ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Αυγούστου 2000
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ
Χάθηκε ένας πολύτιμος αγωνιστής

Σήμερα, στις 4 το απόγευμα, από την Αγ. Τριάδα η κηδεία

Αν και είχαν περάσει 24 ώρες χτες από τον ξαφνικό και άδικο χαμό του Παναγιώτη Σαλπέα, κανείς δεν ήθελε στον Πειραιά να πιστέψει αυτή την είδηση, που, όπως όλες οι κακές ειδήσεις, κυκλοφόρησε πολύ γρήγορα. Αυτό που κάνει το χαμό του Παναγιώτη Σαλπέα ακόμα πιο τραγικό είναι ο τρόπος που έγινε. Δεινός ψαροντουφεκάς και λάτρης της θάλασσας, προχτές το μεσημέρι επιδιδόταν στο χόμπι που είχε αγαπήσει. Το υποβρύχιο ψάρεμα. Οπως συνήθιζε κατέβηκε σε μεγάλο βάθος. Για λόγους που ποτέ δε θα γίνουν γνωστοί κτύπησε σε κάποιο βράχο. Προσπάθησε να ανέβει στην επιφάνεια λύνοντας τη ζώνη με τα βαρίδια και αφήνοντας το ψαροντούφεκο. Δυστυχώς δεν τα κατάφερε. Ισα που πρόλαβε να φτάσει μέχρι την επιφάνεια και να αγκαλιάσει τη σημαδούρα που έχουν μαζί τους οι ψαροντουφεκάδες για να σηματοδοτούν το μέρος που βρίσκονται. Από τη στεριά η γυναίκα του τον είδε να απομακρύνεται από τα βράχια προς το πέλαγος. Κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά. Φώναξε ζητώντας βοήθεια, αλλά ήταν αργά. Ο ιατροδικαστής διέγνωσε χτες θάνατο από πνιγμό.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Δημοτική Κίνηση « Πειραιάς - Αναγέννηση», της οποίας ήταν επικεφαλής ο Παναγιώτης Σαλπέας, τονίζεται: «Η Κίνησή μας συνταράχτηκε χτες από το τραγικό νέο. Ο Πειραιάς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο Αθλητισμός, η Νεολαία, το Προοδευτικό Αριστερό Κίνημα στον τόπο μας, χάνουν ένα πολύτιμο αγωνιστή.

Η Κίνηση Πειραιάς - Αναγέννηση που 'χει ριζώσει εδώ και δεκαετίες στη συνείδηση των Πειραιωτών σαν ανιδιοτελής και συγχρόνως αποτελεσματικός υπερασπιστής των συμφερόντων τους, έχασε τον επικεφαλής της, τον υποψήφιο δήμαρχο που έσπασε ποικιλότροπα το σημερινό αντιδραστικό πολιτικό κατεστημένο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και άνοιξε προοπτικές στον Πειραιά.

Απαλλάσσονται από ένα σημαντικό πολέμιό τους τα προβλήματα του Πειραιά, η καταστροφή του περιβάλλοντος και η άλωση των ελεύθερων χώρων, η επίθεση στις λαϊκές κατακτήσεις σε όλους τους τομείς από την εργασία, ως την Κοινωνική Πρόνοια την Παιδεία, την Υγεία και τον Πολιτισμό.

Χάνει ένα σύμμαχο η υπεύθυνη αλλά και άγρυπνη κριτική για την πελατειακή και αδιαφανή διαχείριση. Για τα σκάνδαλα που αποτελούν συστατικό κομμάτι της προωθούμενης ηθικής και πολιτικής σήψης της κοινωνίας μας.

Χάνει τον καταξιωμένο του ηγέτη ο μαζικός ερασιτεχνικός αθλητισμός, η συλλογικότητα και η ευγενής άμιλλα, που αποσπούν τη νεολαία από τη μέγκενη της ψυχοφθόρας επίδρασης των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, αυτών που ελέγχουν οι μεγάλο κερδοσκόποι και οι προαγωγοί, που είναι το μόνο αντίδοτο στη νοοτροπία του γλειψίματος και του αριβισμού, στα ναρκωτικά.

Συναγωνιστή Παναγιώτη, σαν κύρια πράξη μνημοσύνου σού υποσχόμαστε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μειώσουμε και αναπληρώσουμε νωρίς το σημαντικό κενό που αφήνεις σήμερα».

Ψήφισμα για το χαμό του Παναγιώτη Σαλπέα εξέδωσε και η Ενωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Πειραιά, πρόεδρος της οποίας ήταν ο εκλιπών. Στο ψήφισμα αφού εκφράζονται τα συλλυπητήρια προς την οικογένεια του Παναγιώτη Σαλπέα καθώς και η οδύνη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενωσης, το οποίο σύσσωμο θα παρακολουθήσει την επικήδειο τελετή και θα καταθέσει στεφάνι, σημειώνεται ότι τα γραφεία της Ενωσης παρέμειναν χτες κλειστά και θα παραμείνουν κλειστά την ημέρα της κηδείας, τα έξοδα της οποίας θα γίνουν με δαπάνη της ΕΠΣ Πειραιά.

Τη βαθιά τους θλίψη για το θάνατο του Παναγιώτη Σαλπέα εκφράζουν με ανακοίνωσή τους και οι εργαζόμενοι στην ΕΠΣΠ.

Επίσης, η « Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία Πειραιά» εκφράζει τη θλίψη για τον αναπάντεχο χαμό και δηλώνει την ολόψυχη συμπαράστασή της στην οικογένεια του εκλιπόντος.

Συλλυπητήριο μήνυμα για το θάνατο του Παναγιώτη Σαλπέα, έστειλε ο βουλευτής Β' Πειραιά του ΣΥΝ Παναγιώτης Λαφαζάνης, καθώς και η πρώην βουλευτής του ΣΥΝ Στέλλα Αλφιέρη.

Η ΚΝΕ

Σε ανακοίνωσή της το ΣΠ της ΚΝΕ Πειραιά σημειώνει: «Το Συμβούλιο Πόλης Πειραιά της ΚΝΕ εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για το χαμό του αγωνιστή Παναγιώτη Σαλπέα. Ο θάνατός του αποτελεί ένα μεγάλο χτύπημα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, για τον αθλητισμό αλλά και για την ίδια τη νεολαία του Πειραιά.

Αγωνίστηκε θερμά για τα δικαιώματα της νεολαίας, για τη δουλιά, τη μόρφωση και προπαντός τον αθλητισμό.

Εμείς οι νέοι κομμουνιστές χάσαμε έναν πολύτιμο συναγωνιστή στον αγώνα μας για μια καλύτερη ζωή, για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση.

Τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του».

Προσφορά στη μνήμη του

Η ανεπάντεχη απώλεια του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΛΠΕΑ μας συγκλόνισε όλους. Ο Πειραιάς ακόμα προσπαθεί να συνειδητοποιήσει το τραγικό γεγονός. Οι φίλοι του, οι γνωστοί, οι συνεργάτες του, συνολικά το λαϊκό κίνημα της πόλης αναλογίζονται το τεράστιο κενό.

Στη μνήμη του συντρόφου, συναγωνιστή και γαμπρού μου, προσφέρω 20.000 δρχ. στην ΚΟ Πειραιά του ΚΚΕ.

Κλεάνθης Κυζίλης

«Ου ψευδομαρτυρήσεις»... κ.Χριστόδουλε

Μέχρι τώρα είχαμε κάμποσους φορείς του αστικού κράτους (και μερικούς «αριστερούς» φίλους των κεφαλαιοκρατών) που προέβησαν σε αυτή την άθλια ιστορική, πολιτική, ιδεολογική και φιλοσοφική παραχάραξη. Αλλά να προστίθεται στους παραπάνω και η Αρχιεπισκοπή της Αθήνας είναι πράγματι ένα νέο στοιχείο στο οποίο πρέπει να σταθούμε:

Με την προχτεσινή της ανακοίνωση, λοιπόν, η Αρχιεπισκοπή Αθηνών, για πρώτη φορά στα χρονικά - μεταπολιτευτικά τουλάχιστον - έφτασε στο σημείο να εξομοιώσει το ναζισμό με το σοσιαλισμό! Ολοκληρωτισμός και το ένα, ολοκληρωτισμός και το άλλο, κατά την ανακοίνωση... Επαναλαμβάνουμε ότι τέτοια παραχάραξη και με τέτοια επισημότητα, από τη μεριά της Εκκλησίας πρώτη φορά συμβαίνει. Θα είναι και τούτο (σίγουρα) μια από τις «θεόπνευστες» παρακαταθήκες που θα αφήσει ο κ.Χριστόδουλος στους επιγόνους του...

Ως κατ' αρχάς σχόλιο, πάντως, με αφορμή αυτή την «ποιμαντική» προσέγγιση του κ.Χριστόδουλου, θα λέγαμε πως ο αρχιεπίσκοπος θα έπρεπε να γνωρίζει ότι οι πιστοί άνθρωποι του λαού προς τους οποίους απευθύνεται έχουν και μνήμη και κρίση. Γνωρίζουν, δηλαδή, πότε κάποιος υποπίπτει στο... αμάρτημα να «κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια». Για παράδειγμα, ξέρουν πολύ καλά ποιος ήταν αυτός που υπηρέτησε τον ολοκληρωτισμό της φασιστικής δικτατορίας των συνταγματαρχών, όπως επίσης ξέρουν, ακόμα καλύτερα, ποιοι ήταν εκείνοι που πολέμησαν τον επτάχρονο ολοκληρωτισμό και θυσιάστηκαν... Στη δεύτερη κατηγορία, στην κατηγορία των αγωνιστών κατά του ολοκληρωτισμού της χούντας, ανήκε το σύνολο των οπαδών του υπαρκτού σοσιαλισμού στην Ελλάδα. Στην άλλη κατηγορία, στην κατηγορία των προσκυνημένων στον ολοκληρωτισμό του Παττακού, ας μας πει ο κ. Αρχιεπίσκοπος ποιοι ανήκαν...

***

Επειδή, όμως, ο κ.Χριστόδουλος ασέλγησε εις βάρος της ιστορίας και της αλήθειας (με τρόπο που προσβάλλει και τους χιλιάδες κληρικούς που αγωνίστηκαν ενάντια στο ναζισμό και βρέθηκαν δίπλα δίπλα με τους μαχητές για μια Ελλάδα της προκοπής, της λευτεριάς, της δημοκρατίας και του σοσιαλισμού), νομίζουμε ότι επιβάλλεται να σημειώσουμε τα εξής:

1ο: Η παρεκτροπή του κ.Χριστόδουλου δεν ήταν τυχαία. Για την ακρίβεια ήταν τόσο «τυχαία» όσο ακριβώς επιτάσσει το σύστημα σκέψης και ιστορικής κληρονομιάς που εκπροσωπεί ο κ.Χριστόδουλος. Και ο κ.Χριστόδουλος, αντίθετα με ό,τι καμώνεται και αναφέρει περί «απηνή διωγμού... κάθε θρησκεύματος» (!) στις σοσιαλιστικές χώρες, γνωρίζει ότι ο υπαρκτός σοσιαλισμός ανήκει σε εκείνα τα συστήματα που συνέδεσαν το όνομά τους με την παραχώρηση απόλυτης θρησκευτικής ελευθερίας και ανεξιθρησκίας στους πολίτες τους. Στις χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού δεν υπήρξαν ποτέ λεηλατημένα θρησκευτικά μνημεία.

Αντίθετα, ο φορέας δεσποτείας που εκπροσωπεί ο κ.Χριστόδουλος φέρει στις ιστορικές αποσκευές του το άγος των γκρεμισμένων μνημείων και των ανελέητων διωγμών κατά των «ειδωλολατρών Ελλήνων» της εποχής του Βυζαντίου.

2ο: Ο κ.Χριστόδουλος είναι ο κληρονόμος μιας «παράδοσης» που συνέδεσε τη διαδρομή της με το συμβιβασμό ακόμα και με τον «ολοκληρωτισμό» της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Εκτός αν ο αρχιεπίσκοπος δε γνωρίζει το ρόλο των «ανθενωτικών» στην Αλωση της Πόλης και δεν έχει ακούσει τίποτα για το ρόλο του πατριάρχη Γεννάδιου - Σχολάριου για την επικράτηση και επιβολή του Μωάμεθ του Πορθητή. Οσο για τα μετέπειτα χρόνια, έχουν καταγραφεί ως τα χρόνια που «κοτσαμπάσηδες, πασάδες και σεβάσμιοι δεσποτάδες κυβερνούσανε τη χώρα». Εκεί να δεις ολοκληρωτισμός...

3ο: Ο κ.Χριστόδουλος όταν μιλά για «ολοκληρωτισμούς» πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός. Οταν «αφορίζει» με τέτοια ευκολία ολόκληρες ιστορικές περιόδους της ανθρωπότητας, θα πρέπει να θυμάται ότι η ιστορία - τελικά - είναι αμείλικτη. Αμείλικτη, όπως ήταν και για εκείνους τους προκατόχους του που «αφόρισαν» τον Ρήγα Φεραίο, και για εκείνους τους προγόνους του που αποκαλούσαν τον Παπαφλέσσα «μιαρόν και εξωλέστατον», και για τους άλλους, που αναθεμάτισαν την Επανάσταση του '21. Μιλούμε για όλους αυτούς που έπασχαν από τον «ολοκληρωτισμό» του ραγιαδισμού.

4ο: Ο κ.Χριστόδουλος, αν θέλει να μάθει τι σημαίνει ολοκληρωτισμός ας ρίξει μια ματιά στην υπ' αριθμό 5688 εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου. Εκεί θα βρει τον αφορισμό του Ροΐδη. Αν δεν του αρκεί, ας ανατρέξει στα κιτάπια με τους αφορισμούς του Λασκαράτου, τους «ιερούς» διωγμούς κατά του Γληνού, του Βάρναλη, της Ιμβριώτη, του Καζαντζάκη. Ας κοιτάξει και τη δική του ανακοίνωση της 7ης Μάρτη 2000. Ας ξαναδιαβάσει τις παραγράφους, όπου παίρνει υπό τη σκέπη του τους... φιλελευθέρους πυρπολητές βιβλίων έξω από τα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης.

5ο: Οταν ο κ.Χριστόδουλος θελήσει να επαναλάβει τα περί σοσιαλιστικού «ολοκληρωτισμού» και επαναλάβει το ανοσιούργημα της εξομοίωσης (!) του ναζισμού με τον σοσιαλισμό, ας μας απαντήσει πρώτα:

α) Οι Μητροπολίτες Κοζάνης και Ηλείας, και χιλιάδες λαϊκοί κληρικοί, που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή του ΕΑΜ, ήταν οπαδοί του «ολοκληρωτισμού» ή του σοσιαλισμού; Δεν την αντιλαμβάνεται την αβυσσαλέα απόσταση;

β) Τα 20 εκατομμύρια νεκροί που προσέφερε η Σοβιετική Ενωση κατά του ναζισμού, οι εκατόμβες των θυμάτων, οπαδών και πολιτών του σοσιαλισμού, που συνέτριψαν το φίδι του ναζισμού, ήταν οπαδοί ενός «ομοειδούς ολοκληρωτισμού»;

γ) Ποιοι ήταν οπαδοί του ολοκληρωτισμού; Ο αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός που ευλογούσε τα βόλια του Σκόμπι και του... ολοκληρωτικά αιμοσταγούς αγγλοαμερικανικού ιμπεριαλισμού, ή τα θύματα του Σκόμπι, κατά τον κ.Χριστόδουλο;

δ)Οι διατάξεις της κυβέρνησης του Βουνού (οπαδοί του σοσιαλισμού ήταν αυτοί κ.Αρχιεπίσκοπε) που τιμωρούσε έως και με 5 χρόνια φυλάκιση όποιον τολμούσε να θίξει το θρησκευτικό φρόνημα των πολιτών και τους λατρευτικούς του χώρους, του φαίνονται για «ολοκληρωτισμός» του κ.Χριστόδουλου;

ε) Ποιοι ήταν φορείς του ολοκληρωτισμού; Οι δεσμώτες της Μακρονήσου, ή οι «εκπρόσωποι του Θεού» που έστελνε το φασιστικό κράτος για να τους «νουθετήσει»;

***

Τα ερωτήματα θα μπορούσαν να συνεχιστούν επ' άπειρο. Γιατί άπειρες είναι και οι αποδείξεις της ιστορικής λαθροχειρίας που επιχείρησε ο κ.Χριστόδουλος.

Αλλά το χειρότερο γι' αυτόν είπαμε ποιο είναι και θα το επαναλάβουμε: Τα εκατομμύρια των ορθόδοξων Ελλήνων ξέρουν. Και ξέρουν γιατί ζουν με τους οπαδούς του σοσιαλισμού, αλλά και γιατί έμαθαν να ξεχωρίζουν την πίστη τους από εκείνους που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν αυτή την πίστη, αλλά στην πραγματικότητα την καπηλεύονται ολοκληρωτικά και με τρόπο που δικαιώνει εξίσου... ολοκληρωτικά τη θέση του Μαρξ για το «όπιο των λαών».


Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Εντιμος και συνεπής σ' όλα τα πόστα

Τη θλίψη του για το θάνατο του Παναγιώτη Σαλπέα και τα συλλυπητήριά του στην οικογένειά του εκφράζει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιβάλλοντος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Οπως σημειώνει στην ανακοίνωση, «η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο Δήμος Πειραιά, ο αθλητισμός, το μαζικό λαϊκό κίνημα, όχι μόνο στο χώρο του Πειραιά αλλά πανελλαδικά έχασαν έναν έντιμο, συνεπή αγωνιστή για τα δικαιώματα των εργαζομένων, της νεολαίας και της πόλης. Είναι χαρακτηριστικό πως δεν υπάρχει σχεδόν κανένας αθλητικός χώρος στον Πειραιά που να έγινε μετά τη μεταπολίτευση και να μην ήταν καθοριστική η συμβολή του Παναγιώτη Σαλπέα. Απ' όποια θέση κι αν υπηρέτησε το μαζικό λαϊκό κίνημα, τον διέκρινε η οργάνωση, η συνεργασία με όλους, η διαφάνεια, η μεθοδικότητα και τον χαρακτήριζε η ανυποχώρητη στάση της υπεράσπισης των συμφερόντων της εργατικής τάξης, των εργαζομένων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ