ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Φλεβάρη 2010
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
«H φωνή των μαθητών»

Κυκλοφόρησε το 2ο τεύχος της μαθητικής εφημερίδας του ΣΑΣΑ

Το εξώφυλλο του 2ου τεύχους, της 8σέλιδης εφημερίδας του ΣΑΣΑ, που διακινείται στα σχολεία
Το εξώφυλλο του 2ου τεύχους, της 8σέλιδης εφημερίδας του ΣΑΣΑ, που διακινείται στα σχολεία
«Αυτή η εφημερίδα είναι καθαρά υπόθεση των μαθητών. Για να πάμε ένα βήμα μπροστά τη συνείδησή μας και την πάλη μέσα κι έξω από το σχολείο». Ο λόγος για τη «Φωνή των μαθητών», την εφημερίδα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας (ΣΑΣΑ) που πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε το 2ο τεύχος. Ηδη οι μαθητές έχουν αναλάβει τη διακίνησή της, προκειμένου να φτάσει παντού, σε κάθε σχολείο, σε κάθε φροντιστήριο, στα χέρια κάθε μαθητή. Η εφημερίδα δίνεται δωρεάν και κυκλοφορεί κάθε δίμηνο. Ο «Ρ» συζήτησε για αυτή την πρωτοβουλία με την Μυρτώ, μέλος της Συντακτικής Ομάδας της εφημερίδας και τον Γαβρίλο, μέλος της Γραμματείας του Συντονιστικού.

«

Το Συντονιστικό προχώρησε στην έκδοση της εφημερίδας γιατί είναι ένας τρόπος να φτάσουν παντού τα προβλήματα που έχουμε, αλλά και ο ρόλος του Συντονιστικού στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας. Επιδίωξή μας είναι η εφημερίδα να είναι του μαθητικού κινήματος όχι ενός - δύο ατόμων. Αυτό που ζητάμε είναι να έρχονται ανταποκρίσεις απ' όλα τα σχολεία, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, είτε για κάτι που ειπώθηκε στην ώρα του μαθήματος και θεώρησαν ότι δεν είναι σωστό, είτε για κάποια σημαντική πρωτοβουλία που έχουν πάρει (θεατρικά, εκδηλώσεις). Οτιδήποτε απασχολεί τους μαθητές θέλουμε να μας το στέλνουν, να το δημοσιεύουμε και να παίρνουμε εμπειρία και οι υπόλοιποι. Αυτή η ανταλλαγή εμπειριών μάς βοηθάει όλους για το παραπέρα, για το επόμενο βήμα», υπογραμμίζει η Μυρτώ.

Οι μαθητές από όλη την Ελλάδα μπορούν να επισκεφθούν τις ιστοσελίδες www.syntonistiko.gr ή www.mathites.gr και να στέλνουν ανταποκρίσεις, ρεπορτάζ, άρθρα, προβληματισμούς τους στην εξής διευθύνση:mathites@syntonistiko.gr

Ηδη, όπως λένε η Μυρτώ και ο Γαβρίλος, το πρώτο τεύχος «έσκισε», οι μαθητές το αγκάλιασαν. Πήγε σχεδόν σε όλα τα σχολεία της Αθήνας, στα φροντιστήρια. «Οι ίδιοι μαθητές γράφουμε την εφημερίδα, τη μοιράζουμε. Είναι καθαρά δική μας υπόθεση».

«Σε μαθητές - τονίζει ο Γαβρίλος - που δεν έχουν κατέβει για παράδειγμα σε μια πορεία, δεν έχουν παρακολουθήσει το Συντονιστικό, αν φτάσει στα χέρια τους η εφημερίδα θα τους ανοίξει τα μάτια. Είναι μια καλή ευκαιρία να προβληματιστούν για το τι γίνεται, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην Παιδεία, αλλά και στο σχολείο τους μεμονωμένα. Στόχος είναι κάθε μαθητής να καταλάβει την αδικία, να συνειδητοποιήσει ότι κάτι πρέπει να κάνει. Και ...ο λαός βοηθός να πάει καλά και το 2ο τεύχος».

Πλούσια η θεματολογία του 2ου τεύχους

Με θεματολογία για όλα τα γούστα, οι μαθητές αναδεικνύουν μέσα από τη δική τους φωνή όσα τους απασχολούν και τους προβληματίζουν. Σ' αυτό το τεύχος γράφουν για τις «αναδιαρθρώσεις της αμάθειας», κάνουν αφιέρωμα στον μεγάλο Δάσκαλο και παιδαγωγό Δημήτρη Γληνό, παίρνουν συνέντευξη από τον ποδοσφαιριστή Αντώνη Νικοπολίδη, στέλνουν ανταποκρίσεις για προβλήματα που προκύπτουν στην καθημερινότητά τους, κάνουν ρεπορτάζ για εκδηλώσεις του Συντονιστικού.

«Τον λαό πρέπει να ανεβάσουμε, για αυτόν πρέπει να δουλέψουμε, απ' αυτόν πρέπει να αντλούμε και σ' αυτόν να ξαναγυρίζουμε πάντα». Ενα δισέλιδο αφιέρωμα στον μεγάλο Δάσκαλο και παιδαγωγό Δημήτρη Γληνό φιλοξενείται στο 2ο τεύχος της εφημερίδας. Και η αναφορά στον Γληνό, στη ζωή, τις επιλογές, η προσφορά και το έργο του κρίνεται αναγκαία σε μια εποχή «που τα σκοτάδια της "νέας τάξης πραγμάτων" προσπαθούν ξανά να κυριεύσουν τις συνειδήσεις του κόσμου και της νεολαίας».

«Οι μαθητές είμαστε κάθετα αντίθετοι στις μεταρρυθμίσεις. Δε δεχόμαστε πως υπάρχουν μαθητές με "διανοητικές αδυναμίες" που πρέπει να αρκεστούν στη στοιχειώδη γνώση μόνο και μόνο για να γίνουν στο μέλλον "φτηνά εργατικά χέρια". Θέλουμε να υποτάξουμε την εκπαίδευση στις ανάγκες μας και όχι στις ανάγκες του κεφαλαίου. Θέλουμε γνώση που να αντανακλά την πραγματικότητα και όχι κάποια ψευδαίσθηση στη συνείδησή μας». Είναι η ξεκάθαρη απάντηση των μαθητών που δίνεται μέσα από το άρθρο τους με θέμα «Αναδιαρθρώσεις της αμάθειας».

Μια από τις βασικές ανάγκες των νέων ανθρώπων, ο Αθλητισμός, που μένει ακάλυπτη στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα, απασχολεί το άρθρο για τον «Αθλητισμό στα σχολεία», όπου περιγράφεται πώς «πνίγεται» η ανάγκη για Αθλητισμό, λόγω έλλειψης χώρων γυμναστικής, εξοπλισμού κλπ., αλλά και το ρόλο των 15μελών. «Τα 15μελή πρέπει να πρωτοστατήσουν στο συντονισμό των σχολείων για τη διεκδίκηση της Παιδείας που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες των μαθητών», σημειώνεται. Αυτή την κατεύθυνση έρχεται να ενισχύσει και ο Αντώνης Νικοπολίδης, ποδοσφαιριστής και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αμειβόμενων Ποδοσφαιριστών, ο οποίος μιλάει με τους μαθητές για την έλλειψη ελεύθερου χρόνου, την υποβάθμιση της γυμναστικής στο σχολείο, τη βία στα γήπεδα. «Να συνδέσουμε το φαινόμενο της βίας με όλα τα άλλα που απασχολούν την καθημερινότητά μας, λέει χαρακτηριστικά. Η ανεργία, οι κοινωνικές εντάσεις, τα ναρκωτικά παίζουν το δικό τους ρόλο(...). Το ποδόσφαιρο είναι παιχνίδια και όχι πεδίο πολεμικής αντιπαράθεσης». Αναφέρεται ακόμη στα δικαιώματα και τα προβλήματα των ποδοσφαιριστών, κυρίως των ανέργων και των παιδιών στη Β' και Γ' Εθνική κατηγορία, τους μισθούς, το Ασφαλιστικό, ενώ προτρέπει τους μαθητές «να μη χάνετε το δίκιο σας και να είστε πάντα έτοιμοι για προτάσεις, δράσεις και αγώνα».

Παράλληλα φιλοξενούνται μικρά ρεπορτάζ, όπως η εκδήλωση του ΣΑΣΑ για την κοινή πάλη Ελλήνων και μεταναστών μαθητών, αλλά και ανταποκρίσεις που αφορούν το έλλειμμα δημοκρατίας μέσα στα σχολεία, τη διεκδίκηση σχολείου κ.ά.


ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο Περάματος πραγματοποιούν σήμερα στις 10.30 π.μ. οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Περάματος. Οι μαθητές, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το 15μελές Συμβούλιο, διεκδικούν «τις αυτονόητες συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής στους χώρους εκπαίδευσής μας». Παράλληλα, καταγγέλλουν «την παντελή και επί χρόνια αδιαφορία της δημοτικής αρχής Περάματος».

*** Μέχρι τις 22 Φλεβάρη θα πρέπει να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση - δήλωση στο Λύκειό τους, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ - Ομάδα Β') για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ολοι οι υποψήφιοι μπορούν να προμηθευτούν τις αιτήσεις είτε από το Λύκειό τους, είτε από το διαδίκτυο (www.ypepth.gr) και να τις υποβάλλουν στο Λύκειό τους (όπου φοιτούν ή σε αυτό που αποφοίτησαν). Για τους απόφοιτους προηγούμενων ετών απαιτούνται μαζί με την αίτηση και κάποια επιπλέον δικαιολογητικά. Ολες οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά, ενώ από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνεται ότι η ημερομηνία 22 Φλεβάρη είναι καταληκτική και εκπρόθεσμα δε θα γίνει δεκτή καμιά αίτηση.

Οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β') με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει ως τις 22 Φλεβάρη να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

*** Το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, με έδρα την Καστοριά, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, δεν εντάσσεται στο μηχανογραφικό για τις πανελλαδικές εξετάσεις, λόγω έλλειψης καθηγητικού προσωπικού και υποδομών, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ