Η «Δράση», σε ρόλο «λαγού», έρχεται να ρίξει νερό στο αυλάκι της προώθησης της ποινικοποίησης των αγώνων της φτωχής και μεσαίας αγροτιάς, ζητώντας νέα αγροτοδικεία και ανοίγοντας το δρόμο για την ποινικοποίηση μορφών πάλης και τελικά των ίδιων των εργατικών και γενικότερα λαϊκών αγώνων. Είναι αποκαλυπτικά τα όσα γράφονται στο δελτίο Τύπου: «Καμιά κοινωνική ομάδα δε δικαιούται να διεκδικεί την ικανοποίηση των αιτημάτων της, όσο δίκαια και αν είναι, εκβιάζοντας την κοινωνία και παραβιάζοντας το νόμο. Τα μπλόκα που για τρίτη βδομάδα διατηρούν οι αγρότες, είναι παράνομα, όπως παράνομη είναι και η παράλειψη της Ελληνικής Αστυνομίας και του υπουργού Προστασίας του Πολίτη να οδηγήσουν τους καταληψίες στη Δικαιοσύνη»! Καθείς εφ ω ετάχθη και η «ΔΡΑΣΗ» είναι ταγμένη κόντρα στα λαϊκά συμφέροντα. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι στο δελτίο Τύπου αναφέρεται ακόμα και η ...ώρα κατά την οποία θα κατατεθεί η μηνυτήρια αναφορά. Μη και χάσει την ευκαιρία για δημοσιότητα η «ΔΡΑΣΗ»...
Τι κι αν άλλαξε ο...μηχανοδηγός (κυβέρνηση) ο ελληνικός σιδηρόδρομος εξακολουθεί να κινείται στις ίδιες...ράγες της ιδιωτικοποίησης - εμπορευματοποίησης, όπως επιτάσσουν οι ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η κυβέρνηση μπορεί να κρατά ακόμα κρυφά τα χαρτιά της για το μέλλον του ελληνικού σιδηρόδρομου, αλλά αρκούν λίγες μόνο λέξεις για να φανεί ξεκάθαρα ότι η πολιτική που σκοπεύει να εφαρμόσει, είναι ίδια κι απαράλλακτη με αυτή που εφάρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2013, όπως προβλέπουν οι οδηγίες της ΕΕ. Το κυβερνητικό σχέδιο για την «εξυγίανση» του ΟΣΕ αναμένεται να δημοσιοποιηθεί τους επόμενους 3 - 4 μήνες. Ωστόσο, το περίγραμμά του το προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε το ΤΕΕ την περασμένη βδομάδα. Είπε λοιπόν ο υφυπουργός ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό το σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου υψηλών ταχυτήτων. Για την εξεύρεση των αναγκαίων κεφαλαίων η κυβέρνηση θα χρησιμοποιήσει εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ σκοπεύει να ενεργοποιήσει και ιδιωτικά κεφάλαια στο πλαίσιο των ΣΔΙΤ. Οσον αφορά στην κάλυψη των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, ο υφυπουργός δήλωσε ότι ως πρώτο βήμα έχει επιλεγεί η «αξιοποίηση της πολύ μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ». Σημειώνεται ότι στο λεξιλόγιο των εκάστοτε κυβερνώντων, «αξιοποίηση» σημαίνει εκποίηση. Με πολύ απλά λόγια ο υφυπουργός εκείνο που λέει είναι ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει την πορεία ιδιωτικοποίησης του ελληνικού σιδηρόδρομου από εκεί που την άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ.
Ασυγκράτητοι και άκρως επιθετικοί ορισμένοι από τους «διαμορφωτές της κοινής γνώμης» δε διστάζουν πλέον να υποδεικνύουν στην κυβέρνηση να καταφύγει και στην αστυνομική βία προκειμένου να περάσει η νέα αντιλαϊκή θύελλα. Χαρακτηριστικό το απόσπασμα από το κυριακάτικο άρθρο του Αλ. Παπαχελά στην «Καθημερινή»: «Ο κ. Παπανδρέου κατάλαβε πλέον ότι δεν υπάρχει ελληνική ουτοπία χωρίς ΜΑΤ και πόνο...», διαπιστώνει περιχαρής μάλλον ο αρθρογράφος, θέλοντας προφανώς να δείξει την αποφασιστικότητα του πρωθυπουργού να περάσει τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα «διά πυρός και σιδήρου». Δεν γνωρίζουμε πότε κατάλαβε ο Γ. Παπανδρέου ότι χρειάζεται τα ΜΑΤ για να περάσει την πολιτική τους, αλλά αυτό που καταλαβαίνουμε είναι ότι η πολυπόθητη «κοινωνική συναίνεση» δεν περπατά... Παρά την «εθνική συστράτευση» των πάντων: κυβέρνησης, ΝΔ, κοινωνικών εταίρων, ΜΜΕ κοκ.
Απόρησε ο δήμαρχος Αθηναίων Ν. Κακλαμάνης, όταν ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», Στ. Λάμπρου, στη διάρκεια του απολογισμού των πεπραγμένων της δημοτικής αρχής για τα δύο τελευταία χρόνια, υπογράμμισε ότι οι παρακρατηθέντες πόροι που αντιστοιχούν στο δήμο ανέρχονται σε 700 εκατομμύρια ευρώ. Η απορία οφείλεται καταρχήν σε μαθηματικά λάθος υπολογισμό. Θεώρησε λοιπόν ο δήμαρχος ότι δε γίνεται να αντιστοιχούν τόσα χρήματα στο Δήμο Αθηναίων, όταν το σύνολο των παρακρατηθέντων είναι 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Το μαθηματικό... αδιέξοδο του Ν. Κακλαμάνη προέρχεται από την πολιτικά απαράδεκτη συναίνεση του ίδιου και της ηγεσίας της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) στον υπολογισμό των παρακρατηθέντων πόρων σε μόλις 1,7 δισ. ευρώ, όταν αυτοί από το 1990, οπότε και ξεκίνησε η κλοπή των πόρων των δήμων, ανέρχεται σε περίπου 10 δισ. ευρώ! Για να καταλάβει, λοιπόν, ο δήμαρχος, ας πάει να ψάξει - όπως είπε - τα στοιχεία των κρατικών προϋπολογισμών που αποδεικνύουν το αληθές των λόγων της «Συμπαράταξης».
Οι ιδιοκτήτες αυτοί θα κληθούν να καταβάλλουν το χαράτσι των 35 ευρώ για κάθε δικαίωμα επί ακινήτου κύριας χρήσης (διαμέρισμα, οικόπεδο, αγροτεμάχιο κ.ά.) και 20 ευρώ για κάθε βοηθητικό χώρο. Το χαράτσι θα καταβάλλουν όσοι φέρονταν ως ιδιοκτήτες την πρώτη μέρα λειτουργίας του Γραφείου Κτηματολογίου της περιοχής που βρίσκεται το ακίνητο, δηλαδή σε περίπτωση που έχει πωληθεί το ακίνητο το χαράτσι θα το πληρώσει ο παλιός ιδιοκτήτης και όχι ο νέος...
Και βέβαια μέσα στο χρόνο οι 2.800.000 ιδιοκτήτες, που δήλωσαν τα ακίνητά τους το 2008 στο 2ο πρόγραμμα κτηματογράφησης, θα κληθούν, αφού γίνει η ταυτοποίηση και ο λεπτομερής έλεγχος των στοιχείων που δηλώθηκαν, καθώς και ο ακριβής εντοπισμός των ακινήτων σε χάρτη και καταρτιστούν οι προσωρινοί κτηματολογικοί πίνακες, να πληρώσουν το δεύτερο «κτηματόσημο». Πρόκειται για το «χαράτσι» του 1 τοις χιλίοις επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου, αν αυτή υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ!
Αν συνυπολογίσουμε τις αυξήσεις στα διόδια, το φόρο ακίνητης περιουσίας και τους άλλους φόρους που σκοπεύει να επιβάλλει η κυβέρνηση, τότε το 2010 άνετα μπορεί να χαρακτηριστεί ως η χρονιά που για το λαό θα πέσουν τα χαράτσια σαν το... χαλάζι!