ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Μάρτη 2010
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Αγωνιστικές πρωτοβουλίες σε φοιτητές και σπουδαστές

Το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών καλεί σε σειρά κινητοποιήσεων για τα σύγχρονα δικαιώματα, ενάντια στη λαίλαπα των νέων μέτρων

Από τα μπλοκ του ΜΑΣ στην πρόσφατη απεργία, στις 24 Φλεβάρη
Από τα μπλοκ του ΜΑΣ στην πρόσφατη απεργία, στις 24 Φλεβάρη
Απάντηση στην πολιτική που «τσακίζει το δικαίωμα των σπουδαστών να σπουδάσουν και να έχουν με το πτυχίο τους μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα», δίνει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) με τη διοργάνωση συλλαλητηρίων, στις 18 Μάρτη, σε όλη τη χώρα. Παράλληλα το ΜΑΣ καλεί στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ, την Πέμπτη στις 6 το απόγευμα στο Σύνταγμα, με προσυγκέντρωση στις 5.00 μ.μ. στα Χαυτεία, αλλά και σε πικετοφορίες την Τετάρτη, στις 5 το απόγευμα, μαζί με το ΠΑΜΕ.

Τα συλλαλητήρια στις 18 Μάρτη αποφασίστηκαν την περασμένη Παρασκευή στην Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή του ΜΑΣ και στην ανακοίνωση που μοιράζεται στις σχολές, τονίζεται: «Και πριν που υπήρχε ανάπτυξη αλλά και τώρα που υπάρχει κρίση, το κεφάλαιο κερδίζει και οι εργαζόμενοι χάνουν συνεχώς. Ολα τα μέτρα ήταν προαποφασισμένα και από ΠΑΣΟΚ και από ΝΔ».

Το ΜΑΣ αναφέρεται συνολικά στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική θύελλα. Οσον αφορά την εκπαίδευση τονίζει ότι «η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη με τη σούπα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προωθείται από την κυβέρνηση με τη λίστα προσόντων. Αυτή την αντιλαϊκή πολιτική υπηρετεί το προσχέδιο της κυβέρνησης για τη διά βίου μάθηση και το Προεδρικό Διάταγμα που ενσωματώνει την κοινοτική οδηγία 36/05 στην ελληνική νομοθεσία και που πρακτικά αναγνωρίζει τα κολέγια». Σημειώνει ότι «τα νοίκια, η σίτιση, οι μετακινήσεις, τα αναλώσιμα υλικά είναι άλλο ένα χαράτσι που ματοκυλά τη λαϊκή οικογένεια». Καλεί τους φοιτητές και τους σπουδαστές να παλέψουν με το ολοκληρωμένο πλαίσιο του ΜΑΣ, το οποίο βασίζεται στις λαϊκές ανάγκες:

  • Κανένας φοιτητής και σπουδαστής να μην είναι υποχρεωμένος να δουλέψει για να τα βγάλει πέρα με τα έξοδα των σπουδών του. Σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, μετακινήσεις δωρεάν χωρίς προϋποθέσεις. Μηνιαίο επίδομα ενοικίου 400 ευρώ σε όλους τους φοιτητές και σπουδαστές που είναι από άλλες πόλεις. Να δίνονται δωρεάν όλα τα συγγράμματα. Να στηριχτούν οι φοιτητές και σπουδαστές από εργατικές λαϊκές οικογένειες και όχι οι επιχειρήσεις. Ειδικά στα ΤΕΙ, που το 60% δουλεύει, μέτρα στήριξης των σπουδαστών και των οικογενειών τους. Μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών και σπουδαστών. 6ωρη-5ήμερη εργασία με αποδοχές πλήρους ωραρίου. Αδεια με αποδοχές την περίοδο των εξεταστικών.
  • Αμεση κατάργηση όλων των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά και σε κάθε μορφή παροχής εκπαίδευσης. Υποτροφίες για όλους τους μεταπτυχιακούς φοιτητές από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στην εκπαίδευση. Κατάργηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων και των ΚΕΣ. Απειθαρχία στην ΕΕ, η κοινοτική οδηγία 36/05 να μην ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία.
  • Οι φοιτητές και σπουδαστές που κάνουν πρακτική άσκηση να έχουν πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με βάση τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις.
  • Πτυχία με αξία, δουλειά με δικαιώματα, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, 7ωρο - 5ημερο - 35ωρο, όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας, το πτυχίο να αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για δουλειά.
  • Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων μέσα στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, μόνιμη και σταθερή δουλειά στους συμβασιούχους σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, μονιμοποίηση των εκτάκτων στο εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Τη λύση στο πρόβλημα των ΤΕΙ που απαιτεί διεκδίκηση Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης με ενιαίο σκοπό την επιστημονική ειδίκευση και η δημιουργία συστήματος Δημόσιων και Δωρεάν Επαγγελματικών Σχολών με στόχο την υψηλού επιπέδου επαγγελματική ειδίκευση. Στα πλαίσια να αποσαφηνιστεί άμεσα το αντικείμενο σπουδών των ΤΕΙ και ο ρόλος των αποφοίτων τους στην παραγωγή.
  • 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία.
  • Οχι στην αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση των ιδρυμάτων. Απόσυρση του προσχεδίου της κυβέρνησης για τη διά βίου μάθηση.
Μπίζνες με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Η υποκρισία που κρύβουν τα διάφορα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, που συχνά κάτω από την ευαισθησία για το περιβάλλον κρύβουν καλοστημένες μπίζνες, αποτελεί δείγμα γενικότερα για το τι σημαίνει και ποιους ωφελεί η λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη». Ενα τέτοιο παράδειγμα περιβαλλοντικής - επιχειρηματικής υποκρισίας είναι και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που στη λογική της ίδρυσης και λειτουργίας τους είναι όχι μόνο τα διάφορα σεμινάρια και εκπαιδευτικά - επιμορφωτικά προγράμματα, αλλά και το να ...«απορροφούν» εισόδημα από γονείς και εκπαιδευτικούς «καταθέτοντάς» το στους ξενοδόχους, τους εστιάτορες και γενικότερα στην τοπική αγορά.

Είναι άκρως αποκαλυπτικά τα όσα αναφέρονταν παλιότερα στην ιστοσελίδα ενός ΚΠΕ στην Πελοπόννησο, ειδικά για το ζήτημα «άμεσα οικονομικά οφέλη για την τοπική κοινωνία»: «Συνοπτικά, κατά μέσο όρο το ΚΠΕ δαπανά στην τοπική κοινωνία περίπου 20.000 ευρώ το χρόνο για τα σχολικά προγράμματα και 30.000 ευρώ για τα σεμινάρια και τις ημερίδες»... Προφανώς αυτό είναι το κόστος για οπτικοακουστικά υλικά, γραφική ύλη, ενοικιάσεις αιθουσών κ.ά. Ακόμα πιο αποκαλυπτική για τη συμβολή του ΚΠΕ στην τοπική αγορά είναι και η συνέχεια της περιγραφής: «Σημαντικές είναι επίσης οι δαπάνες που γίνονται από τα ίδια τα σχολεία που επισκέπτονται την περιοχή. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από τα 70 έως 80 σχολεία που επισκέπτονται το ΚΠΕ περίπου 20 διανυκτερεύουν τουλάχιστον ένα βράδυ με συνολική δαπάνη περίπου 20.000 ευρώ. Περίπου 40 γευματίζουν στην περιοχή με μέσο όρο συνολικής δαπάνης περίπου 12.000 ευρώ. Συνεπώς, τα σχολεία δαπανούν στην περιοχή του ΚΠΕ συνολικά πάνω από 30.000 ευρώ ετησίως, έσοδο σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι αφορά εξ ολοκλήρου κίνηση εκτός τουριστικής περιόδου και κατά κύριο λόγο καθημερινές. Το σύνολο των δαπανών που σχετίζονται με το ΚΠΕ και αφορούν τον εμπορικό κλάδο της περιοχής ανέρχεται έτσι σε τουλάχιστον 90.000 ευρώ ετησίως».

Σ' αυτό το πνεύμα, εξέδωσαν την προηγούμενη βδομάδα μια ανακοίνωση και οι «Οικολόγοι Πράσινοι» που γκρινιάζουν για την υποχρηματοδότηση των ΚΠΕ, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τα ΚΠΕ εκτός από τον παιδαγωγικό τους ρόλο επιτελούν και μια μεγάλη αναπτυξιακή για την περιφέρεια προσπάθεια, αφού πάνω από 4.000.000 ευρώ το χρόνο διαχέονται στις τοπικές κοινωνίες με τις δράσεις τους»!

Πρόκειται για ένα ακόμα παράδειγμα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται σε διάφορα επίπεδα γύρω από το ζήτημα του περιβάλλοντος με σχολεία - «πελάτες», αλλά και της υποκρισίας που διακρίνει διάφορους τάχα ευαισθητοποιημένους σε οικολογικά ζητήματα, οι οποίοι στηρίζουν όλο αυτό το επιχειρηματικό παιχνίδι, ντύνοντάς το με το φερετζέ της περιβαλλοντικής ευαισθησίας...

ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Καθορίστηκαν οι τρόποι εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες, στα ΕΠΑΛ και στα ΕΠΑΣ, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Οι μαθητές θα εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Οι λεπτομέρειες υπάρχουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας (www.ypepth.gr).

*** Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθηγητής Ανδρέας Τρούμπης, ανακοίνωσε την παραίτηση του. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, η κίνηση αυτή έγινε ως έκκληση στην πολιτεία, για την αντιμετώπιση της απαγόρευσης πρόσβασης των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων στις διεθνείς βιβλιοθήκες, «λόγω αδυναμίας ή αδιαφορίας του ελληνικού κράτους να ανταποκριθεί στην πληρωμή των συνδρομών σε αυτές».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ