ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Γενάρη 2010
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Στο πιο σπουδαίο μάθημα θα είμαστε εκεί!

«Απεργία στις 10 Φλεβάρη. Δε θα γίνουμε οι δούλοι του 21ου αιώνα», διαμηνύει η Γραμματεία του ΣΑΣΑ

ΑΠΕΡΓΙΑ 10 ΦΛΕΒΑΡΗ. Στο πιο σπουδαίο μάθημα θα είμαστε όλοι εκεί! Ολοι οι μαθητές δίπλα στους εργάτες γονείς μας! Ολοι οι μαθητές των ΕΠΑΛ στην πρώτη γραμμή του αγώνα! Καμιά θυσία για την πλουτοκρατία! Οπως στην απεργία στις 17/12 έτσι και τώρα... 10 Φλεβάρη θα πάρουν απάντηση! Δε θα γίνουμε δούλοι του 21ου αιώνα! Ούτε εμείς, ούτε οι εργαζόμενοι γονείς μας! Τη μάχη της απεργίας η εργατική οικογένεια τη δίνει όλη μαζί!

Αυτό είναι το μήνυμα της Γραμματείας του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας, η οποία συνεδρίασε προχτές Κυριακή και με ανακοίνωσή της καλεί όλα τα 15μελή να προχωρήσουν τις επόμενες μέρες σε Γενικές Συνελεύσεις, προκειμένου να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία στις 10 Φλεβάρη. Παράλληλα τη συνεδρίαση της Γραμματείας απασχόλησε η προετοιμασία της εκδήλωσης που θα γίνει το Σάββατο, αλλά και η καλύτερη διακίνηση της εφημερίδας του ΣΑΣΑ, της οποίας το δεύτερο τεύχος θα κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου μήνα.

Καμιά θυσία για την πλουτοκρατία!

Σχετικά με την απεργία στις 10/2, η Γραμματεία του ΣΑΣΑ επισημαίνει ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ, η ΕΕ, οι βιομήχανοι, «για τα τεράστια κέρδη τους δε θα αφήσουν τίποτα όρθιο! Θέλουν να πληρώσουμε εμείς τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης. Γι' αυτό έχουν βάλει στο μάτι το δικαίωμα των εργαζόμενων γονιών μας στη σταθερή δουλειά, στο μισθό, στο δικαίωμά τους στη σύνταξη. Γι' αυτό έχουν βάλει στο μάτι το δικαίωμα στη μόρφωση. Γι' αυτό ετοιμάζουν ένα ακόμα χειρότερο, πιο ταξικό σχολείο. Το δικό μας μέλλον ετοιμάζουν. Οχι "γενικά" των νέων, αλλά των παιδιών των εργατών και των φτωχών στρωμάτων», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Οι μαθητές ξεκαθαρίζουν ότι ξέρουν «καλά τι σημαίνει απόλυση, μισθοί πείνας, δουλειά λάστιχο. Το ζούμε ο καθένας στα σπίτια μας. Η μάχη της απεργίας είναι και δική μας υπόθεση! Είναι αγώνας για το σήμερα και το αύριο» και καλούν τους καθηγητές τους να βρεθούν μαζί τους στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ!«Τους καλούμε να γίνουν δάσκαλοι στο πιο σπουδαίο μάθημα, σ' αυτό της τιμής και της περηφάνιας, του αγώνα για τη ζωή που αξίζει στους ανθρώπους της δουλειάς και στα παιδιά τους»!

Το ΣΑΣΑ διεκδικεί: Ενα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Οχι στο σχέδιο «Καλλικράτης» και την «αποκέντρωση» που θα δημιουργήσει σχολεία ελίτ για τους λίγους και σχολεία ερείπια για τους πολλούς «για να μας δίνουν δεξιότητες αντί για μόρφωση». Κανένας μαθητής πριν τα 18 του έξω από το σχολείο. Να αυξηθεί ο κατώτερος μισθός στα 1.400 ευρώ. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για τους γονείς μας και το δικό μας μέλλον.

  • Το ΣΑΣΑ πραγματοποιεί, επίσης, εκδήλωση το Σάββατο 23 Γενάρη, στις 7 το βράδυ, στο Στέκι Εργαζομένων και Νεολαίας (Πατησίων 252, πλ. Κολιάτσου), με θέμα: «Ελληνες και μετανάστες μαθητές μαζί στην πάλη για το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει». Θα ακολουθήσει συναυλία με μαθητικά συγκροτήματα, ενώ θα κοπεί και η πρωτοχρονιάτικη πίτα.
ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Δημοψήφισμα κόντρα στα ψευτοδιλήμματα

Το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών στην προσπάθειά του να «σπάσει» τα κυρίαρχα ψευτοδιλήμματα οργανώνει ένα δημοψήφισμα με πέντε ερωτήματα

Το ερωτηματολόγιο με το οποίο το ΜΑΣ εξορμά από σήμερα στις σχολές σε όλη τη χώρα
Το ερωτηματολόγιο με το οποίο το ΜΑΣ εξορμά από σήμερα στις σχολές σε όλη τη χώρα
Σήμερα ξεκινάει στις πανεπιστημιακές σχολές και στα ΤΕΙ όλης της χώρας ένα διαφορετικό δημοψήφισμα. Πρόκειται για το δημοψήφισμα που διοργανώνει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, που στόχο έχει να δείξει ότι τα ψευτοδιλήμματα που καλλιεργούνται θέλουν τους φοιτητές και τους σπουδαστές στη γωνία, μακριά από διεκδικήσεις και αγώνες. Τα ερωτήματα αφορούν την Παιδεία, την Ασφάλιση, την Εργασία, την οικονομική κρίση. Το δημοψήφισμα δε διεκδικεί «δάφνες» στατιστικής έρευνας, αλλά επιδιώκει ν' ανοίξει η συζήτηση στις σχολές για όλα όσα αφορούν τη ζωή των αυριανών εργαζομένων. Η δράση αυτή του ΜΑΣ θα ολοκληρωθεί στις 21 Γενάρη.

Οι ερωτήσεις του δημοψηφίσματος έχουν ως εξής:

  • Για την κρίση πιστεύεις ότι:

Α) Οι εργαζόμενοι, ο λαός πρέπει να δείξουν συναίνεση στα αντιλαϊκά μέτρα που προωθεί η πολιτική ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΕΕ και να πληρώσουν την κρίση που δημιούργησε το κεφάλαιο.

Β) Την κρίση πρέπει να πληρώσει η πλουτοκρατία.

  • Πιστεύεις ότι:

Α) Η Παιδεία πρέπει να είναι κοινωνικό αγαθό, πραγματικά δημόσια και δωρεάν για όλους ανεξαιρέτως.

Β) Εμπόρευμα μόνο για λίγους, πεδίο κερδοφορίας του κεφαλαίου.

  • Πιστεύεις ότι:

Α) Το πτυχίο πρέπει να εξασφαλίζει τη μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα, να είναι η μόνη προϋπόθεση για δουλειά στο αντικείμενο σπουδών.

Β) Οι κόποι χρόνων πρέπει να οδηγούν στο φαύλο κύκλο της διά βίου περιπλάνησης, σε ανεργία - ψευτοκατάρτιση - ψευτοδουλειά και πάλι ανεργία.

  • Πιστεύεις ότι πρέπει οι εργαζόμενοι:

Α) Να γυρίσουν την πλάτη στις ξεπουλημένες ηγεσίες των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, που τα βρίσκουν σε όλα με τους βιομηχάνους και τους τραπεζίτες, και στις 17 Δεκέμβρη έκαναν απεργοσπασία.

Β) Να δείξουν κατανόηση στις απαιτήσεις του ΣΕΒ (Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων).

  • Πιστεύεις ότι:

Α) Η κοινωνική ασφάλιση έχει κοινωνικό χαρακτήρα, πρέπει να μας καλύπτει όλους ανεξαιρέτως.

Β) Το σχέδιο της κυβέρνησης που στηρίζει την ανταποδοτικότητα (δηλαδή «ό,τι πληρώνεις παίρνεις») είναι δίκαιο.

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ 36/05
Αναγνωρίσεις προσόντων και όχι δικαιωμάτων

Διέρρευσαν σε συγκροτήματα του Τύπου πλευρές του ΠΔ

Στο τέλος του μήνα αναμένεται να συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας το Προεδρικό Διάταγμα που θα ενσωματώσει στο Ελληνικό Δίκαιο την κοινοτική οδηγία 36/05 και όπως φαίνεται το ΠΔ ήδη έχει διαρρεύσει σε κάποια συγκροτήματα του Τύπου, που παρουσίαζαν πλευρές του την περασμένη Κυριακή. Από τα σενάρια και τα δημοσιεύματα που κυκλοφορούν επιβεβαιώνεται ότι δε γίνεται λόγος για απονομή «δικαιωμάτων», αλλά για αναγνώριση «προσόντων». Δε μιλάμε δηλαδή για εργασιακά δικαιώματα, αλλά για δυνατότητα ...«πρόσβασης» στο επάγγελμα. Από εκεί και πέρα θα κρίνει η αγορά.

Το «κλειδί» στη διαδικασία των αναγνωρίσεων φαίνεται ότι θα είναι η κατάταξη των αποφοίτων στο ευρωπαϊκό σύστημα προσόντων των 8 επιπέδων.

Οι εφημερίδες, στις οποίες φαίνεται ότι διέρρευσε το ΠΔ, συγκλίνουν στο ότι αρμόδιο όργανο για την αναγνώριση προσόντων στους διάφορους αποφοίτους ιδρυμάτων χωρών της ΕΕ, θα είναι το «Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων» (ΣΑΕΠ) που θα δημιουργηθεί στο υπουργείο Παιδείας, ενώ παράλληλα θα καταργηθεί το υπάρχον «Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Ισοτιμιών Τίτλων Εξωτερικού». Για την τύχη του ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) και την τυχόν εμπλοκή του στην όλη διαδικασία δεν αναφέρεται τίποτα. Αυτό που σημειώνουν όμως είναι ότι για τις ειδικότητες που υπάρχουν επαγγελματικές ενώσεις, όπως το ΤΕΕ, ο ιατρικός ή ο δικηγορικός σύλλογος, φαίνεται ότι θα ανατεθεί σε αυτές τις ενώσεις να πιστοποιούν τα προσόντα των αποφοίτων, από το 2013 και μετά.

Για το θέμα των κολεγίων, τα δημοσιεύματα της Κυριακής δεν ταυτίζονται πλήρως, αφού στη μια περίπτωση γίνεται λόγος για δυνατότητα αντισταθμιστικών μέτρων και στην άλλη, μόνο για δυνατότητα να ζητούνται διευκρινίσεις από τη χώρα που απονέμει τον τίτλο σπουδών.

Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα αναγνώρισης «προσόντων» φαίνεται ότι θα είναι πολυδαίδαλο, αφού τα δημοσιεύματα τονίζουν ότι το ΠΔ αριθμεί πάνω από 200 σελίδες και αντίστοιχα πολυσέλιδη είναι και η οδηγία που ενσωματώνει. Ακόμα και η ιστορική αναδρομή από το 1989 που συντάχθηκε η πρώτη σχετική οδηγία της ΕΕ για τις αμοιβαίες αναγνωρίσεις, μέχρι και το 2005 που συντάχθηκε η τελευταία (και τις μερικές αναθεωρήσεις που ακολούθησαν και μετά το 2005) αποδεικνύει ότι υπάρχουν πολλαπλές αντιθέσεις στη διαδικασία των αναγνωρίσεων στο πλαίσιο της ΕΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ