ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Απρίλη 2010
Σελ. /40
ΔΙΕΘΝΗ
ΕΕ - ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Εταιρικές πιέσεις για επανέναρξη πτήσεων και κρατικές αποζημιώσεις...

Βρετανός που έχει ξεμείνει από τις 16 Απρίλη στη Νέα Υόρκη, επιστράτευσε το χιούμορ. Εφτιαξε αεροπλάνο με χαρτόκουτες και ονόμασε και την αεροπορική εταιρεία «του Μεγάλου Αλ» ...με διαθέσιμα εισιτήρια
Βρετανός που έχει ξεμείνει από τις 16 Απρίλη στη Νέα Υόρκη, επιστράτευσε το χιούμορ. Εφτιαξε αεροπλάνο με χαρτόκουτες και ονόμασε και την αεροπορική εταιρεία «του Μεγάλου Αλ» ...με διαθέσιμα εισιτήρια
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ - ΛΟΝΔΙΝΟ.--

Το νέφος της ισλανδικής ηφαιστειακής τέφρας εξακολουθεί να «βασανίζει» κι αυτή τη βδομάδα εκατοντάδες χιλιάδες ταξιδιώτες στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου, εκ των οποίων πολλοί έχουν αφεθεί μόνοι τους, με σχεδόν άδειες τσέπες, να βρουν εναλλακτικές πορείες και μέσα για την επιστροφή τους. Χιλιάδες απελπισμένοι ταξιδιώτες αναζητούν επίμονα μία θέση σε αυτοκίνητα, τρένα, πλοία και λεωφορεία, ενώ οι πιο εύποροι «επιστρατεύουν» ταξί με κόμιστρο αρκετές χιλιάδες ευρώ για πολύωρες διαδρομές μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών.

Η κυβέρνηση του Βρετανού πρωθυπουργού Γκόρντον Μπράουν επιστράτευσε χτες πλοία του βασιλικού ναυτικού να πλεύσουν σε λιμάνια της Ισπανίας, ώστε να παραλάβουν εγκλωβισμένους Βρετανούς τουρίστες.

Ολα αυτά γίνονται διότι και χτες ακυρώθηκε το 70% των πτήσεων στα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια με συνέπεια οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες να πιέζουν ασφυκτικά κυβερνήσεις και ΕΕ α) για... κρατικές αποζημιώσεις (!) και β) επανέναρξη των πτήσεων ακόμη και εάν οι συνθήκες είναι επισφαλείς. Οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ, σε τηλεδιάσκεψη που είχαν χτες το απόγευμα, αναμενόταν πως θα ικανοποιήσουν αρκετά από τα αιτήματα των εταιρειών, μολονότι ο Ευρωενωσιακός επίτροπος για τις Μεταφορές διαβεβαίωνε πως οι Βρυξέλλες «δε θα συμβιβαστούν» στο θέμα της ασφάλειας των πτήσεων. Παράλληλα, συζήτησαν την πρόταση της Ισπανίας (της οποίας όλα τα αεροδρόμια ήταν χτες ανοιχτά) να χρησιμοποιηθούν ορισμένα από τα αεροδρόμια της χώρας ως διηπειρωτική πλατφόρμα από όσες ευρωπαϊκές χώρες έχουν ανάγκη. Νωρίς χτες βράδυ, Γάλλοι αξιωματούχοι που συμμετείχαν στο Συμβούλιο των υπουργών Μεταφορών δήλωσαν πως αποφασίστηκε να ξανανοίξουν τα αεροδρόμια σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες - μεταξύ αυτών και η Γαλλία - για να πραγματοποιηθούν πτήσεις «σε συγκεκριμένους αερο-διαδρόμους» και υπό «ισχυρά μέτρα ασφαλείας», πιθανώς από τις 6.00 σήμερα το πρωί...

Αξίζει, εντούτοις, να σημειωθεί πως ώρες νωρίτερα στη Γερμανία η αρμόδια αρχή Πολιτικής Αεροπορίας ενέκρινε την επανέναρξη τουλάχιστον 50 πτήσεων της Λουφτχάνσα για την εξυπηρέτηση περίπου 50.000 επιβατών.

Μέσα σ' όλα αυτά περιττεύει και η υποκρισία διεθνών πρακτορείων για τις οικονομικές απώλειες που υφίστανται οι αγρότες αναπτυσσόμενων χωρών (π.χ. Κένυα) επειδή τα προϊόντα τους δε φθάνουν εγκαίρως στις ευρωπαϊκές αγορές.

Πάντως, το μεγάλο κεφάλαιο πιέζει για «διευκολύνσεις», αφού τα ημερήσια διαφυγόντα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών ξεπερνούν τα 150.000.000 ευρώ (σύμφωνα με τον διευθυντή της ΙΑΤΑ Τζοβάνι Μπιζινιάνι) και η οικονομική ζημιά που υφίστανται από την περασμένη Πέμπτη ξεπερνά το ένα δισ. ευρώ. Μάλιστα, ο Μπιζινιάνι κατηγόρησε χτες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και ΕΕ για έλλειψη συντονισμού, ηγεσίας και εσπευσμένες αποφάσεις «που στηρίζονται περισσότερο στη θεωρία παρά στα επιστημονικά δεδομένα»...

Ετσι,ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Αντερς Φονγκ Ράσμουσεν ακούγοντας τον «παλμό της αγοράς» δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις των αεροσκαφών του οργανισμού «δεν επηρεάζονται» από την ηφαιστειακή τέφρα μολονότι νωρίτερα Αμερικανός ανώνυμος αξιωματούχος του ΝΑΤΟ εκμυστηρευόταν πως τουλάχιστον ένα F-16, που συμμετείχε σε δοκιμαστικές πτήσεις, μάζεψε στους κινητήρες του θραύσματα ηφαιστειακού γυαλιού.

Ακόμα, άρχισε να γίνεται συζήτηση για ενιαίο εναέριο χώρο με κοινό συντονισμό και πιθανό επανακαθορισμό αεροδιαδρόμων. Κάτι που μένει να φανεί.


ΓΑΛΛΙΑ - ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Πιέσεις για τερματισμό ... λόγω ηφαιστειακού νέφους

ΠΑΡΙΣΙ.--

Γενικές συνελεύσεις πραγματοποιούσαν, χτες, από το πρωί σε όλες τις γαλλικές πόλεις και κυρίως στο νότο, οι σιδηροδρομικοί προκειμένου ν' αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν ή όχι τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις που έχουν ξεκινήσει από τις 6 Απρίλη. Τις κινητοποιήσεις έχουν καλέσει οι δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις, οι CGT και SudRail, οι οποίες εκπροσωπούν, με βάση τις τελευταίες κλαδικές εκλογές, το 57% των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους.

Στις χτεσινές συνελεύσεις, ο επικεφαλής της CGT των σιδηροδρομικών, Ντιντιέ Λε Ρεστ, εισηγήθηκε «προσωρινό τερματισμό» των κινητοποιήσεων «μέχρις ότου να προχωρήσουν κάπως οι συνομιλίες που τελικά δέχτηκε η διοίκηση της εταιρείας στη βάση των αιτημάτων των απεργών». Οι εργαζόμενοι ζητούν άμεση εγκατάλειψη των σχεδίων «αναδιάρθρωσης» της εταιρείας, τα οποία έχουν μειώσει κατά 22.000 τις θέσεις εργασίας στον κλάδο την τελευταία 7ετία (αναμένονται και άλλες περικοπές), επιδεινώνοντας τραγικά τις συνθήκες εργασίας, και άμεση πρόσληψη τουλάχιστον 3.000 νέων εργαζομένων.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες έφεραν τα στελέχη της CGT να προβληματίζονται για τον αντίκτυπο που έχει στη γαλλική κοινή γνώμη η απεργία, την ώρα που πληθαίνουν οι εκκλήσεις για συνεισφορά των σιδηροδρομικών στις προσπάθειες απεγκλωβισμού των εκατομμυρίων επιβατών των αερομεταφορών, εξαιτίας της ηφαιστειακής σκόνης, και αυτός να είναι και ο λόγος της τοποθέτησης του Λε Ρεστ. Πόσο μάλλον που η κυβέρνηση Σαρκοζί ξεκίνησε, ήδη, από το Σαββατοκύριακο μια συντονισμένη επίθεση, διαμηνύοντας σε όλους τους τόνους ότι θα μπορούσε ν' αντιμετωπιστεί ευκολότερα το ζήτημα των εγκλωβισμένων στα αεροδρόμια, χωρίς να ταλαιπωρηθούν περαιτέρω, αν συνεργάζονταν οι σιδηροδρομικοί!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ