ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Μάη 2010
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗ - ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ
Μνημόνιο για την εξοικείωση των νέων με τους μηχανισμούς καταστολής!

Θέλουν να δηλητηριάσουν συνειδήσεις νεολαίων ότι είναι χρήσιμο να συνεργάζονται με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς

Motion Team

Θέλουν να δηλητηριάσουν συνειδήσεις νεολαίων ότι είναι χρήσιμο να συνεργάζονται με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς
Τριετές μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς με στόχο την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την εξοικείωση των νέων με το ...έργο των Σωμάτων Ασφαλείας. Αυτό ανακοινώθηκε χτες από τον ΓΓ Δημόσιας Τάξης Γρηγόρη Τασσούλα και τον ΓΓ Νέας Γενιάς Γιάννο Λιβανό.

Συγκεκριμένα, στο μνημόνιο αναφέρεται ότι το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα «προσφέρει» εκπαιδευτικά προγράμματα μη τυπικής και άτυπης μάθησης «σε οργανωμένες ομάδες νέων - τοπικά συμβούλια νέων, εθνικό συμβούλιο νεολαίας κλπ. - σε τομείς της αρμοδιότητάς του για την εξοικείωση της ελληνικής νεολαίας με το αντικείμενο και το έργο των Σωμάτων Ασφαλείας». Ομολογούν ότι θέλουν να κατασκευάσουν χαφιέδες, ότι θέλουν να διαμορφώσουν συνειδήσεις στους νέους, ότι είναι αναγκαιότητα να συνεργάζονται με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς του αστικού κράτους και να θεωρούν ότι είναι χρήσιμο για την κοινωνία να συνεργάζονται με την αστυνομία. Τέτοιες μεθοδεύσεις είναι επικίνδυνες για την εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα. Είναι ενταγμένες στη λογική της ετοιμότητας των κατασταλτικών μηχανισμών για να χτυπούν το εργατικό λαϊκό κίνημα, να αποτρέπουν τους λαϊκούς αγώνες και τη ριζοσπαστικοποίηση. Και πρέπει να αποκρουστούν συνολικά από τους νέους και το λαό.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση έχει καθιερώσει τη λεγόμενη «συμμετοχικότητα στην άσκηση της αντεγκληματικής πολιτικής» με τη «συλλογή και αξιοποίηση πληροφοριών αστυνομικού ενδιαφέροντος από τους τοπικούς φορείς». Στόχος της πολιτικής αυτής είναι αφ' ενός η καλλιέργεια της αντίληψης ότι χρειάζεται η ενίσχυση των κατασταλτικών μηχανισμών δήθεν για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας. Στα πλαίσια αυτά αναζητούνται «συνεργάτες» που θα βοηθήσουν τις αρχές, δηλαδή χαφιέδες. Επιπλέον, η ενεργοποίηση των τοπικών συμβουλίων πρόληψης της παραβατικότητας εξυπηρετούν τον ίδιο στόχο, ενώ στην ίδια κατεύθυνση ήταν και οι απόπειρες ίδρυσης σωμάτων εθελοντών φύλαξης στα πλαίσια των δήμων.


ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Από τον Ιούλη χαράτσια 2,8 ευρώ και στην Εγνατία

Μέχρι το 2011 έρχεται και νέο μπαράζ αυξήσεων στα διόδια σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο, το οποίο ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν παραχωρήσει στους ιδιωτικούς ομίλους

Από τα μέσα Ιούλη θα αρχίσουν σταδιακά οι οδηγοί να πληρώνουν χαράτσια διοδίων και στην Εγνατία Οδό, όπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Υποδομών, Δ. Ρέππας. Παράλληλα, επιβεβαίωσε χτεσινό δημοσίευμα του «Ρ», σύμφωνα με το οποίο εγκαταλείπεται η πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση επαναδιαπραγμάτευση των «συμβάσεων παραχώρησης» των οδικών αξόνων, που θα μείωναν τις ...αυξήσεις της τιμής των διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2011 έρχονται ένα νέο μπαράζ σημαντικών αυξήσεων της τάξης του 40% και 50% στις τιμές των διοδίων, αλλά και το στήσιμο νέων μετωπικών και πλευρικών σταθμών είσπραξης, όπως προβλέπεται από τις ληστρικές συμβάσεις που ψήφισαν από κοινού η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΛΑ.Ο.Σ.

Οσον αφορά στην Εγνατία, από τα μέσα Ιούλη αναμένεται να λειτουργήσει ο πρώτος σταθμός στα Μάλγαρα και οι οδηγοί των ΙΧ θα πληρώνουν 2,8 ευρώ, για τη διαδρομή 80 χιλιομέτρων από τη Βέροια ως το Δερβένι. Ενα μήνα αργότερα θα λειτουργήσει και ο σταθμός στον Πολύμυλο Κοζάνης και οι οδηγοί θα πληρώνουν το ίδιο αντίτιμο για τη διαδρομή 70 χιλιομέτρων από τη Βέροια ως τη Σιάτιστα. Αξίζει να σημειωθεί ότι καταργείται ουσιαστικά το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας που λειτουργεί σήμερα στα Μάλγαρα, χωρίς όμως να διευκρινιστεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου τι θα γίνουν οι εναπομείναντες εργαζόμενοι που υπολογίζονται γύρω στους 150.

Χαράτσια με χρονοχρέωση...

Αντίθετα, ο Δ. Ρέππας διευκρίνισε ότι από το 2011 στο υπόλοιπο τμήμα της Εγνατίας Οδού (Θεσσαλονίκη - Κήποι Εβρου και Σιάτιστα - Ηγουμενίτσα) θα λειτουργήσει το σύστημα είσπραξης διοδίων με χρονοχρέωση, το ονομαζόμενο «Βινιέτα». Οι οδηγοί θα αγοράζουν χρόνο διέλευσης (μέρας, βδομάδας ή και μήνα) μέσω Ιντερνετ, κινητών τηλεφώνων ή από ειδικά καταστήματα, καταθέτοντας τον αριθμό του οχήματός τους. Το σύστημα αυτό θα καταγράφει τα αυτοκίνητα μέσω κάμερας και σε περίπτωση που διέλθει κάποιος χωρίς να πληρώσει, όπως αναφέρθηκε, εκτός από την κλήση που θα εισπράττει, θα διώκεται και για φορολογική παράβαση, λόγω του ΦΠΑ που συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του διοδίου!

Το ίδιο θα συμβαίνει και από το 2013, όταν όλα αυτά τα συστήματα και σε όλο το μήκος του εθνικού οδικού δικτύου θα αντικατασταθούν με ηλεκτρονικά (και δορυφορικά) συστήματα είσπραξης του χαρατσιού. Στην περίπτωση αυτή θα γίνεται η χρέωση ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα. Η τιμή για τα ΙΧ, στους υπόλοιπους πλην Εγνατίας εθνικούς οδικούς άξονες υπολογίζεται σε 4 λεπτά το χιλιόμετρο (σε τιμές όμως του 2003 συν το ΦΠΑ 23%), δηλαδή θα αγγίζει τα 8 λεπτά το χιλιόμετρο σε πραγματικές τιμές, ενώ αυτή θα αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό. Τότε για μια διαδρομή με επιστροφή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα στοιχίζει ούτε λίγο ούτε πολύ 82,40 ευρώ μόνο για διόδια και μια διαδρομή με επιστροφή Αθήνα - Πάτρα θα στοιχίζει 25,20 ευρώ!

Στην Εγνατία η τιμή του διοδίου, όπως δήλωσε χτες ο υπουργός, θα είναι πάντα 25% χαμηλότερη. Επίσης, ανέφερε ότι το δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει μερίδιο από τα διόδια από το Σεπτέμβρη του 2012 από το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, από το Γενάρη του 2015 από το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια και από το 2021 από το τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος!

Ο λαός, δηλαδή, χρυσοπληρώνει τα έργα και για την κατασκευή και για τη χρήση. Μόνη λύση ο αγώνας με το ΚΚΕ για να καταργηθούν τα διόδια, να μπορούν οι εργαζόμενοι να χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο ελεύθερα και χωρίς να πληρώνουν χαράτσια.

Καθυστερήσεις στους σταθμούς του μετρό

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες ο υπουργός Υποδομών, 7 νέοι σταθμοί του μετρό (Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Περιστέρι, Ανθούπολη και Χαϊδάρι) δεν μπορούν να ολοκληρωθούν, καθώς στις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τα έργα μετέχει η «Ζήμενς», που πρόκειται να κατασκευάσει τα ηλεκτρονικά τους συστήματα. Οπως πρόσθεσε ο υπουργός, η κυβέρνηση δεν μπορεί να αναλάβει καμία ευθύνη για τη συνέχισή τους όσο διαρκεί η εξέταση του σκανδάλου από τη Βουλή. Για τον ίδιο λόγο δεν υπογράφεται και η σύμβαση για την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά.

Πάντως, ο υπουργός υποστήριξε ότι τον Ιούνη θα δοθεί στην κυκλοφορία ο σταθμός του Χολαργού (θεωρείται πάντως αρκετά αισιόδοξο το σενάριο αυτό από τους τεχνικούς) και το Σεπτέμβρη θα δοθεί ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ