ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Μάρτη 2010
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Νέο» σχολείο με αντιδραστικές αντιλήψεις

Η υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή της διαφήμισε το «νέο» σχολείο της αμάθειας που προτείνει το ΠΑΣΟΚ και μίλησε για το σημαντικό ρόλο των «εθνικών ευεργετών»

Την αντιδραστική λογική που λέει ότι η χώρα θα σωθεί απ' τους «εθνικούς ευεργέτες» έφερε στο προσκήνιο η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, δηλώνοντας σε συνέντευξή της στο «Βήμα» ότι «χρειαζόμαστε και σήμερα "Συγγρούς και Τοσίτσες"». Θέλουν το λαό να ελπίζει πως θα φτιάξει τη μοίρα του και τη ζωή του, βασιζόμενος στους «ευεργέτες». Δε θα περίμενε, βέβαια, κάποιος κάτι διαφορετικό απ' την υπουργό που, μόλις την περασμένη βδομάδα, ανακοίνωσε τα σχέδια της κυβέρνησης για το «νέο» σχολείο, το οποίο βάζει μέσα στο σχολείο τις επιχειρήσεις, ως κομμάτι, της τοπικής κοινωνίας. Για «ευεργέτες» - «χορηγούς» θα ψάχνουν τα σχολεία για να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους, με τα σχέδια του ΠΑΣΟΚ για το «νέο» σχολείο, ενώ παράλληλα θα ζητείται απ' τους γονείς να συνεισφέρουν οικονομικά, στη λογική της ανταποδοτικότητας.

Κατά τα άλλα, η υπουργός Παιδείας διαφήμισε το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ μιλώντας για «νέο μοντέλο διοίκησης του σχολείου», «τομές όπως οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, η αναμόρφωση των διδακτικών μεθόδων, η αναβάθμιση του προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών» κ.ά. Μάλιστα, ζήτησε απ' τους εκπαιδευτικούς «καλύτερο αποτέλεσμα με λιγότερες προσλήψεις», ενώ αποπροσανατόλισε, για μια ακόμη φορά, θέτοντας ως κυρίαρχο πρόβλημα για τα κενά τις αποσπάσεις!

«Ξέχασε», προφανώς, η υπουργός τους χιλιάδες ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, που εργάζονται με 7 ευρώ την ώρα και ακόμα και αυτά τα ελάχιστα χρήματα τα παίρνουν σχεδόν ένα χρόνο μετά. Και σα να μην έφτανε αυτό, εντόπισε το πρόβλημα «ηθικής» του σχολείου στο γεγονός πως ο γονιός πληρώνει το δάσκαλο του παιδιού του για να του κάνει ιδιαίτερα, κατάσταση που έχει συνδιαμορφώσει το ΠΑΣΟΚ, χρόνια τώρα. Κανένα πρόβλημα «ηθικής» δεν υπάρχει, προφανώς, για την κυβέρνηση, με τους χιλιάδες μαθητές που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο και με το γεγονός πως στον 21ο αιώνα δεν υπάρχει 12χρονο σχολείο για όλους, ενώ αντίθετα προτείνεται ένα «νέο» σχολείο των δεξιοτήτων και της αμάθειας.

ΠΕΜΕΝ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΑΕΝ
Παρεμβάσεις για τα δικαιώματα των σπουδαστών

Παράσταση διαμαρτυρίας σε εφοπλιστικές ενώσεις για τα εμπόδια που μπαίνουν στους πρωτοετείς για το πρώτο τους εκπαιδευτικό ταξίδι έκαναν αντιπροσωπείες των σπουδαστών

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ μιλάει στους σπουδαστές και το προσωπικό της ΑΕΝ Ασπροπύργου, σε περιοδεία και συγκέντρωση που έγινε πριν τέσσερις μήνες για τα προβλήματα της σχολής
Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ μιλάει στους σπουδαστές και το προσωπικό της ΑΕΝ Ασπροπύργου, σε περιοδεία και συγκέντρωση που έγινε πριν τέσσερις μήνες για τα προβλήματα της σχολής
Παρεμβάσεις στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας πραγματοποίησαν χτες το πρωί αντιπροσωπείες σπουδαστών από Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) με πρωτοβουλία της ΠΕΜΕΝ, αναδεικνύοντας τα οξυμένα προβλήματα της ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, που δημιουργεί η φιλοεφοπλιστική πολιτική, αλλά και τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρωτοετείς σπουδαστές για να καταφέρουν να κάνουν το Α' εκπαιδευτικό τους ταξίδι, ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους. Με ιδιαίτερη έμφαση ανέδειξαν και τις διακρίσεις που υφίστανται, στο δικαίωμά τους για μπάρκο, οι σπουδάστριες των Ακαδημιών.

Από την πλευρά τους εφοπλιστές ισχυρίστηκαν, κοροϊδεύοντας ανοιχτά, ότι στα 730 πλοία με ελληνική σημαία είναι καλυμμένες όλες οι θέσεις των δοκίμων, γεγονός που αν ίσχυε, θα είχε απορροφηθεί το σύνολο των 1.300 πρωτοετών (προβλέπονται δύο θέσεις πρωτοετών σπουδαστών - δοκίμων σε κάθε πλοίο, δηλαδή σύνολο 1.460 σπουδαστές). Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής, που υπονομεύει τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση για να τη σπρώξει στα χέρια των επιχειρηματιών και των εφοπλιστών - άλλωστε ευθέως ο πρόεδρος της ΕΕΕ δηλώνει την ανάγκη δημιουργίας ιδιωτικών σχολών - προκειμένου να εκπαιδεύονται «πειθήνιοι» ναυτεργάτες χωρίς να διεκδικούν δικαιώματα. Ταυτόχρονα στο Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης, ταμείο του ΝΑΤ, που είναι χρήματα από εισφορές των ναυτεργατών για τη ναυτική εκπαίδευση, δεν γίνονται ισολογισμοί και είναι σωρός οι καταγγελίες των ναυτεργατικών σωματείων για «ρεμούλες» και ξεκοκάλισμα των ναυτεργατικών εισφορών από εφοπλιστές και επιτήδειους του υπουργείου.

ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, με δελτίο Τύπου, καλούν τους σπουδαστές των ΑΕΝ σε κοινό μέτωπο και αγώνα, σε μαζική συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ στις 11 του Μάρτη, «για να αναχαιτίσουμε την αντιλαϊκή πολιτική» που διαλύει σταδιακά τη ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, «διεκδικώντας αιτήματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες μας».

Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις της ΚΝΕ στο «Συρμό» και αυτές τις μέρες το πρόγραμμά τους περιλαμβάνει:

Την Πέμπτη 11/3: Ροκ συναυλία με τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο. Ωρα έναρξης 10 μ.μ.

Την Παρασκευή 12/3: Πάρτι των Οργανώσεων ΑΣΟΕΕ, ΝΟΠΕ, ΠΤΕ, ΠΑΠΕΙ, ΠΑΝΤΕΙΟΥ της Σπουδάζουσας Αθήνας. Ωρα 10.30 μ.μ.

Το Σάββατο 13/3: Παράσταση θεάτρου «Πάλη Νέγρου με σκύλους» του Bernard Marie Koltes, από την ερευνητική και καλλιτεχνική ομάδα «Δρυός τόποι» της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ωρα 9 μ.μ.

Την Κυριακή 14/3: Εκδήλωση - βιβλιοπαρουσίαση που επιμελήθηκε η Οργάνωση Αθήνας της ΚΝΕ για το έργο «Πώς δενότανε τ' ατσάλι». Ωρα 7 μ.μ.

Τη Δευτέρα 15/3: Προβολή του β' μέρους της ταινίας «1900». Ωρα 9.30 μ.μ.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΙΔΕΚΕ
Ενα χρόνο απλήρωτοι

Αντιμέτωποι με πρόβλημα επιβίωσης δηλώνουν πλέον οι εργαζόμενοι στο Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) αφού, όπως καταγγέλλουν, είναι απλήρωτοι εδώ και ένα χρόνο. Οι εργαζόμενοι στο ΙΔΕΚΕ, που είναι πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενο από το υπουργείο Παιδείας και φορέας υλοποίησης προγραμμάτων διά βίου εκπαίδευσης, διέπονται από ένα... ψηφιδωτό ελαστικών εργασιακών σχέσεων: με 3 μόνιμους υπαλλήλους, 300 με σύμβαση έργου και 3.000 περίπου που υλοποιούν τα προγράμματα σε καθεστώς ωρομισθίας. Ολοι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της μη καταβολής των δεδουλευμένων ή... καταβολής τους «με το σταγονόμετρο» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, ενώ δηλώνουν ότι ακόμα περιμένουν από την ηγεσία του υπουργείου να πάρει θέση για το πρόβλημα.

To παζάρι της «Διά Βίου Μάθησης»

Προσφορά: Με 120 ευρώ «κερδίζετε» ένα «πιστοποιητικό κατάρτισης» από ένα σεμινάριο, τρεις καφέδες κι ένα γεύμα στις Σπέτσες! Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σχολικής Ψυχολογίας και το Κέντρο Ερευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνει διήμερο σεμινάριο, τον Ιούνιο στις Σπέτσες, με κόστος συμμετοχής 120 ευρώ! Μάλιστα, στη σχετική ανακοίνωση για την εγγραφή ...διευκρινίζεται ότι στην τιμή περιλαμβάνεται το υλικό του σεμιναρίου, ένα γεύμα, 3 διαλείμματα καφέ (!) κι ένα «πιστοποιητικό κατάρτισης».

Πρόκειται για την εφαρμογή της πολιτικής της Διά Βίου Μάθησης, σύμφωνα με την οποία ο εργαζόμενος πρέπει να πληρώνει σεμινάρια, ώστε να μπορεί ν' ανταποκριθεί στη δουλειά του. Στην προκειμένη περίπτωση, μάλιστα, οι ψυχολόγοι και οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται για το θέμα («Ανταπόκριση στη διδασκαλία: Ενα σύστημα βελτίωσης της αποτελεσματικότητας στη μάθηση και στη συμπεριφορά για όλους τους μαθητές») πρέπει να βιαστούν! Εάν στείλουν τα χρήματα μέχρι τις 10 Μάη θα πληρώσουν 120 ευρώ, εάν τα στείλουν από τις 11 Μάη έως τις 4 Ιουνίου η τιμή αυξάνεται και φτάνει τα 150 ευρώ! Να σημειώσουμε ότι υπάρχει και «προσφορά» για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές, με 80 και 100 ευρώ αντίστοιχα! Οπως είναι φανερό, τα πάντα εντάσσονται στη «λογική» της αγοράς: Εάν έχεις χρήματα έχει καλώς, εάν όχι, κακό του κεφαλιού σου!

ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ
Ψυχολογία και διδακτική

Η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης διοργανώνει εκδήλωση - συζήτηση με θέμα: «Η αντιπαράθεση της μαρξιστικής με την αστική ψυχολογία. Διδακτικές - παιδαγωγικές προοπτικές», το Σάββατο 13 Μάρτη, στις 7.30 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Κεφαλονιάς και Ιθάκης.

Το θέμα είναι ιδιαίτερα επίκαιρο μιας και στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το «νέο» σχολείο γίνεται επίκληση συγκεκριμένων ψυχολογικών προσεγγίσεων. Επιπλέον, το πώς μαθαίνουν οι μαθητές, αλλά και τα ζητήματα των σχέσεων εκπαιδευτικών - γονέων, εκπαιδευτικών - μαθητών, γονέων - μαθητών κ.ο.κ. απασχολούν ολοένα και περισσότερο τους φορείς της εκπαίδευσης και την επιστημονική κοινότητα.

Εισηγήτρια θα είναι η Μαργαρίτα Κουσαθανά, Δρ. Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, Επιστημονικός Συνεργάτης του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική της Χημείας και των Νέων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών» και μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού «ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ