Μεγαλειώδες το σκηνογραφικό επίτευγμα της ερειπωμένης πόλης - φάντασμα με τα αμέτρητα πτώματα στα πόδια της. Η τεχνική της ταινίας υποστηρίζει τη θεματική της και την αναδεικνύει κινηματογραφικά. Σε ιδεολογικό όμως επίπεδο δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον. Λείπουν η έρευνα, τυχόν παρεμβάσεις και σχολιασμός από το δημιουργό της.
Σκηνοθεσία: Λου Τσουάν
Παίζουν: Γιε Λιου, Χιντέο Νακαϊζούμι , Τζον Πέσλι, κ.ά.
Καλών προθέσεων, μη σημαντική ιστορική περιπέτεια, παρά τη διακειμενικότητα που ίσως προσλάβει λόγω των προσφιλών θεμάτων στα οποία αναφέρεται με απλοϊκά μονοδιάστατη δραματουργική αντιμετώπιση ρόλων και καταστάσεων.
Παίζουν: Ρέιτσελ Γουέιζ, Mαξ Μινγκέλα, Ρούπερτ Ηβανς, Οσκαρ Αϊζακ, Μισέλ Λοντάλ κ.ά.
Μία ακόμα κινηματογραφική εκδοχή προστίθεται στη φημισμένη νουβέλα του Οσκαρ Ουάιλντ «Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι» (1891), εύκολη στην όραση και ψυχρή στην αφή.
Παρά τη γοητευτικά καταθλιπτική χρωματική γκάμα που μοιάζει να προσδιορίζει κυρίως την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του εικαστικού περιγράμματος του Λονδίνου της βιομηχανικής εποχής του 19ου αιώνα, εστιάζοντας στη δυσωδία της εξαθλίωσης που αναδίνει η ζοφερή σκηνογραφία των λούμπεν δρόμων και παράδρομων της μεγαλούπολης, η ταινία γέρνει περισσότερο προς επιδερμικό μελόδραμα με λούστρο κίβδηλης ακολασίας και ντεκαντάνς, παρά προς ταινία ερέβους και τρόμου. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που και ο ρόλος του Ντόριαν είναι μόνο στιλ χωρίς ουσία. Ο ηθοποιός Μπεν Μπαρνς, που υποδύεται τον εκθαμβωτικού κάλλους νεαρό που πουλά την ψυχή του στον διάβολο με αντίτιμο την αιώνια νιότη, παρά το εύμορφο της όψης του, αποδεικνύεται ανεπαρκώς χαρισματικός, μονοδιάστατος, ανιαρός και καθόλου γοητευτικός κινησιολογικά. Παρά τις γενναίες δόσεις κομψότατης και ώριμης ερμηνείας, κυρίως από τον Κόλιν Φέρθ, στο ρόλο του κυνικού και ανέραστου λόρδου Χένρι Γουότον, η ταινία δεν αφήνει στο στόμα καμιά ιδιαίτερη γεύση.
Παίζουν: Μπεν Μπαρνς, Κόλιν Φερθ, Μπεν Τσάπλιν, Ρεμπέκα Χολ κ.ά.
Υφίστανται μάλιστα κατηγορίες για κάλυψη του προβλήματος από τις ομοσπονδιακές αρχές... Για όσους δεν γνωρίζουν - εγώ το έμαθα από την ταινία - η διαβάθμιση των επαφών με εξωγήινους έχει ως εξής : Είδες UFO; Επαφή 1ου τύπου. Εχεις αποδείξεις; 2ος τύπος επαφής. Επικοινώνησες με εξωγήινο; 3ος τύπος. Το παρόν κινηματογραφικό εγχείρημα συμβάλλει στον ουσιαστικό εμπλουτισμό της λίστας. Προστίθεται λοιπόν και 4ος τύπος επαφών με ΑΤΙΑ, που προϋποθέτει βίαιη απαγωγή από εξωγήινες μυστικές υπηρεσίες - έστω και χωρίς τεκμηρίωση. Στην «επιστημονική» τεκμηρίωση, εκτός της θρησκευόμενης ψυχολόγου/πανεπιστημιακού(!) καμένης, διότι της σκότωσαν τον σύζυγο και απήγαγαν την μουγκή κορούλα της, συμβάλλουν κι ένα μάτσο επιστήμονες. Ενας Σουμεριολόγος (όπως λέμε σοβιετολόγος) ένας ακόμη ψυχολόγος κλπ. Αυτοί καταγράφουν το προφίλ των ΑΤΙΑ, είναι Σουμέριοι που άνθισαν πριν 4 χιλιετηρίδες και ο θεός τους «... Εγώ σωτήρας... Πατέρας... Εγώ είμαι θεός...». Η δομή του πονήματος στηρίζεται και σε ντοκουμενταρισμένο υλικό από τηλεοπτική συνέντευξη της ψυχολόγου/καθηγήτριας για να πεισθούν οι άπιστοι. Σε σχέση με τι; Με την πραγματική ύπαρξη της ψυχολόγου ή με αυτά που διηγείται; Χαρακτηριστικά δε, απαντά η επιστήμων ψυχολόγος (αφού έχει απαχθεί και αφού στο υπερπέραν συναντήθηκε με υψηλά ιστάμενους εξωγήινους αξιωματούχους) στην συγκεκριμένη ερώτηση του τηλεοπτικού συντάκτη: - Εσείς πιστεύετε πράγματι ότι συναντήσατε τον Θεό; Απάντηση της επιστήμονος : Οχι... Ηταν κακός... Δεν μπορεί να ήταν ο Θεός!..
Παίζουν: Μίλα Γιογιόβιτς, Ελίας Κοτέας, Γουίλ Πάτον
κ.ά.
(Για οπτικό υλικό όλων των ταινιών, σας παραπέμπουμε στην εκπομπή CINE PLANO, του τηλεοπτικού «902», κάθε Παρασκευή, στις 19.10 το βράδυ).