Οπως σημειώνει η διευθύντρια του ΚΜΣΤ, «ο φυσικός γόνος αυτής της ένωσης είναι το βιβλίο. Τα φουτουριστικά βιβλία, ένα μεγάλο κεφάλαιο της "ρωσικής πρωτοπορίας", εκδίδονται με κυβιστική και πριμιτιβιστική εικονογράφηση, με τυπογραφικούς πειραματισμούς και χρήση "υπέρλογης" ποιητικής γλώσσας, γεγονός που αποτελεί ένα ακόμη δείγμα των προθέσεων των καλλιτεχνών της πρωτοπορίας για σύνθεση των τεχνών και ριζική αναμόρφωση των κωδίκων αναπαράστασης και επικοινωνίας με το κοινό του. Ο κυβοφουτουρισμός είναι το τελευταίο κίνημα. Οι εκπρόσωποί του ζωγραφίζουν, έστω και αφαιρετικά, παραστάσεις. Αμέσως μετά, με τον Μαλέβιτς και το σουπρεματισμό θα ερχόταν η πλήρης κατάργηση της αναπαραστατικής τέχνης».
Ο ρωσικός «κυβοφουτουρισμός», όπως πρότεινε τον όρο ο Μαλέβιτς, σε μια προσπάθεια να ορίσει με μια λέξη τις αναζητήσεις της ρώσικης τέχνης των πρώτων δεκαετιών του αιώνα, αποτελεί ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο στην ευρωπαϊκή καλλιτεχνική πρωτοπορία, αναδεικνύοντας στο έπακρο τη δυναμική του φουτουρισμού και την προοδευτική πλευρά του.
Η έκθεση περιλαμβάνει πρώιμα έργα της Ρωσικής Πρωτοπορίας (1900 - 1915), με έμφαση στην περίοδο του κυβοφουτουρισμού και των επιρροών από το γαλλικό κυβισμό και τον ιταλικό φουτουρισμό. Ως όριο έχει το 1915, εποχή κατά την οποία τελειώνει η αναπαραστατική ζωγραφική. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται για πρώτη φορά τα σχέδια από τα ταξίδια της Ποπόβα στην Ευρώπη (Γαλλία - Ιταλία) και κυβοφουτουριστικές μελέτες του Ιβάν Κλιουν. Παρουσιάζονται, επίσης, πρώιμα έργα των Νατάλια Γκοντσαρόβα, Ελένα Γκουρό, Μιχαήλ Λαριόνοφ, Ιβάν Πούνι, Ολγας Ροζάνοβα, Ναντιέζντα Ουνταλτσόβα, κ.ά., που δείχνουν το πέρασμα από το συμβολισμό στον κυβοφουτουρισμό. Πολλά έργα δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ στο κοινό. Η έκθεση συνοδεύεται από εκδόσεις της περιόδου του ρωσικού κυβοφουτουρισμού, με επίκεντρο το πρώτο βιβλίο - μανιφέστο των Ρώσων φουτουριστών που κυκλοφόρησε το 1910 και είχε τίτλο «Το δόκανο των δικαστών» (Sadok Sudei), τα 100 χρόνια του οποίου έδωσαν την αφορμή για την έκθεση. Το 1913 κυκλοφόρησε η δεύτερη ανθολογία με τον ίδιο τίτλο.
Η Αρια Κομιανού γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Σπούδασε χαρακτική, Τέχνη του βιβλίου και Τυπογραφία με δάσκαλο τον Κώστα Γραμματόπουλο στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει το έργο της σε 25 ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Ζάκυνθο, Γερμανία, Βοσνία, κ.α.), ενώ συμμετείχε σε περισσότερες από 100 ομαδικές εκθέσεις, οι περισσότερες διεθνείς. Για την τέχνη της έχει διακριθεί πολλές φορές, λαμβάνοντας βραβεία και επαίνους. Ανάμεσά τους οι: Ετήσια Διεθνής Εκθεση Χαρακτών στο Κιότο της Ιαπωνίας, Ετήσια Διεθνής Εκθεση Χαρακτών στη Στοκχόλμη, Διεθνής Μπιενάλε Χαρακτικής στην Ταϊπέι, Διεθνής Εκθεση Καλών Τεχνών στην Ουκρανία, κ.ά.
Στην εικαστική της πορεία έχει διδάξει χαρακτική και γραφικές τέχνες, έχει δημοσιεύσει άρθρα της, έχει αναλάβει την εικονογράφηση πολλών βιβλίων. Επιπλέον, το 1995 κυκλοφόρησε ένα βιβλίο που περιέχει όλη τη μέχρι τότε δουλειά της και τις κριτικές πάνω σε αυτή. Εργα της έχουν γίνει εξώφυλλα σε περιοδικά και βιβλία, ενώ συμμετείχε σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές για την τέχνη. Η Αρια Κομιανού είναι ιδρυτικό μέλος της Ενωσης Ελλήνων Χαρακτών, μέλος του ΕΕΤΕ, του Συλλόγου Αποφοίτων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, της Διεθνούς Ενωσης Χαρακτών KIWA στην Ιαπωνία και του Διεθνούς Καλλιτεχνικού Συνδέσμου Art Addiction στη Στοκχόλμη της Σουηδίας. Την τωρινή της έκθεση - που θα διαρκέσει μέχρι τις 11/4 - θα παρουσιάσει ο αναπλ. καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Θάνος Χρήστου.