Το δικαίωμα όλων στη μόνιμη και σταθερή δουλειά απαιτούν οι Επιτροπές Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών που συγκροτούνται σε όλη τη χώρα
Το παραπάνω είναι ένα από τα εκατοντάδες σχόλια που έχουν αποσταλεί στην ιστοσελίδα της κυβέρνησης όπου γίνεται η λεγόμενη «διαβούλευση» πάνω στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών. Η ιστοσελίδα είναι γεμάτη από μηνύματα που εκφράζουν την αγωνία χιλιάδων εκπαιδευτικών, που δουλεύουν με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, για το μέλλον τους και το δικαίωμά τους στη δουλειά.
Και στην αγωνία των χιλιάδων αυτών ανθρώπων, αλλά και στις διευρυμένες ανάγκες των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν μπορεί να υπάρχει άλλη απάντηση από το αίτημα που προβάλλουν οι ταξικές δυνάμεις, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, αλλά και οι Επιτροπές Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών που συγκροτούνται ανά πόλη για:
Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς τώρα. Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Κατάργηση του ΑΣΕΠ και κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης (stage, ωρομίσθιοι, αναπληρωτές).
Στη βάση αυτού του πυρήνα αιτημάτων, που πατούν στις σύγχρονες ανάγκες, εμπλουτισμένου και με άλλα αιτήματα που αφορούν την καθημερινότητα και το μέλλον των σχολείων, οι Επιτροπές Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών αναπτύσσουν πλούσια δράση τις επόμενες μέρες, διεκδικώντας όλα όσα τους ανήκουν.
Οπως χαρακτηριστικά σχολιάζει η Επιτροπή Αγώνα της Θεσσαλονίκης: «Οι εξαγγελίες για "νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών" πάνω απ' όλα σημαίνουν την καθολική αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, την κατάργηση του πτυχίου ως μοναδικής προϋπόθεσης διορισμού. Με εργαλείο τον ΑΣΕΠ, με προσχηματικό τρόπο και στο όνομα της αξιοκρατίας χτυπούν το δικαίωμα της μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους, με πλήρη δικαιώματα και ελεύθερο χρόνο, δικαιολογούν και διαιωνίζουν την αδιοριστία και την ανεργία των εκπαιδευτικών.
Με τις εξαγγελίες της Διαμαντοπούλου 25.000 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί (αναπληρωτές - ωρομίσθιοι - ΠΔΣ - Ενισχυτική) βρισκόμαστε στην κυριολεξία "επί ξύλου κρεμάμενοι". Αφού μας κορόιδεψαν και μας έταξαν "λαγούς με πετραχήλια" με τις διάφορες προϋπηρεσίες, τώρα μας πετούν σαν "στυμμένες λεμονόκουπες". Για την εξέλιξη αυτή ευθύνες έχουν και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες της συναίνεσης, της συνδιαχείρισης σε ΔΟΕ - ΟΛΜΕ (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) που έσπρωχναν τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν μόνιμο διορισμό με το 30μηνο, 24μηνο, 18μηνο, δηλαδή πρώτα ελαστικές σχέσεις εργασίας και μετά μονιμοποίηση.
Η υπουργός Παιδείας έκανε καθαρό πως οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών θα γίνονται στα πλαίσια του αποκεντρωμένου - διαφοροποιημένου σχολείου και "ως προς τον τόπο και ως προς το χρόνο", προσλήψεις στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και της Περιφέρειας. Στη δαμόκλειο σπάθη της κυβέρνησης μπαίνουν και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, η σταθερή μόνιμη εργασία, αρχής γενομένης από την αξιολόγηση των δόκιμων εκπαιδευτικών», τονίζει η Επιτροπή της Θεσσαλονίκης.
Σύσκεψη φοιτητών, εκπαιδευτικών, μαθητών για την καλύτερη οργάνωση της κοινής τους δράσης έγινε προχτές
Σύσκεψη για τα συλλαλητήρια στις 10 Δεκέμβρη, σε κάθε πόλη, με σύνθημα «Οργανώνουμε τον αγώνα μας για μόρφωση - δουλειά - ζωή» πραγματοποίησαν, προχτές το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, η ΔΗΠΑΚ, τα Συντονιστικά Αγώνα Σχολείων Αθήνας και Πειραιά και ωρομίσθιοι καθηγητές σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Αποφασίστηκαν περιοδείες και εξορμήσεις σε σχολές, σχολεία και χώρους δουλειάς, ώστε να διαδοθεί παντού το μήνυμα των συλλαλητηρίων και να δοθεί δυναμική απάντηση στην πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ.
Παράλληλα, σχεδιάστηκε ειδική καμπάνια για εργαζόμενους φοιτητές και σπουδαστές με εξορμήσεις σε χώρους δουλειάς (π.χ. ΟΤΕ, νοσοκομεία) με κατεύθυνση την ενίσχυση των εγγραφών στα σωματεία, σε συντονισμό με το ΠΑΜΕ. Τέλος, επισημάνθηκε η ανάγκη για πρωτοβουλίες μέσα απ' τις Επιτροπές Αγώνα και τους Συλλόγους για τη συμμετοχή στο συλλαλητήριο, αλλά και για δράση σε μια σειρά ζητήματα στην ανώτατη εκπαίδευση.
Στη σύσκεψη συζητήθηκε η επίθεση που δέχθηκε το ΠΑΜΕ για την κινητοποίηση για το «διάλογο» και τονίστηκε ότι το θέμα πρέπει να αναδειχθεί. Τονίστηκε ιδιαίτερα ότι η θύελλα αντιλαϊκών μέτρων αφορά και τους φοιτητές και τους σπουδαστές, γιατί αυτοί είναι η αυριανή βάρδια της εργατικής τάξης και κρίνεται με τι όρους θα δουλέψει. Το ίδιο ισχύει και για την Παιδεία που είναι υπόθεση εργαζομένων και σπουδαστών, αφού το δυσβάστακτο κόστος των σπουδών πέφτει και στις πλάτες των γονιών. Η απάντηση για τις αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία πρέπει να είναι ενιαία.
Ανάμεσα στα αιτήματα των συλλαλητηρίων, το ΜΑΣ επισημαίνει την ανάγκη για: Κατάργηση των ΚΕΣ. Πτυχία με αξία και μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση. Κανένας φοιτητής και σπουδαστής να μην είναι υποχρεωμένος να δουλέψει για να τα βγάλει πέρα με τα έξοδα των σπουδών του. Αμεση κατάργηση όλων των διδάκτρων κάθε μορφής κ.ά.
Παγκεφαλληνιακό συλλαλητήριο στις 10 Δεκέμβρη, στις 11.30 το πρωί με κάθοδο όλων των σχολείων στο Αργοστόλι για την Παιδεία των σύγχρονων αναγκών, προγραμματίζει το Συντονιστικό Φορέων Κεφαλονιάς - Ιθάκης. Στο Συντονιστικό συμμετέχουν: ΕΚΚΙ, ΕΛΜΕ-ΚΙ, Ενωση Γονέων Αργοστολίου, 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο ΓΕΛ Ληξουρίου, Σύλλογοι Γονέων 1ου, 2ου, 3ου, 4ου, 5ου Δημοτικών Σχολείων, 2ου και 3ου Γυμνασίων Αργοστολίου, Γυμνασίων Πάστρας και Κεραμείων, 1ου και 2ου Λυκείων Αργοστολίου, Λυκείων Ληξουρίου και Πάστρας.
Το Συντονιστικό Φορέων προχωράει σε συγκρότηση πενταμελούς γραμματείας, απαιτεί από τα Δημοτικά Συμβούλια και το Νομαρχιακό Συμβούλιο να θέσουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για τις υποδομές και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων σχετικά με τις μεταφορές και τη «νέα γρίπη». Και απαιτεί μεταξύ άλλων:
Το πρόγραμμα κινητοποιήσεων που έχουν αποφασίσει οι Επιτροπές Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έχει ως εξής:
Παράλληλα, οι Επιτροπές Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών απαιτούν από ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ - ΟΛΜΕ - ΔΟΕ - ΟΙΕΛΕ την κήρυξη απεργίας στις 17 Δεκέμβρη, με αιχμή το Ασφαλιστικό και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά.