Παρασκευή 23 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΣΚΑΦΗ
«Παιχνίδια» με το ωράριο εργασίας

Οι εφοπλιστές των ταχύπλοων προτιμούν τη... 16ωρη απασχόληση των ναυτεργατών

Το «Αίολος Εξπρές»
Το «Αίολος Εξπρές»
Στο... συρτάρι των ακτοπλοϊκών εταιριών έχει παραμείνει εδώ και ένα μήνα η υπουργική απόφαση που κανονίζει το ωράριο των ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα ταχύπλοα ακτοπλοϊκά πλοία. Οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, ουσιαστικά με την ανοχή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και λειτουργώντας ως «κράτος εν κράτει» μετέτρεψαν σε κενό γράμμα ακόμα και αυτή τη μισερή απόφαση του Χρ. Παπουτσή, που ουσιαστικά είναι «ραμμένη» στα δικά τους μέτρα. Αυτό επιβεβαιώνεται από τις ίδιες τις υπηρεσίες του υπουργείου, οι οποίες σκέφτηκαν τώρα, μετά δηλαδή από ένα μήνα και κάτω από την πίεση των ναυτεργατικών σωματείων και της κοινής γνώμης, να κινητοποιηθούν για την εφαρμογή της απόφασης. Χτες η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας κοινοποίησε προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία το «έντυπο σήμα» που έστειλε προχτές 21 Ιούνη στις εταιρίες για να τις προειδοποιήσει ότι σήμερα λήγει η διορία για την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης.

Το «έντυπο σήμα» στάλθηκε προς τις εταιρίες MFD και «Γραμμές Στρίντζη» οι οποίες διαθέτουν τέτοιου τύπου πλοία. Στο σήμα αποκαλύπτεται ότι η 23η Ιούνη αποτελεί τη δεύτερη διορία που δίνει το ΥΕΝ στους εφοπλιστές για την εφαρμογή της απόφασης. Η πρώτη είχε καθοριστεί για τις 12 Ιούνη, όμως, όπως φαίνεται, οι εφοπλιστές την αγνόησαν...

Στο σήμα αναφέρεται ακόμα ότι: «Επειδή παρά τα ανωτέρω και τις δυνατότητες που δόθηκαν για τη διευθέτηση του όλου θέματος αυτό δεν έχει ακόμα ρυθμιστεί σε κάποια ταχύπλοα σκάφη σας, σας γνωστοποιούμε ότι από 23 - 6 -2000 δε θα επιτραπεί η απασχόληση των πληρωμάτων τους πέραν των προβλεπόμενων από τη σχετική απόφαση ωρών και πρέπει μέχρι τότε να έχει διευθετηθεί το θέμα» και καταλήγει: «Οι λιμενικές αρχές προς οποίες κοινοποιείται το παρόν δε θα επιτρέπουν τον απόπλου ταχυπλόων πλοίων εφόσον διαπιστώνουν ότι για τα προγραμματισμένα δρομολόγια που πρόκειται να εκτελέσουν τα πληρώματά τους θα απασχοληθούν καθ' υπέρβαση των απαιτήσεων της απόφασης».

Να σημειωθεί ότι η υπουργική απόφαση που αρνούνται να εφαρμόσουν οι εφοπλιστές, επιτρέπει μέχρι και 11ωρη απασχόληση των πληρωμάτων στα ταχύπλοα σκάφη! Ωστόσο, αυτήν την περίοδο οι εφοπλιστές έχουν «στο πόδι» τα πληρώματα των ταχύπλοων σκαφών από 16 ως 18 ώρες ημερησίως, με ό,τι αυτό σημαίνει για την υγεία των ναυτεργατών και την ασφάλεια των επιβατών και γενικά της ναυσιπλοΐας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ