Να συμβάλουν όλοι για το ξεπέρασμα της κρίσης; Ε, όχι και όλοι...
Διαβάζουμε στις οικονομικές σελίδες του Τύπου: «Οι τελευταίες επτά ημέρες αποδείχθηκαν πολύ γόνιμες για τα ναυπηγεία, σημειώνει ο οίκος Fearnleys, με τα κορεάτικα SPP να κερδίζουν τα 8 από τα 17 υπό ναυπήγηση πλοία που τοποθετούσαν ναυτιλιακές εταιρείες από όλο τον κόσμο... Τα 5 από τα 8 υπό παραγγελία πλοία ανήκουν σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες...». Στην εισαγωγή του κειμένου αναφέρεται: «Επιστρέφουν στα ναυπηγεία οι Ελληνες εφοπλιστές. Οι χαμηλές τιμές εκτιμάται ότι αποτελούν ευκαιρία για όσους διαθέτουν την απαραίτητη ρευστότητα και προϋποθέσεις χρηματοδότησης, προκειμένου να ανανεώσουν το στόλο τους».
Ετσι, λοιπόν. Τη στιγμή που κυβέρνηση, ολιγαρχία και ΕΕ, από κοινού λεηλατούν τους μισθούς, σφαγιάζουν επιδόματα και επιδίδονται σε φορολογικό πογκρόμ, τη στιγμή της σταύρωσης των αθλίων, οι Ελληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν στις παραγγελίες νέων πλοίων, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε ξένα ναυπηγεία. Και είναι γνωστό ότι το εφοπλιστικό κεφάλαιο της Ελλάδας κολυμπάει στο χρήμα. Ανυπολόγιστοι οι θησαυροί στα θησαυροφυλάκιά τους. Κατά τα άλλα, λεφτά δεν υπάρχουν. Για να καταλάβει και ο τελευταίος πληβείος της χώρας ότι όταν του μιλάνε για δυσκολίες και κρίση, να είναι δύσπιστος. Η κρίση δεν αφορά όλους. Τους πλούσιους δεν τους αγγίζει. Αντίθετα, την επικαλούνται για να στύψουν σαν λεμονόκουπα τους φτωχούς, ώστε οι πλούσιοι να γίνουν ακόμα πιο πλούσιοι. Αυτή είναι η ουσία της υπόθεσης.
«Η ηγεσία του ΚΚΕ χάνει το στόχο, αντί να συμβάλλει στην οργάνωση ενός πλατιού, ενωτικού, κοινωνικού μετώπου αντίστασης απέναντι στην κυβερνητική πολιτική που πλήττει τη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας, στοχοποιεί τον ΣΥΡΙΖΑ. Κρίμα». Η δήλωση είναι χτεσινή και ανήκει στον εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΝ Π. Σκουρλέτη.
Η ηγεσία του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ δε χάνει το στόχο, στοχοποιεί το ΚΚΕ γιατί δε θέλει την ανάπτυξη ενός ισχυρού εργατικού λαϊκού κινήματος που θα αντιπαρατεθεί και θα συγκρουστεί με την κυβερνητική και ευρωενωσιακή πολιτική υπέρ του κεφαλαίου. Κάθε άλλο παρά κρίμα, όσο συνεχίζει αποκαλύπτεται στα μάτια του λαού.
Αλλωστε, μόλις χτες που ο Π. Σκουρλέτης δήλωνε αυτά και αφού είχαν χειροκροτήσει τις ξεπουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, ανακοινώνονταν απ' τον ΣΥΝ πως ο Αλ. Τσίπρας μεταβαίνει στις Βρυξέλλες για να συναντήσει τον γραμματέα της κατάπτυστης Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων, «θυγατρικής» των ευρωενωσιακών μονοπωλίων.
Και την ίδια στιγμή ο Αλ. Αλαβάνος (ρ/σ «Θέμα») «υποβάθμιζε» την απεργία της 24ης Φλεβάρη σε μια «αξιοπρεπή, καλή παρουσία» που απλώς «την ανεβάσανε ορισμένα ξένα πρακτορεία για να δημιουργηθεί μια καινούρια ανησυχία» αφού «η κινητοποίηση δεν ανταποκρίνεται στις δυσκολίες που πέφτουν (σ.σ. σαν να 'ναι ουρανοκατέβατες, σαν θεία τιμωρία) πάνω στην κοινωνία».
«Ευτυχείς εργαζόμενοι σε τρένο της Ινδίας» ήταν ο τίτλος που επέλεξε η «Καθημερινή» να σχολιάσει μεγάλη πρωτοσέλιδη φωτογραφία που έδειχνε εκατοντάδες Ινδούς εργάτες ...να κρέμονται στην κυριολεξία από τη μια πλευρά της αμαξοστοιχίας για να πάνε στη δουλειά τους. Παρόλο που η φτώχεια και οι άθλιες συνθήκες ξεχειλίζουν από τη φωτογραφία, η «έγκυρη» εφημερίδα άλλα βλέπει: «Με το χαμόγελο αντιμετωπίζουν αυτοί οι εργαζόμενοι, στην πόλη Πάτνα της Ανατολικής Ινδίας, την καθημερινή ταλαιπωρία τους στα ασφυκτικά γεμάτα τρένα της χώρας», είναι η λεζάντα στη φωτό. Ασφαλώς μόνο τυχαίος δεν είναι αυτός ο σχολιασμός. Στην πραγματικότητα έτσι οραματίζονται τους εργαζόμενους και στη χώρα μας η εφημερίδα και οι κεφαλαιοκράτες τα συμφέροντα των οποίων εκφράζει. Εργαζόμενοι που όχι μόνο να μην έχουν δικαιώματα, αλλά να είναι πανέτοιμοι να κάνουν οποιαδήποτε δουλειά για ένα κομμάτι ψωμί. Και βέβαια με χαμόγελο...
Τη «γραμμή ΓΣΕΕ» ζήλεψε η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» και είδε την απεργία της Τετάρτης «Μια γεύση των δυναμικών αντιδράσεων των Ελλήνων εργαζομένων στις ασκούμενες από τις Βρυξέλλες ασφυκτικές πιέσεις...» και πως οι εργαζόμενοι «βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με τη νεοφιλελεύθερη λογική και τις πιέσεις των αγορών...». Κατανοητή η προσπάθεια της ΓΣΕΕ, όπως και μερίδας του Τύπου να φέρουν τις κινητοποιήσεις στα μέτρα τους και να αφήσουν στο απυρόβλητο την κυβέρνηση. Βολικό το σενάριο, για πιέσεις που ασκούνται από το εξωτερικό. Μόνο που τα μέτρα έχουν και εγχώρια σφραγίδα. Εχουν την υπογραφή της κυβέρνησης, του ΣΕΒ, των ντόπιων τραπεζιτών και εφοπλιστών, έχουν τη στήριξη της ΝΔ και του ΛΑΟΣ και όχι μόνο των «ξένων». Και αυτό αργά ή γρήγορα θα γίνει κατανοητό από ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Και τότε βέβαια η «ασυλία» που θέλουν να δώσουν στην κυβέρνηση και στην ντόπια πλουτοκρατία θα πάρει τέλος. Τότε κάθε κατεργάρης θα κάτσει στον πάγκο του.
Πρώτος και καλύτερος ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ., Γιώργος Καρατζαφέρης ο οποίος δήλωσε - αφού συναντήθηκαν - πως «οι σκέψεις του κ. Λοβέρδου κινούνται πάνω σε έναν σοβαρό άξονα, σε έναν άξονα ευθύνης».
Είναι δεδομένο πως «οι σκέψεις» του Α. Λοβέρδου είναι οι «σκέψεις» της κυβέρνησης, που προφανώς συμπίπτουν με τις «σκέψεις» του ΛΑ.Ο.Σ. Εμείς, μετά από τόσες ... «σκέψεις», τι μπορούμε να σκεφτούμε;
Προφανώς πως, όταν πρόκειται για τις κατευθύνσεις του ευρωπαϊκού κεφαλαίου, τα βρίσκουν μια χαρά αυτοί που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα συμφέροντα.
«ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΑΙ στη χώρα». Τη φοβερή αυτή διαπίστωση έκανε χτες ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλος, αφού συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Μόνο που οι αγορές δεν είναι τίποτε ...παράξενα όντα, που ζουν σε άλλους πλανήτες. Εχουμε κι εδώ από αυτές τις «αγορές». Και εκπροσωπούνται - μεταξύ άλλων - από τον ΣΕΒ.
Δηλαδή, αυτόν με τον οποίο η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ του κ. Παναγόπουλου έχει υπογράψει μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που προβλέπει αυξήσεις μικρότερες του ενός ευρώ την ημέρα.
Ετσι, για να μη δουλευόμαστε δηλαδή...
ΚΛΕΙΝΕΙ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ο ΗΣΑΠ από τη στάση Ειρήνη μέχρι την Κηφισιά, ενώ είναι κλειστός, εδώ και μήνες, και από την Καλλιθέα μέχρι το Φάληρο. Δηλαδή, ούτε το ...ένα τρίτο του δεν βρίσκεται στην κυκλοφορία.
Εχουν, μήπως, την εντύπωση οι αρμόδιοι πως αυτοί που χρησιμοποιούν το τρένο απλά αφήνουν την «Ρολς Ρόις» παρκαρισμένη σπίτι τους; `Η, μήπως, πως δεν έχουν δουλειά να κάνουν και μετακινούνται για βόλτα;