ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Ιούλη 2000
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΤΕ
Στηρίζει το ξεπούλημα η ηγεσία της ΟΜΕ - ΟΤΕ
  • ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Αγωνιστική Παρέμβαση» αναλώνονται για μια ακόμη φορά στη διατύπωση φραστικών αντιθέσεων 
  • Την ανάγκη σύγκρουσης γενικότερα με την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική υπογραμμίζει η ΕΣΚ

Οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ είναι αντιμέτωποι, όχι μόνο με το ξεπούλημα του Οργανισμού, αλλά και με την επέλαση κατά των εργασιακών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων
Οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ είναι αντιμέτωποι, όχι μόνο με το ξεπούλημα του Οργανισμού, αλλά και με την επέλαση κατά των εργασιακών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων
Σε «σχέδια επί χάρτου» για κινητοποιήσεις ενάντια στην παραπέρα μετοχοποίηση του ΟΤΕ αναλώνονται ορισμένοι συνδικαλιστές του Οργανισμού. Η πρασινογάλαζη πλειοψηφία της Ομοσπονδίας των εργαζομένων και οι σύμμαχοί της, φραστικά αντιτίθενται στις σχετικές κυβερνητικές εξαγγελίες. Ομως δεν προτείνουν συγκεκριμένη μορφή και χρονοδιάγραμμα πάλης. Επιπλέον, δε συνδέουν την παραπέρα μετοχοποίηση με τη γενικότερη πολιτική ιδιωτικοποιήσεων και ανατροπής των εργατικών κατακτήσεων. Και επακόλουθα δεν αντιτάσσονται συνολικά σε όσα αντιλαϊκά σχεδιάζουν οι κυβερνώντες.

Συγκεκριμένα χτες συνεδρίασε το ΔΣ της ΟΜΕ - ΟΤΕ και εξέτασε τη δρομολογούμενη από την κυβέρνηση παραχώρηση και νέου πακέτου μετοχών του Οργανισμού σε ιδιώτες. Γεγονός που θα μειώσει τη συμμετοχή του Δημοσίου σε ποσοστό μικρότερο του 40%. Στη συνεδρίαση εκφράστηκε διαφωνία με αυτήν την «προοπτική». Ομως, το ΔΣ δεν κατέληξε σε κάτι συγκεκριμένο. Απλά εξουσιοδοτήθηκε η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας «αν χρειαστεί»(!), να εξειδικεύσει τις μορφές αγώνα, σε συνεδρίασή της, πιθανά την ερχόμενη βδομάδα. Οπερ σημαίνει ότι μπορεί και η νέα μετοχοποίηση να προωθηθεί, υπό το «βάρος» κάποιων «καταγγελτικών» ανακοινώσεων.

Πέραν αυτών, στη συνεδρίαση φάνηκε ότι ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Αγωνιστική Συνεργασία» (πρόσκειται στο ΣΥΝ), παρά τις κάποιες επιμέρους διαφοροποιήσεις τους, έχουν την ίδια θέση απέναντι σε μια σειρά από καίρια ζητήματα και κινούνται στην κατεύθυνση της επιβολής, για άλλη μια φορά, αγωνιστικής απραξίας, στηρίζοντας έτσι ουσιαστικά την πολιτική ξεπουλήματος.

Ειδικότερα, περιορίστηκαν στο ζήτημα της διατήρησης ή μη του 51% υπό το δημόσιο έλεγχο. Ομως δεν έχουν αντίρρηση αντί να βρεθεί «στρατηγικός επενδυτής» - όπως προωθεί ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας - και να του παραχωρηθεί 10% - 15% των μετοχών του Δημοσίου, να βρεθεί «στρατηγικός σύμμαχος» - όπως προτείνουν άλλοι παράγοντες του ΠΑΣΟΚ - και να του παραχωρηθούν από τον ΟΤΕ μετοχές που θα έχει αγοράσει από τις ήδη διανεμημένες στη χρηματιστηριακή αγορά.

Επίσης, δε φέρουν αντίρρηση στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για την απελευθέρωση της αγοράς των τηλεπικοινωνιών και την απώλεια από τον ΟΤΕ της τελευταίας αποκλειστικότητάς του, της σταθερής τηλεφωνίας.

Τη στάση τους στηλίτευσαν στη συνεδρίαση του ΔΣ οι εκπρόσωποι της «Ενιαίας Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΕΣΚ). Σημείωσαν ότι το πρόβλημα δεν περιορίζεται στην παραπέρα μετοχοποίηση του ΟΤΕ, αλλά είναι γενικότερο και αφορά την επιχειρούμενη από την κυβέρνηση ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, την εισβολή ιδιωτικών εταιριών στο πεδίο της σταθερής τηλεφωνίας, την αλλαγή του καταστατικού του Οργανισμού, που από ΔΕΚΟ έγινε ΑΕ και τις αντιλαϊκές αλλαγές στο ασφαλιστικό καθεστώς. Οι εκπρόσωποι της ΕΣΚ τόνισαν την ανάγκη ανάπτυξης αγώνων και σύγκρουσης, όχι όμως μόνο διαδικαστικά και μόνον ενάντια στη μετοχοποίηση, αλλά συνολικά ενάντια στην εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική.

  • Κατατέθηκε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της αγοράς των τηλεπικοινωνιών. Θυμίζουμε ότι με το νομοσχέδιο από την 1η Γενάρη του 2001 επιτρέπεται στον κάθε «μεγαλοκαρχαρία» να ιδρύσει εταιρία παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και να πλουτίσει, εκμεταλλευόμενος την υποδομή του ΟΤΕ.
Στάσεις εργασίας στην ΥΠΑ

Σε 5ωρες στάσεις εργασίας προχωρούν σήμερα και τη Δευτέρα τα μέλη του Συλλόγου Ηλεκτρονικών Μηχανικών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ζητώντας την καταβολή δεδουλευμένων τους και τη θεσμοθέτηση της βαθμολογικής εξέλιξής τους.

Με επιστολή του, στους υπουργούς Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Μεταφορών και Επικοινωνιών και στο διοικητή της ΥΠΑ, το προεδρείο του Συλλόγου σημειώνει ότι η διοίκηση της ΥΠΑ παρακάμπτει το αίτημα των εργαζομένων για προώθηση Προεδρικού Διατάγματος για τη βαθμολογική εξέλιξη των ηλεκτρονικών μηχανικών. Αίτημα που εκκρεμεί εδώ και πέντε χρόνια. Η διοίκηση, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, αρνείται να συμπεριλάβει τη σχετική διάταξη στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που πρόκειται να προωθηθεί στη Βουλή.

Αναφορικά με δεδουλευμένα των εργαζομένων, ο Σύλλογος διευκρινίζει ότι παρά το σχετικό νόμο που ορίζει αμοιβές για τις Ομάδες Εργασίας και Επιτροπών - που ασχολούνται με την εκτέλεση των έργων ανάπτυξης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών - η διοίκηση της ΥΠΑ αρνείται τη σχετική πληρωμή στα μέλη των Επιτροπών που ολοκλήρωσαν το έργο τους, καθώς και στα μέλη των Επιτροπών που το συνεχίζουν.

Για τα παραπάνω, το ΔΣ του Συλλόγου αποφάσισε ομόφωνα την κάθοδο του κλάδου σε 5ωρες στάσεις εργασίας, σήμερα και τη Δευτέρα, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 2 μετά το μεσημέρι, ζητώντας την άμεση προώθηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης για το βαθμολόγιο και την άμεση καταβολή των προαναφερόμενων αμοιβών.

Αυξήθηκαν τα εισιτήρια της «Ολυμπιακής»

Το ένα χαράτσι μετά το άλλο αποφασίζουν αυτές τις μέρες οι κυβερνώντες. Μετά τις αυξήσεις κατά σχεδόν 30% στη χρέωση της αστικής μονάδας του ΟΤΕ που ανακοίνωσαν οι αρμόδιοι την Τρίτη, χτες αποφάσισαν αυξήσεις διπλάσιες του αναμενόμενου πληθωρισμού στα τιμολόγια της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και της «Ολυμπιακής Αεροπλοϊας».

Συγκεκριμένα, οι πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών ενέκριναν τις προτάσεις που έκανε την προηγούμενη βδομάδα η διοίκηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» για αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων. Οι νέες τιμές θα ισχύσουν από αύριο μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη και μετά θα υπάρξει μια μείωση της τάξης του 2%.

Ενδεικτικά, στην «Ολυμπιακή Αεροπορία», ανά προορισμό, ισχύουν πλέον οι ακόλουθες τιμές (για τουριστική θέση με επιστροφή):

- Αθήνα - Θεσσαλονίκη, από 40.000 δρχ. αυξάνεται στις 42.000.

- Αθήνα - Ρόδο, από 40.000 δρχ. αυξάνεται στις 42.000.

- Αθήνα - Κω, από 37.800 δρχ. αυξάνεται στις 38.000.

- Αθήνα - Αλεξανδρούπολη, από 33.000 δρχ. αυξάνεται στις 34.700.

- Αθήνα - Καβάλα, από 33.000 δρχ. αυξάνεται στις 34.700.

- Αθήνα - Κέρκυρα, από 40.000 δρχ. αυξάνεται στις 42.000.

- Αθήνα - Ηράκλειο και Αθήνα - Χανιά, από 36.000 δρχ. αυξάνεται στις 37.800.

- Αθήνα - Μυτιλήνη, από 33.000 δρχ. αυξάνεται στις 34.700.

Χιλιάδες τόνοι σκουπίδια βρωμίζουν τις ακτές

Το 1999 καθαρίστηκαν 900 χιλιόμετρα ακτών σε 26 νομούς της χώρας και απομακρύνθηκαν από αυτές 15.142 τόνοι σκουπίδια. Αυτό ανακοίνωσε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, ενώ παράλληλα παρουσίασε ένα CD ROM, το οποίο διανέμεται σε όλο τον κόσμο (πέρσι διανεμήθηκαν 80.000) και παρέχει πληροφορίες για τις ακτές κολύμβησης της Ελλάδας.

Στους τόνους των σκουπιδιών που απομακρύνθηκαν από τις ακτές, περιλαμβάνονται νεκρά και σάπια θαλάσσια φυτά, πλαστικά, χαρτιά, αλουμινένια κουτιά, γυαλιά και μπουκάλια. Περιλαμβάνονται, επίσης, βαριά και ογκώδη αντικείμενα, όπως σπασμένες βάρκες, βαρέλια, λάστιχα αυτοκινήτων, παλιές οικιακές συσκευές, μπάζα και κούτσουρα, τα οποία δυσκολεύουν πολύ το έργο του καθαρισμού. Να σημειώσουμε ότι οι μεγαλύτερες ποσότητες σκουπιδιών μαζεύτηκαν από τις ακτές της Ανατολικής Αττικής, της Νομαρχίας Πειραιά, της Χαλκιδικής, της Λάρισας και της Δυτικής Αττικής.

Ο Κ. Λαλιώτης δήλωσε ότι από το 1994 διατέθηκαν στις Νομαρχίες 4,3 δισ. δρχ. για τον καθαρισμό των ακτών, άλλα 3,6 για την αγορά μηχανημάτων καθαρισμού και άλλα 8,6 δισ. δρχ. για αναπλάσεις ακτών, εκ των οποίων τα 6 δισ. για ακτές εκτός Αττικής και 2,6 για ακτές της Αττικής.

Στο μεταξύ, από τις 21 Ιούνη 1998, λειτουργεί ειδικός κόμβος στο Internet με την ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.thalassa.gr , στην οποία παρέχεται πληροφόρηση για την ποιότητα των ακτών κολύμβησης της χώρας, ενώ υπάρχουν 800 φωτογραφίες από αυτές τις ακτές ή από τα ελληνικά μικρονήσια κλπ. Τον κόμβο αυτό επισκέφτηκαν μέχρι τώρα πάνω από 150.000 άτομα, μεταξύ των οποίων έγινε ψηφοφορία για την ανάδειξη της ακτής που προτιμούν. Το 1999 καλύτερες ακτές κατά σειρά αναδείχτηκαν: Ο Μύρτος Κεφαλονιάς, η Φαλάσαρνα Χανίων, ο Αγιος Προκόπιος Νάξου, το Πόρτο Κατσίκι Λευκάδας, το Καμάρι και η Περίσσα Σαντορίνης, οι Αμμόλοφοι Καβάλας και η Ψάθα Αττικής, το Κάθισμα Λευκάδας, η Καλόγρια Αχαΐας, η Χρυσή - Γαϊδουρονήσι Λασιθίου, το Αλεποχώρι Αττικής, οι Κοκουναριές Σκιάθου, τα Μαύρα Βόλια Χίου, το Ξυλόκαστρο Κορινθίας και οι Πετανοί Κεφαλονιάς.

Ο ΟΣΕ παραδίνει εισιτήρια στο σπίτι

Σε παράδοση εισιτηρίων κατ' οίκον προχωρά ο ΟΣΕ, στους επιβάτες του, που διαμένουν στο λεκανοπέδιο Αττικής.

Ο Οργανισμός ανακοίνωσε χτες ότι από τη Δευτέρα οι επιβάτες περιοχών του Λεκανοπεδίου θα μπορούν να παραγγέλλουν στο τηλέφωνο 52.97.313 τις ακόλουθες κατηγορίες τίτλων μεταφοράς: Κάρτες Τρίτης Ηλικίας (σύνθετη) α` θέσης. Ομαδικά εισιτήρια μεγάλης αξίας, άνω των 30.000 δραχμών. Εισιτήρια Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Κάρτες InterCity 6+1. Και ολόκληρα εισιτήρια που εκδίδονται για πέντε επιβάτες και άνω, ελάχιστης χιλιομετρικής διάνυσης 250 χιλιομέτρων, με την προϋπόθεση ότι η έκδοση θα γίνεται μετά από αιτήματα ιδιωτών και όχι πρακτορείων.

Οι τίτλοι θα εκδίδονται αυθημερόν και θα παραδίδονται στους επιβάτες, με αντικαταβολή της αξίας τους, την επόμενη μέρα, στη διεύθυνση που οι ίδιοι επιθυμούν (σε περιοχές του Λεκανοπεδίου), χωρίς πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση από πλευράς τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ