Το θέμα της ομαλής λειτουργίας του Μουσείου στο Θύρρειο Αιτωλοακαρνανίας, θέτουν με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Πολιτισμού - Τουρισμού οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Μωραΐτης, Ν. Καραθανασόπουλος και Μπ. Χαραλάμπους.
Στην Ερώτηση σημειώνεται: «Τα αρχαία ευρήματα της περιοχής του Ακτίου προηγούμενων ανασκαφών μεταφέρθηκαν αλλού, επικαλούμενες οι αρμόδιες αρχές λόγους ασφαλείας. Χρησιμοποιείται, επίσης, η δικαιολογία ότι το Θύρρειο είναι μακριά από τα αστικά κέντρα και δεν διευκολύνεται η πρόσβαση πολιτών. Τα παραπάνω δέχθηκαν ο δήμαρχος Θυρρείου και ο νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας, οι οποίοι γνώριζαν για τη φυγή των αρχαίων ευρημάτων σε άλλες περιοχές.
Ενέργειες όπως η παραπάνω οδηγούν γενικότερα στην υποβάθμιση και το μαρασμό της υπαίθρου και της περιοχής. Τα ευρήματα μπορούν να είναι "ασφαλή" στο Μουσείο Θυρρείου, αρκεί αυτό να λειτουργήσει με τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Με το αναγκαίο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό. Αυτό θα δώσει πνοή και θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της περιοχής».
Τέλος, Ερωτάται ο υπουργός: «Θα προχωρήσει στην πρόσληψη όλου του απαραίτητου προσωπικού στο Μουσείο ώστε αυτό να λειτουργήσει; Θα φροντίσει ώστε τα αρχαία ευρήματα της περιοχής του Ακτίου να επιστρέψουν στην περιοχή όπου ανήκουν;».
Eurokinissi |
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ «σύρθηκε», ουσιαστικά, μετά τις κινητοποιήσεις της περασμένης βδομάδας, σε συνάντηση με τα σωματεία (αύριο το μεσημέρι), ενώ, την ίδια μέρα, με αφορμή τη συνάντηση, ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων προκήρυξε 4ωρη στάση εργασίας, με συγκέντρωση έξω από το ΥΠΠΟ (11 πμ).
Ο ΣΕΚΑ διαπιστώνει ότι «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου άλλαξε, αλλά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των εκτάκτων αρχαιολόγων παραμένουν άλυτα και συνεχώς διογκώνονται». «Ο περιορισμός του 24μηνου ακόμα ισχύει και στραγγαλίζει επαγγελματικά ακόμα περισσότερους συναδέλφους που έχουν συμπληρώσει 24 μήνες συμβάσεων. Αρχαιολόγοι εργάζονται με θετικές δικαστικές αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων, αλλά παραμένουν απλήρωτοι. Οι 30 θέσεις μόνιμου προσωπικού, μέσω ΑΣΕΠ, είναι ελάχιστες μπροστά στις 600 κενές οργανικές θέσεις αρχαιολόγων στο ΥΠΠΟ. Οι προσλήψεις συμβασιούχων στο ΥΠΠΟ, στο ΤΔΠΕΑΕ (σ.σ. Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων Αρχαιολογικών Εργων) και στο νέο Μουσείο Ακρόπολης συνεχίζουν να γίνονται με αδιαφανείς τρόπους και διαδικασίες».
Καταγγέλλουν «τον εργασιακό μεσαίωνα, όπου έχουμε οδηγηθεί τα τελευταία χρόνια με την παρατεταμένη ομηρία του 50% των εργαζομένων στις υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος ο υπουργός» και απαιτούν: «Αμεση εξαίρεση των αρχαιολόγων από τις περιοριστικές διατάξεις του ΠΔ 164/2004 (24μηνο), καθώς αποτελεί ακύρωση επαγγελματικού δικαιώματος. Κατάργηση των προσλήψεων, με αδιαφανή τρόπο, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης (γραφείο υπουργού). Αμεση πλήρωση των οργανογραμμάτων των Υπηρεσιών. Στελέχωση με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων (επιστημονικό, τεχνικό, εργατοτεχνικό, φυλακτικό) με διαφανείς διαδικασίες και αντικειμενικά κριτήρια. Κατάργηση του καθεστώτος ομηρίας των εκτάκτων αρχαιολόγων και μετατροπή των συμβάσεων όσων εργαζομένων του ΥΠΠΟ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, σε αορίστου χρόνου. Αμεση εύρεση λύσης για την πληρωμή των εργαζομένων με ασφαλιστικά μέτρα».
Επίσης, θα συμμετέχουν και στην απεργία των συμβασιούχων και των απασχολουμένων με προγράμματα Stage, την Πέμπτη.
Αντιθέτως, το Πανελλήνιο Σωματείο Εκτάκτου Προσωπικού ΥΠΠΟ δε συνοδεύει με κινητοποίηση την αυριανή συνάντηση, ανακοινώνοντας ότι «η στάση των εργαζομένων θα εξαρτηθεί και θα επαναπροσδιοριστεί από την εξέλιξη του διαλόγου με την πολιτική ηγεσία».
Γεννημένος στην Αθήνα, ο Παναγιώτης (Τάκης) Καλογερόπουλος από μικρός ασχολήθηκε με τη μουσική. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και ενορχήστρωση στο Ωδείο Αθηνών, μελέτησε ενοργάνωση και τρομπέτα, ενώ έκανε μαθήματα βιολιού, πιάνου και βυζαντινής μουσικής. Το 1970, συνασπίζοντας σημαντικούς νέους μουσικούς, ίδρυσε και διηύθυνε τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων «Παναρμόνια», που εξελίχθηκε, υπό την προεδρία του, σε μαχητική καλλιτεχνική Οργάνωση Νέων. Υπήρξε μέλος της Ενωσης Ελλήνων Μουσουργών και διετέλεσε (εκλεγμένος από τους μουσικούς) αντιπρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (1990-1994). Για μουσικολογικές μελέτες του τιμήθηκε από τα Πανεπιστήμια Μιλάνου και Γένοβας.
Εγραψε πλήθος μουσικών συνθέσεων (συμφωνικά ποιήματα, κύκλοι τραγουδιών κ.ά.), πολλές από τις οποίες παίχτηκαν σε Ελλάδα, Κύπρο, Αυστρία, Ιταλία, Γερμανία, ΕΣΣΔ, Καναδά κ.α. Υπήρξε ο επιμελητής στην ελληνική έκδοση του «Μουσικού Λεξικού της Οξφόρδης» του M. Kennedy (11.000 λήμματα), μεταφράζοντας 5.500 μουσικούς όρους και 120.000 τίτλους έργων του παγκόσμιου ρεπερτορίου, ενώ προσέθεσε πολλές διευκρινίσεις και ειδικές σημειώσεις. Συνέγραψε και επιμελήθηκε αφιερώματα της ΚΟΑ και το βιβλίο-λεύκωμα «Κρατική Ορχήστρα Αθηνών: Προϊστορία - Ιστορία».
Από το γραφείο του υπουργού Π. Γερουλάνου, προέκυπτε ότι συνεχώς ο υπουργός «δεν έχει χρόνο». Μάλιστα, σε μια από τις τελευταίες «ενοχλήσεις» των σωματείων, η ερώτηση ήταν αν υπάρχει κάτι... που επείγει! Κατά «διαβολική σύμπτωση», ήταν η ίδια μέρα που ο υπουργός είχε πάει στο νέο Μουσείο Ακρόπολης για τη «φιέστα» με αφορμή το εκατομμυριοστό εισιτήριο του μουσείου. Οντως... πολύ «φορτωμένο» το υπουργικό πρόγραμμα...
Βέβαια, αν εξαιρέσει κανείς ότι η Λυρική είναι καταχρεωμένη μέχρι το λαιμό με πάνω από 10 εκατ. ευρώ και οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι... ε, δεν υπάρχει και τίποτε άλλο «επείγον»...
Στην πόρτα, λοιπόν, ο υπουργός τους είπε ότι το πρόβλημα της Λυρικής... δε λύνεται με συναντήσεις και κινητοποιήσεις(!), ότι «θα» βρει... «διαχρονική λύση» και ότι η Λυρική παίρνει μεγάλη επιχορήγηση, μεγαλύτερη από αντίστοιχα θέατρα στο εξωτερικό! Αρα... οι απλήρωτοι εργαζόμενοι πρέπει να λένε και «ευχαριστώ»...
«Πλούσια», λοιπόν, η Λυρική... «τι τραβάνε» όμως οι τουριστικές επιχειρήσεις. Ο καθείς και τα κριτήριά του...
Η νέα ταλαντούχα βιολονίστα Δανάη Παπαματθαίου - Μάτσκε εμφανίζεται στις 13/11 (8.30μμ), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ερμηνεύοντας το κονσέρτο του Γ. Μπραμς για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 77. Η 21χρονη βιολονίστα, μετά τις άριστες εντυπώσεις που άφησε η ερμηνεία της το 2008 σε κονσέρτα Μότσαρτ και Σιμανόφσκι και την απονομή Επαίνου από την Ενωση Ελλήνων Θεατρικών - Μουσικών Κριτικών γι' αυτές τις εμφανίσεις της, επανέρχεται στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής, συμπράττοντας με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Στέφανου Τσιαλή.