ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Ιούλη 2010
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ιδρύει... «πανεπιστήμιο» ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής!

Ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής, πλήρως εναρμονισμένος με την πολιτική της κυβέρνησης, «βαφτίζει» «πανεπιστήμιο» διαλέξεις για κάθε είδους θέμα και θέλει να μοιράσει και «βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης»

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο καθένας (είτε ιδιώτης, είτε άλλος φορέας) φτιάχνει έναν κύκλο διαλέξεων και το ονομάζει «πανεπιστήμιο»! Η πρόθεση, όμως, του Δήμου Ηρακλείου Αττικής να ιδρύσει «πανεπιστήμιο» έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά, αφού προσπαθεί να κάνει την αρχή, προωθώντας πλήρως την πολιτική της κυβέρνησης για τη Διά Βίου Μάθηση, με την οποία κάθε «χαρτί» θα προσμετράται στην «αγορά», είτε είναι από δημόσιο ίδρυμα, είτε από σεμινάρια που διοργανώνει ένα σούπερ μάρκετ!

Στην προχτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ηρακλείου Αττικής η πλειοψηφία της δημοτικής αρχής (ΝΔ) ψήφισε την «Ιδρυση και λειτουργία Ελεύθερου Ανοικτού Πανεπιστημίου του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης Ηρακλείου Αττικής» και την έναρξη της λειτουργίας του απ' το Σεπτέμβρη.

Το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας σε ερώτηση του «Ρ» για το θέμα, απάντησε γενικόλογα και τυπικά ότι: Δε μπορεί να χρησιμοποιείται η λέξη πανεπιστήμιο, αφού πρέπει να προστατεύεται το δημόσιο πανεπιστήμιο. Πρόκειται για υποκρισία, αφού ήδη έχουν φτάσει πάνω από δέκα οι δήμοι που οργανώνουν διάφορα σεμινάρια ονομάζοντάς τα «πανεπιστήμια», ενώ αντίστοιχα σεμινάρια με την επωνυμία «πανεπιστήμιο» έχουν φτάσει να διοργανώνουν ακόμα και ΜΚΟ, για να μη θυμίσουμε και τα κολέγια, ΚΕΚ κλπ. που φιγουράρουν ως «ιδιωτικά πανεπιστήμια»!

Η στάση της κυβέρνησης (δήθεν άρνηση της χρήσης του όρου πανεπιστήμιο) είναι άκρως υποκριτική, όταν υποβαθμίζει διαρκώς την ανώτατη εκπαίδευση και εξαγγέλλει την αποδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών ακόμα και των κανονικών πανεπιστημίων. Είναι υποκριτική και προκλητική όταν με την πολιτική του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων που προωθείται, ο κάθε έμπορος της γνώσης, ο καθένας που «προσφέρει» πέντε σεμινάρια αναγνωρίζεται ως φορέας εκπαίδευσης. Μάλιστα, τα «πιστοποιητικά» που θα δίνει το κάθε μαγαζί θα μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι, το οποίο θα «συγκροτεί» τα προσόντα του εργαζόμενου.

Το ...«πανεπιστήμιο» που σκοπεύει να ιδρύσει ο Δήμος Ηρακλείου είναι πλήρως εναρμονισμένο με την πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης για τη Διά Βίου Μάθηση. Στο σχετικό έγγραφο που έδωσε η δημοτική αρχή αναφέρεται ότι το ...πανεπιστήμιο έχει ως αποστολή «τη διαρκή επιμόρφωση ενηλίκων και θα ακολουθεί τις βασικές αρχές των καθιερωμένων πλέον προγραμμάτων συνεχούς εκπαίδευσης, έτσι όπως αυτά εφαρμόζονται από τα δημοτικά πανεπιστήμια των χωρών της ΕΕ στο πλαίσιο της Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων».

Να σημειώσουμε ότι στο δημοτικό συμβούλιο η «Δημοκρατική Ενότητα» καταψήφισε την ίδρυση αυτού του μορφώματος. Ο εκπρόσωπός της Β. Λυκούρας ανέλυσε πως η συγκεκριμένη κίνηση εντάσσεται στη συνολική πολιτική της διά βίου μάθησης, δηλαδή της διά βίου εκμετάλλευσης και περιπλάνησης από δουλειά σε δουλειά, στην κατάρτιση και την ψευτοκατάρτιση που υποχρεώνεται ο εργαζόμενος. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι η απόφαση αυτή συνδέεται και με τη μεταφορά υποχρεώσεων του κράτους στους δήμους.

Η περιγραφή του «εκπαιδευτικού» μορφώματος

Στο σχετικό έγγραφο του Δήμου Ηρακλείου κάθε παράγραφος αποτελεί πρόκληση. Αναφέρεται ότι «αποστολή του "πανεπιστημίου" θα είναι η παροχή ευκαιριών μάθησης μέσω της διδασκαλίας στους τομείς της επιστήμης, των γραμμάτων και των τεχνών, καθώς και η γενικότερη προσφορά στο κοινωνικό σύνολο», ενώ «σκοποί» του είναι «η προαγωγή της επιστήμης, της γνώσης, της μάθησης και της παιδείας μέσω της διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων».

Μάλιστα, επισημαίνεται ότι το ...πανεπιστήμιο θα «συνάπτει συμφωνίες με τη Βιβλιοθήκη του Δήμου Ηρακλείου Αττικής, τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια και διάφορα ερευνητικά ιδρύματα της Ελλάδας και των κρατών - μελών της ΕΕ, τα δημοτικά πανεπιστήμια των κρατών - μελών της ΕΕ, καθώς και με το Ελληνικό Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων και το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης».

Το εκπαιδευτήριο θα δέχεται ως «φοιτητές» «όλους τους πολίτες οι οποίοι είναι δημότες ή κάτοικοι του Δήμου Ηρακλείου», «κατόπιν γραπτής εξέτασης»(!) ενώ «δε θα λαμβάνει δίδακτρα», αλλά ...«δωρεές και χορηγίες».

Η πρόκληση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν ο δήμος μιλάει και με ...ακαδημαϊκούς όρους για το ...πανεπιστήμιό του! Κάνει λόγο για «κατοχύρωση της ακαδημαϊκής ελευθερίας», «ακαδημαϊκό πρόγραμμα» «ακαδημαϊκή περίοδο»(!) που «θα περιλαμβάνει 4 εξάμηνα, 2 χειμερινά και 2 εαρινά», ενώ στο «τέλος του κάθε εξαμήνου θα πραγματοποιούνται εξετάσεις στα προσφερθέντα μαθήματα». Αν αναρωτιέται κανείς το ...αντικείμενο του «πανεπιστημίου», η απάντηση είναι μία: Τα πάντα, απ' τα γενικόλογα «Οικογενειακή Συμβουλευτική», «Δομή, Κοινωνία και Κουλτούρα» μέχρι «Φιλοσοφία», «Ιστορία», «Ελληνική Γλώσσα», «Κοινωνιολογία» και πολλά άλλα! Επίσης υπάρχουν και μαθήματα για την «παγκόσμια μεταβολή και οικολογική κρίση», κάτι σαν να λέμε μαθήματα για την «πράσινη» ανάπτυξη».

Μάλιστα, ο δήμος, θέλοντας να δώσει κύρος στην κίνησή του αυτή, αναφέρει ότι στο ΔΣ του ...πανεπιστημίου, εκτός απ' τους υπεύθυνους απ' το δήμο, θα συμμετέχει και ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών «στο βαθμό τουλάχιστον του Αναπληρωτή» και ένας ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μετά από όλα αυτά θα «απονέμονται βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης μετά από επιτυχία στις εξετάσεις των φοιτητών»!


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
Ζούγκλα στην εκπαίδευση πριν τη ζούγκλα της εργασίας

Πρώτη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη «διά βίου μάθηση», στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής

Συζητήθηκε, προχτές, για πρώτη φορά, στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τη «διά βίου μάθηση», με το οποίο όχι μόνο νομιμοποιείται κάθε έμπορος γνώσης, αλλά με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων διαλύει την Ανώτατη Εκπαίδευση, αφού τα πτυχία εξομοιώνονται με τα «χαρτιά» που θα πουλάνε τα μαγαζιά εκπαίδευσης. Συνολικά, με το νομοσχέδιο, ο εργαζόμενος υποχρεώνεται να ζει σε μια διά βίου εκμετάλλευση, ανανεώνοντας τις γνώσεις του, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του εργοδότη.

Η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, παρουσίασε το νομοσχέδιο και υποστήριξε ότι η χώρα έχει μείνει πίσω και πρέπει να επιταχύνει. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στόχος είναι το νομοσχέδιο να έχει ψηφιστεί μέχρι 15 Ιουλίου!

Ο εισηγητής του ΚΚΕ, Γιάννης Γκιόκας, τόνισε ότι το νομοσχέδιο βαδίζει χέρι χέρι με τη συνολικότερη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης που χτυπάει τα συνταξιοδοτικά και εργατικά δικαιώματα και αποτελεί αντανάκλαση των γενικότερων ανατροπών στην εκπαίδευση. Σε όσα προωθούνται γενικότερα, είπε, στις ατομικές συμβάσεις και τη δουλειά μέχρι τα βαθιά γεράματα προστίθεται μέσω της «διά βίου εκπαίδευσης» το κυνήγι των πιστοποιητικών και της «επιμόρφωσης» προκειμένου ένας νέος να επιβιώσει στην εργασιακή ζούγκλα.

Η κυβέρνηση, επισήμανε, συστηματοποιεί με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο μια κατάσταση που επικρατεί σήμερα και εντάσσει αυτήν την προσπάθεια στη διάλυση ό,τι είχε απομείνει από το ενιαίο σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης και στην αντικατάστασή του από «ατομικές δεξιότητες». Αποσυνδέεται, τόνισε, το πτυχίο από το επάγγελμα και με την πρόβλεψη ότι κάθε νομικό πρόσωπο θα μπορεί να παρέχει κατάρτιση, παρέχεται στους κάθε λογής εργοδότες - στο όνομα της μαθητείας - φθηνό εργατικό δυναμικό. Εμείς, κατέληξε ο βουλευτής του ΚΚΕ, παλεύουμε για ενιαίο υποχρεωτικό δημόσιο σχολείο, για δημόσιες «μεταλυκειακές» επαγγελματικές σχολές και για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση.

Η εκπρόσωπος της ΝΔ, Ε. Βόζεμπεργκ, υποστήριξε το έργο της ΝΔ για την προώθηση της διά βίου μάθησης, λέγοντας ότι το νομοσχέδιο είναι σε θετική κατεύθυνση. Ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Θ. Πλεύρης, είπε ότι το νομοσχέδιο είναι σε θετική κατεύθυνση, ενώ ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ, Τ. Κουράκης, έκανε λόγο για εξατομίκευση της εκπαίδευσης.

  • Το υπουργείο ξεκίνησε, προχτές, «ηλεκτρονική διαβούλευση» για το νομοσχέδιο που θα ολοκληρωθεί την Κυριακή.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ