ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Ιούνη 2000
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΣΚΑΦΗ
«Παιχνίδια» με το ωράριο εργασίας

Οι εφοπλιστές των ταχύπλοων προτιμούν τη... 16ωρη απασχόληση των ναυτεργατών

Το «Αίολος Εξπρές»
Το «Αίολος Εξπρές»
Στο... συρτάρι των ακτοπλοϊκών εταιριών έχει παραμείνει εδώ και ένα μήνα η υπουργική απόφαση που κανονίζει το ωράριο των ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα ταχύπλοα ακτοπλοϊκά πλοία. Οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, ουσιαστικά με την ανοχή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και λειτουργώντας ως «κράτος εν κράτει» μετέτρεψαν σε κενό γράμμα ακόμα και αυτή τη μισερή απόφαση του Χρ. Παπουτσή, που ουσιαστικά είναι «ραμμένη» στα δικά τους μέτρα. Αυτό επιβεβαιώνεται από τις ίδιες τις υπηρεσίες του υπουργείου, οι οποίες σκέφτηκαν τώρα, μετά δηλαδή από ένα μήνα και κάτω από την πίεση των ναυτεργατικών σωματείων και της κοινής γνώμης, να κινητοποιηθούν για την εφαρμογή της απόφασης. Χτες η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας κοινοποίησε προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία το «έντυπο σήμα» που έστειλε προχτές 21 Ιούνη στις εταιρίες για να τις προειδοποιήσει ότι σήμερα λήγει η διορία για την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης.

Το «έντυπο σήμα» στάλθηκε προς τις εταιρίες MFD και «Γραμμές Στρίντζη» οι οποίες διαθέτουν τέτοιου τύπου πλοία. Στο σήμα αποκαλύπτεται ότι η 23η Ιούνη αποτελεί τη δεύτερη διορία που δίνει το ΥΕΝ στους εφοπλιστές για την εφαρμογή της απόφασης. Η πρώτη είχε καθοριστεί για τις 12 Ιούνη, όμως, όπως φαίνεται, οι εφοπλιστές την αγνόησαν...

Στο σήμα αναφέρεται ακόμα ότι: «Επειδή παρά τα ανωτέρω και τις δυνατότητες που δόθηκαν για τη διευθέτηση του όλου θέματος αυτό δεν έχει ακόμα ρυθμιστεί σε κάποια ταχύπλοα σκάφη σας, σας γνωστοποιούμε ότι από 23 - 6 -2000 δε θα επιτραπεί η απασχόληση των πληρωμάτων τους πέραν των προβλεπόμενων από τη σχετική απόφαση ωρών και πρέπει μέχρι τότε να έχει διευθετηθεί το θέμα» και καταλήγει: «Οι λιμενικές αρχές προς οποίες κοινοποιείται το παρόν δε θα επιτρέπουν τον απόπλου ταχυπλόων πλοίων εφόσον διαπιστώνουν ότι για τα προγραμματισμένα δρομολόγια που πρόκειται να εκτελέσουν τα πληρώματά τους θα απασχοληθούν καθ' υπέρβαση των απαιτήσεων της απόφασης».

Να σημειωθεί ότι η υπουργική απόφαση που αρνούνται να εφαρμόσουν οι εφοπλιστές, επιτρέπει μέχρι και 11ωρη απασχόληση των πληρωμάτων στα ταχύπλοα σκάφη! Ωστόσο, αυτήν την περίοδο οι εφοπλιστές έχουν «στο πόδι» τα πληρώματα των ταχύπλοων σκαφών από 16 ως 18 ώρες ημερησίως, με ό,τι αυτό σημαίνει για την υγεία των ναυτεργατών και την ασφάλεια των επιβατών και γενικά της ναυσιπλοΐας.


ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Μην αγγίζετε τους εφοπλιστές»

Στο πλευρό τους θα σταθεί, κατά τη διάρκεια του επικείμενου Συμβουλίου Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών

Θερμός υπερασπιστής των σαπιοκάραβων των Ελλήνων εφοπλιστών, θα εμφανιστεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής στο Συμβούλιο Υπουργών θαλάσσιων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που θα γίνει στο Λουξεμβούργο την ερχόμενη Δευτέρα 26 Ιούνη. Ο υπουργός, σύμφωνα με ενημέρωση που έγινε χτες στους ναυτιλιακούς συντάκτες από υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΕΝ, θα προβάλει την αντίρρησή του ακόμα και γι' αυτά τα «ανάπηρα» μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας των δεξαμενοπλοίων που προτείνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συντάχθηκαν - περισσότερο για τον κατευνασμό της κοινής γνώμης - μετά το πρόσφατο ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΕΡΙΚΑ». Ο Χρ. Παπουτσής θα κρατήσει αυτή τη στάση όταν μία βδομάδα πριν εξερράγη το δεξαμενόπλοιο «ΣΛΟΠΣ», με απολογισμό έναν νεκρό ναυτεργάτη, έναν τραυματισμένο και τεράστια θαλάσσια ρύπανση!

Ειδικότερα τα θέματα που θα συζητηθούν στο Συμβούλιο είναι: Πρόταση για την τροποποίηση της οδηγίας 94/57 που αφορά τους νηογνώμονες, πρόταση τροποποίησης της οδηγίας 95/21 για τον έλεγχο των πλοίων από τις λιμενικές αρχές (port state control), πρόταση Κανονισμού για την πρόωρη εφαρμογή κατασκευαστικών απαιτήσεων διπλών τοιχωμάτων σε δεξαμενόπλοια με μονό τοίχωμα και το σχέδιο συμπερασμάτων του Συμβουλίου για την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών.

Σχετικά με τα δεξαμενόπλοια, οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπουν την απόσυρση το 2005 όλων των δεξαμενόπλοιων που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1982 με μονό τοίχωμα και είναι 20.000 DWT και άνω και μεταφέρουν αργό πετρέλαιο, καθώς και 30.000 DWT και άνω και μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου. Ο Χρ. Παπουτσής μαζί με τους υπουργούς των Ισπανίας, Γερμανίας και Ολλανδίας θα εμφανιστούν αρχικά αρνητικοί και θα ζητήσουν τη σύνταξη μελέτης σχετικά με τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις από την εφαρμογή των προτάσεων.

Μάλιστα, σε στοιχεία που παρουσίασαν οι παράγοντες του υπουργείου, στα οποία θα αναφερθεί και ο υπουργός στο Συμβούλιο, φαίνεται ότι θα αποσυρθούν 300 ελληνικά δεξαμενόπλοια και ότι, με δεδομένο ότι σε καθένα από αυτά εργάζονται 10 Ελληνες ναυτεργάτες, θα χαθούν 3.000 θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών... Δεν πρόκειται απλά για ....όψιμο ενδιαφέρον του υπουργού, σχετικά με την ανεργία στους ναυτεργάτες, αλλά για υποκρισία και εμπαιγμό, αφού στα ποντοπόρα πλοία στα οποία συγκαταλέγονται και τα δεξαμενόπλοια είναι ζήτημα αν, μετά το 1997 οπότε και εφαρμόστηκαν τα αντιναυτεργατικά μέτρα της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, υπάρχουν πάνω από 3 ή 4 Ελληνες ναυτεργάτες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ