ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Ιούλη 2000
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΡΥΠΑΝΣΗ ΚΟΥΡΟΥΠΗΤΟΥ
Η κυβέρνηση επιστρατεύει τώρα και τα ΜΑΤ

Μετά τις απειλές για πληρωμή του προστίμου, που επιβλήθηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, από τους κατοίκους του Νομού Χανίων, τώρα η κυβέρνηση επιστρατεύει τη βία και τα ΜΑΤ εναντίον εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κατοίκων του Δήμου Ακρωτηρίου, προκειμένου να συγκαλύψει τις αποκλειστικά δικές της ευθύνες για το αίσχος της λειτουργίας της χωματερής του Κουρουπητού.

Πιο συγκεκριμένα, χτες τα ξημερώματα ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις των ΜΑΤ, παρουσία και εισαγγελέα, συνέλαβαν τον δήμαρχο Ακρωτηρίου Α. Γιαννακάκη, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και κατοίκους, επειδή είχαν τοποθετήσει μηχανήματα μπροστά στην είσοδο της χωματερής, ώστε να αποτρέψουν την πρόσβαση των απορριμματοφόρων και επειδή εμπόδισαν την Αστυνομία να απομακρύνει τα μηχανήματα αυτά. Οι συλληφθέντες κρατήθηκαν για λίγες ώρες στην Αστυνομία και αφού τους απαγγέλθηκε η κατηγορία της απείθειας αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ τα απορριμματοφόρα του Δήμου Χανίων ξανάρχισαν την εναπόθεση των σκουπιδιών στη χωματερή του Κουρουπητού!

Ο δήμαρχος Ακρωτηρίου, σε δηλώσεις του, έκανε λόγο για παραβίαση της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, υποστηρίζοντας ότι προέβη στον αποκλεισμό της χωματερής, υλοποιώντας την απόφαση αυτή. Χαρακτήρισε, μάλιστα, περιβαλλοντικό έγκλημα την απόφαση για δεματοποίηση των σκουπιδιών και προσωρινή τους εναπόθεση, ώσπου να κατασκευαστεί η ΧΥΤΑ, που προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που ενέκρινε η κυβέρνηση.

Οπως τονίζει προχτεσινή ανακοίνωση της ΝΕ Χανίων του ΚΚΕ, «η κυβέρνηση καλά θα κάνει να αναλάβει τις ευθύνες της και όχι να τις αναθέτει στους φορείς και το λαό των Χανίων. Ολοι γνωρίζουν ότι το πρόβλημα της διάθεσης των απορριμμάτων στα Χανιά δε λύθηκε εδώ και 15 χρόνια με δική της ευθύνη, γιατί το χρησιμοποιούσε σαν αντιπολιτευτικό όπλο στο χώρο της αντιπολίτευσης. Είχε όλη τη δυνατότητα να προχωρήσει στη δημιουργία σύγχρονων εγκαταστάσεων στο συγκεκριμένο χώρο του Κουρουπητού, αντί να ψάχνει δήθεν σε διάφορα σημεία του νομού για κατάλληλες περιοχές και να βάζει τον κόσμο να τσακώνεται. Ολος ο κόσμος μιλάει ότι οι εγκαταστάσεις, αν γίνουν στον Κουρουπητό, ενοχλούν τους "συμμάχους" που έχουν ακριβώς δίπλα τις βάσεις τους».

«Καλούμε τους Χανιώτες - τονίζει η ανακοίνωση της ΝΕ του ΚΚΕ - να καταδικάσουν τη λογική του υποτακτικού, που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση με την απειλή ότι θα μεταθέσει το πρόστιμο στα Χανιά, κόβοντας χρηματοδοτήσεις».

Στο θέμα, παρέμβαση έκανε χτες και ο επίτιμος πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι «ο Κουρουπητός αποτελεί δυστυχώς τραγική επιβεβαίωση της διάλυσης του ελληνικού κράτους και της ανικανότητας, αναποφασιστικότητας, αλλά, προ παντός, της αφερεγγυότητας της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ». Ο Κ. Μητσοτάκης, προφανώς, προτιμά να ξεχνά ότι και επί διακυβέρνησης της ΝΔ με επικεφαλής τον ίδιο η ίδια τακτική ακολουθήθηκε...

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Προσπάθειες συγκάλυψης των επιλεκτικών πριμοδοτήσεων

Σε προσπάθειες κουκουλώματος αναλώνονται διοικούντες και ορισμένοι συνδικαλιστές των ΕΛΤΑ, προκειμένου να καλύψουν τις επιλεκτικές πριμοδοτήσεις «ημετέρων» με παχυλά επιδόματα. Την ίδια ώρα, στους κόλπους των εργαζομένων επικρατεί δυσφορία, καθώς ο όγκος της δουλιάς τους και μεγάλος είναι και διεκπεραιώνεται χωρίς να τους εγκρίνεται ούτε μία ώρα υπερωρίας

Οπως δημοσίευσε πρόσφατα ο «Ρ», με αποφάσεις της Διεύθυνσης Διοίκησης και Επικοινωνίας των ΕΛΤΑ, δόθηκαν αρκετά εκατομμύρια ως «bonus» σε μερικούς προϊσταμένους, «ώστε να ανταμειφθεί ο συνεχής ζήλος και η απόδοσή τους».

Επιπλέον, στα ΕΛΤΑ κυκλοφορεί κατάλογος που αφορά τακτικές αποδοχές και υπερωρίες για το 1999 γενικών διευθυντών, διευθυντών, τομεαρχών και τμηματαρχών. Σε αυτόν τον κατάλογο περιλαμβάνονται ονόματα μεγαλοσχημόνων με πολλά εκατομμύρια ετήσιες τακτικές αποδοχές και αρκετά άλλα ως υπερωρίες.

Οι αποφάσεις και ο κατάλογος ακούγεται ότι προκάλεσαν ανησυχία στη διοίκηση των Ταχυδρομείων - που προσπαθεί να καλύψει το θέμα - και από την άλλη πλευρά δυσαρέσκεια στους εργαζομένους. Η συντριπτική πλειοψηφία των υπαλλήλων εργάζεται κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, με αυξήσεις 1,5% για το 2000, χωρίς να δικαιολογούνται υπερωρίες και με μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό.

Το ζήτημα τέθηκε από τη «Δημοκρατική Συνεργασία» στη συνεδρίαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα ΕΛΤΑ, ως ένα ζήτημα που χρειάζεται να διερευνηθεί. Ομως, η προσκείμενη στο ΠΑΣΟΚ πλειοψηφία του ΔΣ - με τη σιωπηρή ανοχή της ΔΑΚΕ - επιχείρησε να το υποβαθμίσει, προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες.

Η «Δημοκρατική Συνεργασία» επιμένει και τονίζει ότι η ΟΜΕ - ΕΛΤΑ έχει την ηθική υποχρέωση απέναντι στο σύνολο των εργαζομένων να εξετάσει το θέμα που προέκυψε. Δηλαδή, πως και με ποια κριτήρια χορηγούνται «bonus» και πρόσθετες αποδοχές πολλών εκατομμυρίων σε μια μερίδα υπαλλήλων της Κεντρικής Διοίκησης. Πώς γίνεται αυτό, τη στιγμή οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ δουλεύουν σε συνθήκες εντατικοποίησης, λόγω της έλλειψης προσωπικού και του αυξημένου φόρτου εργασίας και ενώ η διοίκηση αρνείται να χορηγήσει έστω και δύο ώρες αναγκαίων υπερωριών.

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Ανάστατοι από τα σχέδια διάλυσης οι εργαζόμενοι

Σε μεγάλη αναστάτωση βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ενόψει της διάλυσης της υπηρεσίας που προωθεί η κυβέρνηση, μαζί με την εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της, συμπεριλαμβανομένων και των αεροδρομίων.

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ) έχουν εξαγγείλει ήδη οκτώ τετράωρες στάσεις εργασίας, τις οποίες στη συνέχεια ανέστειλαν, καθώς τα δικαστήρια έκαναν αποδεκτό το αίτημα της διοίκησης της ΥΠΑ, κηρύσσοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις «παράνομες και καταχρηστικές». Το ίδιο συνέβη και με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.

Με ανακοίνωσή της η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση ΥΠΑ (ΕΣΚ) καταγγέλλει ότι οι παραπομπές στη Δικαιοσύνη από την πλευρά της διοίκησης, έχουν πάρει μορφή «επιδημίας» και επισημαίνει ότι όλες οι απεργιακές κινητοποιήσεις κηρύσσονται «παράνομες και καταχρηστικές» ανεξάρτητα από τα αιτήματα που προβάλλουν οι εργαζόμενοι, ενώ απαγορεύεται η κήρυξη νέων κινητοποιήσεων στο μέλλον, με το ίδιο αίτημα! «Ολα, όμως, τα αιτήματα, όπως και αν διατυπώνονται, εκφράζουν τη βαθιά ανησυχία των εργαζομένων για τις δυσμενείς εξελίξεις και έχουν στόχο την αποτροπή της διάλυσης - ιδιωτικοποίησης της ΥΠΑ», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της παράταξης.

Στην ανακοίνωση, επίσης, γίνεται αναφορά στη στάση εργασίας που κήρυξαν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, με αίτημα να προχωρήσει η κυβέρνηση στη «θεσμική αναδιάρθρωση της ΥΠΑ» που έχει εξαγγείλει. Ωστόσο και αυτή η κινητοποίηση κηρύχτηκε από το δικαστήριο «παράνομη», παρόλο ότι το αίτημα που προβάλλει ο κλάδος, είναι η επίσπευση των διαδικασιών που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση για τη διάλυση της ΥΠΑ και την αυτονόμηση του τομέα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας! Για το αίτημα αυτό των ελεγκτών, η ΕΣΚ σημειώνει ότι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ομόφωνες αποφάσεις της ΟΣΥΠΑ και όλων των εργαζομένων, για ΥΠΑ ενιαία και δημόσια, χωρίς ιδιωτικά αεροδρόμια.

Αραιώνουν τα δρομολόγια του μετρό

Κάθε δέκα λεπτά θα διεξάγονται τα δρομολόγια των Γραμμών 2 και 3 του μετρό από τις 15 Ιούλη ως τις 20 Αυγούστου καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, δηλαδή από τις 5.30 π.μ. ως τις 12 τα μεσάνυχτα, όπως ανακοίνωσε χτες η «Αττικό Μετρό».

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση:

  • Μέχρι τις 14 Ιούλη, από τις 6 π.μ. ως τις 10 μ.μ. τα δρομολόγια θα διεξάγονται ανά 6 λεπτά, ενώ τις υπόλοιπες ώρες λειτουργίας κάθε δέκα λεπτά.
  • Από τις 21 Αυγούστου ως τις 8 Σεπτέμβρη: Γραμμή 2 (Σεπόλια - Σύνταγμα) από τις 6 π.μ. ως τις 10 μ.μ. κάθε 3 με 5 λεπτά και τις υπόλοιπες ώρες κάθε 10 λεπτά. Γραμμή 3 (Σύνταγμα - Πεντάγωνο) από τις 6 π.μ. ως τις 10 μ.μ. κάθε 6 λεπτά και τις υπόλοιπες ώρες κάθε 10 λεπτά.
  • Ολα τα Σαββατοκύριακα μέχρι τις 8 Σεπτέμβρη τα δρομολόγια θα διεξάγονται κάθε 10 λεπτά.
Οδικά έργα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Σε ταλαιπωρία θα υποβληθούν οι Θεσσαλονικείς μέσα στο κατακαλόκαιρο, εξαιτίας των έργων ανακατασκευής του οδοστρώματος στις οδούς Εγνατίας, Μητροπόλεως και Μοναστηρίου, που ξεκινούν σήμερα και αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 30 Αυγούστου.

Στο πλαίσιο των εργασιών, μετά από σύσκεψη εκπροσώπων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Θεσσαλονίκης, της Διεύθυνσης Τροχαίας και του ΟΑΣΘ, αποφασίστηκε ο αποκλεισμός τμημάτων των οδών και η εκτροπή της κυκλοφορίας, μέσω παρακαμπτηρίων.

Oι εργασίες ξεκινούν πρώτα στην οδό Μοναστηρίου, από την πλατεία Δημοκρατίας μέχρι την οδό Αγίων Πάντων, γι' αυτό κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η οδός Μοναστηρίου θα παραμείνει κλειστή, από το ύψος της πλατείας Δημοκρατίας μέχρι την οδό Μιχαήλ Καλού. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων θα γίνεται μέσω των οδών Λαγκαδά και Μιχαήλ Καλού.

Από τη Δευτέρα έως και την Τετάρτη, θα παραμείνει κλειστό το ένα ρεύμα της Μοναστηρίου από την Αγίων Πάντων μέχρι τη Μιχαήλ Καλού, και η κυκλοφορία θα διεξάγεται αμφίδρομα στο άλλο ρεύμα.

Η υγραεριοκίνηση στη Ευρώπη

Για θεαματική στροφή της Ευρώπης και ειδικότερα της Μεγάλης Βρετανίας στην υγραεριοκίνηση, κάνουν λόγο οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Ενωσης Εταιριών Υγραερίων, που συμμετείχαν στο ετήσιο συνέδριο των ευρωπαϊκών εταιριών υγραερίου.

Οπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, από τα στοιχεία που παρουσίασαν οι εθνικές αντιπροσωπίες πολλών ευρωπαϊκών χωρών, προκύπτει ότι οι ποσότητες υγραερίου που χρησιμοποιήθηκαν για την κίνηση των οχημάτων κατά το 1999 αυξήθηκαν έναντι του 1998: Κατά 42,8% στη Γερμανία, 31,2% στη Δανία, 38,9% στη Γαλλία, 30,6% στην Πορτογαλία, 29,7% στο Λουξεμβούργο και κατά 82,8% στη Μεγάλη Βρετανία. Ειδικότερα για τη Μεγ. Βρετανία, αναφέρεται ότι ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν υγραέριο αυξήθηκε από 3.500 που ήταν στις αρχές του 1999 σε 18.000 τον Απρίλη του 2000. Αντίθετα, στην Ελλάδα οι ποσότητες υγραερίου που χρησιμοποιήθηκαν για την κίνηση οχημάτων μειώθηκαν κατά 18,9%.

Οι εκπρόσωποι της Ενωσης υποστηρίζουν ότι το υγραέριο έχει περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων καυσίμων και προσθέτουν ότι εφόσον υπάρξουν τα κατάλληλα κίνητρα, η αγορά μπορεί να στραφεί στη χρήση καθαρότερων καυσίμων, όπως είναι το υγραέριο, που θα μειώσουν τη ρύπανση και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ