ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Απρίλη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αμεσα μέτρα ανακούφισης για τους ΕΒΕ

Με αντιπροσωπεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου συναντήθηκε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με επικεφαλής την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, συναντήθηκε, χτες, με αντιπροσωπεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου μετά από αίτημα αυτής.

Σε δελτίο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρεται: «Το ΚΚΕ έχοντας τη δικιά του αντίληψη για το χαρακτήρα της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης και συνολική πρόταση διεξόδου διεκδικεί σήμερα άμεσα μέτρα ανακούφισης των μικρομεσαίων αυτοαπασχολούμενων που αφορούν:

1. Αφορολόγητο όριο ατομικό 20.000 ευρώ, οικογενειακό 40.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.

2. Κάθε μικροεπιχείρηση να φορολογείται ανάλογα με τα έσοδα και έξοδά της, όπως αυτά προκύπτουν από τα λογιστικά βιβλία και τα παραστατικά στοιχεία, που αποτελούν τη μοναδική πηγή προσδιορισμού των κερδών της. Κατάργηση κάθε είδους αντικειμενικών κριτηρίων.

3. Χρηματοδότηση του ΟΑΕΕ για την κάλυψη των αναγκών του Ταμείου κατά 2/3 από το κράτος και κατά το 1/3 από τον ασφαλισμένο.

4. Δωρεάν υπηρεσίες Υγείας και Παιδείας.

5. Κατάργηση ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης».

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ
Επιλογή θέσεων και δημοπράτηση αδειών

Τη μέθοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη χορήγηση αδειών ανάπτυξης θαλάσσιων αιολικών πάρκων, σε τοποθεσίες επιλεγμένες από πριν από αυτήν, επιλέγει η κυβέρνηση, εκτιμώντας ότι μ' αυτόν τον τρόπο θα επισπεύσει χρονικά την προώθησή τους και θα συνδυάσει το συγκεκριμένο είδος μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών διασύνδεσης. Τα παραπάνω αναλύθηκαν σε επιχειρηματίες που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για την κατασκευή θαλάσσιων πάρκων, από την υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τ. Μπιρμπίλη. Η υπουργός συναντήθηκε με τους: Γ. Περιστέρη, Δ. Κοπελούζο, Α. Καλλιτσάντζη, Κ. Φιλιππίδη, Δ. Καραδήμα, Β. Παναγιωτίδη, Ι. Παντούση, Σπ. Παπαδημητρίου, Μ. Τζαμούρτα, Α. Φακίδη, Ε. Κοροβέση.

Σύμφωνα με την υπουργό, η εγκατεστημένη ισχύς θαλάσσιων αιολικών πάρκων στην ΕΕ αγγίζει τα 2.000 MW. Η νέα διαδικασία προβλέπει, όπως ορίζουν και οι οδηγίες της ΕΕ, εκπόνηση στρατηγικής περιβαλλοντικής μελέτης, επιλογή των χώρων, δημοπράτηση των αδειών. Η διαδικασία προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2012. Οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες είχαν αντιδράσει όταν διέρρευσαν τα σχέδια του υπουργείου, καθώς ορισμένοι έχουν ήδη καταθέσει σχετικές αιτήσεις. Η υπουργός τους καθησύχασε. Εάν μια από τις θέσεις που θα επιλεγούν συμπίπτει με κάποια από αυτές για τις οποίες έχει κατατεθεί ολοκληρωμένη αίτηση, αυτό θα λαμβάνεται υπόψη στη διαδικασία του διαγωνισμού!

Μία από τις επιδιώξεις της κυβέρνησης είναι να προλάβει αντιδράσεις για εκείνες τις περιπτώσεις όπου η ανάπτυξη ενός θαλάσσιου αιολικού πάρκου ενδέχεται να παρεμποδίσει τουριστικές ή αλιευτικές δραστηριότητες. Η Τ. Μπιρμπίλη υποστήριξε ότι είναι απαραίτητη η μικρή χωροταξική διασπορά αυτών των εγκαταστάσεων, προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι κατά την ανάπτυξη των δικτύων διασύνδεσης με το χερσαίο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας. Πρόκειται για μια μέθοδο που ουσιαστικά θα προσφέρει εγγυήσεις στους ιδιώτες παραγωγούς ότι οι μονάδες τους θα προωθηθούν γρήγορα και θα συνδεθούν με τον καλύτερο τρόπο με το εθνικό σύστημα ενέργειας.

Ζητήθηκε, επίσης, η ενεργός συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα στην έρευνα για την ανάπτυξη των θαλάσσιων πάρκων.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
Σε δημόσια διαβούλευση το νέο κανονιστικό πλαίσιο

Τις διατάξεις κοινοτικής οδηγίας, σχετικά με τις συμβάσεις καταναλωτικής πίστης με τη μορφή νέου κανονιστικού πλαισίου, που θα ενσωματωθεί σε Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Οικονομικών και Δικαιοσύνης, έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Μεταξύ των αλλαγών που περιλαμβάνονται είναι:

  • Υποχρεωτική αναφορά των στοιχείων κόστους της πίστωσης, στις διαφημίσεις των τραπεζών.
  • Καθιέρωση της αρχής του «υπεύθυνου δανεισμού», με βάση την οποία θεωρητικά η τράπεζα πρέπει να αξιολογεί την πιστοληπτική ικανότητα του δανειολήπτη και να μη δίνει δάνεια χωρίς προηγούμενο έλεγχο της φερεγγυότητας του καταναλωτή.
  • Ενίσχυση της προσυμβατικής και συμβατικής πληροφόρησης και πρόβλεψη κυρώσεων σε περίπτωση ελλιπούς πληροφόρησης. Οι σχετικές πληροφορίες θα προβλέπονται στην υπουργική απόφαση. Ενδεικτικά προβλέπεται ότι επιβαρύνσεις που δεν προσδιορίζονται με σαφήνεια στη σύμβαση δεν επιβάλλονται και εάν στο ΣΕΠΠΕ που αναφέρεται στη σύμβαση είναι υψηλότερο από το σωστά υπολογιζόμενο τότε μειώνεται αντίστοιχα το επιτόκιο των χορηγήσεων.
  • Δικαίωμα αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης του καταναλωτή από τη σύμβαση μέσα σε δεκατέσσερις μέρες.
  • Δικαίωμα πρόωρης εξόφλησης. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση που η πιστωτική σύμβαση έχει κατά το χρόνο της πρόωρης αποπληρωμής κυμαινόμενο επιτόκιο η τράπεζα δε δικαιούται να απαιτήσει καμία αποζημίωση ή επιβάρυνση. Μπορεί να ζητήσει αποζημίωση μόνο στην περίπτωση που έχει συμφωνηθεί σταθερό επιτόκιο χορηγήσεων.
  • Καταγγελία συμβάσεων πίστωσης αόριστης διάρκειας. Ο καταναλωτής θα μπορεί να καταγγέλλει σύμβαση πίστωσης αόριστης διάρκειας ανά πάσα στιγμή χωρίς επιβάρυνση, εκτός αν τα μέρη έχουν συμφωνήσει σε συμφωνία ειδοποίησης που δεν μπορεί να ξεπερνά τον ένα μήνα. Η τράπεζα μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση πίστωσης αόριστης διάρκειας μόνον εφόσον έχει τηρήσει τουλάχιστον δίμηνη προθεσμία ειδοποίησης.
  • Διατάξεις που διέπουν τις συνδεδεμένες συμβάσεις πίστωσης, δηλαδή όταν αγοράζει κανείς ένα προϊόν με πίστωση. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι στην περίπτωση αυτή εφόσον ο καταναλωτής κάνει χρήση του δικαιώματος της υπαναχώρησης από τη σύμβαση αγοράς δε χρειάζεται να εξοφλήσει την πίστωση που του έχει χορηγηθεί για την αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
  • Δυνατότητα πρόσβασης των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στις εγκαταστάσεις πιστωτικών φορέων και σε πληροφορίες για τον έλεγχο της εφαρμογής των διατάξεων της ΚΥΑ. Για κάθε παράβαση προβλέπονται πρόστιμα μέχρι 1 εκατ. ευρώ.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μέτωπο για τις χερσαίες μεταφορές

Συγκροτήθηκε Επιτροπή Αγώνα ενάντια στην φιλομονοπωλιακή πολιτική ΕΕ-κυβέρνησης

Σε συσπείρωση και αγώνα ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ που θα οδηγήσει σε μονοπώληση του κλάδου των μεταφορών από ελάχιστους μεγαλοεπιχειρηματίες και εταιρείες logistics, και θα καταδικάσει στη φτώχεια, στην ανέχεια και στις άθλιες εργασιακές σχέσεις με μισθούς πείνας, τους χιλιάδες εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους του κλάδου, καλεί η Επιτροπή Αγώνα για τις Χερσαίες Μεταφορές «ΣΙΝΔΟΣ».

Στην Επιτροπή Αγώνα συσπειρώνονται φορτηγατζήδες, οδηγοί και αυτοαπαχολούμενοι ιδιοκτήτες φορτηγών. Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν χτες εκπρόσωποι της Επιτροπής στη Θεσσαλονίκη, κατήγγειλαν ότι η διαδικασία συγκέντρωσης του κλάδου των μεταφορών στα χέρια των λίγων μεγάλων, θα επιταχυνθεί με την απελευθέρωση του επαγγέλματος και τη δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών «Δημόσιας Χρήσης».

Σήμερα, όπως αναφέρθηκε, υπάρχουν 42.000 άδειες για φορτηγά ΔΧ, από αυτές οι 38.000 ανήκουν σε αυτοαπαχολούμενους και οι 4.000 σε μεταφορικές εταιρείες.

Με την απελευθέρωση, άμεσα οι μεγαλοεπιχειρηματίες θα μπορέσουν να βγάλουν όσες άδειες θέλουν και να πετάξουν από την «αγορά» τους αυτοαπασχολούμενους που χρεώθηκαν μέχρι το λαιμό ή πούλησαν ό,τι περιουσία διέθεταν για να «αγοράσουν» - δεν πωλούνται, μόνο μεταβιβάζονται - μία άδεια πληρώνοντας 60.000 και 100.000 ευρώ. Παράλληλα, οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου θα εντείνουν την επίθεσή τους στα εργασιακά δικαιώματα των μισθωτών οδηγών επιβάλλοντας ακόμη πιο άθλιες εργασιακές συνθήκες. Απαντώντας στα επιχειρήματα που προβάλλει η κυβέρνηση περί ενίσχυσης του ανταγωνισμού που δήθεν θα φέρει μείωση του κόστους στις μεταφορές, ο Μ. Παπαδόπουλος, πρόεδρος της ΠΟΣΕΜ και μέλος της Επιτροπής Αγώνα, ξεκαθάρισε ότι με τη μονοπώληση του κλάδου στην πραγματικότητα θα δημιουργηθεί καρτέλ στις μεταφορές που θα διαμορφώνει το κόστος με μόνο γνώμονα το μεγαλύτερο κέρδος. Το κόστος θα αυξηθεί και θα επιβαρύνει τον εργαζόμενο λαό, ως καταναλωτή, μέσα από τις τελικές τιμές των προϊόντων. Οπως είπε, «οι εταιρείες θα είναι ευκολότερο να επιβάλουν χαμηλότερο μεροκάματο στους οδηγούς και υψηλότερες τιμές στον καταναλωτή». Ενάντια σε αυτή την προοπτική, κάλεσε σε αγώνα για δημόσιες μεταφορές.

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ
Εξαγόρασε την τράπεζα του Ψωμιάδη

Ποσοστό 32,9% από το μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Ασπίς απέκτησε το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο μετά την ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Σε σχετική ανακοίνωση σημειώνουν ότι η εξαγορά «συμβάλλει ουσιαστικά και στο να επιταχύνει την υλοποίηση των επιχειρηματικών σχεδίων της Τράπεζας και του Ομίλου». Το τίμημα διαμορφώθηκε στα 28,5 εκατ. ευρώ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ