνωση - έδειξαν καθαρά ότι σκοπός της πολιτικής τους δεν είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των πολιτών και η προστασία του περιβάλλοντος, αλλά η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του βιομηχανικού κεφαλαίου, που έχει συγκεντρωθεί στην κορεσμένη περιοχή της ανατολικής Κορινθίας. Ανέλαβαν σε τοπικό επίπεδο ακέραια την πολιτική ευθύνη και διευκόλυναν την κυβέρνηση για την άδεια της επέκτασης και λειτουργίας των νέων μονάδων του διυλιστηρίου».

Η ΝΕ Κορινθίας του ΚΚΕ δηλώνει ότι συμμερίζεται απόλυτα τους φόβους των κατοίκων για τον αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων, την περισσότερη μόλυνση των υπογείων νερών και του εδάφους από τα στερεά και υγρά απόβλητα, τη ρύπανση της θαλάσσιας περιοχής, την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, την παραπέρα υποβάθμιση της παραθεριστικής περιοχής. Καλεί τους κατοίκους των Αγίων Θεοδώρων με μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις, όχι μόνον να ματαιώσουν τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί, αλλά και να επιβάλουν μέτρα για την προστασία της ζωής τους και του περιβάλλοντος από την ασύδοτη λειτουργία της MOTOR-OIL.

Επιπλέον, καλεί τον κορινθιακό λαό να συστρατευτεί με την πολιτική πρόταση του ΚΚΕ για τη συγκρότηση του Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Λαϊκού Μετώπου για την ανατροπή της εξουσίας του κεφαλαίου. «Είναι η μόνη απάντηση - υπογραμμίζει - απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα, με τη λιτότητα, την ανεργία, την υποβάθμιση της ζωής και την καταλήστευση του περιβάλλοντος».

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Χείρα βοηθείας στο ξεπούλημα

Χείρα βοηθείας στην κυβέρνηση να προχωρήσει στο ξεπούλημα της «Ολυμπιακής» πρόσφερε, ακόμα μια φορά, ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Καραμανλής, ο οποίος επισκέφθηκε χτες τα γραφεία της διοίκησης της ΟΑ και είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον πρόεδρο του ΔΣ Γ. Ζηγογιάννη, το προεδρείο της ΟΣΠΑ και συνδικαλιστικά στελέχη. Η λύση, είπε μετά τις συναντήσεις, βρίσκεται στην κατεύθυνση που έχουμε προτείνει, εδώ και πολύ καιρό και έχουμε απόλυτα δικαιωθεί. Η λύση είναι η αποκρατικοποίηση, με διεθνή διαγωνισμό για στρατηγικό επενδυτή. Παράλληλα επέρριψε την αποκλειστική ευθύνη στην κυβέρνηση, γιατί κατασπαταλήθηκαν ιλιγγιώδη ποσά και η ΟΑ βρίσκεται στη χειρότερη θέση που βρέθηκε ποτέ. Ολα αυτά, κατέληξε, ισοδυναμούν με έγκλημα. Αυτό όμως που θα κάνει το κόμμα του, πέρα από το να πιέζει για το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής», είναι να «διερευνήσουμε την υπόθεση σε βάθος και να μάθουν όλοι οι πολίτες τι έχει συμβεί»!

Η «λύση» Μάνου

Ο Στ. Μάνος βρήκε, άλλη μια φορά, τη «σωστή» λύση για την «Ολυμπιακή». Παρόλο που αναγνωρίζει ότι η κυβέρνηση και προσωπικά ο Κ. Σημίτης «φέρουν βαρύτατη και σχεδόν αποκλειστική ευθύνη» για την κατάληξη της «Ολυμπιακής», προτείνει ως «τη μόνη διαθέσιμη πραγματική λύση, τη μείωση της δαπάνης της μισθοδοσίας κατά 30% όλων των εργαζομένων στην "Ολυμπιακή Αεροπορία"». Ως αντιστάθμισμα να προσφερθεί στους εργαζόμενους το 30% των μετοχών της ΟΑ!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ