Ηδη, η «Ολυμπία Οδός» ανήγγειλε αυξήσεις από 2% έως 5,3% στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα από τις αρχές Γενάρη. Ταυτόχρονα, οι σταθμοί διοδίων (μετωπικοί και πλευρικοί) «φυτρώνουν» σαν τα μανιτάρια, υποχρεώνοντας τους εργαζόμενους ολόκληρων περιοχών να πληρώνουν πανάκριβα διόδια ακόμη και για τη διαδρομή από το σπίτι στη δουλειά.
Υπεύθυνη γι' αυτό το πολλαπλό ξεζούμισμα του λαού είναι η αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου. Αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής είναι οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ, που προετοίμασε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και υπέγραψε η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ τα δύο αυτά κόμματα τις ψήφισαν από κοινού στη Βουλή (την τελευταία ψήφισε και ο ΛΑ.Ο.Σ.). Με τις συμβάσεις αυτές οι κατασκευαστικοί όμιλοι ενώ συμβάλλουν με 5 έως 8,5% στην κατασκευή των έργων, θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Και η ελάχιστη όμως αυτή χρηματοδοτική τους συμβολή στα έργα είναι αμφισβητήσιμη, καθώς αυτή υπερκαλύπτεται από τις εισπράξεις των διοδίων - και μάλιστα αυξημένων - που τους παραδόθηκαν προκαταβολικά!
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά ο λαός αναγκάζεται να πληρώσει και «πανωπροίκια», μέσω διαφόρων συμπληρωματικών συμβάσεων! Ειδικότερα:
Πρόκειται, λοιπόν, για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης που υποχρεώνουν το λαό να χρυσοπληρώνει τα έργα πολλαπλά: Και για την κατασκευή και για τη χρήση.
Παράλληλα, από φέτος άρχισαν να λειτουργούν και πλευρικοί σταθμοί διοδίων και έτσι είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια και όσοι οδηγοί κάνουν τοπικές διαδρομές, ακόμη και στον παράδρομο της Εθνικής Αθηνών - Λαμίας. Πρώτη έκανε την αρχή η κοινοπραξία της «Ιόνιας Οδού», με την κατασκευή μιας σειράς από νέους σταθμούς (Θήβα, Τραγάνα, Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα), ενώ δεν έχει εγκαταλείψει την προσπάθεια για κατασκευή σταθμών διοδίων τόσο στον Αγιο Στέφανο, όσο και στη Βαρυμπόμπη και σε κάθε κόμβο από την Αθήνα έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας.
Το παράδειγμά της ακολουθεί τώρα και η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» που εκμεταλλεύεται το οδικό τμήμα Κλειδί Ημαθίας - Ράχες Φθιώτιδας, η οποία ετοιμαζόταν εσπευσμένα να λειτουργήσει έως τα Χριστούγεννα έναν ακόμη «μετωπικό» σταθμό στο Αιγίνιο Πιερίας, ενώ κατασκευάζει και έναν «πλευρικό» σταθμό στον ανισόπεδο κόμβο Λεπτοκαρυάς, που υπολόγιζε να θέσει σε λειτουργία στις αρχές του 2010. Τώρα βέβαια, μετά τις κατολισθήσεις στα Τέμπη, προφανώς οι σχεδιασμοί αναβάλλονται για μετά την άνοιξη του 2010.
Σημειώνουμε ότι μέχρι τον Απρίλη του 2008, που το συγκεκριμένο τμήμα πέρασε στους μεγαλοεργολάβους, λειτουργούσαν τέσσερις σταθμοί διοδίων, ενώ με βάση τη «σύμβαση παραχώρησης» έχουν δικαίωμα να τους πολλαπλασιάσουν. Συγκεκριμένα, μπορούν να λειτουργήσουν:
Πλευρικά διόδια θα θέσει σύντομα και η «Ολυμπία Οδός» στο ύψος της Νέας Περάμου και των Αγίων Θεοδώρων, με πανάκριβο μάλιστα χαράτσι 2,90 ευρώ για τα ΙΧ!
Διόδια, όμως, μέχρι το καλοκαίρι θα αρχίσουν να μπαίνουν και σε 13 σταθμούς που ετοιμάζονται κατά μήκος της «Εγνατίας Οδού», αν και το έργο, που στοίχισε 6,5 δισ. ευρώ, το πλήρωσε από τον κρατικό προϋπολογισμό και κοινοτικά κονδύλια εξ ολοκλήρου ο ελληνικός λαός.
ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ: Το Εργατικό Τμήμα του Αρείου Πάγου ενέκρινε την απόλυση υποψήφιου συνδικαλιστή. Με απόφασή του απέρριψε αίτηση υπαλλήλου γραφείου που υποστηρίζει ότι απολύθηκε, γιατί θα κατέβαινε υποψήφιος πρόεδρος στις εκλογές του επιχειρησιακού του σωματείου. Η υπόθεση έχει ως εξής: Ο υπάλληλος στο Εφετείο υποστήριξε ότι εργάζονταν με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου και απολύθηκε για συνδικαλιστικούς λόγους, καθώς ο εργοδότης του δυσαρεστήθηκε για την υποψηφιότητά του στις επικείμενες εκλογές του σωματείου. Δηλαδή, η εφετειακή απόφαση δέχθηκε ότι η απόλυση έγινε «από λόγους εμπάθειας» του εργοδότη του και όχι για οικονομικοτεχνικούς λόγους που επικαλέστηκε η επιχείρηση (μείωση προσωπικού). Ωστόσο, οι δικαστές έκριναν ότι το Εφετείο έσφαλε, καθώς επικαλείται μεν εμπάθεια του εργοδότη προς τον εργαζόμενο, αλλά δεν αναφέρει συγκεκριμένα περιστατικά που να αποδεικνύουν πραγματική άσκηση συνδικαλιστικής δραστηριότητας και εκδικητική συμπεριφορά των οργάνων του εργοδότη του.
ΔΕ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ η ημιαργία της παραμονής της Πρωτοχρονιάς για τις υπηρεσίες του δημόσιου τομέα που έχουν θέσει ως καταληκτική ημερομηνία διαδικασιών αρμοδιότητάς τους (όπως πληρωμές, υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών κλπ.) την 31η Δεκέμβρη του τρέχοντος έτους. Αυτό αναφέρεται σε χτεσινή εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών. Ως εκ τούτου, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, οι εν λόγω υπηρεσίες θα είναι ανοιχτές για τις συγκεκριμένες συναλλαγές με τους πολίτες μέχρι τις 15.00.
ΝΕΑ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ για σήμερα το πρωί, έλαβε, προκειμένου να απολογηθεί ο 31χρονος οδηγός ταξί, που κατηγορείται ότι πυροβολούσε εναντίον ανυποψίαστων πολιτών μέσα από το τζιπ του. Εις βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για πέντε απόπειρες ανθρωποκτονίας και για παράβαση του νόμου περί όπλων .Ο συνήγορός του έχει ζητήσει τη διενέργεια ψυχιατρικής πραγματογνωμοσύνης για να εξακριβωθεί η ψυχική κατάσταση του 31χρονου.
Μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, ένας οδηγός ΙΧ που διανύει την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή πληρώνει για διόδια 34,4 ευρώ (δηλαδή, όσο περίπου και για τη βενζίνη), από 20 ευρώ που πλήρωνε μέχρι το καλοκαίρι του 2009 και έναντι 11,4 ευρώ που πλήρωνε την άνοιξη του 2008.
Στη διαδρομή Ελευσίνα - Πάτρα, ο ιδιωτικός όμιλος επέβαλε αύξηση από 30% έως 175% στην τιμή των διοδίων το Σεπτέμβρη του 2008 και προανήγγειλε δεύτερη δόση αυξήσεων από 2% έως και 5,30% που θα ισχύσει από τις 10 Γενάρη 2010.
Οσοι οδηγοί ταξιδεύουν από την Αθήνα έως το Αντίρριο, περνώντας από τη γέφυρα, πληρώνουν διόδια σε τιμές ...αεροπορικού εισιτηρίου. Η διαδρομή αυτή με επιστροφή για ένα ΙΧ στοιχίζει πλέον 34,6 ευρώ μόνο για τα διόδια, ενώ από τις 10 Γενάρη θα στοιχίζει 35 ευρώ.